0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 301: První jízdní dojmy

category of topic classification: francouzská vozidla
Martino
number of posts12
date of registration18.07.2011
Tuesday 20.11.2012 15:47, Co to má znameta????
Opět je to tady. Citroena jste úplně shodili(viz předchozí recenze na C-Elyseé) a Pežka vychválili. Už si o serióznosti a profesionalitě těchto článků myslím svoje (kdo víc platí, toho víc chválí).
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Tuesday 20.11.2012 15:50, Krásný článek
Pana Borského si vážím a o to více oceňuji jeho dojmy, když jsem o těchto PSA dvojčatech přečetl snad vše, co bylo dosud v mně srozumitelných jazycích publikováno. O pohodlí, prostoru vzadu a nákladových kompromisech psali všichni. Podobně hodnocení řazení a děravé zvukotěsnosti bylo zmiňováno často, použití starého TU explicitně zmínili jen ve Světu motorů (je prý dovážen z Argentiny), ale dojmy z dobrého výhledu řidiče a nákladního převodu volantu jsou nové. Mně se tahle dvojice (teda C-elysée víc) začala strašně líbit. Sedany a čudlíky mimo dveře mi nevadí. Návrat do devadesátých let (kdy se dělala nejlepší auta) v naladění podvozku a ochotném atmosférickému motoru (s patřičným zvukem) mě začíná čím dál více přitahovat. Když k tomu přidáme uváděnou robustnost a odolnost, dobrý přístup k nejčastěji odcházejícím dílům podvozku, žárovkám, baterce, tak oželím i přesné řazení.
Mimořádně dobrá cena v porovnání s ostatními zeměmi, kam byli uvedeni (a oproti etalónní legendě Rapidu u nás), menší zájem organizovaných band únosců aut, poctivá živá atmosféra, komfort a pocit, že řídím auto a ne iAuto nebo eAuto, za těch ceníkových 270k v dostačující střední výbavě stojí. Co? No!
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Tuesday 20.11.2012 15:54, RE: Co to má znameta????
Martino posted by:
Opět je to tady. Citroena jste úplně shodili(viz předchozí recenze na C-Elyseé) a Pežka vychválili. Už si o serióznosti a profesionalitě těchto článků myslím svoje (kdo víc platí, toho víc chválí).


U C-Elysée to nebyla recenze z dílny Tipcars. Ale zásadní klady a zápory vyzněly podobně, i když od pana Borského je to důkladnější a komplexnější.
respond
Alda
number of posts36
date of registration25.05.2007
Tuesday 20.11.2012 22:43, dotaz
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu?
A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 21.11.2012 09:26, RE: dotaz
Alda posted by:
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu? A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...


P301 a Elisse by měli být na podvozku Citroenu C3, Rapid má vzadu nápravu z O1 a vepředu snad z nové Fabie.
Nebude podvozek z C3 příliš úzký? To by mohl být důvod připlatit....
respond
Alda
number of posts36
date of registration25.05.2007
Wednesday 21.11.2012 09:41, RE: dotaz
P301 a Elisse by měli být na podvozku Citroenu C3, Rapid má vzadu nápravu z O1 a vepředu snad z nové Fabie. Nebude podvozek z C3 příliš úzký? To by mohl být důvod připlatit....

Uzký asi nebude, když se dozadu "vměstnají tři dospěláci" a dokonce sám redaktor v podobně prostorném autě už dlouho nejel.
respond
michal.borsky
number of posts5
date of registration08.10.2012
Wednesday 21.11.2012 15:18, RE: dotaz
Alda posted by:
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu? A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...


Zdravím Vás. 1/ ad rozměry - rozklikněte si forogalerii, jsou tam názorné výkresy i s patřičnými čísílky 2/ levný dojem oproti Rapidu - přes všechny popsané kvality je 301/C-Elyseé většinou svých řešení velmi levným a nenáročným autem, které bude jen těžko snášet přímé srovnání s "dnešními" auty včetně klasické C3 nebo 208. Rapid daleko šikovněji maskuje levná řešení a ta vyloženě "sociální" viz kufr radši nevytahuje vůbec (navíc je 5-dvéř). Jakkoli mi některé retroprvky z provozní praxe přišly sympatickou reminisncencí na doby minulé, nejsem si jist, že to našinec přeci jen už navyklý na určitý standard ocení..Vídím to tedy tak, že Rapid dost možná odebere řadu zákazníků Fabii a snad i Octavii Tour, dvojice PSA bude ale spíš lovit mezi dosavadními zákazníky Dacií nebo Thalie, oproti kterým přináší vesměs samá pozitiva a sociální jistoty
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 21.11.2012 21:55, Rapid vs. Peugeot 301
Trochu nechápu, proč se pořád srovnávají tato 2 auta. Podle mně mají oslovovat trochu jinou cílovou skupinu. Věřím, že 301 se u nás chytne, hlavně ve věkové kategorii důchodců, a nahradí Logany (i když po modernizaci vypadá líp), Thalie a další zvěrstva útočící na jakoukoliv snahu o estetičnost automobilů. Přece jen jde o konzervativnější konstrukci, což zvlášť v oblasti motorů je dnes výrazné plus. Rapid je určen spíš pro mladé rodiny, které ocení a vyhledávají karoserii liftback, dynamičtější design a jízdní vlastnosti. Taky věřím, že bude oblíbený mezi firmami, kdy je dostane zaměstnanec, který se už nechce kodrcat ve fábii, ale na novou Oktávku nebo Supa mu nedají. V Rapidu jsem se už i projel, a jezdí se s ním překvapivě dobře. Pro 4 lidi je tam dost místa a ve skutečnosti vypadá o dost líp než na fotkách. Co se mi nelíbilo je srovnávání s Oktou 1, která je robustnostní provedení a materiály interiéru o třídu výš než Rapid, taky ale stála v základu při představění snad o víc než 100 000. V současnosti kdybych si vybíral mezi 301 a Rapidem, tak nejdu ani do jednoho a počkám na Toledo, až bude mít TSI s řemenem. U služebního by byla 1,6 TDI jasná.
respond
Alda
number of posts36
date of registration25.05.2007
Wednesday 21.11.2012 22:35, RE: dotaz......
michal.borsky posted by:
Alda posted by:
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu? A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...
Zdravím Vás. 1/ ad rozměry - rozklikněte si forogalerii, jsou tam názorné výkresy i s patřičnými čísílky 2/ levný dojem oproti Rapidu - přes všechny popsané kvality je 301/C-Elyseé většinou svých řešení velmi levným a nenáročným autem, které bude jen těžko snášet přímé srovnání s "dnešními" auty včetně klasické C3 nebo 208. Rapid daleko šikovněji maskuje levná řešení a ta vyloženě "sociální" viz kufr radši nevytahuje vůbec (navíc je 5-dvéř). Jakkoli mi některé retroprvky z provozní praxe přišly sympatickou reminisncencí na doby minulé, nejsem si jist, že to našinec přeci jen už navyklý na určitý standard ocení..Vídím to tedy tak, že Rapid dost možná odebere řadu zákazníků Fabii a snad i Octavii Tour, dvojice PSA bude ale spíš lovit mezi dosavadními zákazníky Dacií nebo Thalie, oproti kterým přináší vesměs samá pozitiva a sociální jistoty


Díky za objasnění.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.