0
back
 

diskuze k tématu: Poškrábaný lak - houbičkou, jak jej nechat spravit

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla
Evelin
number of posts2
date of registration13.12.2013
Friday 13.12.2013 10:58, Poškrábaný lak - houbičkou, jak jej nechat spravit
Včera jsem byla přeaktivněla a umývala jsem naše auto, bohužel jsem měla asi nějáké zastření mysli, neboť větší nečistoty jsem se snažila umýt houbičkou na nádobí... no, jen mi pak nedošlo, jak to bude vypadat, že poškrábu lak... i takové dny jsou... Nevíte, prosím, někdo, jestli to jde nějak opravit? Poškrábala jsem povrchový lak tak, že je to celkem znát... barva zůstala, jen se se teď některé části karosérie dělí na části lesklé a části matné... Neexistuje nějáká levnější varianta, než celé auto nechat přelakovat znovu?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 13.12.2013 11:37, Leštění
Jistě že existuje, nechte si to u profesionálů přeleštit a budete mít lak jako nový. Nemělo by to ani být nějak extra drahé. Samodomo v tomto případě nedoporučuji, mohlo by dojít k větším škodám než užitku.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 13.12.2013 13:20, RE: Poškrábaný lak - houbičkou, jak jej nechat spravit
Evelin posted by:
Včera jsem byla přeaktivněla a umývala jsem naše auto, bohužel jsem měla asi nějáké zastření mysli, neboť větší nečistoty jsem se snažila umýt houbičkou na nádobí... no, jen mi pak nedošlo, jak to bude vypadat, že poškrábu lak... i takové dny jsou... Nevíte, prosím, někdo, jestli to jde nějak opravit? Poškrábala jsem povrchový lak tak, že je to celkem znát... barva zůstala, jen se se teď některé části karosérie dělí na části lesklé a části matné... Neexistuje nějáká levnější varianta, než celé auto nechat přelakovat znovu?


Dost záleží jestli ta zmatnělá místa jsou poškrábaný lak nebo odbroušený lak až na barvu. S druhým případem nenaděláte nic a musí to jít na přelakování.
V tom prvním případě existuje tzv. TEMPO pasta. Je to leštící pasta, která má velmi jemný brusný účinek, takže i zmatnělá místa dokáže vyleštit (v případě starého laku na autě dokáže opravdu divy, ale s frekvencí se to nesmí přehánět). Pokud se Vám to po dvojitém leštění nepodaří výrazně zlepšit, skutečně to nechte na profesionálech. Na leštění doporučuji suchý flanelový hadr (když není zbytí i bavlněný) a postupovat dle návodu. Pokud Vám hadr nespadne do prachu a nebudete to šudlat i s tím prachem, tak situaci rozhodně nezhoršíte.
A příště na lak a světla patří jen jemné materiály a v případě mytí mnoho vody.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 13.12.2013 13:30, :-)
Milá zlatá,
v podobné situaci jsem byl před pár lety. Nechtěl jsem jezdit na myčku! Měl jsem novou E60ku za milión a přece bych ji nedal do myčky. Tak jsem si pořídil tu nejjemnější houbičku, auto jsem umyl -
a zůstal jsem jak opařený. Celé auto doškrábané. Od té doby si pamatuju, že lak nevydrží vůbec nic
Auto jsem nechal rozleštit, dost to pomohlo, ale pod neónama to bylo vidět pořád, byl jsem z toho tak
špatnej, že jsem ho za půl roku prodal, už jsem z něho neměl žádnou radost.
Manželce se stalo vloni něco podobného na její milované Z4, a tam to bylo o dost zákeřnější. V zimě ráno napadnul sníh, odpoledne povolil a večer přimrznul. Ráno, když se ho snažila odmést, celé auto doškrábala. To by nenapadlo ani mně. Opět, rozleštit, na bílé to nebylo tolik vidět, ale při detailním pohledu už to auto nebude nikdy jako dřív.
Poučení je takové, že lak vůbec nic nevydrží. Známá, která se věnuje autodetailingu nebo jak se tomu říká, myje svoje auto každý třetí den, ručně. Je na to fakt úchylná, když přijede v létě z cest, a má na něm mouchy, umývá je okamžitě, prý to tam nesmí zůstat ani pár hodin navíc, jinak se to zažere do laku. Asi nejlepší volba je polepit auto fólií....
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 13.12.2013 13:31, RE: Leštění
brin posted by:
Jistě že existuje, nechte si to u profesionálů přeleštit a budete mít lak jako nový. Nemělo by to ani být nějak extra drahé. Samodomo v tomto případě nedoporučuji, mohlo by dojít k větším škodám než užitku.


