0
back
 

diskuze k tématu: Renault Clio III. - pověstem navzdory

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.07.2012 09:51, rada
Motor 1,2 16V 55kw je spolehlivý a dlouho používaný. Spotřeba osciluje mezi 5,0 mimo město a 6,5 ve městě. Není ale vhodný, stejně jako ostatní malorážky na dálnici a rychlé přesuny, neboť již při 100km/h točí 3000 RPM. Jedinou slabinou motoru je nepravidelný volnoběh kolísající v rozmezí cca 200 RPM - není to závada, spíše je to pocitově nepříjemné, protože motor se občas lehce otřese. V porovnání s Fabií je Clio hůře zpracováno (tvrdé plasty, sem tam něco v mrazu vrže), ale je také o dost levnější a prostornější, spolehlivost je srovnatelná, bezpečnost i výbava je lepší. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré v rámci malých aut, poměrně výrazně je ale ovlivňuje jak kvalita tak rozměr použitých pneu (osobně nedoporučuji 155/75/15 - auto je nejisté a více se naklání, lepší volbou je 195/65/15). K vhodnosti pro rodinnou jízdu - co na to říci? Je to malé auto, tedy omezená prostornost i pohodlí. Motoru je mezi cca 40 - 100km/h celkem jedno, zda veze jednoho nebo čtyři, pod 40 a nad 100km/h je přítomnost pasážérů výrazná. Pokud jezdíte převážně krátké trasy nebo okresní silnice je clio 1,2 rozhodně dobrá volba. Pokud chcete podstatně větší prostornost při stejné velikosti, doporučuji vyzkoušet renault Modus se stejným motorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.07.2012 11:34, rada
CLIO ??? CO TO JE ? JAKY SEGMENT LIDÍ SI MOŽE KUPIT CLIO ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.07.2012 14:04, rada
psali tady že hledaj redaktora, tak pan Kříž dělá všechno pro to aby byl osloven.
K věci: Clio je dle mého názoru tou světlejší stránkou produkce Renault a je rozhodně doporučeníhodný. Nicméně rozhodně ne jako rodinný vůz. Otázkou tedy zustává co se v případě tazatele skrývá pod pojmem rodina..... Co se motoru tak jistě bude 1,2i postačovat na dojiždění do práce a o víkendu pár desítek kilometrů na chatu nebo k babičce, do žádných větších akcí bych se s ní ale nepouštěl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.07.2012 15:04, rada
Souhlas s Valnohou. Je zde nová recenze na Avensis kombi, v naftě. Velikostí (rozuměj rozvorem) se dá mluvit o rodinném autě, taktéž daný motor je vhodný pro KLIDNÉ dlouhé cestování s plně obsazeným vozem. Clio s tímhle motorem ANO, ale jako tenisák do města, ev příměstské přibližovadlo pro 1-2 lidi, na delší cesty ve více lidech NE. Se vzrůstající hmotností auta motor rychle ztrácí dech, o (ne)pohodlí a (ne)bezpečnosti ani nemluvě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.07.2012 17:30, rada
Bohužel , z dotazu nevyplývá, jestli se jedná o CLIO II nebo Clio III. První jmenovaný se dosud vyrábí jako Clio Storia a i se v cizině prodává . Motor 1,2 je živý, výkon je slušný, na 2. rychlostní stupeň zažijete raketové zrychlení. Spotřeba může být nízká, někde od 5,5 až do 10 litrů při maximálním vyžívání potenciálu motoru. Sám mám Clio II, ale v naftě. Auto je spolehlivé a docela pohodlné. Na zadní sedačky se vejdou 3 menší lidé. Rozhodně je Clio vzadu pohodlnější než třeba Thalie, S autem se samozřejmě dají absolvovat i delší cesty, trpět budete jen díky hlupákům, kteří vás v tomto menším autě budou diskriminovat, ale z toho si nic nedělejte, to se dá řešit tím pedálem vpravo. Rozhodně Clio není jen do města stejně jako Superb není jen na dálnici. Kdyby to tak bylo, tak se ta auta nikdy ani nepotkají. Clio má slušný kufr, ale při sklopení zadních sedaček vzniká schod. plasty jsou sice tvrdé ale drnčí jen auta po ledabylé opravě, Normálně jsou výplně dveří přilepené pružným tmelem a pokud někdo neodborně nerozebíral palubku a neulámal pacičky, tak ani ta se neozve. Horší je, že se plasty dají poškrábat, a škrábance jsou jakoby chlupaté. Větší problém vidím v elektroinstalaci, ta má tendenci zlobit. Klasika je kostra zadních světel, zlobící zámky a centrál. Často nesvítí spínače a ovladače, takové osvětlení topení se i špatně opravuje. Pozor i na žloutnoucí a slepnoucí hlavní světla. začíná to matnými jemně rozpraskanými fleky, později kryt světla žloutne a je skoro neprůhledný. Dnes už se to dá rozleštit a znovu nalakovat. Na mém autě praskly obě zadní pružiny, hned v prvním závitu. Trochu nezvyklá závada, výměna je jednoduchá, ale je to škoda peněz. Z auta nemám dojem , že by bylo odbyté, nebo výrobce urputně šetřil, takže Clio s klidným srdcem doporučuji. Jo a jezdit můžete kde chcete !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 30.07.2012 18:18, rada
