0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Peugeot 508 – vybírejte diesely

category of topic classification: francouzská vozidla
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Thursday 04.06.2015 15:55, 508
Tak to vypadá, že se o 508 nikdo nechce bavit tak připojím pár postřehů zpoza volantu motorizací HDI. Auto je jak už je u neněmeckých managerwagenů v ČR zvykem celkem neprávem přehlíženo. Je na tom dobře pokud jde o prostor, velmi dobře pokud jde o pohodlí i ticho v nelegálních rychlostech a ani jízdní vlastnosti nejsou oproti předchozí generaci passatu horší i když mondeo nebo m6 jsou dál. Bohužel je to Peugeot, takže v managementech českých a především českoněmeckých firem velí car police jinak.
Nejčastější motorizace jsou 2.0 HDi o kterých už bylo napsáno tolik pozitivního, že netřeba tuto volbu z rozumu rozmlouvat a je jedno jestli jde o slabší verzi 103kW nebo silnější 120kW. Od čeho ruce pryč jsou 1.6THP které PSA/BMW fakt nezvládlo a pokud prodávající bude tvrdit, že už je motor po opravě (vesměs nové rozvody, dekarbonizace) tak stejně více než dalších 100000km bez další opravy nedá. Silnější diesel lze koupit i s 6st. HDM automatem, který řadí velice pěkně, hodně používá přemostění měniče a tak je ve výsledku auto celkem úsporné (dálnice kolem 6,5) + bonus řazení pod volantem, které po zásahu řidiče dál pokračuje v aut. módu. Samozřejmě lze přepnout na čistě ruční řazení, ale který fanda automatu to dělá nevím. Standardem je automat u modelu GT 2.2HDI, který jede díky 200k a 400Nm famózně, ale trošku mu nesvědčí naše infrastruktura. Auto měllo totiž kvůli větším brzdám min. 18" ráfky a dost pozérů na GT objednalo i 19" což v kombinaci s obyčejnými (neadaptivními) tlumiči znamená, že auto ztratí velkou část komfortu a velice brzy i jinak kvalitní interiér začne povrzávat. Jedinou hmatatelnou výhodou GT kromě Nm je lichoběžníková přední náprava = motor v záběru tolik netahá za volant. Co je u auta trošku nezvyk je startování vlevo od volantu u verze s bezklíčkovým přístupem. Rozhodně doporučuji auto pojistit, ne tak kvůli krádeži, ale i kvůli drobným nehodám. Klasické nedobrzdění s pusinkou na předek je od 100tkč nahoru (natáčecí bixenony z japonska, hliníková kapota, maska chladiče s elektricky ovládanými lamelami). Pozor na panoramatickou střechu kterou mají skoro všechny kombíky neboť byla standardní výbavou skoro všech výbav, většina pojišťoven neplní z pojištění skel, ale pouze z havarijní pojistky a výměna je kolem 30000Kč, i když to tak nevypadá tak i tam se dostane kamínek od kola náklaďáku. Jediná chronická nemoc na kterou trpí 508 společně se sesterskou C5 jsou občas zatuhlé zadní třmeny brzd, sem tam nějaká blbost typu spojkový spínač tempomatu nebo přehrání sw navigačního rádia. Dobrá zpráva je, že od určitého roku je auto s navigací v češtině a toto se dá i dodatečně upgradovat u aut kde ČJ není.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Thursday 04.06.2015 16:54, Na Passata nema
Peugeot 508 neni spatne auto, ale celkove bych rekl, ze se nechyta ani na stareho Passata natoz na novy, ktery je uz uplne jinde. Hlavni nevyhody 508cky:

a) tradicne priserny francouzsky infotainment (verze s navi), ktery i kdyz funguje ma mizernou funkcnost, ale on povetsinou prilis nefunguje, coz Peugeot resi milionem ruznych patchu, ktere povetsinou akorat zavlecou dalsi chyby (viz obsahle diskuse na toto tema na Peugeot klub foru)

b) zastarale automaticke prevodovky, ktere v porovnani s modernejsimi bratricky (DSG, Mazdacke Aisiny, ...) uz hodne nestihaji a degraduji dynamiku takovym zpusobem, ze ani GTcko neni zadna raketa a 120 kW verze uz patri mezi ty spise lenive

