0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Tipo nebo Peugeot 308? Vybíráme kombi do 300 tis. Kč.

category of topic classification: francouzská vozidla, italská vozidla
Pajinex
number of posts2
date of registration03.07.2012
Wednesday 26.02.2020 13:52, Rozhodovat bude stav - jako vždy..
Tipo SW mám (1,4TJet LPG tovární verzi). Peugeot 308 byl v hledáčku a měl jsem ho na vyzkoušení. Ani s jedním autem ve slušném stavu neuděláte chybu. Tipo bude s 1,6 Mjet vždy ve střední, nebo vyšší výbavě. Holobyt Pop má jen 1,3 MJet s pětikvaltem. S 1,6MJet jsem najel 100 tis. v Doblu a tenhle agregát, který Martin Vaculík označil za jeden z nejlepších dieselů automobilové historie (citace ze SM) fakt jede! Z německých fór prosákly problémy s klikou a spojkou, ale četl jsem o jednom, dvou případech. Kdo s tím jezdil a jak, o tom nic. Spolehlivostí vyniká, vím o několika s tunou kilometrů kolem sebe a bez problému. Absenci AD-blue vidím jako výhodu. Navíc mají vyšší verze Tipa FSD tlumiče by Koni, tedy dvouokruhové, což u sériovky aby jeden pohledal. Souhlas s autorem, že auto na 16 palcích je díky nim velmi komfortní, nikoliv ale houpavé. 17-ky dávat na středočeské silnice nebudu, byť lze obout dokonce 18-ky. Sedadla jde složit do roviny. Po 50 tis. km nic nechce a nic v něm nevrže. Peugeot měl zaujal tichým motorem, ostřejším řízením a o cca půl až litr nižší spotřebou. Jen byl v obdobné výbavě o šestimístnou sumu dražší (mám auto klimu, parkovací senzory, tempomat, el. bederní opěrku, mlhovky, dotykový displej Uconnect5, šestikvalt, kotouče všude aj.). O tolik peněz lepší Frantík tehdy nebyl. Jen můj názor, u ojetin je tahle info irelevantní.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 26.02.2020 14:23, Statší verze 1.6 HDI nemusí mít močovinu
Pokud mě paměť nešálí, tak první diesly 1.6 HDI v 308 II neměly ještě močovinu. Může to být výhoda, protože PSA nemá předražené FAP filtry.
Mě s výškou 180cm právě iCocpit učaroval a ovládání přes LCD mě nezdržuje:
1. Tlačitka na obrazovce jsou velká
2. LCD je v zorném poli řidiče a nemusím se dívat někam dolů

Co tady nebylo řečeno o 308 v dieslu - ten motor je velmi kultivovaný projevem a spotřeba kamarádky-dálničního letce, je do 5,5l !! Pak je tu jistota antikorozní ochrany, kde Peugeot válcuje konkurenci už delší dobu a když přičtu dobré odhlučnění od podvozku, zůstává mi pro volbu Tipa(které se mi jinak líbí) snad jen příslib jednodušší techniky. Cenu FAP filtru Tipa neznám, snad někdo ví...

Do výběru bych určitě přidal mírně ojetý Renault Megane IV 1.5/1.6Dci, který neexperimentoval s avantgardním interiérem, dobře vůz odhlučníl, přidal už "vymazlený" menší diesel a s dobrou antikorozní ochranou nejde ignorovat Co mě v Meganu vždy dostane je komfort jízdy a jakási noblesa při ni. Člověk nechápe mladé pány v přečipovaných Octáviích II TDI, o co jim jde a s úsměvem je nechá jet, ikdyž jejich zapčklý úsměv nevěstí nic dobrého, bohužel ani pro volby
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 26.02.2020 23:21, volba
Jsem naopak pro peugeota - jde o modernější auto s pohlednějším interiérem, má o generaci novější motor. Předpokládám, že kdo shání naftovou jednašestku, jde mu především o spotřebu - ta je lepší u HDI. Třistaosmička jde koupit i s dvoulitrovým dieselem, jede výrazně lépe než fiatí 1.6, přitom spotřebu má srovnatelnou.

Krom toho, třistaosmiček se prodalo řádově více -> fiat se bude později špatně prodávat.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Thursday 27.02.2020 10:36, RE: Rozhodovat bude stav - jako vždy..
citation:
reakce na: Pajinex, 26.02.2020 13:52 (Tipo SW mám (1,4TJet LPG továr ...)


Dobrý den, napište prosím o svém Tipu samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Budeme potěšeni
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.