0
back
 

diskuze k tématu: Patří budoucnost CNG nebo LPG?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 08:31, LPG reálné výhody vs nevýhody
1) pravidelná roční revize se v reálném světě děje v lepším případě vždy před STK, tedy jednou za 2 roky. Ani při nehodě se pojišťovna neobtěžuje tohle kontrolovat a vysolí peníze bez keců, revize nerevize (2 vlastní zkušenosti). Při silniční kontrole to vůbec neukazuješ. Jako nevýhodu to nevidím.

2) parkování v podzemních garážích. Večné téma v ČR a velký problém NEmajitelů auta s LPG. Realita?
Tankovací hrdlo LPG se dnes dává (v případě moderního servisu automaticky nebo jim to nařídíš sám) hned vedle toho na benzín, takže je pod krytkou a ty nikdy nepoznáš, že to auto je na LPG. Já tam jezdím už tak dlouho, že jsem skoro zapomněl, že se to nemá. Ano porušuješ tím zákon. Ale to děláš i když jedeš po městě 51kmh...A ti co mají plnící hrdlo v nárazníku tam stávají taky, akorát jsou zašití v rozích a všude,kde nejsou vidět.

3) snížení výkonu motoru - to je pravda, cca 5% souhlasí.

4) menší kufr - pokud máš nádrž místo rezervy a rezervu pak dáš do kufru,tak to je nevýhoda, ale jak často vozíš po okraj plnej kufr?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 09:33,
Budoucnost patří především aluminiu!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 09:52, RE: LPG reálné výhody vs nevýhody
Tomi posted by:
1) pravidelná roční revize se v reálném světě děje v lepším případě vždy před STK, tedy jednou za 2 roky. Ani při nehodě se pojišťovna neobtěžuje tohle kontrolovat a vysolí peníze bez keců, revize nerevize (2 vlastní zkušenosti). Při silniční kontrole to vůbec neukazuješ. Jako nevýhodu to nevidím.

2) parkování v podzemních garážích. Večné téma v ČR a velký problém NEmajitelů auta s LPG. Realita?
Tankovací hrdlo LPG se dnes dává (v případě moderního servisu automaticky nebo jim to nařídíš sám) ...
Naprosto souhlasím se vším uvedeným. Já osobně mám s LPG najeto přes 120 tisíc km. Spotřeba je oproti benzínu vyšší o ca 1,5 litru na 100km. Výkon je nižší asi o 5 procent, jízda na LPG se projevuje jako by jste jeli na benzín, ale auto mělo najeto o 100 tisíc km víc. Reakce na plyn je taková o něco tupější oproti jízdě na benzín, ale není to nic závažného. Cena za litr LPG byla, je a bude ca padesátiprocentní oproti ceně Naturalu 95. To je dáno mimojiné osvobozením od spotřební daně (jinak je výrobní cena litru LPG vyšší než výrobní cena litru naturalu 95).
Co se týče revizí, tak prohlašuju, že za posledních asi šest let co provozuju již třetí auto na LPG jsem nikdy nebyl a nikdy ani nebudu řešit nějaké revize. Nikdy to nikdo po vás nebude chtít. Ani na STK. Kdo má vlastní rozum a čich, tak snad pozná že za A) auto nejede, nebo jede nějak divně nebo za B) je v kolí auta cítit plyn. A že to i při sebemenším úniku cítit jde... Pro ty co neví co taková revize obnáší, tak v praxi se řeší tak, že je opticky prohlédnuto vedení LPG (hadice, trubičky). Potom se vezme "čichačka" (přístroj na detekci plynů) a projde se kolem auta (má li revizní technik dobrej den, tak se zapnutým přístrojem). Celkem činnost asi na 5 minut. Posledním bodem je vysolení 300,- Kč.
K článku bych jen ještě doplnil jednu informaci ohledně LPG nádrží. Každá taková nádrž má tlakovou zkoušku s omezením na 10 let. K tomu máte patřičný certifikát a to je to jediné co od vás budou chtít navíc na STK. Po uplynutí těchto deseti let se musí tato nádrž vyměnit (skončí platnost tlakové zkoušky). Provedení nové tlakové zkoušky stojí více než nová nádrž (cena nové nádrže je ca 5 tis. Kč). Co je zajímavé tak si všiměte, že nádoby na propan butan, tedy LPG (tzv. "bomby") například pro domácí použití žádnou podobnou tlakovou zkoušku nepotřebují, jsou skladovány jen tak venku v pletivových ohradách, kde na ně prší a mnohé pamatují ještě Husáka jako svazáka. Oproti tomu je nádrž v zavazadlovém prostoru auta, kde na ni neprší a po deseti letech stále vypadá jako nová. Podle mne jde o jasný příklad lobingu výrobců nádrží, případně jen o idiocii poslanců ,jinak si neumím vysvětlit proč se v jednom případě přistupuje k uchovávání LPG tak přísně (auta) a v druhém tak benevolentně (domácnost).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 10:12, RE:
kožich posted by:
Budoucnost patří především aluminiu!
??? Nekapíruju. ALuminium alias hliník vesrus LPG/CNG? Zkus mu to vysvětlit.

