0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 308 SW - vstupní test spotřeby

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 07:11, To je snad...
...poprvý, kdy se praxe (byť eko) takřka neliší od továrních údajů...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 07:15, Srovnávací test spotřeby
Mám takový námět na článek pro redakci.
Zajímalo by mně srovnání spotřeby motorizací downsize-ingových motorů.
Např. srovnání BMW 750i atmosférické vs 750i 4,4 biturbo.
Nebo srovnání X1 28i která byla tuším atmosférický šestiválec a teď je čtyřválec
s turbem /nebo dvěma?
No zkrátka mně zajímá, jestli skutečně je celá věc k nějakému prospěchu, v praxi.
Může to být samozřejmě i jiná automobilka...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 09:00, RE: Srovnávací test spotřeby
Michal posted by:
Mám takový námět na článek pro redakci.
Zajímalo by mně srovnání spotřeby motorizací downsize-ingových motorů.
Např. srovnání BMW 750i atmosférické vs 750i 4,4 biturbo.
Nebo srovnání X1 28i která byla tuším atmosférický šestiválec a teď je čtyřválec
s turbem /nebo dvěma?
No zkrátka mně zajímá, jestli skutečně je celá věc k nějakému prospěchu, v praxi.
Může to být samozřejmě i jiná automobilka...
Ono by mozna bohate stacila Fabia 1.2 TSI slabsi verze proti puvodni 1.4 16V a zajet okruh nejlepe v podobny cas a porovnat. I kdyz co jsem mel tyden pujcenou octavi 1.2 TSI tak jsem byl velmi mile prekvapen dynamikou a priznivou spotrebou....ted jen zalezi oproti 1.6 v octavii jestli bude TSI mit podobnou zivotnost...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 09:22, RE: Srovnávací test spotřeby
Michal posted by:
Mám takový námět na článek pro redakci.
Zajímalo by mně srovnání spotřeby motorizací downsize-ingových motorů.
Např. srovnání BMW 750i atmosférické vs 750i 4,4 biturbo.
Nebo srovnání X1 28i která byla tuším atmosférický šestiválec a teď je čtyřválec
s turbem /nebo dvěma?
No zkrátka mně zajímá, jestli skutečně je celá věc k nějakému prospěchu, v praxi.
Může to být samozřejmě i jiná automobilka...
Michle něco na tento způsob tu bylo, ne přímo srovnávací test, ale třeba test Subaru Outback 3,6 a Subaru Legacy 2,5turbo, což je výkonově prakticky stejné. Stačí pohledat v archivu. Podle mého názoru bude papírově nižší turbo obsah úspornější, reálná spotřeba bude stejná nebo vyšší, což značně ovlivní styl jízdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 10:09, RE: Srovnávací test spotřeby
Michal posted by:
Mám takový námět na článek pro redakci.
Zajímalo by mně srovnání spotřeby motorizací downsize-ingových motorů.
Např. srovnání BMW 750i atmosférické vs 750i 4,4 biturbo.
Nebo srovnání X1 28i která byla tuším atmosférický šestiválec a teď je čtyřválec
s turbem /nebo dvěma?
No zkrátka mně zajímá, jestli skutečně je celá věc k nějakému prospěchu, v praxi.
Může to být samozřejmě i jiná automobilka...
Určitě by se mi srovnání sedmičkového BMW s atmosférickým a přeplňovaným motorem zamlouvalo. Bohužel se obávám, že zrovna tyto dva vozy neseženeme.

Již dříve jsem okruh zajel s P308 1.6 THP a řekl si o 6,9 l/100 km resp. o 10,9 l/100 km. P308 1.6 VTi zvládl okruh za 5,3 l/100 km, resp. za 8,6 l/100 km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 11:08, RE: Srovnávací test spotřeby
Petr - TipCars.com posted by:
Určitě by se mi srovnání sedmičkového BMW s atmosférickým a přeplňovaným motorem zamlouvalo. Bohužel se obávám, že zrovna tyto dva vozy neseženeme.

