0
back
 

diskuze k tématu: 2.0Hdi-kolísá teplota

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 17.06.2015 07:45, 2.0Hdi-kolísá teplota

vozidlo: Peugeot 206 2.0 Hdi
rok výroby: 2000
palivo: nafta
výkon v kW: 66
kód motoru: RHY

popis závady: Při jízde kolísá teplota chladící kapaliny.Pokud je venku teplo,dostane se teplota na cca 80°C asi po 10km jízdy.(Při hledání v různých diskuzích jsem zjistil,že je to běžná teplota motoru Hdi)Při zastavení,napříkad na křižovatce teplota klesne skoro na minimum a po ujetí dalších km zase stoupne ale už jen třeba na 70°C.Horší je to v ranních hodinách při cestě do práce(cca 20km).Teplota se většinou zastaví na první čárce na ukazateli teploty.Pokud zvýším otáčky,třeba ke 3tis teplota stoupne na nějakých 60°C a poté zas klesne na první čárku.Tento jev se mi objevuje asi měsíc.Auto topí hezky po ujetí asi 3km a spotřeba se nemění.

kód chyby určené na diagnostice: -

typ diagnostického přístroje: -

kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
respond
David V
number of posts2066
date of registration16.05.2007
Wednesday 17.06.2015 10:30, Termostat
Myslím, že nedovírá termostat. Auto možná topí teď, když je venku teplo, ale v zimě to bude bída, když se teplota na volnoběh neudrží. To intenzivní chlazení při volnoběhu je dáno tím, že jede ventilátor klimatizace.
Udělejte pokus. Jezděte jeden den bez klimy (myslím pouze chlazení), aby neběžel trvale ventilátor chladiče klimatizace. Po zastavení by na volnoběh teplota neměla klesat, naopak měla by začít stoupat, protože chladičem nebude protékat vzduch. Pokud se to potvrdí, jet to určitě termostat.
respond
ps.slon
number of posts16
date of registration02.01.2015
Wednesday 17.06.2015 20:52, RE: 2.0Hdi-kolísá teplota
nepřihlášený uživatel posted by:
vozidlo: Peugeot 206 2.0 Hdirok výroby: 2000palivo: naftavýkon v kW: 66kód motoru: RHYpopis závady: Při jízde kolísá teplota chladící kapaliny.Pokud je venku teplo,dostane se teplota na cca 80°C asi po 10km jízdy.(Při hledání v různých diskuzích jsem zjistil,že je to běžná teplota motoru Hdi)Při zastavení,napříkad na křižovatce teplota klesne skoro na minimum a po ujetí dalších km zase stoupne ale už jen třeba na 70°C.Horší je to v ranních hodinách při cestě do práce(cca 20km).Teplota se většinou zastaví na první čárce na ukazateli teploty.Pokud zvýším otáčky,třeba ke 3tis teplota stoupne na nějakých 60°C a poté zas klesne na první čárku.Tento jev se mi objevuje asi měsíc.Auto topí hezky po ujetí asi 3km a spotřeba se nemění.kód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -


Dobrý den, může být špatné čidlo teploty motoru. Nezdá se mi, že by teplota motoru při zastavení na křižovatce padla i při otevřeném termostatu z 80st. na minimum a v zápětí po rozjezdu opět poskočila na 60st.
Měl jsem podobný případ před X rokama na Fordu Sierra. Auto se po rozjezdu zahřálo skoro na optimální teplotu, ale pak padla ručička teploty na minimum a už se nepohla. Motor po zastavení byl na omak horký, auto normálně topilo a jezdilo. Vyměnil jsem termostat, ale nepomohlo to. Bylo to čidlo teploty motoru. Po výměně vše v pořádku.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 17.06.2015 23:50, re:
Dobrý den. Váš vůz má s největší pravděpodobností vadný snímač teploty chladící kapaliny. Doprovodným jevem může být také zvýšení volnoběžných otáček.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.