0
back
 

diskuze k tématu: Drnčení na pravé straně přední nápravy Peugeot 307

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 09.12.2015 14:31, Drnčení na pravé straně přední nápravy Peugeot 307

vozidlo: Peugeot 307
rok výroby: 2003
palivo: nafta
výkon v kW: 66
kód motoru: DW10TD

popis závady: Po výměně tlumičů, uložení a pružin, tyček stabilizátorů, gum příčného stabilizátoru se ozývá z pravé strany klepání z pravé strany nápravy, které po ohřátí motoru přechází do silného mlácení a dokonce drnčení (jakoby člověk položil pružinu na vibrující motor), které se nepravidelně ozývá po najetí na nerovnosti a to i malé. Zajímavé je ta změna, která přichází s teplotou. Mechanici zkontrolovali již 2x vůle a prý je vše v pořádku.
Mě napadá pouze možnost vadného uložení nebo toho tlumiče, ale zatím mi nebylo nikým potvrzeno.
Před \"generálkou\" nápravy se toto nikdy neozývalo a je to k nesnesení! Je podezření na vůli v \"kostce u řízení\", ale proč by to dělalo pouze na pravé straně?
Pokud máte tip, předem děkuji za odpověď

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Thursday 10.12.2015 14:17, Cepy?
Nemuzou to byt cepy? Ale to by snad zkontrolovali...
respond
mykovec
number of posts33
date of registration13.12.2008
Thursday 10.12.2015 17:58, hluk od nápravy
Já měnil v podstatě skoro celou přední nápravu až na horní uložení tlumičů, to co jsem měl objednané z druhovýroby ( Kayaba) a mělo být zaměnitelné s originálem (Nissan), tam nepasovalo. Nechal jsem měnit ramena, tlumiče, pružiny, tyčky stabilizátoru, silentbloky stabilizátoru, čepy řízení i axiální táhla řízení. Vše vypadalo OK. Po 200 km se začaly ozývat pořádné kovové rány od podvozku vpředu. Zajel jsem na STK, technik zjistil, že tyčka stabiliátoru a stabilizátor nesedí úplně na sobě, ale je tam mezera, někdy dojde ke kontaktu, co způsobí pěknou ránu, na jízdní vlastnosti to nemá dle technika vliv. Zajel jsem do servisu na reklamaci, auto zvedli, vše zkontrolovali dotažený bylo všechno, jak má být, byl jsem s mechošem pod autem, nicméně tou kontrolou dotažení asi došlo k nějaké změně a hluk ustal na pár tis. km. Teď to dělá znovu a ještě víc, zkusím jiného mechoše, aby si s tím trochu pohrál, možnéá je tyčka namontovaná opačně, těžko říct. V nejhorším tam nechám dát nějakou gumovou vložku, která zabrání kontaktu kovu na kov. Takže mezera mezi tyčkou a stabilizátorem. Idaálně zajet na STK, vlízt pod auto a nechat poskákat ať se to projeví
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 26.05.2016 07:38, Vyměněné pružiny drnčí.
Mám stejný problém.
Ve značkovém servisu mi měnili pružiny. Použili KYB RA1763 (Kayaba) OE 5002.79 s menším počtem závitů. Horní miska pro dosednutí pružiny je jinak otočená, což zapříčiní malou mezeru mezi pružinou a stěnou podběhu. Při otáčení kol pružiny drhnou a při cca 1500 ot./min. drnčí.
Dále tím, že pružiny mají větší stoupání, mají vyšší náchylnost na rozkmitání.
Zkoušel jsem zvětšit mezeru mezi pružinou a podběhem , ale moc to nepomohlo.
Chystám se namontovat k pružině malou kameru a zjistit, co se vlastně s pružinou děje za jízdy.

Uvítám další vaše poznatky.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.