Občas si půjčím z autopůjčovny Fiestu a musím říct, že v takovém autě se opravdu člověk musí připravit na šikanování Je to až neuvěřitelné, jaký rozdíl člověk zažije při přesednutí z vyšší střední do něčeho takového. Pravidlo zipu přestává platit, nikdo vás nepustí z vedlejší i kdybyste tam stáli tři hodiny A kéž by se to dalo řešit pravým pedálem jak píše pán...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 02.08.2012 15:34, rada
Jako druhé auto do rodiny na městský až příměstský provoz, proč ne, ale jediné rodinné auto? Jedině s velkým sebezapřením...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 03.08.2012 10:52, Flexi fuel
Verze 1,2 na E85 vypadá zajímavě, ale asi se bude těžko shánět. Na druhou stranu, čerpačky na E85 se docela rozšířily a továrně upravený motor, zodolněný na agresivnější palivo může za tu námahu stát. Třeba pro rozvoz pizzy, kde by se dalo uvažovat i s úsporou silniční daně. Trochu mě zarazily výměny vzduchového filtru po 60 000 km. Vždyť typicky městské auto, nasávající často vzduch přímo od výfuku aut stojících v koloně, má vzduchový filtr doslova černý už po 15 000 km!? (Ne)chtěl bych ho vidět po 4 násobně delším proběhu! Nechápu proč se šetří v servisním plánu na takových blbostech za pár stokorun...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 06.08.2012 16:55, RE: Flexi fuel
Paul posted by:
Verze 1,2 na E85 vypadá zajímavě, ale asi se bude těžko shánět. Na druhou stranu, čerpačky na E85 se docela rozšířily a továrně upravený motor, zodolněný na agresivnější palivo může za tu námahu stát. Třeba pro rozvoz pizzy, kde by se dalo uvažovat i s úsporou silniční daně. Trochu mě zarazily výměny vzduchového filtru po 60 000 km. Vždyť typicky městské auto, nasávající často vzduch přímo od výfuku aut stojících v koloně, má vzduchový filtr doslova černý už po 15 000 km!? (Ne)chtěl bych ho vidě...
Nevim, co delam spatne, ale filtr mam po 60tisicKM (3 roky) jako novy a jezdim vetsinou mesto. Muzu i vyfotit - polsky Filtron. Bud tedy nic nezachyti, nebo jezdim v cistem ovzdusi?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 07.08.2012 13:46, RE: Flexi fuel
Paul posted by:
Verze 1,2 na E85 vypadá zajímavě, ale asi se bude těžko shánět. Na druhou stranu, čerpačky na E85 se docela rozšířily a továrně upravený motor, zodolněný na agresivnější palivo může za tu námahu stát. Třeba pro rozvoz pizzy, kde by se dalo uvažovat i s úsporou silniční daně. Trochu mě zarazily výměny vzduchového filtru po 60 000 km. Vždyť typicky městské auto, nasávající často vzduch přímo od výfuku aut stojících v koloně, má vzduchový filtr doslova černý už po 15 000 km!? (Ne)chtěl bych ho vidě...
E85 sice stojí míň, ale taky má menší výhřevnost. Takže spotřeba stopá, rentabilita je pak velmi diskutabilní. To už raději LPG.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 09:00, RE: Flexi fuel
nicco posted by:
Nevim, co delam spatne, ale filtr mam po 60tisicKM (3 roky) jako novy a jezdim vetsinou mesto. Muzu i vyfotit - polsky Filtron. Bud tedy nic nezachyti, nebo jezdim v cistem ovzdusi?
Věřím, ale ještě jsem takový filtr neviděl. Pravděpodobně to bude kombinací obou vysvětlení ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.08.2012 09:09, RE: Flexi fuel
Fénix56 posted by:
E85 sice stojí míň, ale taky má menší výhřevnost. Takže spotřeba stopá, rentabilita je pak velmi diskutabilní. To už raději LPG.
To určitě, chtělo by to menší výpočet na základě reálných spotřeb na E85 a N95. Ale stále tu jsou určité výhody oproti LPG. Snadnější tankování, menší servsní i uživatelská náročnost a bez omezení v podzemních garážích. Zatím bych E85 nezatracoval, ale musí se tento koncept od základu dobře promyslet (hlavně na straně zemědělství).
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.