Nikdy nebude jako nový, je to nenávratně v prdeli. S prominutím. Navíc se pak auto leskne jak psí kulky. Je to efektní, ale vrstva laku se ztenčuje, samozřejmě.

respond
Evelin
number of posts2
date of registration13.12.2013
Friday 13.12.2013 13:46, Děkuji...
Moc díky všem za rady... byla sem z toho včera tak špatná, že jsem se bála, že nové přelakování nás výjde pěkně draho... být to moje auto, tak si řeknu, že sem fakt trubka, do příště se poučím a tolik mě to nepřeválcuje, "nějáké" řešení se vždycky najde... ale na pár měsíců jej máme vypůjčené od přítelových rodičů, protože minulé autíčko nám odešlo na cestách...tak mě to zasáhlo trochu víc... :(
Odbroušené až na barvu to není... teda doufám... rozhodně ta barva odbroušená není... snad tomu přeleštění vypomůže... jako nový jej nepotřebuju, jen bych byla radši, ať zas na pohled vypadá jako předtím...
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Friday 13.12.2013 18:44, pasta 3M
Zdravím,
mám vyzkoušené pasty od výrobce 3M používám myslím černé víčko a půl dne leštění elektrickou leštičkou (stačí i ta levná za 500kč, pasta stojí cca 700kč na internetu,ale vydrží na cca 10 leštění).
tempo nedoporučuji, nechává fleky, kterých se špatně zbavuje.
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Friday 13.12.2013 18:47, profi renovace laku
jinak profi reovace laku u lakýrníka nebo firmy zabývající se tím stojí do 2000kč a výsledek je opravdu znatelný. mohu doporučit i z vlastní zkušenosti doma bez zkušeností to tak nejde
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 14.12.2013 06:37, RE: :-)
Reno posted by:
Milá zlatá,v podobné situaci jsem byl před pár lety. Nechtěl jsem jezdit na myčku! Měl jsem novou E60ku za milión a přece bych ji nedal do myčky. Tak jsem si pořídil tu nejjemnější houbičku, auto jsem umyl - a zůstal jsem jak opařený. Celé auto doškrábané. Od té doby si pamatuju, že lak nevydrží vůbec nicAuto jsem nechal rozleštit, dost to pomohlo, ale pod neónama to bylo vidět pořád, byl jsem z toho tak špatnej, že jsem ho za půl roku prodal, už jsem z něho neměl žádnou radost.Manželce se stalo vloni něco podobného na její milované Z4, a tam to bylo o dost zákeřnější. V zimě ráno napadnul sníh, odpoledne povolil a večer přimrznul. Ráno, když se ho snažila odmést, celé auto doškrábala. To by nenapadlo ani mně. Opět, rozleštit, na bílé to nebylo tolik vidět, ale při detailním pohledu už to auto nebude nikdy jako dřív.Poučení je takové, že lak vůbec nic nevydrží. Známá, která se věnuje autodetailingu nebo jak se tomu říká, myje svoje auto každý třetí den, ručně. Je na to fakt úchylná, když přijede v létě z cest, a má na něm mouchy, umývá je okamžitě, prý to tam nesmí zůstat ani pár hodin navíc, jinak se to zažere do laku. Asi nejlepší volba je polepit auto fólií....


