0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Renault Clio III – jaký je s benzínovou dvanáctistovkou?

category of topic classification: francouzská vozidla
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 26.09.2014 09:01, Clio 1,2
Stejně jsem uvažoval před 2 lety, když jsem chtěl dát první auto dceři. Po dvou letech musím říct, že moje volba byla správná. KOnkretně šlo o tento model:
http://www.tipcars.com/#renault-clio/12-klima-pravservis-km100-6332134.html
jen v provedení 3dv. Auto jezdí za 5,5/100 a mimo to, kdy mi kuna překousala kabelový svazek o čidla teploty nasávaného vzduchu, nebyl žádná porucha. Ani mechanikcá, ani elektrická. Co vidím jako zásadní výhodu, je to, že auto neláká zloděje, je výborně odolné proti korozi (máme 2005 a přes to, že parkuje venku ajezdí v soli), nikde ani náznak koroze po 9 letech!!!, přední blatníky jous navíc plastové. Co je mínus, tak ne příliš dobrá sedadla, kdo je vyšší, má problém. Dále-chybí možnost nastavit vonat v podélné ose, ale tím negativa končí. Výkon motoru - ano, je to slabá 1,02, ale s tím se auto kupovalo a nemá smysl na toto nadávat, není to chyba, ale vlastnost. V zimě chatá na pohled, daleko lépe než moje dva další japonské vozy s 6x vyšší PC, olej nežer, servis je levný (jedzím do neznačkovéhom servisu na olej a filtry), pneu se nesjíždí, protože to je lehké. Jídzní vlastnost hodnotím jako vynikající, auto na dobrých gumách poskytuje jistotu jak na suché vozovce, ale i na sněhu, paradoxně po přesednutí do Oktácky (se kterou jezdím v práci) je to nebe a dudy, Clio je prostě o kus lepší a jistější. Možná to bude znít lehračně, ale je to prostě tak. Klimatizace je účinná, problém je trochu s mlžením předního okna v zimě, než začně trpasličí motor topit. Otravuje pískání ihned nezapnutách pásů, bohužel nejde to zrušit. Čili před rozjetím se připoutat. Ložiska, čepy, tlumiče - nic jsem neřešil, skutečně nic neklepe, nevrže a nemlátí an podvozku. Za to v interieru si občas něco zachrastí a zavrže,a le to u tohoto auta vůbec nevadí. Jezdím s ním bez stresu, v klidu, když někde někdo "ohleduplný" otře nárazník či dveře na parkovišti u Alberta, jen si zanadávám, ale kdyby mi to někdo udělal na Infiniti, asi bych dostal infartk. prostě pohoda klid, nevadí mi kamení v zimě, kterým silničářský magoři sypou, nevadí mi tuny soli, jsem fakt v klidu. Čím dál tím víc si od dcery Clio půjčujeme s manželkou, dyž jedem někam na běžky nebo do les na houby, vím že ho tam najdu a nekrvácím, když mi kamení mlátí do prahů. Za mě -palec nahoru, opravdu auto do nepohody, bez problému s elektrikou, o které polovina českého nárda trvale žvaní. Abych byl objektivní, ano, jednou se stalo, že LED sloupec, co ukazuje teplotu motoru, zničehož nic spadnul, auto se začalo jakoby dusit, ale po 1-2km se vše vrátilo do normálu a od té dby (1,5 roku) je klid. A ukazatel paliva "fixluje" asi o 10 litrů. To je asi vše na téma "poruchy". Původně jse sháněl Yarise, ale neexistuje za dobrou cenu sehnat Yarise, který nebude buď nahnilý a nebo nebude mít bambilion kilometrů. Navíc nemívají klimu, což Clia ano.

Sorry za překlepy, psáno v běhu

Jo a ještě detail- velmi, ale opravdu velmi kvalitní lak - černá metalíza. Pro srovnání, Mazda 3MPS byla asi o řád horší...
respond
Corlis
number of posts135
date of registration14.03.2007
Friday 26.09.2014 13:24, přidám se
manželka má clio 1.2 a stejně jako příspěvek výše, nemůže si na nic stěžovat. Má výborně poskládanou převodovku, slabý tušim 43kw motor a jede to pomalu, ale krásně plynule. Nedávno jsem si ho vzal do jižních čech, dvě hodiny cesta a paráda. Jel jsem do stovky, kdekdo mne předjížděl, ale já si hověl v pohodlných sedačkách a výkon motoru beru jako vlastnost. Nekazí se, je plastový, nikde kapka rzi, všechno už leta funguje...myslím, že vůbec neuděláte chybu. Já mám fabku 1.6 tdi a to je kostitřas proti cliu. A mít koruny, neváhám ani chvilku a jdu pro ní do nového clia grandtour, to je parádní kousek.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 26.09.2014 18:46, 1.2
V minulé generaci fungovala 1.2 velmi dobře,bohužel v současné je to přesně naopak.Motoru velmi uškodila přísnější emisní norma.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 27.09.2014 08:55, RE: 1.2
Fanda posted by:
V minulé generaci fungovala 1.2 velmi dobře,bohužel v současné je to přesně naopak.Motoru velmi uškodila přísnější emisní norma.


