0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 406 – jaký diesel vybrat?

category of topic classification: francouzská vozidla
356class
number of posts2
date of registration07.01.2014
Tuesday 07.01.2014 14:00, Pažout
Dobrý den. Jestli mohu doporučit, tak zkuste sehnat 1.9td 66 kw. Toto auto jsem měl asi čtyři roky a je to tak neuvěřitelný držák, že nechápu. Moje auto byl dovoz z Belgie myslím, bouračka. Co si vytrpělo ode mě, no běs. Postavili jsme domek, x startů za den včetně zimy, Provoz na rostlinný olej 100% ... v teplotách nad 0°C. Mechanické čerpadlo, žádné podávací v nádrži, turbo bez naklápění lopatek, jen olej a nafta a jednou za dva roky zhavičky. Byl to kombík. kód motoru XUD. Spotřeba dálka 5,4. Couračky 7. Měřeno dlouhodobě. Nemám moc rád francouzská auta, ale tohle se fakt povedlo. Bohužel nemělo klimu a k tomu se mi podařilo ho párkrát v zimě očesat o nárazník při setkání s příkopem, tak musel jít. Ale opravdu strašně nenáročné. Jedinné co, tak se kroutila kastle-povrzávala. nepočítám s
destičky, čepy, výfuk atd. To je u všeho.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 07.01.2014 14:02, 2,2 HDi
Bych doporučil (za sebe) s jedinou výtkou, kterou je větší spotřeba (logicky), než u 2,0. Auto s tímto motorem má odpovídající dynamiku (66kW musí být utrpení), příkladnou kultivovanost a spolehlivost. Za 5 let provozu (a 170tkm) jen běžné opotřebení (kotouče, destičky, zadní díl výfuku, tyčka na zadní víceprvk. nápravě, ložiska předních kol), 2x proplach FAPu, 1x doplnění aditiva, řemenice vyvažovacího hřídele, výměna rozpadlého panelu na ovládání oken, výměna čidla slunečního záření (kvůli autom.klimě). Prkotiny, které auto nezastaví... Se studenými starty nikdy nebyl problém (auto je celoročně venku), nikde ani známka koroze (r.v. 2003, provoz 04/2004), najeto aktuálně 308tkm, STK loni na podzim rovnou z ulice přes myčku bez jakéhokoliv servisu absolutně bez problémů. Přeju šťastnou ruku...
respond
citatel
number of posts1
date of registration08.01.2014
Wednesday 08.01.2014 20:44, Rozhodne 2.2 hdi 98kw fap
Dobry den;

Som majitelom ojazdenej 406 break 2.2 hdi r.v 2001 posledne 4 roky. Kupovali sme to s priatelkou - teraz manzelkou na -vylety s bicyklami, lyzami kde kade, k moru, do talianska atd... Mozem len doporucit, vsetci ma od 2.2 odradzali ale iny motor by som nechcel. Vykon je super, umoznuje aj v celku dynamicke jazdenie a to aj s komplet nalozenym autom , 4osoby s batozinou + truhlou na streche, vyborne je napriklad pruzne zrychlenie , najlepsie asi na 3-4 stupni. 5ka je krasne dlha, radi sa az okolo 100-110 km. Nie je problem ist 150 trvalo bez extremneho nepohodilia.
Fapu by som sa nebal, po 80 000 km treba doliat EOLYS - specialna tekutina - tzv mocovina - do fap filtra - inak auto ide v nudzovom rezime - ako hladky diesel - bez turba :) , to jest otazky obmedzene do 2000. 4l stoja asi 160e origo. - treba to kupovat podla vin kodu. - zatial som to kupoval 1x
// auticko je pohodlne, dost priestranne pre 4roch aj s batozinou, vzadu nieje az tolko miesta na to, ako je auto dlhe.....nosime v kufri teraz kocik, ten tam vojde akurat ked odcvakneme vanicku. Vyhoda 2.2 je aj to, ze sa daval skoro v plnej vybave. (na tie roky) nechyba celkom dobre ozvucenie JBL so zosilovacom v kufri a menicom na 6x cd, auto klima, vyhrievane sedacky s 2x pamatou, koza - tomu sa byhnite to je hroza, auto strierace ,stmievacie spatne zrkadlo , folie, atd.... celkom fajn na nenapadnu staru vrazdu co vam nikto neukradne.......

