0
back
 

diskuze k tématu: Peugeot 205 GRD - jak jezdí po 429 tis.km?

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 09:10, Recenze
Bravo!! Jedna s nejlepších recenzí co tady byla napsána.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 14:19, RE: Recenze
Karel4x4 posted by:
Bravo!! Jedna s nejlepších recenzí co tady byla napsána.
no ja koupil mondeo TD se 280 tis, bez sevisky, ale od znameho, pravidelne servisovane v neautorizovanych servisech, ted mam skoro 320 najeto za rok a pul a problemy nastaly tyto: uhliky alternatoru 200 kc, potom takove to lozisko co se tre o uhliky, bylo moc hrube a tak zralo uhliky rychle, takze lozisko 200 kc, znova nove uhliky 200 kc plus 500 prace. Tekla vodni pumpa, 1800 material 1000 prace. Takova ta kostka pod volantem na blinkry, proste neblikaly. 500 kc material vcetne prace. Tot vse. Ted jen zlobi v zime central, nektere dvere neodemkne a nebo naopak pak zase nektere necha otevrene.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 14:19, RE: Recenze
Karel4x4 posted by:
Bravo!! Jedna s nejlepších recenzí co tady byla napsána.
no ja koupil mondeo TD se 280 tis, bez sevisky, ale od znameho, pravidelne servisovane v neautorizovanych servisech, ted mam skoro 320 najeto za rok a pul a problemy nastaly tyto: uhliky alternatoru 200 kc, potom takove to lozisko co se tre o uhliky, bylo moc hrube a tak zralo uhliky rychle, takze lozisko 200 kc, znova nove uhliky 200 kc plus 500 prace. Tekla vodni pumpa, 1800 material 1000 prace. Takova ta kostka pod volantem na blinkry, proste neblikaly. 500 kc material vcetne prace. Tot vse. Ted jen zlobi v zime central, nektere dvere neodemkne a nebo naopak pak zase nektere necha otevrene.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 16:09, RE: Recenze
Karel4x4 posted by:
Bravo!! Jedna s nejlepších recenzí co tady byla napsána.
mne so toto auto strasne lubi. mal som moznost v tom jazdt v pohode som sa do toho vosiel a to mam skoro 2m a spotreba 0 cela nic
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 21:21, Auto je to sice hrozné
ale o to lepší je recenze a hlavně, že majitel je s ním spokojený. Skutečně gratuluji.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 03.02.2010 23:42, Ekonomika a spolehlivost
A co bezpečnost, ta je nepodstatná? Než jsem se podíval na pár videí crash testů na Euroncap.com, tak mě taky moc nezajímala. Pak jsem změnil názor.

A když se uvádí ultralaciné náklady na servis, jako uhlíky 200 kč apod. tak to asi předpokládá, že si člověk vše opravuje sám. Tím pádem nejspíš tratí dost času v garáži. Anebo má kliku a má levného, ale hlavně spolehlivého garážistu. Ale najít ho znamená taky nějaký čas metodou pokus omyl.

Nelze asi vše přepočítávat jen na peníze, čas má taky svou cenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 07:20, RE: Ekonomika a spolehlivost
Petr S posted by:
A co bezpečnost, ta je nepodstatná? Než jsem se podíval na pár videí crash testů na Euroncap.com, tak mě taky moc nezajímala. Pak jsem změnil názor.

A když se uvádí ultralaciné náklady na servis, jako uhlíky 200 kč apod. tak to asi předpokládá, že si člověk vše opravuje sám. Tím pádem nejspíš tratí dost času v garáži. Anebo má kliku a má levného, ale hlavně spolehlivého garážistu. Ale najít ho znamená taky nějaký čas metodou pokus omyl.

