0
back
 

diskuze k tématu: prosba o radu - auto k tažnému přívěsu

category of topic classification: poradna, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 18.03.2013 11:56, prosba o radu - auto k tažnému přívěsu
Dobry den

Prosim o radu, ake vozidlo vybrat na tahanie brzdeneho prívesu o hmotnosti 1300kg. Cena vozidla do 175000Kč. Prosím poradte je vhodnejsi motor benzinový alebo naftovy? Je vhodnejšia manuálna prevodovka alebo automatická? Aká automatická? DSG? alebo klasický automat? Ďakujem za odpoved.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 16.04.2013 23:42, Re:
Dobrý den. Na tahání přívěsu s hmotností 1300 kg bych doporučil nějaké starší kombi střední třídy. S ohledem na spotřebu paliva bych se ohlížel spíše po vozech s větším naftovým motorem. Co se týká převodového ústrojí, zde bych volil klasickou manuální převodovku. Automatické převodovky všeobecně nemají tahání přívěsů příliš v oblibě, dochází k jejich nadměrnému zatěžování, což může brzy vyústit v drahou závadu na převodovce. U manuálních převodovek se sice rovněž více opotřebovává spojka, její výměna je ale vždy několikanásobně levnější než oprava automatické převodovky.
respond
Martin7398
number of posts7
date of registration27.03.2013
Friday 28.06.2013 12:35, Re:
Určitě souhlasím s kombi střední třídy, větší rozvor náprav výrazně pomáhá stabilitě soupravy (osobně vyzkoušeno). Ohledně volby benzín/nafta záleží také na tom, jak často s přívěsem jezdíte. Já tahám přívěs jenom občas a celkově najedu cca 15tkm/ročně proto jsem volit benzín (s přestavbou na LPG). Ale pokud jezdíte s přívěsem často vzal bych asi raději naftu a nechal si pro jistotu větší rezervu na vstřiky, dvouhmotu, turbo apod. Další velkou výhodou nafty je mnohem větší výběr ojetin, já svoji C5 kombi ve 2,0 l benzinu (aby byla v dobré stavu )hledal docela dlouho a musel jsem volit dovoz z německa.
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Friday 28.06.2013 15:19, Automat ?
Prosil bych pana Karla ať nám vysvětlí proč je automat na tahání nevhodný ? Automatická převodovka je dimenzovaná na přenos nějakého max. točivého momentu motoru a jeho maximum je pořád stejné, je jedno jestli jede solo auto nebo s vlekem. Naopak hydrodynamický měnič dokáže bez velkých rázů díky prokluzu daleko plynulejší rozjezd než klasická suchá spojka nedejbože s dvouhmotovým setrvačníkem. U většiny silných dieselů je repase automatu cenově srovnatelná s výměnou kompletní spojky s dvouhmotou. Proč většina supervýkonných aut používá právě automat, co velké offroady (Toyota LC, Range R ap.) které tahají daleko těžší přívěsy a jsou i přes redukční převodovku vybaveny automatem ???
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Friday 28.06.2013 15:51, BMW
Zdravím,
na tahání takového přívěsu bych volil benzínový 6 válec s LPG, tahám za BMW 528i s LPG a manuální převodovkou vlek 1500-2000kg a bez sebenších potíží, auto je poměrně těžké tak s ním vlek necloumá, brzdy účinné a motor výkonný a a naprosto nenáročný na servis (výměna oleje po cca 15tkm, svíčky tak 50tkm a vzduchový filtr), spotřeba s vlekem na dálnici při 120kmh tempomat 12L LPG okresky svižně kolem 100kmh 13-14l LPG město s vlekem cca 16l LPG.

Celkově se jedná a pohodlné spolehlivé a nenáročné auto, doporučil bych koupit 530i s LPG za cca 100-120.000 v pěkné výbavě a vesele jezdit a ještě zbyde na nějaké údržby kola apodobně do vašeho rozpočtu
respond
wxyz
number of posts1
date of registration03.04.2011
Tuesday 02.07.2013 10:19, RE: Automat ?
*autofans* posted by:
Prosil bych pana Karla ať nám vysvětlí proč je automat na tahání nevhodný ? Automatická převodovka je dimenzovaná na přenos nějakého max. točivého momentu motoru a jeho maximum je pořád stejné, je jedno jestli jede solo auto nebo s vlekem. Naopak hydrodynamický měnič dokáže bez velkých rázů díky prokluzu daleko plynulejší rozjezd než klasická suchá spojka nedejbože s dvouhmotovým setrvačníkem. U většiny silných dieselů je repase automatu cenově srovnatelná s výměnou kompletní spojky s dvouhmotou. Proč většina supervýkonných aut používá právě automat, co velké offroady (Toyota LC, Range R ap.) které tahají daleko těžší přívěsy a jsou i přes redukční převodovku vybaveny automatem ???