c) chybejici pokrocilejsi prvky vybavy (jeste donedavna chybela i obycejna parkovaci kamera), ktere neumozni fleetakum s vetsim budgetem poridit si auto vybavene na urovni konkurence
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Thursday 04.06.2015 17:24, RE: Na Passata nema
Ne321 posted by:
Peugeot 508 neni spatne auto, ale celkove bych rekl, ze se nechyta ani na stareho Passata natoz na novy, ktery je uz uplne jinde. Hlavni nevyhody 508cky:a) tradicne priserny francouzsky infotainment (verze s navi), ktery i kdyz funguje ma mizernou funkcnost, ale on povetsinou prilis nefunguje, coz Peugeot resi milionem ruznych patchu, ktere povetsinou akorat zavlecou dalsi chyby (viz obsahle diskuse na toto tema na Peugeot klub foru)b) zastarale automaticke prevodovky, ktere v porovnani s modernejsimi bratricky (DSG, Mazdacke Aisiny, ...) uz hodne nestihaji a degraduji dynamiku takovym zpusobem, ze ani GTcko neni zadna raketa a 120 kW verze uz patri mezi ty spise lenivec) chybejici pokrocilejsi prvky vybavy (jeste donedavna chybela i obycejna parkovaci kamera), ktere neumozni fleetakum s vetsim budgetem poridit si auto vybavene na urovni konkurence


S DSG jsem jezdil jen v Supovi TSI, ale že by to byla taková pecka jak se všude píše o DSG jsem nějak neobjevil.
respond
toskey
number of posts19
date of registration28.05.2010
Wednesday 10.06.2015 21:17, Mazdacky Aisin
Není náhodou ''mazdacky Aisin¨ ta stejna prevodovka Aisin Warner co je prave v 508,C5,Volvech a Fordech aj.?
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 12.06.2015 16:22, RE: Mazdacky Aisin
toskey posted by:
Není náhodou ''mazdacky Aisin¨ ta stejna prevodovka Aisin Warner co je prave v 508,C5,Volvech a Fordech aj.?


Neni. V uvedenych autech jsou (508 preface, C5) nebo byly (Volvo, Ford) stare sestirychlostni Aisiny AWTF-80 SC, coz byla prevodovka montovana do vetsiny nekoncernovych evropskych vozu a mimo jine i do Mazdy 6 predchozich dvou generaci. Aktualni generace ma prevodovky Mazda SkyActiv, coz je samozrejme jenom marketingove jmeno a je otazkou co je zatim. Mazda se tvari a vsude prezentuje, ze jsou to jeji vlastni prevodovky, nicmene podle vseho to vypada ze to bude nejaka kooperace Mazda-Aisin s tim, ze mira prispeni obou partneru je otazkou. Nicmene v kazdem pripade je to jina vyrazne modernejsi prevodovka.
Podobnou cestou se vydal i Peugeot, kdy nove Peugeoty mimo jine 508cka po faceliftu maji cosi opet marketingove zvane jako EAT6, tam uz je ovsem spoluprace s Aisin primo priznana i v marketingovych sdelenich Peugeotu. Jak to jede nevim, zatim jsem s tim nejel.
respond
elza
number of posts15
date of registration23.06.2012
Sunday 21.06.2015 00:11, kúpil som z nudy v zime jazdenú 508 103 kw,
ajked je to "nástupca" 607, nedosahuje jej komfortu.
je to ale relatívne rozumné auto, vo výbave allure s bixenonmi, asistentom svetiel, 4-zon. klímou, el. sedačkami je vcelku slušné vozenie, ale:
zle sa nastupuje, sedačky sú daleko od okraja karoserie, chýbajú samostmievacie !! spätné zrkadlá, dosť zlé radenie prevodovky./teda, tá je katastrofa a dehonestuje inak slušné auto. nechápem, ako môže mať 607 fantasticky dobrú -"nemeckú" prevodovku a 58 má horšiu ako406.


okrem utlmenia rázov podvozka , ktoré je na 607 oveľa slabšie, komfortom zaostáva, aj ponukou priestoru.
dobrá je spotreba,4.8 ale PC trochu klame, dojazd sa dá urobiť nad 1500-1600 km, ale v 406 som mal aj vyšší dojazd.
spotrebu má ale vyššiu ako 2,2 HDi v skutočne extremoch, skutočne jedovaté brzdy, na diaľnicu ideálne, na zákruty nie.
respond
Pici
number of posts1
date of registration14.06.2024
Friday 14.06.2024 04:26, Peugeot 508
Ahoj všichni.Jsem vlastníkem Peugeot 508 2.0, 103 kW diesel a mám tento problém.Dělali mi opravu těsnění pod hlavou a teď se mi auto pomalu vůbec neohřeje, natož na 90.Termostat je rovněž nový.Není tam někde ještě nějaké čidlo, které ovládá přímo ten budík?To čidlo, které je v termostatu jsem zkoušel odpojit, ale stejně budík ukazuje, sice špatně, ale myslím si, že když není připojeno, nemělo by ukazovat vůbec.Může mi někdo poradit?
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.