Pavlik posted by:
PetrT posted by:
Pavlik posted by:
PetrT posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
David V posted by:
posted by:
Po 35 letech života v Australii se vracím do ČR. Nyní vlastnine dva Mercedesy. V ČR si chceme koupit ojete Porsche Cayenne. Je to dobry napad nebo se spalime? Poradi nám nekdo?
U těchto aut záleží jedině na tom, zda máte dost peněz na další případný servis, který je stejně drahý, jako pro nový vůz. Pokud zmínka o Mercedesech slouží jako vodítko k tomu, že nemáte problém s financováním provozu high-end aut, pak se dá říci, že při vhodné volbě kandidáta to špatný nápad být nemusí. Pohledal bych na Tipcars postřehy, protože já s vozem zkušenost nemám, takže nedokážu doporučit vhodnou motorizaci.Nicméně u těchto aut platí, že servis pak může převýšit pořizovací částku - samozřejmě záleží na stáří a stavu.
Cayenne je sice na provoz drahý, ale už jsem v testech ojetin několikrát četl že je daleko levnější a doporučitelnější než druhá generace Mercedesu ML, o GL nemluvě. Nedávno tu o tom byl přece článek, motory 4,8 po faceliftu jsou ok. Ty 4,5 V8 nebrat. Diesel může být lákadlo, ale to už potom neni Porsche přece... to už je potom lepší Touareg, ten aspon umí v terénu.
Vím, že nedávno byl,a le tahle auta mi skutečně nic neříkají, takže jedním uchem tam a druhým ven.....to spíš rodinný vůz typu Panamera
Velmi dobře znám člověka co měl jednu z prvních Panamer prodaných v ČR. Ze začátrku výroby se jiná než plná výbava a V8 nenabízela, takže cena k 3 mil. Společně s tím měl o rok starší Range Rover. Obě auta byla tak strašně poruchová že nejvíc času strávil v taxiku... přesto obě miloval a koupil si je znovu.Jednou jsem viděl seznam závad před garanční prohlídkou co předával své asistence a bylo v něm 53 bodů. Pán je puntičkář a vše čísluje. Krom profukování kolem okna předních dveří to byl i chraptící reproduktor, sklerotická pamět nastavení sedaček, zhasínající motor... Já bych na to nervy neměl a to mám pomlouvaný koncern
A nepatří náhodou Porsche také do toho "pomlouvaného" koncernu?? Já myslím že ano.
Jasně že ano, ale má v něm trochu jinou pozici a technika Panamery nemá s tou koncernovou nic společného. Tedy až na kontroverzní Panameru diesel.
Audi má v koncernu také "trochu jinou pozici" a stejně spoustu věcí sdílí se zbytkem koncernu. Dal bys opravdu "ruku do ohně" za to, že Porsche nemá technicky s VW nic společného? Motory, minimálně benzínové, jsou nepochybně jiné, ale hodně bych se divil, kdyby právě zmiňovaná elektrika a elektronika nebyla s VW minimálně příbuzná nebo spíše úplně stejná. Šetření nákladů formou unifikace je tak lákavé.....
Audi nemá v koncernu nijak speciální postavení, pouze je to výrobce nejdražších běžných luxusních aut v koncernu. Ale pořád je to značka pro běžné lidi, čímž se nijak netají. Stejně jako BMW nebo Mercedes. Mimochodem, neznám nikoho kdo by měl jako první majitel nějaké podobné problémy s A8, což je v nejvyšších výbavách cenově srovnatelné s Panamerou. Dokonce i Phaeton je překvapivě spolehlivé a odolné auto.
Speciální postavení v koncernu mají Bentley, Lambo, Bugatti a právě Porsche. Tam není uplně žádoucí spojovat je s běžným VW.
Krom dieslu u Panamery a základní platformy u Cayenne nemají společného nic. Zatím. Dokonce i u první generace Cayenne jsou elektronické moduly upraveny tak aby je nešlo nahradit moduly z Touaregu. Markantní je to zejména u dílů vzduchového podvozku, kdy je vlastně stejný ale přesto nejde zaměnit. Samozřejmě hlavně kvůli ceně dílů VW a Porsche.