citation:
reakce na: diabol, 18.04.2021 19:40 (Dobrý deň, mám otázku, nikde s ...)
Ahoj, mám identický motor i převodovku, akorát v Citroenu C5 kombi 2011.
Jak jsi správně podotkl "S" jako sport, převodovka nechává motor více vytáčet, řadí ve vyšších otáčkách, nenechává motor jít do nižších otáček, reaguje na podřazení při menším sešlápnutí plynu oproti normálu. Spotřeba jde samozřejmě nahoru adekvátně k tomu, že motor tráví více času ve vyšších otáčkách. Naopak "VLOČKA" je pravý opak, motor se rozjíždí na dvojku, někdy dokonce na trojku aby se minimalizovalo prokluzování při rozjezdu, řazení je takové pozvolné, opatrné. Přiznám se, že "S" využívám jen výjimečně, a to když chci předjíždět a nechci čekat než auto váhavěji podřadí, tak si tam to S občas dám, ale výjimečně. No a zimní režim jsem použil asi 2x v životě a to jen abych to zkusil jak se to chová. Jinak opravdu 99% času jsem spokojený se standardním režimem, případně si včasně podřazení koriguji plynem před zahájením předjíždění. Klidně se zeptej jestli tě něco zajímá, mám s tímto motorem a převodovkou najeto už 100 tis km. Koupil jsem s 200 tis km a teď mám 300tis km.