0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 3008 - volba motorizace

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat
Zdenda13
number of posts1
date of registration25.02.2023
Saturday 25.02.2023 14:55, Peugeot 3008 - volba motorizace
Dobrý den,
vybírám ojetý vůz a velmi mě zaujal Peugeot 3008 rv. 2017/2018. Mám vyhlédnutou benzinovou 1.6 THP, 121kW a naftovou 1.5 BlueHDi, 96kW. Obě auta mají najeto cca 80t km a stejnou cenu. Ročně najedu okolo 17t km a jedná se o kombinaci krátkých tras přes týden na nákupy (cca 15km/trasa) a delších tras po dálnicích a okreskách v délce od 50 do 250km na jednu cestu. I z toho důvodu se nemohu úplně rozhodnout pro vhodnou motorizaci, protože si myslím, že jsem tak na hraně toho, kdy se jednoznačně vyplatí diesel před benzínem. Vyšší náklady na spotřebu by mi ale nevadily a spíše mě zajímá, jak jsou na tom jednotlivé typy motorizací se spolehlivostí a náchylností k jednotlivým závadám. U benzínu jsem se dočetl, že může být problém s karbonizací (což bych ale mohl minimalizovat cestou po dálnici) a trochu se obávám i automatu, se kterým sice jezdit umím a nevadí mi, ale je spolehlivý? O naftovém motoru jsem se dočetl, že je celkem spolehlivý, ale mám trochu obavy z DPF a nutnosti AdBlue. Rád bych vůz, kde si budu moct příležitostně užít i trochu dynamičtější jízdu na okresce, ale zároveň bych rád takovou motorizaci, kde mě nebude čekat nějaký závažný problém. Můžete mi poradit, jakou motorizaci zvolit a na co si dát pozor? Nebo je lepší se podívat ještě po jiné motorizaci?

Předem děkuji za rady,
Zdeněk
respond
jelo
number of posts1
date of registration03.05.2023
Wednesday 03.05.2023 19:21, RE: Peugeot 3008 - volba motorizace
citation:
reakcia na: Zdenda13, 25.02.2023 14:55 (Dobrý den,vybírám ojetý vůz a ...)


Dobrý deň.
Mam 3008 1,6 121kw automat najazd 80 tis.km ročník 2018.Motor pracuje ok len pýta od výmeny do výmený cca 15 tis km doliať cca 2 litre/olej 0W30 castrol .Spotreba 7-8l benzínu.Z toho dovodu som dal namontovať LPG Prins - spotreba 9 l plynu. Pri cene benzínu cca 1,6 Eur a Plynu 0,679 Eur je to zatial super vozenie. Čo s týka servisu zatiaľ výmena predných kotúčov s brzdovými doštičkami a tyčky stabilizátora. Vozenie pohodlne vcelku tiche nerovnosti kopíruje ok,nastupovanie v pohode priestoru až až, kufor super . Za mňa zatial ok.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Thursday 04.05.2023 12:20, K tomu 1.5 HDi
U ojeté 308 lze k tomuto motoru najít toto:

1.5 BlueHDi 100/BlueHDI 130 (1,5 R4 16V, 75/96 kW, 250/300 Nm, od 2018/od 2017): Motor, ktery v roce 2017 nahradil osvědčenou jednovačkovou šestnáctistovku, se pěkně vybarvil. Nad zjednodušením v podobě odstranění tekutého katalyzátoru pro spalování sazí (nahrazeno aktivním povrchem filtru a jeho přesunutím hned za turbodmychadlo) převažují nově vzniklé problémy. Může za ně návrat k 16V hlavě válců. Praskající řetěz spojující oba vačkové hřídele byl snad jen problém určité série a nově dodávané díly by stejnou závadu opakovat neměly. Karbonové úsady v hlavě coby důsledek vyššího poměru recirkulovanych plynů i protitlaku náročnější emisní soustavy však začínají mít fatální důsledky. Vinou specifické konstrukce, kdy do hlavy vede jen jeden sací otvor a do jednotlivych kanálů se rozbíhá až v hloubi odlitku, nelze úsady ani mechanicky odstranit. Řídicí elektronika pak není při nedostatku vzduchu schopna uřídit spalování a motory padají do nouzového režimu. (Nebrat)
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.