Přesně tak. Automat s hydr.měničem je nejvhodnější, protože omezuje momentové špičky a chrání tak celou soustavu. DSG ne, to jsou jen elmag spojky jestli se nepletu. Žádné kombi ani osobák. Nejlepší na tahání jsou offroady a ještě dodávky (multivan, viano atp)
respond
Mati
number of posts13
date of registration09.12.2008
Wednesday 03.07.2013 09:14, dvě strany mince
ještě by se hodila informace, zda-li si bude pán taháním vydělávat, nebo tahat jenom hobby.
Je sice hezký doporučovat offroad nebo Transportera, ale tam se s přívěsem dostáváte nad magickou hranici 3,5t
což znamená řp skupiny B+E, nevím přesně jak je posuzována váha nad 3,5t v zahraničí ohledně
placení dálnic. Pokud bude taháním vydělávat, tak není relevantní.
Ono i obyčejným autem st. třídy jsem na hraně, P307 HDi 2060kg+tažné mám na 1,5t a jsem přes
3,5t. Naštěstí mám obytňák jenom 1,2t, koukám po větším, ale je to těžký sehnat něco do 1.460kg

Jinak z vlastní desetileté zkušenosti benzínové auto se mi neosvědčilo, přece jenom HR a zpět za 16L/100km není to pravé, byla to P11, 2L/96kW.

Pak jsem přesedlal na Toledo I generace TDi 81kW, motoricky fantastické, ani ve Slovinských alpách rychlost nešla pod 80 km/h, o karavanu jsem ani nevěděl, díky opravdu nízko posazenému krouťáku, nebylo potřeba vytáčet motor při couvání nad 1.200 ot/min, takže spojka moc netrpěla. Spotřeba na dlouhých tratích pod 8L dle palubáku. velká nevýhoda byla v malé hmotnosti Toleda a tím nejistota při nenadálých manévrech, bočním větru atd.

Nyní P307 2,0HDi 79kW, motor je potřeba točit alespoň nad 2,2 tis ot/min, spotřeba 10-11l/100km, dynamika o dost horší oproti Toledu, ale lepší oproti Primeře v benzínu. Stabilita díky vyšší hmotnosti a ESP velmi dobrá.

Co jsem zaznamenal ohlasy kolegů s karavanama, hodně lidí si chválilo Citroeny se stavitelnou zadní výškou, stabilita a komfort jízdy je prý o dost lepší.

Martin
respond
Michal 22
number of posts51
date of registration09.10.2008
Friday 05.07.2013 22:06, RE: dvě strany mince
Mati posted by:
ještě by se hodila informace, zda-li si bude pán taháním vydělávat, nebo tahat jenom hobby.Je sice hezký doporučovat offroad nebo Transportera, ale tam se s přívěsem dostáváte nad magickou hranici 3,5tcož znamená řp skupiny B+E, nevím přesně jak je posuzována váha nad 3,5t v zahraničí ohledněplacení dálnic. Pokud bude taháním vydělávat, tak není relevantní.Ono i obyčejným autem st. třídy jsem na hraně, P307 HDi 2060kg+tažné mám na 1,5t a jsem přes3,5t. Naštěstí mám obytňák jenom 1,2t, koukám po větším, ale je to těžký sehnat něco do 1.460kgJinak z vlastní desetileté zkušenosti benzínové auto se mi neosvědčilo, přece jenom HR a zpět za 16L/100km není to pravé, byla to P11, 2L/96kW.Pak jsem přesedlal na Toledo I generace TDi 81kW, motoricky fantastické, ani ve Slovinských alpách rychlost nešla pod 80 km/h, o karavanu jsem ani nevěděl, díky opravdu nízko posazenému krouťáku, nebylo potřeba vytáčet motor při couvání nad 1.200 ot/min, takže spojka moc netrpěla. Spotřeba na dlouhých tratích pod 8L dle palubáku. velká nevýhoda byla v malé hmotnosti Toleda a tím nejistota při nenadálých manévrech, bočním větru atd. Nyní P307 2,0HDi 79kW, motor je potřeba točit alespoň nad 2,2 tis ot/min, spotřeba 10-11l/100km, dynamika o dost horší oproti Toledu, ale lepší oproti Primeře v benzínu. Stabilita díky vyšší hmotnosti a ESP velmi dobrá.Co jsem zaznamenal ohlasy kolegů s karavanama, hodně lidí si chválilo Citroeny se stavitelnou zadní výškou, stabilita a komfort jízdy je prý o dost lepší. Martin


