0
back
 

diskuze k tématu: Renault Clio a Citroën C3 - koho vybrat?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 00:16, do malého auta benzin
myslím, že dnešní doba je až moc přenaftovaná, do takto malého auta bych bral jednoznačně benzin...... auto bude svižnější a nebude tak náchylné k drahým opravám, u motorů dCi bych se bál hodně vstřikovačů-z vlastní zkušenosti Laguna II 1,9dCi, renaulta klidne znovu, ale v benzinu....... tak štastný výběr..... Daniel Vincens
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 01:53, eTeflon
Cauec, no priklanim se k nazoru prniho prispevku. Do maleho auta bych hodil nejaky rozumny jednoduchy benzinak.... Ja osobne sice preferuju vetsi benziny nebo turbo-benziny. Doporucuji nejakou 1.2-1.4.... Hodne stesti pri koupi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 02:29, Vstřikovače
Vstřikovače jsem řešil na Cliu 2001 před půl rokem. Problém poznáte podle toho, že začne svítit žhavení a auto "jede" hůř (jak s hoooodně špatnou naftou.
Poprvé asi 2 roky zpět pomohlo vyčištění. Cenu nevím, ale nějáká tisícovečka to byla.
Naposledy čištění nepomohlo a musely se měnit. Origo Renault prodává jen sadu 4 vsřikovačů Delphi za cca do 25000 Kč. Pokud se ucpe jeden, není nutné měnit všechny. Nenechte si namluvit, že ano a solidní servis by Vás na to měl upozornit. Záleží na jen ochotě prodejce, servisu nebo Vaší šikovnosti, jestli se podaří sehnat jen jeden. Výměnu také musíte svěřit autorizovanému servisu, protože se to připojuje na "počítač".
Aby to nebylo tak jednoduché jsou dvě varianty vstřikovačů. Poznáte je podle barvy kroužku. Provedení s růžovým kroužkem (barvu zjistíte když odděláte plastový kryt motoru) se dávalo na starší ročníky, novější (snad od 2003) mají kroužky modré. Růžové kroužky nekamarádí s modrýma a pokud se ucpe růžový, nic Vás nespasí a musíte měnit všechny za modré, protože růžové se již nedodávají. Cena výměny všech čtyř u Renaultu vyšla cca na 27000 - 28000 Kč.
Otázka je, na kolik by to vyšlo a jak by se to řešilo ve specializovaném dieselservisu?
Jinak s autem spokojenost, kromě těch nešťastných vstřiků nebyla za 6.5 roku a 110 000 městských kilomertrů vážnější závada. Spotřeba bohatě do 5 l. Přední náprava je už slyšitelnější, ale na STK vše OK. Dopuručil bych koukat po výbavě Dynamique, která oproti základu výrazně příjemnější (sladěnější plastíky, lepší sedadla, atd.). Karel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 10:41, Nafta v Renaultu
Zdravím

Do auta téhle kategorie bych asi taky prefereval benzín, ale prosím, jak se komu líbí.
S nejslabší 1.5dCi v Thalii (Clio s baťohem) jsem najel pár stovek Km když jsem ho měl zapůjčen. Vzhledem ke kategorii vozu je jasné, že odhlučnění není zdaleka špičkové, takže hluk uvnitř je trochu větší, a celý vůz se když stojí trochu natřásá. Jinak motor samotný je při rozjezdu celkem líní, kolem rychlosti 90-100 však zrychluje až překvapivě slušně. Spotřeba výborná. Podvozek je typicky francouzský - měkký a pohodlný.
Ono totiž frantíci užívají tyhle malé vozy většinou takovým spůsobem, pro jaký se vyrábějí - město, druhý vůz v rodině, krátké přesuny. A hrají hlavně na pohodlí. No a když chce někdo malého sporťáka, pak si může vybrat Clio Williams, třeba.
To jen u nás si každý druhý majitel Fabie v HTP myslí že má civilní verzi WRCéčka... Nepopírám kvality podvozku Fabie, jenom říkám, že německý a francouzský přístup k naladění podvozků jsou jiné - někdo rád pohodlí, někdo raději když mu to líp sedí. Ať si každý vybere co preferuje.
