mykovec posted by:
mě zajímalo, v čem se liší náš benzín a benzín v zahraničí. Mám za sebou putovní týden Rakousko/Slovinsko/Itálie. Benzín tankovaný v zahraničí ubývá pomaleji, než ten tankovaný u nás. Nejžší spotřebu jsem měl na benzín tankovaný u Wörthersee, tam to šlo na 7.3L jízda po silnici, bez dálnice, ale přes alpské pasy a kopce. Zhruba mi to vychází, že spotřeba klesla snad i víc než o litr. Na 2700km mi vyšel průměr 8.03L, běžná silnice, dálnice i nějaké to motání po centrech měst. Na takovou hodnotu se u nás dostanu málokdy. Vozidlo Nissan Serena 2.0L benzín, SR 20de motor, auto má papírovou spotřebu 8.5/10.8/13.5 mimo město/kombi/město a je ho docela kus, co něco váží. Odpočet jsem provedl tankováním do plné, kdy byl benzín i nad příklopkou v hrdle, takže přesnost zaručena. Podle mě by stálo za analýzu, čím čeští výrobci benzín a naftu pančují.
hele a není za tím prostě to, že jsi jel štreku, zatímco obvykle máš větší zastoupení městského provozu? protože mi to připadá trochu jako "za plotem je tráva zelenější". z jiného soudku: občas sleduju, jak zákazníci odhalují, že stejné výrobky pro Německo/Rakousko mají jiné složení než pro CZ. Naposledy tam byly nějaké lentilky a uvědomělá čtenářka zjistila, že zatímco v Německu jsou slazené sacharózou /řepným cukrem/, u nás se používá směr glukózového sirupu a ještě něčeho. A byla z toho velká kauza.
Že je to oboje sračka, oboje to stojí pár korun a chuťově to člověk nepozná, řečeno nebylo. Prostě ovce zase dostaly naservírováno, jak se u nás máme špatně.
V Rakousku docela často tankuju, občas nakoupím, že by tam měli něco extra nevěřím...