Nějak jsem si nevšiml. Mám 1,2 s výkonem 55kw v Modusu (2005) a jsem maximálně spokojen - auto s tímto motorem do města a okolí nemá chybu. Spotřeba i ve městě s klimou do 5,5 litru. Elektroinstalace na "moderní" auto docela jednoduchá a bezproblémová. Nedávno jsem s ním netypicky absolvoval dlouhou vyjížďku do špindlu z Olomouce přes Hradec (cca 280 km jedna cesta) a pohoda, jel jsem s "proudem" 90-100 při spotřebě 4,8 s klimou. Jediný limit tohoto motoru představuje rychlá jízda po dálnici, kde chybí výkon a výrazně roste spotřeba.
Clio III má proti modusu horší sedačky (kratší opěradla), jinak jsou technicky hodně podobné. Mám srovnání s Cliem IV grandtour se stejným motorem (kolega vlastní ročník 2013) a ani on zatím nezaznamenal jakékoli problémy. Motor se chová stejně a má ještě nižší spotřebu, kdy se zatím nikdy nedostal přes 5,1 litru.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Saturday 27.09.2014 09:50, omlouvám se
Omlouvám se, popletl jsem to,1.2 55 kw je dobrý motor ,až v současné poslední generaci nejede dobře.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Friday 03.10.2014 18:36, odborná odpověď pana Blaháčka
Pane Blaháčku, sleduji vaše odpovědi ale za tuhle bych vás ocenil 4! Stejně jako některé předešlé je to odbyté, napsané bez vlastní zkušenosti a jen papouškujete, co jste kde vyčetl. Prostě tragedie. Některé výše uvedené příspěvky mají 100 x větší přínos.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 03.11.2015 14:25, Renault Clio 1.2 - daleko lepší volba než Fabie HTP
Chtěl jsem jen dodat, že pokud někdo bude váhat mezi Fábii II 1,2 HTP a R.Clio III 1.2 tak ve všech směrech vás více potěší klasický 4-válec od Renaultu. Tento motor je nejen kultivovanější, ale i nebetyčně spolehlivější, což většina našinců ocení nejvíce. Když už u vás vyhraje Fabie II HTP, berte jedině až po faceliftu(2011 a výše )!
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Wednesday 04.11.2015 14:25, Clio?
Nikdy bych neřekl, že mě Renault může nějak blíže oslovit. Vracím se k příspěvku, který jsem psal víc než před rokem. Na netu se to stále hemží nejrůznějšími články o tom, jak Renault tohle nebo tamto, jak se kazí to či ono a jak to jenepsolehlivý křáp. Uplynul rok a aněco náš black hawk s nadupanou atmosefrickou 1,2 najel za tu dobu dalších asi 18.000km. není to mnoho. Jenže - tyto kilometry jsou z 80% nakákané kolem baráku, takže trasy 2-5-15km jsou zcela běžně na denním pořádku. Motor se kolikrátnestačí ani prohřít, například, když v sobotu do Kauflandu nehcci vytahvat své auto, vezmene hawka. Za tu celou dobu prodělalo auto jeden servis - výměna prasklé manžety na pravé přední polose - byla to otázka chvilky a asi 1500Kč az obě, jedna je dražší kvůli čemusi, nepídil jsem se po tom. Auto mi servisují tam, kde servisuji své Subaru, zclea v pohodě a za pakatel. Jinak NIC! SPotřeba je po dalším roce po těchto traách lehce nad 5/100, konkretně 5,3. Olej to nežer vůbec, elektrika funguje a kupodivu, autu je 10 let a nikde není ani sebemenší náznak koroze na dílech kastle (samosebou nějaké ty díly podvozku nebo výfukový trakt ano, ale to není nic, co by mě vzrušovalo, zato díra v lemech či prazích by mě sejřila strašně moc). Trochu nedoceněné auto a upřímně - 1,2 mi taky vrásky nedělá, co se výkonu týče. Důvodem je to, že díky malé váze lze s Clime letět dost rychle tam, kde ostatní zuřivě brzdí, aby neskončili v poli a když se Clio rozjede na svých 120, jede naprosoto v klidu s davem. Samosebou, že při předjíždění je třeba důkladně počítat, ale stojící traktor se předjet dá také
Auto není žádná limuzína nejvyší třídy, ale za minimum peněz jede bez závad, nerezne (jako některé 2x dražší japonské značky) a hlavně, oservisuje to kde kdo za pakatel. V zimě chytá na půl otočení startéru. Jen kdyby si kuny našly útočiště u souseda. Mám je v motorovém prosotoru často, ale od předešlého incidentu se poučily a nic nepřekousaly. Takže toliko k 10-ti letému Cliu.