A ještě se divím, že nikdo neměl klasickou duchaplnou reakci:
"Frantíky nebrat, serou se a jsou to šmejdy..."
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 11:01, RE: Nafta v Renaultu
kuko posted by:
Zdravím

Do auta téhle kategorie bych asi taky prefereval benzín, ale prosím, jak se komu líbí.
S nejslabší 1.5dCi v Thalii (Clio s baťohem) jsem najel pár stovek Km když jsem ho měl zapůjčen. Vzhledem ke kategorii vozu je jasné, že odhlučnění není zdaleka špičkové, takže hluk uvnitř je trochu větší, a celý vůz se když stojí trochu natřásá. Jinak motor samotný je při rozjezdu celkem líní, kolem rychlosti 90-100 však zrychluje až překvapivě slušně. Spotřeba výborná. Podvozek je typicky francouzsk...
Omlouvám se, zapomněl jsem:
Frantíky nebrat, serou se a jsou to šmejdy!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 11:47, 206
Meli jsme 206ku 1.4 HDI 50kw jako druhe auto v rodine. Koupeno nove. Meli jsme ho 3 roky, taky jsem v nem par tisic km odjezdil. Motor je opravdu extremne usporny (min zralo jen saxo 1,5d). Tak do 130 ma slusnou dynamiku, na dalnici se s nim da konstantne upalovat 150, vic uz znamena drzet plyn na podlaze. Ze zacatku zlobila elektrika (napr hlasil dojezd jeste 100km a v tom dosla nafta - vtipalek). Jinak celkem bezproblemove. Razeni bylo omilane tisickrar - je to des, ale v beznem provozu to nejak dramaticky nevadi. A jeste jeden postreh. Povedlo se mi, pri rychle jizde po okresce (proste jsem hodne spechal - jel jsem jako prase) uplne utavit brzdy. Musel jsem hodne zpomalit a nechat je vychladnout. Ja bych z tehle dvou, kdyz naftu, vzal prave 206. Jinak asi Clio 1,2 16v.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 12:54, RE: Nafta v Renaultu
anonym posted by:
Omlouvám se, zapomněl jsem:
Frantíky nebrat, serou se a jsou to šmejdy!!!
Omluva se přijíma, ale jedině pod podmínkou, že jsi jel ráno do práce Frantíkem, ten se vy...l a proto jsi mohl reagovat až teď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 13:58, renaulti 1.5dCi nezatracovat, naopak
Nedavno jsem s Cliem II. r.v.2002 dovrsil 200.000 najetych km v 1.5dCi (60kW). Za tu dobu jedina vaznejsi vymena bylo turbo pred stovkou tisic, ktere udajne, dle servisu, uz potrebovalo, ackoliv bych to tak horke nevidel. Nicmene bylo to na Zaruku Plus, takze se mi ta investice 10.600 za ni vyplatila. Krom tohohle si nemuzu na nic stezovat, co by melo dopad na samotnou spolehlivost vozu. Spotreba naprosto spickova (celkova 3.6), jizdni dynamika vyborna, pokud je rec o rozpeti 0-100km/h), podvozek vyborne citelny a v pripade limitovanych serii Extreme a snad i Dynamique je prijemne sportovnejsi tvrdsi, neni typicky jednostranne nedotacivy, ale kdyz je potreba, umi se chovat i cilene pretacive. Co neni taky k zahozeni .. vyborne celni sklo, uz chytilo radu vetsich kaminku a zatim je bez jedineho pavouka, musim zaklepat. Drobny problem muze zpusobit, pokud se objevi zavada na plynovem kabelu .. muze se to chovat, jakoby byl obcasny, ikdyz velmi ridky problem na EGR ventilu a neni. (bylo meneno v zaruce). Vstrikovace jsou u me v pohode. Bud mam stesti, nebo je to i dilem toho, ze porad tankuju kvalitni naftu (JET). Baterie je taky ok, stale nemenena, ikdyz je pravdou, ze prumerna trasa byva cca 40km, takze nejezdim vyslovene kratke jizdy. Kotouce a tlumice take stale bez vymeny, ikdyz to je jednak stylem jizdy a diky relativne kvalitnim cestam, po kterych jezdim. Interier za cas se sem tam ozyva, bohuzel, to je jedine, co trochu nekdy otravuje, ikdyz je to spis o teplote, predevsim v zime, ale radio to resi. Suma sumarum bych tohle auto nevymenil a nedal. Jen mohu prat, aby i ostatni Cliaci mohli byt takhle spokojeni, ikdyz je jasne, ze kus od kusu muze byt dojem majitele v tom ci onom jiny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 16:43, RE: renaulti 1.5dCi nezatracovat, naopak
anonym posted by:
Nedavno jsem s Cliem II. r.v.2002 dovrsil 200.000 najetych km v 1.5dCi (60kW). Za tu dobu jedina vaznejsi vymena bylo turbo pred stovkou tisic, ktere udajne, dle servisu, uz potrebovalo, ackoliv bych to tak horke nevidel. Nicmene bylo to na Zaruku Plus, takze se mi ta investice 10.600 za ni vyplatila. Krom tohohle si nemuzu na nic stezovat, co by melo dopad na samotnou spolehlivost vozu. Spotreba naprosto spickova (celkova 3.6), jizdni dynamika vyborna, pokud je rec o rozpeti 0-100km/h), pod...
