0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 307 vibrace v kabině na volnoběh

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
jonbredy
number of posts4
date of registration19.03.2016
Saturday 19.03.2016 17:09, Peugeot 307 vibrace v kabině na volnoběh
Dobrý den,potřeboval bych poradit,mám Peugeota 307,1.6,16V,80kw,benzín rok v.2003,najeto 160000km,při nastartování studeného motoru jsou slyšet a cítit dost silné vibrace a rezonance v kabině,mimo kabinu není vibrace znát a nemohu přijít na to co to může dělat,dělá to na volnoběh,po přidání plynu vibrace mizí,po ohřátí motoru na provozní teplotu také vibrace nejsou skoro znatelné,při sešlápnutí spojkového pedálu není žádná změna,výfuk překontrolován a zadní tlumič vyměněn,dále jsem si všiml,že při otáčení volantu na místě se zvuk vibrací trochu mění.byl bych moc vděčný za každou radu...
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Saturday 19.03.2016 17:41, rezonance
Zdravím - chtělo by to auto vidět, ale zkuste vlézt pod auto a poslouchejte, jestli se hluk neozývá z od výfuku. Mohla by to být prasklina některého ze tepelných štítů a nebo uvolněné tělěso katalyzátoru. Pokud to po zahřátí zmizí nebo se silně omezí mohlo by to být tím. zárověň by to mohlo korespondovat s pohybem kol, protože se agregát při otáčení kol hýbe.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Saturday 19.03.2016 22:46, Zkontrolujte i silenbloky
Zdravím, zkontrolujte i silenbloky uložení motoru a převodovky. Může být některý prasklý. Studený motor více vibruje, takže po zahřátí se to může trochu zmírnit.
Mě zase například za studena na volnoběh pronikaly silné vibrace do kabiny a nakonec to byl prasklý vlnovec jenom Pravdou je, že kromě virbrací auto dunělo v určitém spektru otáček.
respond
jonbredy
number of posts4
date of registration19.03.2016
Sunday 20.03.2016 08:40, odpověd
Já vlnovec u Peugeota vůbec nemám,což mi připadá divné,u jiných aut jsem ho měl,výfuk jsem měl komplet dole od katalizátoru až po koncoví tlumič,jediný na co jsem přišel,že u katalizátoru chybělo těsnění mezi svodama a katalyzátorem a tepelný štít katalizátoru byl popraskaný,těsnění jsem dal nové a praskliny zavařil,u středového tlumiče jsem musel navařit novou přírubu,protože spoj s zadním tlumičem byl tak vyrezavělí,že se nedal rozpojit a střední tlumič byl tak blízko spodku karoserie,že tlumič bouchal a to jsem si milně myslel,že to bude ten problém,tak jsem trubku v jednom místě nařízl a zavařil tak aby tlumič seděl níž,ale problém přetrvává,ale napadá mě,jestli to nedělá ten střední tlumič,že je třeba vevnitř nějak vysipanej,všiml jsem si,že když pomaličku přidávám plyn u teplého motoru a dostanu se na určitou hodnotu otáček,tak to začne vibrovat,jenže u Peugeota nejde udržet při přidávání plynu určitou hodnotu otáček,kterou bych chtěl.Silentbloky jsem skouknul a na pohled vypadají v pořádku.Dále mě napadlo jestli to nemůže dělat elektronický servočerpadlo a nebo převodka řízení,když se ty vibrace trochu mění při otáčení volantu?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Sunday 20.03.2016 21:11, Poptam se na Peugot foru
Ahoj, zkus se poptat na foru od Peugeotu, me tam nekolikrat poradili dobre ohledne Peugeotu 206...
http://www.peugeotclub.eu/forum
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Monday 21.03.2016 07:14, RE: odpověd
jonbredy posted by:
Já vlnovec u Peugeota vůbec nemám,což mi připadá divné,u jiných aut jsem ho měl,výfuk jsem měl komplet dole od katalizátoru až po koncoví tlumič,jediný na co jsem přišel,že u katalizátoru chybělo těsnění mezi svodama a katalyzátorem a tepelný štít katalizátoru byl popraskaný,těsnění jsem dal nové a praskliny zavařil,u středového tlumiče jsem musel navařit novou přírubu,protože spoj s zadním tlumičem byl tak vyrezavělí,že se nedal rozpojit a střední tlumič byl tak blízko spodku karoserie,že tlumič bouchal a to jsem si milně myslel,že to bude ten problém,tak jsem trubku v jednom místě nařízl a zavařil tak aby tlumič seděl níž,ale problém přetrvává,ale napadá mě,jestli to nedělá ten střední tlumič,že je třeba vevnitř nějak vysipanej,všiml jsem si,že když pomaličku přidávám plyn u teplého motoru a dostanu se na určitou hodnotu otáček,tak to začne vibrovat,jenže u Peugeota nejde udržet při přidávání plynu určitou hodnotu otáček,kterou bych chtěl.Silentbloky jsem skouknul a na pohled vypadají v pořádku.Dále mě napadlo jestli to nemůže dělat elektronický servočerpadlo a nebo převodka řízení,když se ty vibrace trochu mění při otáčení volantu?