Nelze asi vše přepočítávat jen na peníze, čas má taky svou cenu.
Už z tej recenzie je vidieť, že človeka to auto baví. Preto určite neberie čas strávený pri ňom, ako nejakú záťaž. Alebo stratu času. Ja som na tom takisto. To ale pochopí len človek, ktorý má ku autu naozaj blízky vzťah. Preto mu aj určite veľa vecí odpustí. A čo sa týka bezpečnosti, treba porovnávať autá rovnako staré, samozrejme, že oproti dnešným je to katastrofa, ale aj ja svoj staručičký Citroen AX 1,4 TRD budem tiež ešte asi dlho využívať. Máme aj novšie auto, ale toto mi naozaj tiež prirástlo nejako ku srdcu a je mi ho ľúto vyhodiť do kovošrotu. Kým sa nerozsype motor, tak ešte čo to najazdí a to vo svojom veku (je to r.v. 1989) robí stále okolo 12000-15000 km ročne. A to spoľahlivo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 10:44, :-)
dobrá recenze
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 18:16, děs
moc pěkná recenze,bohužel je děs to,že jsem to nenapsal jako první ).Ale na druhou stranu je vidět,že se nelíbí jen mě . Jen malý dodatek k té bezpečnosti a crash testům....ono je to relativní.Kdyby člověk měl myslet jen na toto,tak asi radši bude chodit pěšky...a spadne na něj třeba strom . Je fakt,že je lepší bezpečnější auto,ale potkat se s mostním pilířem nerozchodí ani 10 airbagů!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 04.02.2010 21:39, RE: děs
dattlik posted by:
moc pěkná recenze,bohužel je děs to,že jsem to nenapsal jako první ).Ale na druhou stranu je vidět,že se nelíbí jen mě . Jen malý dodatek k té bezpečnosti a crash testům....ono je to relativní.Kdyby člověk měl myslet jen na toto,tak asi radši bude chodit pěšky...a spadne na něj třeba strom . Je fakt,že je lepší bezpečnější auto,ale potkat se s mostním pilířem nerozchodí ani 10 airbagů!!!
Bezpečnost není jen o nárazu, ale i o tom se nárazu a smyku vyhnout třeba díky ABS a ESP. Jinak ve starém, shilém autě může být hodně nebezpečný náraz i ve 40 km/h, takže prakticky pořád. A z toho jsem v původním autě z roku 89 neměl moc dobrý pocit. A jakmile člověk začne vozit děti, tak pak není moc co řešit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.02.2010 10:29, RE: Recenze
mufik.martin posted by:
no ja koupil mondeo TD se 280 tis, bez sevisky, ale od znameho, pravidelne servisovane v neautorizovanych servisech, ted mam skoro 320 najeto za rok a pul a problemy nastaly tyto: uhliky alternatoru 200 kc, potom takove to lozisko co se tre o uhliky, bylo moc hrube a tak zralo uhliky rychle, takze lozisko 200 kc, znova nove uhliky 200 kc plus 500 prace. Tekla vodni pumpa, 1800 material 1000 prace. Takova ta kostka pod volantem na blinkry, proste neblikaly. 500 kc material vcetne prace. Tot vse. ...
Hele, zámky by se měly v rámci údržby promazávat. Zlobily mě taky, ale poté, co jsem do nich škvírami kolem zámku nastříkal WD-čko, tak se umoudřily.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 13:33, RE: děs
Petr S posted by:
Bezpečnost není jen o nárazu, ale i o tom se nárazu a smyku vyhnout třeba díky ABS a ESP. Jinak ve starém, shilém autě může být hodně nebezpečný náraz i ve 40 km/h, takže prakticky pořád. A z toho jsem v původním autě z roku 89 neměl moc dobrý pocit. A jakmile člověk začne vozit děti, tak pak není moc co řešit.
Podle statistik je dokázáno, že uživatelé aut tohoto věku jsou již rozumní a tolik nebourají. Otázkou zůstává, jak se dokáží vyrovnat s přítomností ostatních nepřátel na silnicích, kterým pochopitelně překáží.
Při řečech o bezpečnosti u aut si vzpomenu na pobyt v nemocnici, kam přivezli hocha, kterého zmrzačil jiný s plně naloženým kolečkem hlíny. Kolečko se brzdí jinak, nemá ASR, ABS, ESP a jiné, zato jeho uživatel byl asi fatální blb.