ja si dovolim jen malou souhlasnou poznamku, k te nafte, ano mas pravdu vetsina problemu (99 proc.) se vstriky postihla majitele naftaku jezdici na jezedackou naftu ( nekde od nejakeho znameho za 20 kc/L), ale nikdo to neprizna jsou presvedceni o kvalite odebirane nafty, protoze na ni udelali 200 tkm. se svym TDI golfem nebo oktavkou. Barvy byly taky zajimave od hnede, zlute, oranzove az cervene. Jasne ze cista nafta ma byt kristalove cira
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 18:32, RE: renaulti 1.5dCi nezatracovat, naopak
anonym posted by:
ja si dovolim jen malou souhlasnou poznamku, k te nafte, ano mas pravdu vetsina problemu (99 proc.) se vstriky postihla majitele naftaku jezdici na jezedackou naftu ( nekde od nejakeho znameho za 20 kc/L), ale nikdo to neprizna jsou presvedceni o kvalite odebirane nafty, protoze na ni udelali 200 tkm. se svym TDI golfem nebo oktavkou. Barvy byly taky zajimave od hnede, zlute, oranzove az cervene. Jasne ze cista nafta ma byt kristalove cira
Jeste bychom mohli zminit Ford Fiesta 1.4 TDCI. Docasne ho ted uzivam a jsem mile prekvapen. Ahoj M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 19:36, Malá připomínka
V reportáži z volby auta roku 1999 je fotografie clia ve smyku a text pod fotem zní: Další francouz který dával přednost měkkému komfortu před sportovní kázní.
50 litrů v kufru citroena navíc vypadá lákavě, ale nejsem si jistý, jestli to není způsobeno jen větší výškou od podlahy kufru po zadní plato. Ta výška se v praxi moc nevyužije. Máte to, pane autore článku, změřeno?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 20:17,
Takže ... za 170 000 bych uvažoval trošku jinak. Je to celkem dost peněz a volil bych o stupeň vyšší třídu, tzn. nižší střední třídu - Opel Astra G nebo Ford Focus. Myslím si, že větší auta stejného roku jsou bezpečnější, mají solidnější výbavu ... Jezdíte denně 120km, takže bych volil takto:
Opel Astra G - za +-150 000,-- se najde pěkný kousek s klimou, bagy, centrál, ... Motor 1,6 , hledal bych combi. A za 20 000,-- bych do toho dal LPG. (Mám ve starším modelu nalítáno 100 000km a bez problémů).
Výhody - a) velký výběr na trhu
b) solidní auto za rozumnou cenu
c) lepší jízdní vlastnosti než nabízená auta (dáno i rozvorem ,
podvozkem)
d) na čerpačce neplatíte 1300 za nádrž,ale 600,--(cena LPG -
16Kč, startuje na benzín a po 5km samo přepne na LPG)
To je moje doporučení, můj názor, auto je třeba projet ...vyzkoušet.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 22:20, RE: Malá připomínka
anonym posted by:
V reportáži z volby auta roku 1999 je fotografie clia ve smyku a text pod fotem zní: Další francouz který dával přednost měkkému komfortu před sportovní kázní.
