0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 5008 - "Tiptronic - system Porsche"

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
diabol
number of posts1
date of registration18.04.2021
Sunday 18.04.2021 19:40, Peugeot 5008 - "Tiptronic - system Porsche"
Dobrý deň, mám otázku, nikde som na ňu nenašiel odpoveď. Možno som len zle hľadal, chcem sa spýtať.
Som vlastníkom Peugeot 5008 r.v. 2015 - 2.0 BlueHDi 163k so 6st. automatická prevodovkou EAT6 - "Tiptronic - system Porsche".

Chcem sa spýtať mám tak 2 tlačítka, jedno "S" ako šport a jedno "*" ako sneh.

Viete mi reálne vysvetliť ich účinnosť, kedy sa to používa, ako pri daných modoch auto pracuje a či sa mení spotreba atď...
Lebo toto som nikde reálne nenašiel vysvetlené, lebo aj v manuále je to uvedené len čisto bez vysvetlenia alebo maximálne len, že "*" sa odporúča používať na ťažké zasneženej ceste.

Ďakujem pekne.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Tuesday 20.04.2021 14:34, RE: Peugeot 5008 - "Tiptronic - system Porsche"
citation:
reakce na: diabol, 18.04.2021 19:40 (Dobrý deň, mám otázku, nikde s ...)


Ahoj, mám identický motor i převodovku, akorát v Citroenu C5 kombi 2011.
Jak jsi správně podotkl "S" jako sport, převodovka nechává motor více vytáčet, řadí ve vyšších otáčkách, nenechává motor jít do nižších otáček, reaguje na podřazení při menším sešlápnutí plynu oproti normálu. Spotřeba jde samozřejmě nahoru adekvátně k tomu, že motor tráví více času ve vyšších otáčkách. Naopak "VLOČKA" je pravý opak, motor se rozjíždí na dvojku, někdy dokonce na trojku aby se minimalizovalo prokluzování při rozjezdu, řazení je takové pozvolné, opatrné. Přiznám se, že "S" využívám jen výjimečně, a to když chci předjíždět a nechci čekat než auto váhavěji podřadí, tak si tam to S občas dám, ale výjimečně. No a zimní režim jsem použil asi 2x v životě a to jen abych to zkusil jak se to chová. Jinak opravdu 99% času jsem spokojený se standardním režimem, případně si včasně podřazení koriguji plynem před zahájením předjíždění. Klidně se zeptej jestli tě něco zajímá, mám s tímto motorem a převodovkou najeto už 100 tis km. Koupil jsem s 200 tis km a teď mám 300tis km.
respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Wednesday 21.04.2021 06:51, RE: Peugeot 5008 - "Tiptronic - system Porsche"
citation:
reakce na: diabol, 18.04.2021 19:40 (Dobrý deň, mám otázku, nikde s ...)


nejak neviem čo vysvetľovať.

V režime "S" sú posunuté maximálne otáčky motora až ku 4500 ot/min kedy prevodovka preradí na vyšší stupeň, podľa mňa nemá zmysel používať, nakoľko daný motor má výkonové maximum v 3750 ot.

V režime "*" (sneh) sa auto pohýňa na 2. rýchlostný stupeň a dlhšie využíva HDM menič a jemnejšie radí.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.