PS: jako největší výhodu tohoto typu aut spatřuji v tom, že je můžu nechat stát kdekoliv a nikod si ho ani nevšimně a když mi nějakej trouba udělá díru do dveří nebo odře nárazník (jako tuto sobotu-mít ho po ruce, je po něm, po hajzlovi, ani papír nenechal na sebe), tak vezmu leštičku, pastu, rozleštím a lak jak novej. Clio má totiž ještě opravdu perfektní a silný lak, žádné ekeologické vodou ředitelné srágory dnešní doby.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 04.11.2015 17:04, RE: Clio?
Zdeny60 posted by:
Nikdy bych neřekl, že mě Renault může nějak blíže oslovit. Vracím se k příspěvku, který jsem psal víc než před rokem. Na netu se to stále hemží nejrůznějšími články o tom, jak Renault tohle nebo tamto, jak se kazí to či ono a jak to jenepsolehlivý křáp. Uplynul rok a aněco náš black hawk s nadupanou atmosefrickou 1,2 najel za tu dobu dalších asi 18.000km. není to mnoho. Jenže - tyto kilometry jsou z 80% nakákané kolem baráku, takže trasy 2-5-15km jsou zcela běžně na denním pořádku. Motor se kolikrátnestačí ani prohřít, například, když v sobotu do Kauflandu nehcci vytahvat své auto, vezmene hawka. Za tu celou dobu prodělalo auto jeden servis - výměna prasklé manžety na pravé přední polose - byla to otázka chvilky a asi 1500Kč az obě, jedna je dražší kvůli čemusi, nepídil jsem se po tom. Auto mi servisují tam, kde servisuji své Subaru, zclea v pohodě a za pakatel. Jinak NIC! SPotřeba je po dalším roce po těchto traách lehce nad 5/100, konkretně 5,3. Olej to nežer vůbec, elektrika funguje a kupodivu, autu je 10 let a nikde není ani sebemenší náznak koroze na dílech kastle (samosebou nějaké ty díly podvozku nebo výfukový trakt ano, ale to není nic, co by mě vzrušovalo, zato díra v lemech či prazích by mě sejřila strašně moc). Trochu nedoceněné auto a upřímně - 1,2 mi taky vrásky nedělá, co se výkonu týče. Důvodem je to, že díky malé váze lze s Clime letět dost rychle tam, kde ostatní zuřivě brzdí, aby neskončili v poli a když se Clio rozjede na svých 120, jede naprosoto v klidu s davem. Samosebou, že při předjíždění je třeba důkladně počítat, ale stojící traktor se předjet dá také Auto není žádná limuzína nejvyší třídy, ale za minimum peněz jede bez závad, nerezne (jako některé 2x dražší japonské značky) a hlavně, oservisuje to kde kdo za pakatel. V zimě chytá na půl otočení startéru. Jen kdyby si kuny našly útočiště u souseda. Mám je v motorovém prosotoru často, ale od předešlého incidentu se poučily a nic nepřekousaly. Takže toliko k 10-ti letému Cliu.PS: jako největší výhodu tohoto typu aut spatřuji v tom, že je můžu nechat stát kdekoliv a nikod si ho ani nevšimně a když mi nějakej trouba udělá díru do dveří nebo odře nárazník (jako tuto sobotu-mít ho po ruce, je po něm, po hajzlovi, ani papír nenechal na sebe), tak vezmu leštičku, pastu, rozleštím a lak jak novej. Clio má totiž ještě opravdu perfektní a silný lak, žádné ekeologické vodou ředitelné srágory dnešní doby.