Jinak mi sem napište, kolik z vás si okamžitě jde vyměnit auto za jiné, když má možnost připlati sit za další dva ASR navíc, případně jinou bezpečnostní vymoženost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.02.2010 11:39, RE: Ekonomika a spolehlivost
Svoro1 posted by:
Už z tej recenzie je vidieť, že človeka to auto baví. Preto určite neberie čas strávený pri ňom, ako nejakú záťaž. Alebo stratu času. Ja som na tom takisto. To ale pochopí len človek, ktorý má ku autu naozaj blízky vzťah. Preto mu aj určite veľa vecí odpustí. A čo sa týka bezpečnosti, treba porovnávať autá rovnako staré, samozrejme, že oproti dnešným je to katastrofa, ale aj ja svoj staručičký Citroen AX 1,4 TRD budem tiež ešte asi dlho využívať. Máme aj novšie auto, ale toto mi naozaj tiež prir...
Přiznávám, že auto mne baví. Ale vztah se vytváří od počátku: Když je člověk socka, váží si věcí jinak. Já jsem se při koupi auta zadlužil - půjčil jsem si skoro celých těch 70 000, co mě stálo, protože předchozí 205 mi ukradli, já jsem zrovna dokončoval školu a byl jsem dokonale švorc. A ono se mi autíčko za tu důvěru dokonale odvděčilo. Odvezlo nás na spoustu krásných dovolených (Itálie, Švýcarsko, Pobaltí, cesty na letiště a zpět atd.), vozilo nás do práce, stěhovalo sestru na studijní pobyt do Německa i zpět atd.
Jsem rád, když si spoustu věciček můžu udělat sám. Pracuji hlavně hlavou a sedím celé hodiny u počítače, takže je to svým způsobem relaxace - jako když se staráte o zahrádku. Když si poprvé něco na autě uděláte, bývá závěr zpravidla ten, že to nebylo tak těžké a příště do toho jdete znova (výměny olejů, žárovek atd.). Postupem času a s rostoucí životní úrovní zjišťuji razantní nárůst lenosti, takže můj mechanik občas dělá i věci, které bych si dřív asi dělal sám.
V recenzi jsem zapomněl uvést jednu důležitou myšlenku (děkuji, že zazněla v diskusi): Pokud nejste mechanik-amatér (což je u starších jednodušších aut asi ideální), je provoz takhle starého vozu mnohem levnější, když máte spolehlivého a levného garážníka. Já mám to štěstí, že jsem jednoho meloucháře našel cca 5 km od mého bydliště. Má náhodou tady 205 D a opravy na mém autě nosí v hlavě spolehlivěji než já. Snaží se mi vždy vycházet vstříc a hledat úspory kde se dá. Každý provozovatel takových dědečků by si měl nějakého najít, jinak se provoz může přestát vyplácet. Na druhou stranu ani mnohem modernější auta nebývají bez problémů a když slyším o cenách oprav u mých známých, utvrzuji se v tom, že dobrá ojetina by neměla jít z domu jen kvůli nějakým módním rozmarům. (Viz reakce kolegů v práci, když jsem jim ukazoval fotku po bouračce - všichni si mysleli, že mám už alespoň 206ku, když toho autíčka tak lituji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 20.02.2010 11:43, RE: Ekonomika a spolehlivost
Petr S posted by:
A co bezpečnost, ta je nepodstatná? Než jsem se podíval na pár videí crash testů na Euroncap.com, tak mě taky moc nezajímala. Pak jsem změnil názor.

A když se uvádí ultralaciné náklady na servis, jako uhlíky 200 kč apod. tak to asi předpokládá, že si člověk vše opravuje sám. Tím pádem nejspíš tratí dost času v garáži. Anebo má kliku a má levného, ale hlavně spolehlivého garážistu. Ale najít ho znamená taky nějaký čas metodou pokus omyl.

Nelze asi vše přepočítávat jen na peníze, čas má taky svou cenu.
Abych jako autor reagoval:
1) Díky za zmínku o garážistovi - s autem zase tolik času netrávím, protože poruch není tolik, složité věci udělá mechanik - viz moje reakce na příspěvek níže.
2) Bezpečnost mne samozřejmě trochu trápí, ale hřešíme na to, že při malých nájezdech je riziko menší. Když jedeme daleko, bereme Corollu - to sice není žádný etalon, ale 2 aribagy a ABS by byly znát. Samozřejmě by bylo krásné mít doma 2 superbezpečná auta, ale čekají nás v životě ještě velké investice, nechceme se vydávat z peněz za spotřební věci, jimiž auta už jsou (to uznávám, přestože jsem oprašovatel staré 205ky). Asi se mnou spousta lidí nebude souhlasit, ale život je plný kompromisů a záleží na subjektivních preferencích, čemu kdo dá přednost.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.