Milý Reno, pak ti nezbývá, než si koupit asi lepší auto. Povím ti takto: vlastním Subaru z roku 2006, které nezná garáž. Má najeto 175.000km. A jelikož parkuje v létě v zimě na slunci, mrazu a dešti, potažmo ledu a sněhu, tak lak je vystaven obrovskému namáhání. A přijeď se podívat. rád ti ukáži lak po 8 letech - jako nový, lesk jak blesk a nějaké scratches? Kdeže... Pak asi u BMW něco udělali špatně. Vlastně, proč se divím, vždyt jsem v jejich výrobní lince byl a lakovnu jsem viděl, tak že jasné...
Jo, holt není všechno BMW, co se třpytí, kamaráde. A o materiálu vnitřku BMW - to radši ani komentovat nebudu. Jednak to do tohoto vlákna nepatří a jednak nechchi být hned po ránu neslušný

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 14.12.2013 08:40, RE: :-)
Zdeny60 posted by:
Reno posted by:
Milá zlatá,v podobné situaci jsem byl před pár lety. Nechtěl jsem jezdit na myčku! Měl jsem novou E60ku za milión a přece bych ji nedal do myčky. Tak jsem si pořídil tu nejjemnější houbičku, auto jsem umyl - a zůstal jsem jak opařený. Celé auto doškrábané. Od té doby si pamatuju, že lak nevydrží vůbec nicAuto jsem nechal rozleštit, dost to pomohlo, ale pod neónama to bylo vidět pořád, byl jsem z toho tak špatnej, že jsem ho za půl roku prodal, už jsem z něho neměl žádnou radost.Manželce se stalo vloni něco podobného na její milované Z4, a tam to bylo o dost zákeřnější. V zimě ráno napadnul sníh, odpoledne povolil a večer přimrznul. Ráno, když se ho snažila odmést, celé auto doškrábala. To by nenapadlo ani mně. Opět, rozleštit, na bílé to nebylo tolik vidět, ale při detailním pohledu už to auto nebude nikdy jako dřív.Poučení je takové, že lak vůbec nic nevydrží. Známá, která se věnuje autodetailingu nebo jak se tomu říká, myje svoje auto každý třetí den, ručně. Je na to fakt úchylná, když přijede v létě z cest, a má na něm mouchy, umývá je okamžitě, prý to tam nesmí zůstat ani pár hodin navíc, jinak se to zažere do laku. Asi nejlepší volba je polepit auto fólií....
Milý Reno, pak ti nezbývá, než si koupit asi lepší auto. Povím ti takto: vlastním Subaru z roku 2006, které nezná garáž. Má najeto 175.000km. A jelikož parkuje v létě v zimě na slunci, mrazu a dešti, potažmo ledu a sněhu, tak lak je vystaven obrovskému namáhání. A přijeď se podívat. rád ti ukáži lak po 8 letech - jako nový, lesk jak blesk a nějaké scratches? Kdeže... Pak asi u BMW něco udělali špatně. Vlastně, proč se divím, vždyt jsem v jejich výrobní lince byl a lakovnu jsem viděl, tak že jasné... Jo, holt není všechno BMW, co se třpytí, kamaráde. A o materiálu vnitřku BMW - to radši ani komentovat nebudu. Jednak to do tohoto vlákna nepatří a jednak nechchi být hned po ránu neslušný


