0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 308 - jaký je benzínový motor 1.6 VTi?

category of topic classification: francouzská vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 07.08.2013 09:51, Euro IV
Teď jen lovím v paměti, ale mám za to, že pro Euro IV nepotřeboval filtr pevných částic skoro nikdo. To až Euro V bylo natolik přísné, že to bez něj prakticky nešlo.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 07.08.2013 11:32, RE: Euro IV
David V posted by:
Teď jen lovím v paměti, ale mám za to, že pro Euro IV nepotřeboval filtr pevných částic skoro nikdo. To až Euro V bylo natolik přísné, že to bez něj prakticky nešlo.


Zklamu tě Davide, ale dnes lovíš chybně. Již Euro IV většina dieselů plní až s filtrem, alespoň těch výkonnějších. Co mě tak zběžně napadá a je bez filtru: 1,5 Dci (55-63kw), 1,9 TDI PD (77kw), 1,6 TDCi (66kw), 1,8 TDCi (85kw).
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Wednesday 07.08.2013 12:52, 1.6hdi
Zial, peugeot dostal do 308 benzinovu pomstu od BMW v podobe tychto nespolahlivych motorov. Urcite je dobre sa im vyhnut nielen kvoli retazi, ale aj kvoli nadmernej karbonizacii a dalsim veciam. Motor 1.6 HDI je vyborny motor takych 150 000 km. Potom sa zacne prejavovat to, ze sa musi tocit pri rozbiehani takeho tazkeho auta (min 1303 kg, podla vybavy). A su to dost drahe opravy. Najme pozor na turbo a jeho mazanie, nestaci ho len vymenit, ale odporucam to dat opravit niekomu kto vie co robit (zle mazanie turba vinou upchatej sietky). Pri vsetkych motoroch plati hlavne skusit zohnat auto co dodrziavalo predpisanu vymenu oleja po 30t km(ale to u vacsiny aut). Za mna je najlepsi 2.0 HDi, ale ten ma uz DPF filter a je urceny na dlhsie jazdy. Ak chcete peugeot, je lepsie sa pozriet po poslednych kuskoch 307, alebo 308 benzin ale az po facelifte (2011).
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Wednesday 07.08.2013 14:34, Poznámka k životnosti brzd.
Vlastníme m.j. Peugeot 307 1,6, 16V ve výbavě Executive Pack, r.v. 2007, teda poslední z řady. Dnes má najeto pouze 58 t. km. Prozatím jezdí bez závad. Autor píše, že s P308 mají mnoho společného. Prodejce nám uváděl, že podvozek tohoto posledního typu 307 je totožný s 308. Minulý týden jsem kontroloval brzdy. Opotřebení kotoučů je 1 mm, teda už dle servisu na hraně, brzdové destičky mají ještě tloušťku 5,5 mm, ta nejslabší. Výměnu předpokládám v při najetí ca 80 - 90 t. km. Neřekl bych, že brzdy jsou slabším článkem. Ale motor VTi v 308 bude asi opravdu co do životnosti slabina. Uvádí to i uživatelé na DE servrech. A je to u všech Peugeotů, které tento motor mají.
respond
kamil321
number of posts70
date of registration19.01.2012
Thursday 08.08.2013 15:53, RE: Euro IV
Pavlik posted by:
David V posted by:
Teď jen lovím v paměti, ale mám za to, že pro Euro IV nepotřeboval filtr pevných částic skoro nikdo. To až Euro V bylo natolik přísné, že to bez něj prakticky nešlo.
Zklamu tě Davide, ale dnes lovíš chybně. Již Euro IV většina dieselů plní až s filtrem, alespoň těch výkonnějších. Co mě tak zběžně napadá a je bez filtru: 1,5 Dci (55-63kw), 1,9 TDI PD (77kw), 1,6 TDCi (66kw), 1,8 TDCi (85kw).


motory Fiat JTD (Iveco) s Euro 4 je v drtivé většině nemají také, dělaly se jen pro některé trhy. Např. 2,3JTD Euro 4 88kw.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Thursday 12.09.2013 10:54, RE: Euro IV
kamil321 posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Teď jen lovím v paměti, ale mám za to, že pro Euro IV nepotřeboval filtr pevných částic skoro nikdo. To až Euro V bylo natolik přísné, že to bez něj prakticky nešlo.
Zklamu tě Davide, ale dnes lovíš chybně. Již Euro IV většina dieselů plní až s filtrem, alespoň těch výkonnějších. Co mě tak zběžně napadá a je bez filtru: 1,5 Dci (55-63kw), 1,9 TDI PD (77kw), 1,6 TDCi (66kw), 1,8 TDCi (85kw).
motory Fiat JTD (Iveco) s Euro 4 je v drtivé většině nemají také, dělaly se jen pro některé trhy. Např. 2,3JTD Euro 4 88kw.


