0
back
 

diskuze k tématu: Řada zemí bude určovat výši silniční daně v závislosti na emisích automobilu

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 16.05.2013 08:01, Zlodějina
Takže jde v podstatě o daň z luxusu...
Co takhle zpoplatnit produkci CO2 u lidí. Nejnižší bude v kanclech a fyzicky pracujícím a sportovcům se to pořádně osolí, aby si rozmysleli tak často a zhluboka dýchat.
Druhé kolo bude zdanění zvířat - chudáci chovatelé, pastevci atp...
respond
donald
number of posts30
date of registration09.05.2007
Thursday 16.05.2013 09:56, RE: Zlodějina
David V posted by:
Takže jde v podstatě o daň z luxusu... Co takhle zpoplatnit produkci CO2 u lidí. Nejnižší bude v kanclech a fyzicky pracujícím a sportovcům se to pořádně osolí, aby si rozmysleli tak často a zhluboka dýchat. Druhé kolo bude zdanění zvířat - chudáci chovatelé, pastevci atp...


Davide, jde v podstatě o to zdanit základní potřeby člověka. Musí dýchat, tedy daň z CO2, musí pít, tedy maximální vodné a stočné, musí jíst, čímž zatěžují životní prostředí (ekologická daň). Sociálně potřební dostanou výjimku, když se zaregistrují na příslušném obecním/městském úřadě a podepíší prohlášení loajality.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 16.05.2013 10:14, směr vývoje: zádel
svět směřujde den ode dne čím do do větší zádele. Co by asi tak řekli před 200 lety kovboji v americe, kdyby za nimi přišel úředníček a požadoval poplatek za emise CO2 vyprodukované jejich přiliš rychlým a výkonným koněm. Asi by se brzo houpal na nedalekém stromu... Dnes ne. Dnes je od narozením dětem vštěpovaná poslušnost vůči všemocnému a vševědoucímu systému. Dnes je úředník pan někdo a má pravdu. Pravdu má, protože proto.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 16.05.2013 11:56, RE: Zlodějina
donald posted by:
David V posted by:
Takže jde v podstatě o daň z luxusu... Co takhle zpoplatnit produkci CO2 u lidí. Nejnižší bude v kanclech a fyzicky pracujícím a sportovcům se to pořádně osolí, aby si rozmysleli tak často a zhluboka dýchat. Druhé kolo bude zdanění zvířat - chudáci chovatelé, pastevci atp...
Davide, jde v podstatě o to zdanit základní potřeby člověka. Musí dýchat, tedy daň z CO2, musí pít, tedy maximální vodné a stočné, musí jíst, čímž zatěžují životní prostředí (ekologická daň). Sociálně potřební dostanou výjimku, když se zaregistrují na příslušném obecním/městském úřadě a podepíší prohlášení loajality.


Tak týká se to firemních aut (na IČO), ne soukromých. A už dávno je silniční daň stupňována podle emisní zátěže. Článek je proto opravdu "novinkou".
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Thursday 16.05.2013 22:32, Emise
Ono je to v praxi dost jednoduché, za všechna auta ve firmě se vypočítá průměr CO2, použijí s k tomu hodnoty udávané výrobcem. Z toho vám něco vyjde a podle toho jak je to číslo vysoké vám napaří daně. V menší flotile stačí mít jeden elektromobil (který má prostě podle EU produkci 0) a poměrně výrazně se to projeví ve výsledku. Celé je to samozřejmě pitomost, stejně jako vyšší silniční daň na auta starší než X let.