Jo Zdeny,
BMW má příšerné interiéry, i když teď se trochu polepšili a nové auta z výroby mají zalakované smítka a všechny tmavé laky mají "pomerančový efekt". To jsou staré známé věci.
Ale taky mají jedny z nejlepších motorů, které tě nesežerou, i když mají špičkový výkon a parametry,
nejlepší automatické převodovky, poháněnou zadní nápravu, skýtají neskutečnou zábavu za volantem, perfektně vypadají a skvěle se řídí.
A protože já jsem založením funkcionalista, tak mi BMW neskutečně pasuje. O stupínek výš je asi Porsche, ale tam jsem ještě nedospěl.
Teď vybírám nové, zkoušel jsem Lexus, Audi, Volvo, nikde jsem nenašel to co jsem hledal. Subaru jsem zkoušel už dřív, na Outback 3,6 toho můžu říct jen velmi málo negativního, ale to je tak jedno auto, co se jim povedlo, možná ještě Legacy GT, ale já nechci foukačku. O famózní Impreze nemluvím, ale já potřebuju k životu automat.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 15.12.2013 02:02, RE: Poškrábaný lak - houbičkou, jak jej nechat spravit
David V posted by:
Evelin posted by:
Včera jsem byla přeaktivněla a umývala jsem naše auto, bohužel jsem měla asi nějáké zastření mysli, neboť větší nečistoty jsem se snažila umýt houbičkou na nádobí... no, jen mi pak nedošlo, jak to bude vypadat, že poškrábu lak... i takové dny jsou... Nevíte, prosím, někdo, jestli to jde nějak opravit? Poškrábala jsem povrchový lak tak, že je to celkem znát... barva zůstala, jen se se teď některé části karosérie dělí na části lesklé a části matné... Neexistuje nějáká levnější varianta, než celé auto nechat přelakovat znovu?
Dost záleží jestli ta zmatnělá místa jsou poškrábaný lak nebo odbroušený lak až na barvu. S druhým případem nenaděláte nic a musí to jít na přelakování. V tom prvním případě existuje tzv. TEMPO pasta. Je to leštící pasta, která má velmi jemný brusný účinek, takže i zmatnělá místa dokáže vyleštit (v případě starého laku na autě dokáže opravdu divy, ale s frekvencí se to nesmí přehánět). Pokud se Vám to po dvojitém leštění nepodaří výrazně zlepšit, skutečně to nechte na profesionálech. Na leštění doporučuji suchý flanelový hadr (když není zbytí i bavlněný) a postupovat dle návodu. Pokud Vám hadr nespadne do prachu a nebudete to šudlat i s tím prachem, tak situaci rozhodně nezhoršíte. A příště na lak a světla patří jen jemné materiály a v případě mytí mnoho vody.


Tempo se mi už 2x osvědčilo. Poprvé jsem odřel u Yarise střechu o garážová vrata a v nejvyšším místě střechu auta odřel o spodní hranu vrat (na které byl přilepený písek). Tempo pomohlo jen částečně, protože zrnka písku udělaly své. Ale na základovku to naštěstí nešlo.

Podruhé manželka při couvání vzala pravou stranou auta o nějaké mantinely u rozkopané silnice. Pravá strana auta chytla bílou barvu od těch mantinelů. V tomhle případě Tempo bez problémů odstranilo cizí barvu. Naštěstí to nešlo do hloubky a zbylo jen pár lehkých škrábanců, ani jeden nešel na základovku.

Samozřejmě to chce používat na rozleštění flanel jak píšou v návodu a ne nic drsnějšího.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Sunday 15.12.2013 12:29, RE: Poškrábaný lak - houbičkou, jak jej nechat spravit
Petr S posted by:
David V posted by:
Evelin posted by:
Včera jsem byla přeaktivněla a umývala jsem naše auto, bohužel jsem měla asi nějáké zastření mysli, neboť větší nečistoty jsem se snažila umýt houbičkou na nádobí... no, jen mi pak nedošlo, jak to bude vypadat, že poškrábu lak... i takové dny jsou... Nevíte, prosím, někdo, jestli to jde nějak opravit? Poškrábala jsem povrchový lak tak, že je to celkem znát... barva zůstala, jen se se teď některé části karosérie dělí na části lesklé a části matné... Neexistuje nějáká levnější varianta, než celé auto nechat přelakovat znovu?
Dost záleží jestli ta zmatnělá místa jsou poškrábaný lak nebo odbroušený lak až na barvu. S druhým případem nenaděláte nic a musí to jít na přelakování. V tom prvním případě existuje tzv. TEMPO pasta. Je to leštící pasta, která má velmi jemný brusný účinek, takže i zmatnělá místa dokáže vyleštit (v případě starého laku na autě dokáže opravdu divy, ale s frekvencí se to nesmí přehánět). Pokud se Vám to po dvojitém leštění nepodaří výrazně zlepšit, skutečně to nechte na profesionálech. Na leštění doporučuji suchý flanelový hadr (když není zbytí i bavlněný) a postupovat dle návodu. Pokud Vám hadr nespadne do prachu a nebudete to šudlat i s tím prachem, tak situaci rozhodně nezhoršíte. A příště na lak a světla patří jen jemné materiály a v případě mytí mnoho vody.
Tempo se mi už 2x osvědčilo. Poprvé jsem odřel u Yarise střechu o garážová vrata a v nejvyšším místě střechu auta odřel o spodní hranu vrat (na které byl přilepený písek). Tempo pomohlo jen částečně, protože zrnka písku udělaly své. Ale na základovku to naštěstí nešlo. Podruhé manželka při couvání vzala pravou stranou auta o nějaké mantinely u rozkopané silnice. Pravá strana auta chytla bílou barvu od těch mantinelů. V tomhle případě Tempo bez problémů odstranilo cizí barvu. Naštěstí to nešlo do hloubky a zbylo jen pár lehkých škrábanců, ani jeden nešel na základovku. Samozřejmě to chce používat na rozleštění flanel jak píšou v návodu a ne nic drsnějšího.


