0
back
 

diskuze k tématu: 407 2.0i 16v - zástavba DL6C

category of topic classification: poradna, technické dotazy, ostatní, automobilky, francouzská vozidla, zábava, tuning, typ vozidla, osobní
cobo
number of posts43
date of registration05.03.2015
Monday 23.03.2015 10:17, 407 2.0i 16v - zástavba DL6C
Dobrý den,
koupil jsem poměrně výhodně 407 sw s 2.0i 16v (nafta mi nedávala smysl - do 20tis km/rok a auto opravdu výhodná nabídka). Motor je na atmosféru překvapivě pružný (při 1800 má prý 170Nm). Při pružnosti motoru by snesl delší rychlosti (při 140 točí cca 4000 a dost to narušuje akustický komfort) ale asi by klesla maximálka protože by se nedostal k max.výkonu. Napadlo mě jestli by byl velký problém zástavba převodovky ML6C z dieslové verze. Co by to obnášelo atd. Tam by byly asi ty rychlosti moc dlouhé ale zase u toho benzínu bude určitě kratší stálý převod a když ani ML6C není vysloveně dlouze poskládaná (prý při 130 asi 2500) tak si myslím že by to mohlo docela tomu benzínu vyhovovat. Předem děkuji za rady popřípadě reference kdo s tím pomůže/poradí.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 23.03.2015 10:36, nesmysl
nebude takřka jistě pasovat příruba. bude potřeba vyměnit startér, možná i poloosy. co elektronika? náhon tachometru? dieselová převodovka a 6000 otáček? jiná spojka, setrvák-dvouhmota? uchycení? ty doby kdy jsem na svém Scorpiu z konce osmdesátých let vyměnil převodovku AT za MT během odpoledne ve dvou lidech-amatérech jsou dávno pryč.
respond
cobo
number of posts43
date of registration05.03.2015
Monday 23.03.2015 11:19, ?
No to právě řeším. Např. ty poloosy a pohon tacho, vím že se uvádějí rozdílně k různým motorům ale říkám si že když to jde z diferáku tak proč by nemohly zůstat stejné? Jiná spojka a dvouhmotový setrvák tam jsou snad kvůli charakteristice motoru ( a vím že i u dieslu se občas nabízí náhrada dvouhmoty za obyčejný) takže pokud by byla akorát příruba která tyto části spojí tak to snad nemusí být takový peklo ne? Můžete prosím trochu vysvětlit proč změna startétu? To se snad odvíjí od motoru ne (chápu že diesel při větší hmotnosti a kompresi musí být silnější) ale převodovka to snad neovlivňuje.
Jinak další nápad bylo mírně prodloužit stálý převod. Co si myslíte o tomto postupu?
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 23.03.2015 11:57, RE: ?
cobo posted by:
No to právě řeším. Např. ty poloosy a pohon tacho, vím že se uvádějí rozdílně k různým motorům ale říkám si že když to jde z diferáku tak proč by nemohly zůstat stejné? Jiná spojka a dvouhmotový setrvák tam jsou snad kvůli charakteristice motoru ( a vím že i u dieslu se občas nabízí náhrada dvouhmoty za obyčejný) takže pokud by byla akorát příruba která tyto části spojí tak to snad nemusí být takový peklo ne? Můžete prosím trochu vysvětlit proč změna startétu? To se snad odvíjí od motoru ne (chápu že diesel při větší hmotnosti a kompresi musí být silnější) ale převodovka to snad neovlivňuje. Jinak další nápad bylo mírně prodloužit stálý převod. Co si myslíte o tomto postupu?

startér je přiléhá k převodovce, diferenciál je součást převodovky. příruba=okraj převodovky pasující na okraj motoru, diesel to bude mít jiné a výroba mezikusu je nesmyslná.

respond
M.See
number of posts40
date of registration15.02.2014
Monday 23.03.2015 13:19, RE: ?
Ono to nemusí být taková utopie. Bloky motorů EW a DW jsou evolucí z XU, ale příruba by měla být jiná. Převodovky ML opět vycházejí z BE. To ale neznamená že mají stejnou přírubu.
Pakliže jde tazateli o šestikvalt z DW ať už 2.0 nebo 2.2L HDI, příruba na blok benzínového EW bloku by klidně pasovat mohla. poloos bych se bál nejméně, stačí zavolat do Peugeot/Citroen servisu nebo zavítat na fórum kde má pár lidí možnost přístupu na servicebox, a podle počtu zubů tisícihranu poloos lze jasně odpovědět jestli na převodovce z tohoto daného P407 je stejný difer jako na té dané naftové převodovce. Popř posichrovat zjištěním vnitřního průměru simerinků obou převodovek.
Ten samý postup ohledně lamely spojky a jejího počtu zubů ve srovnání naftová/benzínová.
Že by startér musel být jiný, to je asi to nejmenší. Stejně tak táhla řazení. Ale co například hydralické ovládání spojky? To může mít v rozdílných převodovkách úplně jiné uchycení..

Nakonec není nic jednoduššího než zajít na vrakáč, udělat si šablonu z příruby převodovky a zkusit si napasovat na jakýkoli 2.0 EW benzín... zkouknout a zkusit poloosy, lamelu, držák, startér i ovládání. Nejrychlejší, nejjistější.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 23.03.2015 13:47, Manualna prevodovka
Skuste pozriet tu:

http://www.c5club.cz/diskuze/motor-prevodovka-vyfukovy-system/2767094-zamenitelnost-man-prevodovek/#.VRALBY6G9eg

Mam rovnaky motor a tiez som sa tymto chvilu zaoberal.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Monday 23.03.2015 20:24, kola
Co si namontovat vetsi kola, moc velkej rozdil to asi nebude, ale aspon neco
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.