Důležitým upozorněním je svolávačka na Focus III do 2014, kde hrozí prasknutí hadičky chlazení. Pár majitelům na dálnici dokonce začal Focus hořet. Svolávačka je tady:
https://svolavacky.cz/svolavaci-akce/ford-focus-2010-2014/Hodně hodně bych se přimlouval vzít facelift 2015+, kde vůz už nepůsobí tak zastarale přední maskou a interiérem. Někdy opravdu pár dizjanovým změn dělá velký dojem
Dobré je také vědět, že 1.0EB opravdu nemá rád jen krátké trasy, ostatně jako všechny přímovstřikové motory. Něco málo pomůže kvalitní benzín s aditivem, stačí bohatě český VIF Super
Jinak pro běžný provoz okresky, trochu dálnice a město je daleko lepší motor 1.6 Ti-VCT, kdy se dá sehnat i verze 92kw a ta jede praktiky stejně jako litrový EB a ještě člověk nehobluje spojku. To si málo lidí uvědomuje, že rozjezdy jsou občas náročně, litrový motor bez nafouknutého turba prostě nemá sílu. Pokud chci couvat do kopce, je to už vyloženě ničení spojky
To nepomlouvám Ford, stejně se to děje i u konkurence 1.0/1.2 TSI atd.
To motor 1.2 Puretech v P308 už nějaký ten objem má a je to znát. Rozjezdy jsou bez zaváhání, a nejsilnější verze 130k vlastně deklasuje všechny litrové turbo trojválce. Icocpit je o zvyku, mám 180cm a vůbec mi nevadí, naopak malý volant vyvolává sympatie, ostatní věci jako pedály, páčky atd jdou sympticky lehce. Překvapený jsem i komfortem - sedačky jsou skvělé, všude měkčené plasty a vlastně velmi solidní zpracování. Může vadit snad jen větší vůle v řazení, která je problémem zejména nejslabší varianty s pětikvaltem.
A co bych bral za sebe? Jednoznačně Toyotu Auris 1.6 Valmematic 93kw třeba 2014+. Je to jednoduché, na rozdíl od konkurence je tu daleko větší jistota, že se motor nerozsype po 200tis.km nebo nebude vyžadovat velké investice do oprav. Navíc je to dynamicky vydařený atm. motor, který z 0-100km/h jede za 10s.. Dizajnově jde skoro o nejpěknější kombík nižší střední třídy té doby a Toyota se hoodně pochlapila i v interiéru. Co je skvělé, stará dobrá 1.6 umí jezdit pod 6l na okreskách, nehobluje se spojka, neodejde turbo, motor je připraven vydržet přes 400tis.km bez reptátní a to stojí za zvážení
Další důvod je praktický, benzínový kompakt od Toyoty(ale i od Hondy) prodá člověk z fleku i s nájezdem přes 200tis.km, u litrového EB prakticky vůbec nebo hodně pod cenu(paradoxně 1.6 Ti-VCT se prodá snáž) a tohle platí i pro 1.2 Puretech nebo 1.0/1.2 TSI
, kde bohužel v českých luzích a hájích si navíc většina myslí, že Peugeot je aušus(NENÍ).