Já s Tempem mám také jen pozitivní zkušenost. Nepamatuji si, že bych někdy řešil fleky, které popisuje někdo výše. Dost možná je to tím, že Tempo aplikuji jen ručně bez použití techniky.
Obecně si myslím, že právě leštičkou bez zkušeností lze napáchat více škody než ručním leštěním, které je pracné a člověk se k výsledku dopracuje za vynaložení většího úsilí, takže mu upadne rameno dřív, než stihne nadělat škody.
Naprosto skvělé je na dokonalé vyčištění skel, a to zejména zevnitř, kdy se pak při opocení skel netvoří šmouhy a neláme se na nich v zimě světlo protijedoucích aut.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Sunday 15.12.2013 18:39, RE: :-)
Reno posted by:
Zdeny60 posted by:
Reno posted by:
Milá zlatá,v podobné situaci jsem byl před pár lety. Nechtěl jsem jezdit na myčku! Měl jsem novou E60ku za milión a přece bych ji nedal do myčky. Tak jsem si pořídil tu nejjemnější houbičku, auto jsem umyl - a zůstal jsem jak opařený. Celé auto doškrábané. Od té doby si pamatuju, že lak nevydrží vůbec nicAuto jsem nechal rozleštit, dost to pomohlo, ale pod neónama to bylo vidět pořád, byl jsem z toho tak špatnej, že jsem ho za půl roku prodal, už jsem z něho neměl žádnou radost.Manželce se stalo vloni něco podobného na její milované Z4, a tam to bylo o dost zákeřnější. V zimě ráno napadnul sníh, odpoledne povolil a večer přimrznul. Ráno, když se ho snažila odmést, celé auto doškrábala. To by nenapadlo ani mně. Opět, rozleštit, na bílé to nebylo tolik vidět, ale při detailním pohledu už to auto nebude nikdy jako dřív.Poučení je takové, že lak vůbec nic nevydrží. Známá, která se věnuje autodetailingu nebo jak se tomu říká, myje svoje auto každý třetí den, ručně. Je na to fakt úchylná, když přijede v létě z cest, a má na něm mouchy, umývá je okamžitě, prý to tam nesmí zůstat ani pár hodin navíc, jinak se to zažere do laku. Asi nejlepší volba je polepit auto fólií....
Milý Reno, pak ti nezbývá, než si koupit asi lepší auto. Povím ti takto: vlastním Subaru z roku 2006, které nezná garáž. Má najeto 175.000km. A jelikož parkuje v létě v zimě na slunci, mrazu a dešti, potažmo ledu a sněhu, tak lak je vystaven obrovskému namáhání. A přijeď se podívat. rád ti ukáži lak po 8 letech - jako nový, lesk jak blesk a nějaké scratches? Kdeže... Pak asi u BMW něco udělali špatně. Vlastně, proč se divím, vždyt jsem v jejich výrobní lince byl a lakovnu jsem viděl, tak že jasné... Jo, holt není všechno BMW, co se třpytí, kamaráde. A o materiálu vnitřku BMW - to radši ani komentovat nebudu. Jednak to do tohoto vlákna nepatří a jednak nechchi být hned po ránu neslušný
Jo Zdeny,BMW má příšerné interiéry, i když teď se trochu polepšili a nové auta z výroby mají zalakované smítka a všechny tmavé laky mají "pomerančový efekt". To jsou staré známé věci.Ale taky mají jedny z nejlepších motorů, které tě nesežerou, i když mají špičkový výkon a parametry,nejlepší automatické převodovky, poháněnou zadní nápravu, skýtají neskutečnou zábavu za volantem, perfektně vypadají a skvěle se řídí.A protože já jsem založením funkcionalista, tak mi BMW neskutečně pasuje. O stupínek výš je asi Porsche, ale tam jsem ještě nedospěl.Teď vybírám nové, zkoušel jsem Lexus, Audi, Volvo, nikde jsem nenašel to co jsem hledal. Subaru jsem zkoušel už dřív, na Outback 3,6 toho můžu říct jen velmi málo negativního, ale to je tak jedno auto, co se jim povedlo, možná ještě Legacy GT, ale já nechci foukačku. O famózní Impreze nemluvím, ale já potřebuju k životu automat.


