Ahoj, Focus III popisuješ se základním motorem, atmosférou 1.6 Ti-VCT, který je roky odzkoušný a nezáludný na servis(nemá turbo, na trhu někde od roku 2005). PSA 1.2 PureTech je stále tak trochu novinka, nikdo neví co vydrží, ale jede o dost lépe. Jenže musím bránit Focus, protože přímý konkurent je spíše podařený 1.0 Ecoboost 92kw a to je jiná písnička, jede velmi dobře a hlavně od samého počátku produkce se nekazí, což je paráda na tak malý motor(litonový).
308 působí vepředu prostorněji, má ale ciferníky nad volantem, což ne každému sedí, mě s 180cm se řídíl dobře a viděl jsem na vše. Volant je malý, ale dobře se drží, klikmatizace se ovládá z LCD.
Co trošičku haprovalo, bylo řazení, to zi určitě vyzkoušej při testovací jízdě. Jinak kufr má snad 600l, takže poráží Focus v tomhle o řád. Jinak v interiéru jsou bohatě zastoupené měkčené plasty a vše je kvalitně zpracované, až si říkám že to není PSA
Focus III kombi půsoví vepředu jak závodní auto. Člověka obklopí dookola interiér, ale na mě to naopak působí příjmeně a útulně
Řazení je excelentní, podvozek rovněž, tam se nechytá ani Golf v základním provedení(nemá vzadu multivprvkovou n.). Ciferníky jsou klasické, střední panel také, ale v noci je vše velmi příjemné, nic nestíví do očí, takové relaxační pojetí. Kufr má cca 500l, takže je menší, ale ostudu nedělá.
Doporučuji projet oba vozy, pravdou je že v létě bude nový Focus a podle špionážních fotek je na co se těšit, protože se Ford vrací k pojetí prostornějšího vozu jako byl Focus II.
Určitě bych ale zkusil všemi chválený Opel Astra 1.4 Turbo - bohužel jsem ve voze jen seděl a neřídil, ale neobcházel bych tento vůz
Jinak velmi dobře se mi řídila nová Hyundai i30 1.4 T-GDI, skladovku seženeš cca něco málo přes 400tis.kč. Je prostorná a interiér se povedl. Motor jede dobře a je hlavně kultivovaný.