Již dříve jsem okruh zajel s P308 1.6 THP a řekl si o 6,9 l/100 km resp. o 10,9 l/100 km. P308 1.6 VTi zvládl okruh za 5,3 l/100 km, resp. za 8,6 l/100 km.
toto je krasny priklad, ale myslim, ze spise bylo na mysli to 1.6 THP porovnat s atmo 2.0, ktery ma podobne parametry...je jasny, ze stejny objem s turbem bude mit vetsi spotrebu, i kdyz u ECO jizdy by se nemel podle me projevit nejaky rozdil, kdyz se radi vetsinou pred sepnutim turba...samozrejmne pri jizde svizne je jasne, ze turbo si vezme vic...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 13:07, RE: Srovnávací test spotřeby
mufik.martin posted by:
toto je krasny priklad, ale myslim, ze spise bylo na mysli to 1.6 THP porovnat s atmo 2.0, ktery ma podobne parametry...je jasny, ze stejny objem s turbem bude mit vetsi spotrebu, i kdyz u ECO jizdy by se nemel podle me projevit nejaky rozdil, kdyz se radi vetsinou pred sepnutim turba...samozrejmne pri jizde svizne je jasne, ze turbo si vezme vic...
Bohužel. Sehnat k testu spotřeby auto ve vhodné motorizaci není vždy možné....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 16:05, RE: Srovnávací test spotřeby
Petr - TipCars.com posted by:
Bohužel. Sehnat k testu spotřeby auto ve vhodné motorizaci není vždy možné....
Toto jsem si plne vedom a jsem rad, ze vubec nejake testy spotreby se delaji. clovek ma alespon predstavu kolik priblizne to auto bude mit spotrebu v realnem provozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 16:39, Údaje
Už jsem to tu psal vícekrát. Porovnávejte naměřené údaje. V malé tabulce se dozvím, že při úsporné jízdě byla spotřeba 4,1 podle PP a 4,6 podle dotankování. A veškerá další diskuze se točí kolem hodnoty 4,1 o které jsem si přečetl, že je mimo o více než 10%. Takže srovnání s nějakým jiným autem, kde byla spotřeba menší o 0,1 litru je informace na ... . Zkoušel jsem najít, jak moc kecal počítač u té výkonnější verze 1.6 HDi 80 kW, ale článek jsem nenašel (a popravdě už mě to nebaví).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 20:13, RE: Údaje
Koloss posted by:
Už jsem to tu psal vícekrát. Porovnávejte naměřené údaje. V malé tabulce se dozvím, že při úsporné jízdě byla spotřeba 4,1 podle PP a 4,6 podle dotankování. A veškerá další diskuze se točí kolem hodnoty 4,1 o které jsem si přečetl, že je mimo o více než 10%. Takže srovnání s nějakým jiným autem, kde byla spotřeba menší o 0,1 litru je informace na ... . Zkoušel jsem najít, jak moc kecal počítač u té výkonnější verze 1.6 HDi 80 kW, ale článek jsem nenašel (a popravdě už mě to nebaví).
s tim se plne ztotoznuji, uvede se spotreba dle PP a dle dotankovani, ale vsude se pak pise, ze auto ma spotrebu TU a TU a ta se bere z PP, pritom ta prave neni skutecna.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.05.2011 22:21, Test ojetin
Co si tak pamatuju, tak jsou testy spotřeby u aut, které jsou zánovní. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku řekněme 13 let bych se možná přimlouval za testy nejčastěji kupovaných ojetin ve věku někde mezi 5-10 let stáří. Tam by teprve mohlo být zajímavé porovnání reálně dosažených čísel s tím, co popisuje velký TP, popřípadě dobové prospekty.
Já sice tvrdím, že u ojetého auta je spotřeba spíše podružná záležitost, a to čím starší tím podružnější, ale pro zajímavost by to třeba na škodu nebylo. Dalo by se pak v diskusi rozebrat, jestli motor neměl vadu nebo byl dobře/špatně zajetý. Takhle u novotin je to o ničem. Tady se dá tak diskutovat o přesnosti PP nebo velkém rozptylu jízdy na krev a na spotřebu.
Upřímně za sebe, vidím test spotřeby a dál nečtu, i když popravdě o staré V12 5,0 od BMW bych si počet. Recenze o Bismarku byla velmi vtipná
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.05.2011 00:18, RE: Test ojetin
David V posted by:
Co si tak pamatuju, tak jsou testy spotřeby u aut, které jsou zánovní. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku řekněme 13 let bych se možná přimlouval za testy nejčastěji kupovaných ojetin ve věku někde mezi 5-10 let stáří. Tam by teprve mohlo být zajímavé porovnání reálně dosažených čísel s tím, co popisuje velký TP, popřípadě dobové prospekty.
Já sice tvrdím, že u ojetého auta je spotřeba spíše podružná záležitost, a to čím starší tím podružnější, ale pro zajímavost by to třeba na škodu ne...
Proto ohledně spotřeby věřím (a taky ne bezmezně) spíš datům ze spritmonitoru.de. Jsou tam auta všech stáří, značek, modelů, objemů, výkonů, typů paliva. A mimo jiné je tam vidět, že i některé např. Audi A4 TDi najíždí v Německu klidně jen 15 tisíc ročně. Že vysoký nájezd není žádný zákon ani u aut střední třídy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.05.2011 10:42, RE: Test ojetin
Petr S posted by:
Proto ohledně spotřeby věřím (a taky ne bezmezně) spíš datům ze spritmonitoru.de. Jsou tam auta všech stáří, značek, modelů, objemů, výkonů, typů paliva. A mimo jiné je tam vidět, že i některé např. Audi A4 TDi najíždí v Německu klidně jen 15 tisíc ročně. Že vysoký nájezd není žádný zákon ani u aut střední třídy.
Možná je to tím, že A4 je tam běžné auto
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.05.2011 20:52, RE: Test ojetin
Petr S posted by:
Proto ohledně spotřeby věřím (a taky ne bezmezně) spíš datům ze spritmonitoru.de. Jsou tam auta všech stáří, značek, modelů, objemů, výkonů, typů paliva. A mimo jiné je tam vidět, že i některé např. Audi A4 TDi najíždí v Německu klidně jen 15 tisíc ročně. Že vysoký nájezd není žádný zákon ani u aut střední třídy.
Ano, je jich dost, dokonce plné české bazary, kde čekají na každýho Lojzu. Jiná auta se sem vlastně ani nevozí (myšleno obchodníky)...
Zrovna tam jsou na echt stav km hodně hákliví, a cení si ho snad víc, než u nás.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.