Předpokládejme, že pán už asi "E" má, když se ptá po těžkém přívěsu. Jinak je to s těmi přívěsy trošku složitější - s "B" řidičákem můžete mít soupravu 3500 kg tažné + 750 kg přívěs, celkem tedy 4250 kg. Dále čím nižší celková hmotnost tažného vozu, tím težší může být přívěs, ale v součtu ne více než těch 4250 kg.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Saturday 06.07.2013 08:22, Sharan tdi 96 kw
Osobně mám velmi dobré zkušenosti se Sharanem tdi 96 kw.Na vámi udávanou hmotnost přívěsu dostatek výkonu.Sedíte vysoko,tak i dobrý výhled při couvání,což se s přívěsem hodí.Navíc auto je celkem odolný.Když jsem končil mělo najeto 320 tisíc km,ale motor,spojka,převodovka a turbo ještě původní.Je pravda,že ale bylo jeto pouze na dlohé cesty.Navíc i stále pěkný zachovalý interiér.
respond
chodac
number of posts3
date of registration07.06.2012
Wednesday 10.07.2013 16:44, tahám Mercedesem
tahám 1300 kg těžký přívěs (karavan) za Mercedesem C 200 CDI automat (w204) a dobrý. Síly dost, měničový automat je pro tažení to nejlepší. Spotřeba 10,11,12, záleží strašně na rychlosti a dost na protivětru. V zimě se to dá, ale musí se fakt pomalu a opatrně, 4kolka by byla lepší, ale v zimě jedu tak 2x 3x za sezonu a to max. do Vrchlabí po prosolených silnicích. Dříve jsem měl Mercedes C 220 CDI automat (w203) s CHIPtunningem a jelo to lépe, ale taky to víc žralo. Faktem je, že když jsem v Buchlovických kopcích předjížděl Fábie bez vleků, tak ten super pocit byl vykoupen strašnou spotřebou :)
respond
otakar.deylFB
number of posts3
date of registration13.12.2012
Monday 09.12.2013 08:45, tažení přívěsu
S článkem bych docela souhlasil, jen pár připomínek- automat nebo manuál. Tedy pokud budete jezdit, a je celkem jedno s jak těžkým přívěsem, jen po silnici a rozjíždět se po rovině, stačí jakékoli auto s hákem. Pokud ale máte větší požadavky, pak jedině silná 4x4 s automatem, pokud mechanická převodovka- to opravdu nedoporučuji- tak spíše benzin, přeci jen ,,točí,, více odspodu než moderní turbo diesely. Uvedu dva příklady- jednou jsem vytahoval loď z bývalé pískovny na Labi, celkem asi 2,5t. Zadní kola celá ve vodě, přední zabořená v písku. Auto bylo 3.0 CRDI, automat, redukce, uzávěrky dif., zařazen 1st. první pohyb soupravy byl asi při 3.000 otáčkách. Jediný problém byl, že jsem si nacákal vodu do auta. Druhý příklad, loni v Chorvatsku jsme uvízli ve vesnici v prudkém kopci s autem 2.0CRDI v TP přívěs brzděný do 2.2 t. Náš přívěs měl cca 500-600kg, ale při opakovaném rozjíždění a couvání do prudkého kopce jsme po pár minutách ucítili typický smrad spalujícího obložení spojky. Nejde jen o rozjezdy, ale i při popojíždění do prudkého kopce s lehkým přívěsem musíte jet s prokluzující spojkou, vzhledem ke ,,krouťáku,, točíte cca 2.000ot. a pokud potřebujete jet rychlostí chůze do kopce, zničíte spojku nebo nepojedete.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.