50 litrů v kufru citroena navíc vypadá lákavě, ale nejsem si jistý, jestli to není způsobeno jen větší výškou od podlahy kufru po zadní plato. Ta výška se v praxi moc nevyužije. Máte to, pane autore článku, změřeno?
Ano, určitě to bude výškou od podlahy po zadní plato. Dokonce při pohledu na vyšší karoserii cé trojky je to jasné. O možnostech využití nemá cenu spekulovat, záleží na tom, co budete chtít převážet. Domnívám se ale, že na závěrech v článku týkajících se porovnání velikosti zavazadelníku to nic nemění.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 27.02.2008 22:27, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Takže ... za 170 000 bych uvažoval trošku jinak. Je to celkem dost peněz a volil bych o stupeň vyšší třídu, tzn. nižší střední třídu - Opel Astra G nebo Ford Focus. Myslím si, že větší auta stejného roku jsou bezpečnější, mají solidnější výbavu ... Jezdíte denně 120km, takže bych volil takto:
Opel Astra G - za +-150 000,-- se najde pěkný kousek s klimou, bagy, centrál, ... Motor 1,6 , hledal bych combi. A za 20 000,-- bych do toho dal LPG. (Mám ve starším modelu nalítáno 100 000km a bez problémů...
Nechápu, proč se pokaždé v diskuzi pod článkem najde někdo, kdo doporučuje větší auto. Pokud se někdo rozhoduje mezi Renaultem Clio a Citroënem C3, příp. další podobnou alternativou, myslíte, že má zájem o Astru G Kombi? Větší auto neznamená, že bude lepší volbou. Přece nebudu např. tomu, kdo uvažuje o koupi slušně vybavené zánovní Oktávky s turbodieselem, nabízet za stejnou cenu o několik let starší Mercedes S klasse s vynikajícím benzínovým pětilitrem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.02.2008 08:06, RE: bez předmětu
David Hrdlička posted by:
Nechápu, proč se pokaždé v diskuzi pod článkem najde někdo, kdo doporučuje větší auto. Pokud se někdo rozhoduje mezi Renaultem Clio a Citroënem C3, příp. další podobnou alternativou, myslíte, že má zájem o Astru G Kombi? Větší auto neznamená, že bude lepší volbou. Přece nebudu např. tomu, kdo uvažuje o koupi slušně vybavené zánovní Oktávky s turbodieselem, nabízet za stejnou cenu o několik let starší Mercedes S klasse s vynikajícím benzínovým pětilitrem
Psal jsem ten příspěvek nad vámi. Tak ta Astra by nebyla za zenitem, ale dobře zajetá, že? S tím Mercedesem si nejsem až tak jistý, i když nezpochybňuji kvality Mercedesu (a srovnávat Octavii TDI s S klasse 5 litrovým - to je podle mě úplně mimo, ta auta jsou tak trošku v protipólu, že? ) Peníze jsou pouze jedny a takhle bych to uděla třeba já. A proč doporučit větší auto? Osobně mám rád větší auta, lépe se v nich cítím. Taky jsme se s tchánem smáli mému strejdovi, že koupil Peugeot 206 s houby motorem a výbavou (nové) za kolem 300 000Kč, a tchán ve stejné době Vectru 1,8 s najetými 50 000km za podobné prachy. Teď strýc nadává na motor a bezpečnost předjetí kamiónů a my si myslíme svoje.
A že je nové? Dnes se vše dělá na spotřebu, takže už taky do toho nějaké peníze vrazil. Nikomu nic nevnucuju, jen poukazuju na to, že je více možností. A ono opravdu někteří se v těch autech třeba tolik nevyznají, takže ... Buďmě trošku nad věcí. Já bych do nového auta nešel, dnes nové, zítra ojeté ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.02.2008 10:13, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Psal jsem ten příspěvek nad vámi. Tak ta Astra by nebyla za zenitem, ale dobře zajetá, že? S tím Mercedesem si nejsem až tak jistý, i když nezpochybňuji kvality Mercedesu (a srovnávat Octavii TDI s S klasse 5 litrovým - to je podle mě úplně mimo, ta auta jsou tak trošku v protipólu, že? ) Peníze jsou pouze jedny a takhle bych to uděla třeba já. A proč doporučit větší auto? Osobně mám rád větší auta, lépe se v nich cítím. Taky jsme se s tchánem smáli mému strejdovi, že koupil Peugeot 206 s houb...