Celé to samozřejmě má pouze jediný účel, donutit lidi i firmy kupovat nová auta. Tlak na spotřebu aut je pro změnu vedený snahou udržet cenu paliv co nejvyšší po co nejdelší dobu (pro výrobu baterek také potřebujete ropu) a nikoli snahou dostat benzínová a naftová auta ze silnic.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Thursday 16.05.2013 23:33, RE: Zlodějina
Pepe posted by:
donald posted by:
David V posted by:
Takže jde v podstatě o daň z luxusu... Co takhle zpoplatnit produkci CO2 u lidí. Nejnižší bude v kanclech a fyzicky pracujícím a sportovcům se to pořádně osolí, aby si rozmysleli tak často a zhluboka dýchat. Druhé kolo bude zdanění zvířat - chudáci chovatelé, pastevci atp...
Davide, jde v podstatě o to zdanit základní potřeby člověka. Musí dýchat, tedy daň z CO2, musí pít, tedy maximální vodné a stočné, musí jíst, čímž zatěžují životní prostředí (ekologická daň). Sociálně potřební dostanou výjimku, když se zaregistrují na příslušném obecním/městském úřadě a podepíší prohlášení loajality.
Tak týká se to firemních aut (na IČO), ne soukromých. A už dávno je silniční daň stupňována podle emisní zátěže. Článek je proto opravdu "novinkou".


To bych si troufl oponovat...nedávno jsem kupoval Ducato dodávku a zajímal jsem se o úlevy na silniční dani a světe div se, poradil mi až třetí finančák. Když jsem jim řekl, že s novější dodávkou očekávám nižší silniční daň vzhledem k emisní normě EURO, začal neskutečný kolotoč, co to vůbec ty emise jsou! Je Emise narozdíl od převodu auta a jiné "daně" navíc nezajímají. Silniční daň u auta na IČO se týká jen počtu náprav daného auta a roku výroby..tzn. sleva na silniční dani je tuším první tři roky 48%, další tři roky 40%, další dva roky 24%, nebo tak nějak, už si to moc nepamatuju, když tak mne opravte.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 17.05.2013 10:05, RE: Zlodějina
kamil321 posted by:
Pepe posted by:
donald posted by:
David V posted by:
Takže jde v podstatě o daň z luxusu... Co takhle zpoplatnit produkci CO2 u lidí. Nejnižší bude v kanclech a fyzicky pracujícím a sportovcům se to pořádně osolí, aby si rozmysleli tak často a zhluboka dýchat. Druhé kolo bude zdanění zvířat - chudáci chovatelé, pastevci atp...
Davide, jde v podstatě o to zdanit základní potřeby člověka. Musí dýchat, tedy daň z CO2, musí pít, tedy maximální vodné a stočné, musí jíst, čímž zatěžují životní prostředí (ekologická daň). Sociálně potřební dostanou výjimku, když se zaregistrují na příslušném obecním/městském úřadě a podepíší prohlášení loajality.
Tak týká se to firemních aut (na IČO), ne soukromých. A už dávno je silniční daň stupňována podle emisní zátěže. Článek je proto opravdu "novinkou".
To bych si troufl oponovat...nedávno jsem kupoval Ducato dodávku a zajímal jsem se o úlevy na silniční dani a světe div se, poradil mi až třetí finančák. Když jsem jim řekl, že s novější dodávkou očekávám nižší silniční daň vzhledem k emisní normě EURO, začal neskutečný kolotoč, co to vůbec ty emise jsou! Je Emise narozdíl od převodu auta a jiné "daně" navíc nezajímají. Silniční daň u auta na IČO se týká jen počtu náprav daného auta a roku výroby..tzn. sleva na silniční dani je tuším první tři roky 48%, další tři roky 40%, další dva roky 24%, nebo tak nějak, už si to moc nepamatuju, když tak mne opravte.


Ano, u nákladních se platí podle počtu náprav, u osobních podle EURO. Slevy u nákladních jsou "vymahatelné", nějaká úspora se projeví u tahače kamionu, u dodávky nevím. Naštěstí tohle řeší účetní, nemusím si to brát do hlavy. Ale vím, že kdysi se za EURO4 (3?) neplatila silniční daň vůbec. Každej rok se to mění, někdy i víckrát.
respond
MarekMM
number of posts39
date of registration05.05.2013
Thursday 06.06.2013 22:57, Re:
Lze to přirovnat k situaci, kdy se výše daně z příjmu zaměstnance bude zvyšovat s rostoucím příjmem?Jaká bude situace u elektromobilů?
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.