0
back
 

diskuze k tématu: prudke vyleteni otacek

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla
peugeman
number of posts12
date of registration17.01.2015
Wednesday 08.04.2015 23:34, prudke vyleteni otacek
Nevite nekdo co to mohlo byt a co stim?

Dnes jsem na 5 ku jel asi 80 a pri podrazeni na 4 a seslapnuti plynu se mi auto uplne splasilo,musel jsem vyslapnout spojku a otacky vyleteli do maxima, ale nez jsem se stihl zpamatovat, tak otacky po cca 10 s znovu klesly na volnobeh a od te doby uz se nic divnyho nedelo a to jsem ujel 200 km

Myslite, ze to byl olej, kterej se dostal pres turbo? Nebo se mohl jakoby nekde zaseknout ovladani plynu?

2.0 Hdi 100 kw, peugeot 407 z roku 2004
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 09.04.2015 08:08, Runaway diesel
Doporučuji zhlédnout pár odkazů na youtube na téma runaway diesel.
Pokud by to mohla být nějaká předzvěst, tak bych nechal okamžitě repasovat turbodmychadlo!
https://www.youtube.com/watch?v=F3_x6HeIpQs
respond
peugeman
number of posts12
date of registration17.01.2015
Thursday 09.04.2015 08:59, jak poznam zda je turbo ko
Prave proto se toho bojim, da se nejak zjistit, jestli je to tim turbem?

Jinak jezdi super, auto tahne a hlavne nezere olej, mam od vymeny 9 tis. Km a zda se ze hladina na stejnem miste..

Jeste nechapu, jak je mozne ze to prestalo? Co jsem takhle cetl, tak kdyz se to nekomu stalo, tak se to nedalo zastavit a melo to fatalni nasledky..
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Thursday 09.04.2015 15:41, Kobereček ?
Možný bych se mrknul jestli máte fixované koberečky, když to pak padlo zpátky.
respond
kubular
number of posts15
date of registration05.08.2014
Thursday 09.04.2015 18:43, špatná spojka ???
Typický příznak ojeté spojky.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 09.04.2015 19:34, RE: špatná spojka ???
kubular posted by:
Typický příznak ojeté spojky.


To jen v záběru a pod plynem, jinak ne.
respond
Alkantpan
number of posts19
date of registration08.12.2008
Friday 10.04.2015 00:12, RE: prudke vyleteni otacek
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru.

Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále.

Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.
respond
peugeman
number of posts12
date of registration17.01.2015
Friday 10.04.2015 08:42, prudke vyleteni otacek
Diky vsem, vcera jsem se vratil s autem z prahy, coz je pro me jizda 2h a vse ok, ani oleje neubylo, tak budu doufat, ze to bude ok..
Vyssi kourivost nejspis potlaci fap, ale asi vic by to kourilo i pres nej
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Friday 10.04.2015 12:02, prudke zvyseni otacek
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 10.04.2015 13:03, RE: prudke zvyseni otacek
ivan2 posted by:
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil


S automatem nevidím šanci na vyřešení této situace.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 10.04.2015 13:07, RE: prudke vyleteni otacek
Alkantpan posted by:
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru. Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále. Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.


Myslím, že varianta 2 je správně. Nicméně nesouhlasím s tím nic nedělat. TO ROZHODNĚ NE-E. Vymontovat mezichladič a vyčistit, je to menší práce než repase turba, To co se spálilo při tomto incidentu rozhodně to nemuselo být všechno, co se v mezichladiči nasbíralo. To si motor jen toho oleje trochu cucnul, příště by toho mohlo být víc a pak sbohem a šáteček..
respond
Alkantpan
number of posts19
date of registration08.12.2008
Friday 10.04.2015 18:26, RE: prudke vyleteni otacek
Koloss posted by:
Alkantpan posted by:
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru. Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále. Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.
Myslím, že varianta 2 je správně. Nicméně nesouhlasím s tím nic nedělat. TO ROZHODNĚ NE-E. Vymontovat mezichladič a vyčistit, je to menší práce než repase turba, To co se spálilo při tomto incidentu rozhodně to nemuselo být všechno, co se v mezichladiči nasbíralo. To si motor jen toho oleje trochu cucnul, příště by toho mohlo být víc a pak sbohem a šáteček..

