0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Nissan Qashqai nebo Peugeot 3008?

category of topic classification: francouzská vozidla, japonská vozidla
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 21.02.2018 09:10, 1,6 HDI 82kw
Motor 1,6HDI 82w r.v. 2011 mame v 5008 v manualu. Motor je na svůj objem opravdu dostatecne vykony. Mamka jezdi sama, max s vnoučaty. Ve 275tis km se delali vstřiky (20tis kc). Ve 120tis km bylo první cisteni FAP + doliti aditiv, druhé cisteni bylo ve 275tis km + doliti aditiv. Jinak FAP je stále puvodni original kus. Turbo, dvouhmota, cerpadlo stále puvodni. Auto servisovane po celou dobu v original servisu. Momentalne ma najeto 285tis km. Spotreba dle tankovani je 5,3 když mam auto ja a 5,7 když ma auto mama (mamka ma vetsi pomer mesta). Bal jsem se, ze 1,6HDI bude slaba, ale naopak. Je to dostatecna motorizace pokud nejezdite plnym autem. Sam vlastním C5 2,0HDI 120kw protože jsem se bal, ze 1,6HDI bude slaba, ale dnes muzu rict, ze pokud by ma C5 jezdila v 1-2 lidech tak i do takového auta klidne 1,6HDI poridim. Urcite je dulezite kupovat spravny olej do motoru, idealne se drzet TOTAL, který je levny a PSA ho pouziva coby original, interval vymeny urcite nastavit na 15tis km a tankovat klidne zakladni, ale kvalitni naftu. Samozrejmne ze VERVou nebo MAXMOTION nic nezkazite, ale ja tankuji zakladni EFECTA Diesel u Benziny a není zadny problém. Dnes jak C5 tak 5008 servisuji u člověka, co se specializuje na Citroeny a jezdi k nemu i lidi, co mají na 1,6HDI najeto přes 400 tis km (i ty starsi verze) a nezaznamenal, ze by byli ani s temi staršími 1,6HDI 66 a 80kw takove problémy, které se zminuji. Staci jen pravidelne servisovat. U tech starsich 1,6HDI 66 a 80kw jen staci davat spravny olej, zkratit intervaly a idealne po koupi ojeiny nechat kompeltne vyčistit olejovou vanu - pravdepodobne podruhe to jiz delat nebudete, protože vice jak dalších 100tis km s tim nenajedete a bude to pak po vas delat další kupec. Problém je v tom, ze ty motory mají často vice km nez na kolik se tvari, a pak když tam někdo necha inveval oleje 30tis km a ještě tam da nejaky olej, který nesplnuje požadavky výrobce tak je pak zadelano na probelm. Jinak vyhoda FAPu u PSA je ta, ze jsou levne v repasi, ale hlavne se daji cistit, cena kolem 3-5 tis a mate vas stavajici filtr ve stavu zanovnim.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.