Já vám na jedné straně rozumím - taky mám raději velké vozy. Ale na druhou stranu chápu i lidi, pro které je auto skutečně jenom nutnost, a proto to berou maximálně prakticky - prostě potřebuji se dostat do práce a pak domů, na nákup, občas na nějakej výlet. Jezdím sám nebo ve dvou. Tak mě bude bohatě stačit třeba to Clio, které bude mít nižší provozní náklady než ta Astra, u které bych ten prostor stejně nevyužil.
Proto si taky lidi raději koupí třeba holou Fabku v základu, i když za tu samou cenu by mohli mít 2-3 roky starou Astru v plný palbě někde z Reichu. No ale ta Fabka bude v záruce, a i když člověk nenarazí na vysloveně špatný kus, tak mu pár let vydrží prakticky bez investic. A u ojetiny je to vždy větší nebo menší riziko.
Ale stejně bylo nejlepším autem který jsem měl Pontiac Bonneville r.1981!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.02.2008 10:43, RE: bez předmětu
kuko posted by:
Já vám na jedné straně rozumím - taky mám raději velké vozy. Ale na druhou stranu chápu i lidi, pro které je auto skutečně jenom nutnost, a proto to berou maximálně prakticky - prostě potřebuji se dostat do práce a pak domů, na nákup, občas na nějakej výlet. Jezdím sám nebo ve dvou. Tak mě bude bohatě stačit třeba to Clio, které bude mít nižší provozní náklady než ta Astra, u které bych ten prostor stejně nevyužil.
Proto si taky lidi raději koupí třeba holou Fabku v základu, i když za tu samou c...
jo
Tak ono, kdyby mluvil o Fabce, nějaká skladovka, tak to by asi bylo něco jiného, ale Renček Clio, nebo Citrón, no já nevím, myslím že bez investic to nebude. Jinak já bych malé auto v dieselu nekupoval. Na popojíždění na houby, motor se pořádně nezahřeje a chlácholit se malou spotřebou oproti benzínu? Raději spolehlivý bez údržby benzíňák. Máme v rodině na popojíždění po městě Fiestu v dieselu, na hovno. Kupované ojeté, byla ale za dobrou cenu, no tak neber to, že?
Ale máš pravdu, že u ojetiny se musí počítat s investicemi, je to kus od kusu. S Pontiacem - jen tiše závidím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 29.02.2008 09:55, RE: bez předmětu
anonym posted by:
jo
Tak ono, kdyby mluvil o Fabce, nějaká skladovka, tak to by asi bylo něco jiného, ale Renček Clio, nebo Citrón, no já nevím, myslím že bez investic to nebude. Jinak já bych malé auto v dieselu nekupoval. Na popojíždění na houby, motor se pořádně nezahřeje a chlácholit se malou spotřebou oproti benzínu? Raději spolehlivý bez údržby benzíňák. Máme v rodině na popojíždění po městě Fiestu v dieselu, na hovno. Kupované ojeté, byla ale za dobrou cenu, no tak neber to, že?
Ale máš pravdu, že u oj...
Jak jsem psal vyse, pres 200tis.km a nemohu si s Cliem a s naklady na nem stezovat. Urcite na nem financne nesetrim, ze bych musel mit vse low-end. Pneu jsem mel a mam ContiPremiumContact, Micheliny Alpin, obe sady v hliniku,koupene takove kravinky jako stresni liziny a nosic na lyze a pokud vemu kompletne vsechny myslitelne naklady, ktere souvisi s provozem auta, vcetne 3 pokut za ty roky , tak me momentalne 1km vychazi na 4,06Kc, coz je hoooodne slusna hodnota a velke procento ojetin se na ni jen tezko dostane. Je to jen o tom chovat se k tomu autu slusne, mit kliku na dobry kus pochopitelne, a pak si auta muzete uzivat roky bez duvodu na jeho vymenu a pak ty naklady na 1km zacinaji padat do podobnych zajimavych cisel.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.