Záleží od uživatele jak k tomu bude přistupovat. Já osobně bych sledoval hladinu oleje v motoru ale pečlivě, pokud bude ubývat, tak nezbude než servisovat auto. Čili turbodmychadlo na kontrolu/repas podle stavu. Intercooler ven z vozidla a vycistit jej od oleje a vyčistit i vedení vzduchu dmychadlo - intercooler - sání motoru. Servis by si s tímto určitě poradil.
respond
Alkantpan
number of posts19
date of registration08.12.2008
Friday 10.04.2015 18:29, RE: prudke zvyseni otacek
Koloss posted by:
ivan2 posted by:
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil
S automatem nevidím šanci na vyřešení této situace.

Jednu šanci bych viděl, ale chce to zručnost řidiče. Rychle otevřít kapotu motoru, odendat filtr sání motoru a hadrem, trikem, bundou ucpat sání motoru. Není vzduch, není spalování. Prostě jej udusit. Ale uznávám, že to není jednoduché a je třeba v rychlosti vědět kam šáhnout. Prakticky bez přípravy dopředu asi nerealizovatelné.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 10.04.2015 18:33, RE: prudke zvyseni otacek
Alkantpan posted by:
Koloss posted by:
ivan2 posted by:
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil
S automatem nevidím šanci na vyřešení této situace.
Jednu šanci bych viděl, ale chce to zručnost řidiče. Rychle otevřít kapotu motoru, odendat filtr sání motoru a hadrem, trikem, bundou ucpat sání motoru. Není vzduch, není spalování. Prostě jej udusit. Ale uznávám, že to není jednoduché a je třeba v rychlosti vědět kam šáhnout. Prakticky bez přípravy dopředu asi nerealizovatelné.


Hlavně bych považoval za velmi riskantní otevírat kapotu motoru, který se točí mimo omezovač. Člověk netuší, co z toho může vyletět.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Friday 10.04.2015 18:36, RE: prudke vyleteni otacek
Alkantpan posted by:
Záleží od uživatele jak k tomu bude přistupovat. Já osobně bych sledoval hladinu oleje v motoru ale pečlivě, pokud bude ubývat, tak nezbude než servisovat auto. Čili turbodmychadlo na kontrolu/repas podle stavu. Intercooler ven z vozidla a vycistit jej od oleje a vyčistit i vedení vzduchu dmychadlo - intercooler - sání motoru. Servis by si s tímto určitě poradil.


Ten olej se může ztrácet neznatelně, v mezichladiči toho může být nasbíraného hodně za celou historii auta. Rozhodně po takové zkušenosti prohlídnout a vyčistit mezichladič.
respond
Venca1983
number of posts1
date of registration27.01.2021
Wednesday 27.01.2021 16:38, RE: RE: prudke vyleteni otacek
Mám stejný problém ale já zastavil prislapl jsem plyn motor byl slyšet že neběží úplně tak jak by měl kouř z výfuku a letěl až do nebe tak že sem rychle vypl klíček auto po té jsem ještě nastartoval v nízkých otáčkách běží normálně ale přidat jsem už radši nezkoušel dnes jsem vyndal turbo a je dobrý nemá vůli naklápění netuším myslím že mám ten problém co jste zde popisoval ale netuším co je to předzvěst jestli turbo a nebo predchladic.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Wednesday 27.01.2021 16:51, RE: RE: RE: prudke vyleteni otacek
citation:
reakce na: Venca1983, 27.01.2021 16:38 (Mám stejný problém ale já zast ...)


Pokud by to byl "runaway diesel" problém, tak na turbu by nemuselo být nic vidět. Ten olej z něj může odcházet odpařený v horkých plynech, zkondenzuje pak až při ochlazení v tom mezichladiči. Takže bych zkontroloval alespoň výstupní trubku z mezichladiče, případně jestli v něm uvnitř není loužička.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.