Nevyhody - spotreba v meste priemer 8,2l bohuzial, Holt diesel kym sa zahreje...smola. Inak na 1600 km dlhej trase priemer 6.7l plne nalozeny a auta sa nesetrilo.
, nizsie to uz nejde. 2.0 hdi zevraj jazdi o liter menej cca. - neviem posudit .Brzdy oproti koncernu su hrozne makke, treba si na ne zvyknut.Obcas treba na viac x zaradit spiatocku....holt francuzka prevodovka....nic strasne.

Poruchy co sme zazili - packa tempomatu valeo , stahovanie vodicovho okna , swirl klapka , Vsetko toto prisudzujem autu ,ktore ma oficialne lahko cez 200 000km ale tipujem tak o 150 000 viacej, povedal by som ze parada. Menime olej po 15 000km - 5w 40 , za studena nevytacame a po dlhsej trase dochladzujeme, ale to plati pre kazdy diesel.

Jasne, a nikde nehrdzavie po 12 stich rokoch (je pravda ze raz do mesiaca ho necham umyt aj s voskom - garazovane nieje, byvame v meste)

btw - 2.2 ma zvysenu nosnot kufra, takze ked budete robit na byte/dome parkety.....smelo do toho....

sedel som v daleko daleko lepsich a drahsich autach ,ale pre mladu rodinu ci par ak hladate priestranne kombi za tie peniaze proste lepsie auto -pomer cena/uzitok/vybava nenajdete - doporucujem, // Jano (29)
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 10.01.2014 02:53, p406
měl jsem p406 s motorem 66 kw z roku 2000, dle tacho cca 170 tkm (dle stavu patrně víc ), ale znal jsem servisní historii posledních 60 tkm, tak jsem ho koupil

za rok a půl (cca 40 tkm) jen výměna oleje (a tyčky stabilizátoru přední nápravy...opravdu stojí 500 kč). motor nebyl svižník, ale tahoun. s těžkým přívěsem na pátý kvalt dal i kopce, kde jsem o octavií 1,9 tdi 77 kw musel dávat čtyřku. spotřeba byla 5,2 - 5,8 litru (občas s přívěsem do jizerek za 6,5). počítač ukazuje o 2 dl méně než je skutečnost

jelikož jsem jezdil hlavně koncernovými auty a většinou octaviemi, budu porovnávat s nimi...
oproti jedničkové octavii (konstrukčně ze zhruba stejné doby) pocitově širší interiér a trochu níže posazené sedadlo (přes možnost výškového nastavení "furt nízko"). prostor na zadních sedadlech velký. sedadla i podvozek na můj vkus měkký, ale já rád věci s tvrdším odpružením - tak možná moje chyba méně odkládacích prostor oproti octavii. "na kouli" utáhne papírově více než octavia (první i druhé generace). motor nejede tak, jako 1,9 tdi, ale pro tažení přívěsu je vhodnější než nižší výkonové varianty octavií první i druhé generace

auto mě překvapilo servisní nenáročností - tyčky stabilizátoru jsem dělal jen proto, že občas ťukaly - a tahavým motorem

aktuálně se auto blíží tachometrovým 300 tkm, dalšímu majiteli upadl výfuk a řešil netěsnost klimatizace...jinak bez problémů. jezdí hlavně po státovkách. spotřeba je u něj dle počítače kolem 5 lt, čili cca 5,2
respond
ada268
number of posts2
date of registration06.06.2013
Friday 10.01.2014 13:54, 2.0Hdi 80kw
Za mě jděte do dvoulitru o výkonové verzi 80kw. Slabsí 66kw je na tak velké auto slaba. 2.2Hdi je zbytecne draha jak na pojistku, tak na servis a ma vyssi spotrebu. Osobne jezdim s 2.0Hdi a jsem maximalne spokojen, spotreba 5.5 kombinovana. Pri vyberu preji stastnou ruku
respond
Hermis
number of posts1
date of registration31.01.2014
Friday 31.01.2014 22:45, 2.0 HDI
Ctyri roky jsem vlastnil 406 2.0 HDI 80 kw.

Nejcastejsi poruchy-
rychle opotrebovana spojka
mala zivotnost podvozku,zejmena zadni napravy
praskani pruzin na predni naprave
unik chladiva v klimatizaci
remenice na klice,projevuju se 'cvakanim' motoru'
napinaci kladka plocheho remene(cinkani na volnobeh)
padani rucicky tachometru,nasledne auto jede v nouzaku-cidlo na prevodovce
vstriky,vetsina aut co se prodava,jsou smotany a dal bych ruku do ohne,ze jsou striky nacaty...

plus-
pohodli,prostor,spotreba,vykon



respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.