Hledat zábavu za volantem Volva, Lexuse (mimo IS-F) či AUdi (při vší úctě, neznám Audi, která by jela dobře jinak, než v přímce, ale pravda, neřídil jsem RS4/6) je idealizmus.
Z daného výběru bych volil Lexus IS-F, to je skutečně famózní nástroj pro radost, pětilitrová V8 vykouzlí úsměv kdykoliv jakkoliv a podvozek tomu jen sekunduje. Tohle byl můj cíl letos na jaře, ale v tu dobu nebyl poblíž kus, který by nebyl z USA, či bouraný a nebo něco nehrálo v historii. proto jsem se uchýlil nakonec k pseudorodiiinému Infniti G37 4WD a nelituji.
Ale pokud chceš užít výbornou zábavu za volantem a musíš mít automat, zkuse se svézt s Legacy SpecB, ale MY 08, který měl už SI drive. To je setsakra dobrý vozilod. Já mám doam SpecB, ale bez SI drive, takže na pořádný svezení musím přepnout do S-modu a to je něco jako kompromis mezi Sport SHarp a Normal u SI-drive. Jinak podvozkově je SpecB jiná liga, než jakákoliv mě známá Audi, co jsem řídil, protože je daleko lépe vyvážené a halvnmě, podvozek je výborně naladěný díky jiným tlumičům a pružinám. prostě SPecB je hodně muziky za málo peněz a proti Audi získáš jako bonus vynikající spolehlivost (protože je realtivně jednoduché), nekradou se naštěstí lidi jsou blbí a nevděí, že se dá svézt lépe s jinými auty) a nebudeš na silnici jedním ze stáda mezi Audi. A motor H6 se svými 180kW není sice ta největší pila, ale má zcela lineární průběh, ráda jde od maximálních otáček, a v zatáčkách se budeš jen smát

IS-F je naproti tomu pekelně brutálně rychlé v akceleracia zrychlení, parádní v zatáčkách, ale chybí mu kousek filigránské hravosti Subaru. Možná, že to je daň za těžký V8 motor. Ale zvuk, provedení, brutální zátah, to člověja nadchne chětj nechětj. A převodovka? To je lahůdka, kdesi jsem četl, že řadí snad jen o fousek pomaleji, než převodovky u F1 (to nneí z mé hlavy, to jsem skutečně četl) a nemám důvod nevěřit - když na to dupneš, tak než řekneš "švec", máš nasázíno na plno a jedeš 250 A jde resetovat omezovač....
respond
hermelin-lukas
number of posts9
date of registration21.05.2018
Tuesday 11.09.2018 20:20, Tady :)
Pokud jsou to menší škrábance, tak to řeším takovýmto způsobem: http://www.united-c.cz/jak-na-skrabance-na-aute-vime-to/ Ale ohledně horších a hlubších škrábanců se radši obracím na autolakovnu :)
respond
brudracz
number of posts2
date of registration27.02.2019
Wednesday 27.02.2019 14:41, RE: Tady :)
Doporučíte nějakou dobrou firmu která opravuje autolaky? Potřebuju dát dokupy bok u auta a sám takovou autoopravu nevyřeším. Díky
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.