O víkendu jsem na výletě viděl zaparkované Clio a bylo rezaté kolem dokola. Tak nevím, buď páteční kus, nebo bořené. Jak bylo staré netuším, ale byla to ta starší verze. Tipoval bych to tak na 10 let.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Wednesday 04.11.2015 17:42, Auta, co obecně nehnijí
se dávno ví, že zejména francoutksá a italaská. Abychom byli přesní, tak každé auto jednou shnije, i když bude z hliníku. Ale mezi obyčejnými auty práve vozy z PSA, Fiaty, Alfy hnijí o poznání méně, než zbytek. Abychom nezpoamněli i na českou produkci, tak výborně si stála OI.
Na druhé straně bychom mohli jmenovat protipoly, ale nechchi tu rozviřovat diskuzi, která sem nepatří. Směrodatné je, že naše Clio nehnije, nehnilo mi asi 8-9 Pežotů, které jsem vlastnil, nehily obě OI TDI,. které jsem měl, zato hnil Superb I 2,5V6, všechny Fordy (od Sierry přes Sierru Cosworth, Escort, Fiesta, otcův Focus I, Puma co jsme koupil kdysi pro syna...) Tak to je, no.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 04.11.2015 18:34, A2
Jak shnije to z hliníku? Hliník, zvláště pak lakovaný, opravdu neoxiduje... Možná kdybyste počkal tak 500 let, tak ano, bude po něm. Ale tou dobou se rozpadne veškerá elektronika vevnitř :D
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Wednesday 04.11.2015 18:34, k
nedělá náhodou renault a peugeot plastové blatníky ,ty přece nemůžou zhnít
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Wednesday 04.11.2015 20:21, RE: A2
brin posted by:
Jak shnije to z hliníku? Hliník, zvláště pak lakovaný, opravdu neoxiduje... Možná kdybyste počkal tak 500 let, tak ano, bude po něm. Ale tou dobou se rozpadne veškerá elektronika vevnitř :D


Chlapče, hliník a elektrochemická korzoe - jsi nikdá neslyšel? I hliník hnije, nebo cheš-li koroduje. jen jiným mechanismem, než Fe. A pravda je, že mu to trvá déle.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Wednesday 04.11.2015 20:48, Koroze
Jasně, ale elektrochemické korozi lze zabránit poměrně snadno Stačí zabránit vzniku chemického článku a máte to.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 05.11.2015 00:00, Auto z hliníku
Auta nebudou hnít teprve až budou z bakelitu

Jinak k té O1. Švagr ji měl a měla teda pořádné bubliny na laku kolem víka nádrže. Jinak byla snad OK.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Thursday 05.11.2015 11:58, RE: Auto z hliníku
Petr S posted by:
Auta nebudou hnít teprve až budou z bakelitu Jinak k té O1. Švagr ji měl a měla teda pořádné bubliny na laku kolem víka nádrže. Jinak byla snad OK.


Tak něco bylo dost blbě. Jelikož dvě O1 jsem vlastnil (jednu jsem kupoval jako novou, druhou jako rok starou předváděčku) a se dvěma jezdím občas ve fabrice (obě mají přes 400tkm a obě josu 2001 - nedávno jsem je tu zmínil), tak vím, že prostě nehnijí, pokud nejsou zbořené. Samosebou, že švára mohl mít pech na technologickou nekázeň. Moje jsem prodával ve stáří 5+7 let a na obou neexistoval bť mikroskopický pupínečíček. Tovární jous omlácené od kamení, tam je povrchová liška, samosebou, ale že by pod lakem pupenec?
Zajímavé, že třeba Superb I míval potíže. Já osobně měl lišáka pod madlem kufru (asi v 5 letech, ale domnívámse, že byl ťuknutý na zadek) a viděl jsem i jiné, co měly ve stejném místě problém. Lemy, podběhy, prahy byly ale OK.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 05.11.2015 18:33, RE: Auto z hliníku
Zdeny60 posted by:
Petr S posted by:
Auta nebudou hnít teprve až budou z bakelitu Jinak k té O1. Švagr ji měl a měla teda pořádné bubliny na laku kolem víka nádrže. Jinak byla snad OK.
Tak něco bylo dost blbě. Jelikož dvě O1 jsem vlastnil (jednu jsem kupoval jako novou, druhou jako rok starou předváděčku) a se dvěma jezdím občas ve fabrice (obě mají přes 400tkm a obě josu 2001 - nedávno jsem je tu zmínil), tak vím, že prostě nehnijí, pokud nejsou zbořené. Samosebou, že švára mohl mít pech na technologickou nekázeň. Moje jsem prodával ve stáří 5+7 let a na obou neexistoval bť mikroskopický pupínečíček. Tovární jous omlácené od kamení, tam je povrchová liška, samosebou, ale že by pod lakem pupenec?Zajímavé, že třeba Superb I míval potíže. Já osobně měl lišáka pod madlem kufru (asi v 5 letech, ale domnívámse, že byl ťuknutý na zadek) a viděl jsem i jiné, co měly ve stejném místě problém. Lemy, podběhy, prahy byly ale OK.


Viz. např. http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/rez-kolem-vicka-nadrze-oprava Autor píše, že je to běžné. U švagra jsem to viděl. Nikde jinde mu to snad ale nerezlo, ale kolem víka mělo už dost velké bubliny. Pak koupil nový Focus a s tím snad problémy nemá.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.