měl jsem p406 s motorem 66 kw z roku 2000, dle tacho cca 170 tkm (dle stavu patrně víc
), ale znal jsem servisní historii posledních 60 tkm, tak jsem ho koupil
za rok a půl (cca 40 tkm) jen výměna oleje (a tyčky stabilizátoru přední nápravy...opravdu stojí 500 kč). motor nebyl svižník, ale tahoun. s těžkým přívěsem na pátý kvalt dal i kopce, kde jsem o octavií 1,9 tdi 77 kw musel dávat čtyřku. spotřeba byla 5,2 - 5,8 litru (občas s přívěsem do jizerek za 6,5). počítač ukazuje o 2 dl méně než je skutečnost
jelikož jsem jezdil hlavně koncernovými auty a většinou octaviemi, budu porovnávat s nimi...
oproti jedničkové octavii (konstrukčně ze zhruba stejné doby) pocitově širší interiér a trochu níže posazené sedadlo (přes možnost výškového nastavení "furt nízko"). prostor na zadních sedadlech velký. sedadla i podvozek na můj vkus měkký, ale já rád věci s tvrdším odpružením - tak možná moje chyba
méně odkládacích prostor oproti octavii. "na kouli" utáhne papírově více než octavia (první i druhé generace). motor nejede tak, jako 1,9 tdi, ale pro tažení přívěsu je vhodnější než nižší výkonové varianty octavií první i druhé generace
auto mě překvapilo servisní nenáročností - tyčky stabilizátoru jsem dělal jen proto, že občas ťukaly - a tahavým motorem
aktuálně se auto blíží tachometrovým 300 tkm, dalšímu majiteli upadl výfuk a řešil netěsnost klimatizace...jinak bez problémů. jezdí hlavně po státovkách. spotřeba je u něj dle počítače kolem 5 lt, čili cca 5,2