Člověče, tobě nefunguje na klávesnici Y???


milně, koncoví, katalizátor, vysipaný,....
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 21.03.2016 07:47, Spotreba oleja
Ma auto vyssiu spotrebu oleja? Ak totiz motor straca kompresiu, a na niektorom valci je o nieco nizsia ako na inom, tak po nastartovani budete citit take kopance. Nie su to stale vibracie, ale prichadzajuce akoby vo vlnach (vzdy ked bude mat zabrat ten jeden valec). Mne to robil moj stary vylagrovany motor. Po pridani sa samozrejme tieto vibracie stratia. Po dlhsej jazde zo zohriatym motorom sa tiez stratia, ale ked zastanete a chvilu pockate na volnobehu, olej znova posteka po valci dolu a motor plynule, pomaly, zacne znova kopat, a to minimalne tak isto ako pri studenom motore, ale skor horsie, pretoze zohriaty olej je redsi a vole su preto vacsie. Ak mate tieto priznaky, isiel by som zmerat tlaky vo valcoch a zistit, ci to robi hlava alebo piestne kruzky. Dufam ale, ze to nebude tento pripad.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 21.03.2016 09:30, RE: Spotreba oleja
Citroenak posted by:
Ma auto vyssiu spotrebu oleja? Ak totiz motor straca kompresiu, a na niektorom valci je o nieco nizsia ako na inom, tak po nastartovani budete citit take kopance. Nie su to stale vibracie, ale prichadzajuce akoby vo vlnach (vzdy ked bude mat zabrat ten jeden valec). Mne to robil moj stary vylagrovany motor. Po pridani sa samozrejme tieto vibracie stratia. Po dlhsej jazde zo zohriatym motorom sa tiez stratia, ale ked zastanete a chvilu pockate na volnobehu, olej znova posteka po valci dolu a motor plynule, pomaly, zacne znova kopat, a to minimalne tak isto ako pri studenom motore, ale skor horsie, pretoze zohriaty olej je redsi a vole su preto vacsie. Ak mate tieto priznaky, isiel by som zmerat tlaky vo valcoch a zistit, ci to robi hlava alebo piestne kruzky. Dufam ale, ze to nebude tento pripad.


S tímto bych i souhlasil. Taky tipuju, že vynechává válec. Nemusí to souviset se spotřebou oleje. Já měl na předchozím autě horší kompresi na jednom válci, ale olej to nežralo (asi to bylo netěsné na ventilech) a taky mi to občas běhávalo na 3 válce studený.
respond
jonbredy
number of posts4
date of registration19.03.2016
Monday 21.03.2016 12:44, Odborník na češtinu...
Děkuji za odbornou radu k nezaplacení,to bude určitě tím,nevěděl jsem,že je to tu forum pravopisu?Přesměruji svůj dotaz na jiné forum.
respond
jonbredy
number of posts4
date of registration19.03.2016
Monday 21.03.2016 13:00, Spotřeba oleje
Děkuji za radu,ale myslím si,že v motoru to problém nebude,olej motor nežere a motor na 3 válce nejde ani za studena ani za tepla,výkon motoru se mi zdá slušný,na volnoběh drží otáčky,necuká,nevynechává,u Opla co jsem měl šel za studena občas na 3 válce,protože vynechávala zapalovací lišta,tak vím,jak se toto projevuje,u mě to bude v něčem jiném,jak nad tím tak přemýšlím,tak bych se ani nedivil,že to dělá pravá dlouhá dělená poloosa s ložiskem,která přes silentblok přenáší vibrace,už mi to na Peugeot foru někdo radil,ale stále jsem tomu moc nevěřil,protože se poloosa na volnoběh neotáčí,ale zjistil jsem,že když dám plnej rejd,a jedu,tak to v poloose lupe,takže je asi načatá a přenáší z motoru přes ten silentblok vibrace,je to možné???
Nejhorší je,že to může dělat milion věcí a já bych nerad povyměnoval plno věcí a nakonec by to byla jen nějaká kravina.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Monday 21.03.2016 13:45, Tlaky motora
Praveze mne to robilo to iste, a motor tiez na volnobeh drzal otacky bez problemov. Nesiel nikdy na 3 valce, len jednoducho ten jeden valec nebol taky tesny, a pri vybuchu nepodaval rovnomerny vykon, co otriaslo celym motorom a autom. Auto inak jazdilo vyborne. Len tie vibracie ked stalo na volnobehu na mieste. Ale ako vravite, moze to byt milion veci. Premerat tlaky ale nestoji skoro nic, urcite menej ako nova poloos. Aj ked, ak v nej uz lupe, asi nebude na vyber...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.