P407 ve verzi SW jsem měl, šlo o 1,6HDI, r.v. byl 2005. Auto jsem kupoval s tacho 140.000km, dovoz D.
Navzdory tomu, ež se všude píše o tom, jak 1,6HDI je nejhorší motor, mohu říct pravý opak, Jsem totiž paežotista od roku 1995, kdy do roku 2008 jsem vystřídal snad všechny modely v rámci působení u zahr. společnosti, kde jsem měli Pežoty "předepsané". Namátku šlo o modely 306TD, 605SRDT, 405SRDT, 406 2,0HDI 80kW, 406 HDI 100kW, P 807 2,0HDI 79kW FAP, až po soukromý P407 SW 1,6HDI.
P407 je jistě výborné auto, ale bohužel na svého předchůdce P406 se nechytá- jednak v kvalitrě provedení, ale i ve spolehlivosti (komplikovaní elektroika) a hlavně místem vzadu. To je totiž ultratragické a posez vzadu je jen za trest. Vpředu je to královské.
Značnou nevýhodou P407 jsou obrovské oba převisy, zejména přešdní značně komplikuje parkování, ale i blbé natažení auta na odtah při poruše (řešil jsem při defektu kola, když se strhnul safe šroub a byl nutný odtah). Tu akrobacii při odtahu bych nepřál nikomu, dělalo se tot ak, že budď ti urvou oba nárazník (přední o lano, zadní o zem) anebo musíš na střídačku podkládat trámkem kola. paráda, hledej v polích trámek a nebo si ho voz v kufru.
K motoru: 1,6 HDI 80kW bohatě stačí na běžné ježdění. Motro je velmi slušně dynamícký a přitom úsporný, spotřeba mi nikdy nepřelezla 6/100, nepočítám v to město, tam žere i elektrokolo 10/100
Filtr FAP začal signalizovat potíže ve 155.000km, doplnilo se aditivum a byl klid. Co jsem řešil byly rozvody - pozor na to, že výrobce uvádí až tuším 200+ tkm, takže jsem nebdal doporučení, ale udělal dříve. Jinak jsem měl závadu na elektrice, auto čas od času nešlo nastartovat a to se chovalo tak, že jsi otočil klíčem a neorzsvítila se ani jenda kontrolka. Měření baterie vyloučilo chybu, po marných pokusech v jistém SM servisu jsempo zaplacení 2 tisíc za nic auto nechal odvézt domů před barák a jal se pátrat po závadě sám - po půl hodiěn bylo nalezeno, studený spoj v připojení kabelu ve spínačce, Pájka, oprava 10 minut, mohly být ušetřené dva litry. Jinak pohoda. Co je trochu problém v létě, tak obrovská zasklená plocha rychle vyhřívá auto do neskutečných výšin a pak přestává svítit displej navigace - po zapnutí klimy a 10km se to vrací do normálu, jiné auto mi to nedělalo nikdy. Dobrá vychytávka v takto strém autě je red button (emergency call), kdy v případě nehody zmačkneš a dovolás se na asistenci. Telefon neumí přenášet všechny znaky a čísla, a použitelné to je, jinak vše řeší HF sada a nějaký dnešní mobil.
SLušná hudba v základu, jako klasicky u pežotů. Vynijakí je odolnost proti korozi, ovšem ve srovnání s 406 je to o X řádů horší, někteří majitelé si stěžují na korozi 5. dveří a i jinde, zejména spodku, ovšem ve srovnání třeba s Mazdou je to nebe a dudy.
Sedačky: přední jakžtakž pro ty, kterým nevadí měkoty. Mně ano a tudíž mi pod elší cestě bollela záda. měkký opěrák a malé boční vedení, ale zase v porovnání s Oktávkoi I, kterou jsem měl souběžne, jsou sedačky v P407 pohldnější. Bočnice sedáku u řidiče sině trpí a rychle se vymačká, ale to je běžný jev i daleko dražších aut. Vzadu je místa max. na dvě sedačky pro děti, 3 ani omylem, k dvěma si nikod další už nesedne.
5. dveře a polovční dělení (sklo a nebo celé) sice funguje, le praktický přínos je nulový. Na plato se totiž nic většího dát nedá, jinak z auta není doazdu vidět, což jde mizerně i bez toho, aniž by vzadu něco leželo.
Jízda:
komfortní, tichá, přesné řízení (francouz!!!), proti Oktávce nebo pasátu rozdíl třídy, v zatáčkách auto neskutečně dobře vede a drží stopu, volant se s tebou nerve. nerovnsoti tlumí výtečně (opět-francouz). Podvozek je dobře utlumen )opět o třídu výše, než u O I). Brzdy vynikající, ostré a přitom jemné. Dávám 10 z 10. Kola nemají snahu kmitat následkem zvlněných kotoučů, jako opět o O I, kde někeré kotouče šly do kytek po 5-10tkm, jedno, zdali značkové či nikoliv.
Řazení tak akorát, niajk mi nevadilo, nevnímal jsem nic negativního. Bohužel, při jízdě proti Slunci se odráží opalubovka na čelním skle, někdy to otravovalo. Clona to neřeší.
Servis: nic neobvyklého, neměl jsem tu čest řešit nářky lidí typu "nikdy si nekupuj auto na F a italy". za mě pohoda, včetně ostatních modelů mám s Pežoty jen nejlepší zkušenosti. Nepamatuji, že bych řešil něco na motoru či převodovce na žádném z nich, na P807 jen elektrku zadních dveří a to bylo v záruce=pohoda. Servis jsem dělal ve Federal Cars Chodov, no problem. Ceny příznivé.
Seat Toledo - klasiká škodovka = tvrdá, dýzl hlučnejší než HDI, ostatní nemohu hodnotit, neb jsem s tím najel staršně málo, ale i přes ten malý počet najetých km s Toledem bych volil opět P 407, Toledo mě nijak nenadchlo.