to už pletete hrušky s borůvkama...emisní třídy se nepočítají jen z motorku, ale i z auta, ve kterém jezdí. např. stejný motor v osobáku musí mít pro splnění stejné normy nižší emise než ten samý v dodávce.
tuším, že hranice, u které se to lámalo, je 2.600 kg celkové hmotnosti vozidla.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Thursday 12.09.2013 11:06, RE: 1.6hdi
Citroenak posted by:
Zial, peugeot dostal do 308 benzinovu pomstu od BMW v podobe tychto nespolahlivych motorov. Urcite je dobre sa im vyhnut nielen kvoli retazi, ale aj kvoli nadmernej karbonizacii a dalsim veciam. Motor 1.6 HDI je vyborny motor takych 150 000 km. Potom sa zacne prejavovat to, ze sa musi tocit pri rozbiehani takeho tazkeho auta (min 1303 kg, podla vybavy). A su to dost drahe opravy. Najme pozor na turbo a jeho mazanie, nestaci ho len vymenit, ale odporucam to dat opravit niekomu kto vie co robit (zle mazanie turba vinou upchatej sietky). Pri vsetkych motoroch plati hlavne skusit zohnat auto co dodrziavalo predpisanu vymenu oleja po 30t km(ale to u vacsiny aut). Za mna je najlepsi 2.0 HDi, ale ten ma uz DPF filter a je urceny na dlhsie jazdy. Ak chcete peugeot, je lepsie sa pozriet po poslednych kuskoch 307, alebo 308 benzin ale az po facelifte (2011).


benzínové motory od bmw se opravdu sypou, většinou však chybou obsluhy. jsou citlivé na prohřátí než mají začít podávat výkony. je fakt, že bmw si tento prvek "blbuvzdornosti" neuvědomilo při konstrukci motoru (zkrátka člověka z branže nenapadne, že někdo může nakládat studenému autu). bmw, potažmo peugeot, se k tomu postavilo čelem a v případě problémů to jde za nimi (po záruce formou kulance). rozvody jsou, tuším od modelu 2011 (zas takový znalec těchto značek nejsem), předělány a blbuvzdornější.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 12.09.2013 14:29, RE: 1.6hdi
xtrox posted by:
Citroenak posted by:
Zial, peugeot dostal do 308 benzinovu pomstu od BMW v podobe tychto nespolahlivych motorov. Urcite je dobre sa im vyhnut nielen kvoli retazi, ale aj kvoli nadmernej karbonizacii a dalsim veciam. Motor 1.6 HDI je vyborny motor takych 150 000 km. Potom sa zacne prejavovat to, ze sa musi tocit pri rozbiehani takeho tazkeho auta (min 1303 kg, podla vybavy). A su to dost drahe opravy. Najme pozor na turbo a jeho mazanie, nestaci ho len vymenit, ale odporucam to dat opravit niekomu kto vie co robit (zle mazanie turba vinou upchatej sietky). Pri vsetkych motoroch plati hlavne skusit zohnat auto co dodrziavalo predpisanu vymenu oleja po 30t km(ale to u vacsiny aut). Za mna je najlepsi 2.0 HDi, ale ten ma uz DPF filter a je urceny na dlhsie jazdy. Ak chcete peugeot, je lepsie sa pozriet po poslednych kuskoch 307, alebo 308 benzin ale az po facelifte (2011).
benzínové motory od bmw se opravdu sypou, většinou však chybou obsluhy. jsou citlivé na prohřátí než mají začít podávat výkony. je fakt, že bmw si tento prvek "blbuvzdornosti" neuvědomilo při konstrukci motoru (zkrátka člověka z branže nenapadne, že někdo může nakládat studenému autu). bmw, potažmo peugeot, se k tomu postavilo čelem a v případě problémů to jde za nimi (po záruce formou kulance). rozvody jsou, tuším od modelu 2011 (zas takový znalec těchto značek nejsem), předělány a blbuvzdornější.


S tím souhlasím. Hlavním činidlem je zde člověk. Mimo "náloži" studenému motoru se medvědí službou jeví poslouchání "našeptávače řazení", což vede k podtáčení motoru - a tím pádem k zanášení karbonem a vytahání řetězu.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.