Memyslel jsi náhodou lithium??? )))

A propos: jako nevýhodu LPG nikdo nikde neuvedl drobnost - servis ventilů a jejich pravidelné seřizování. Neznám auto, kterému by provoz na LPG nevadil natolik, že by se ani ventilové vůle nezmenily a nedocházelo k zaklepávání ventilových sedel.
Tento problém mě odradil od přestavby svého auta na LPG, byť to jakkoliv vypadá na úsporu na PHM. jenže SUbaru je trochu specifické a není samo, např. lexus 300 je na to stejně, totéž AVensis 1,8. Možná, že Japonci z jistého důvodu možná používají méně odolný materiál ventilových sedel, než jiní, ale i tak- znám kupu Mondeí či Volv a jeden jak druhý, když se zeptám - co ventiyl? tak slyším, no, víš, není to vono

Takže k těm mínusům by mělo byýt připsáno:
- servis ventilů a jejich revize p ca 30-50tkm
- v mnoha případech jiné svíčky (cena)
- k ceně na LPG nutno připočítat asi 0,3-0,4Kč/km za benzín
- k ceně LPH nutno připočítat asi 0,3Kč/km za Flashlube systémy
- seřízení auta na LPG neumí každý Lojza v kůlně a k tomu, aby LPG systém podal maximum, je třeba ho mít dokonale a to podtrhuji DOKONALE seřízený. Jinak majitel zpláče nad výsledkem a pořád bude řešit škubáníve vysokých otáčkách, netáhne v nízkých otáčkách, tohle nebo tamto. A pokud jde o přeplňované motory, tak tam to je už opravdu práce pro špičkového ladiče, protože jinak je problémů víc, než positiv.

A když jsem to několikrát počítal a vzal v mém případě průměrný nájezd 22.000km/rok za průměrnou spotřebu 8l N95/100km a PC systemiu Viale (který funguje na principu přímého vstřiku LPG v kapalné fázi), tak jsem došel k závěru, že ročně uštřím asi 10.000Kč a to mi za ty nevýhody nestojí - na druhou stranu seřízení ventilů na Subaru s motorem 2,0R musí jít motor ven, což není práce na dvě hodiny, alke na dva ndy = jsem bez auta, dále náklady spojené s revizemio, roční STK, přijdu o rezervu, přijdu o kus místa v kufru díky rezervě, atd... = není to mnohdy až tak motivující.

A když už někdo řekěn, že LPG je bez spotřební daně, tak by měl taky říct, že je ZATÍM bez spotřební daně a výjimka má skončit někdy během 2 let a pak to bude už totálně bez motivace. Mám asi odlišný pohled na tut problematiku a jsem ochoten souhlasit, že LPG se vyplatí pouze v případě opravdu enromních nájezdů u aut, které byly koupeny jako ojetá s již vestavěným systémeme LPG a u motorů, které jsou jednoduché jao žýebřík (například stará Filcka 1,3), kteroáu nneí třeba nijak zvlášť servisovat.

Sorry za překlepy, jsem si jich vědom
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 10:42, RE:
Zdeny60 posted by:
??? Nekapíruju. ALuminium alias hliník vesrus LPG/CNG? Zkus mu to vysvětlit.

Memyslel jsi náhodou lithium??? )))

A propos: jako nevýhodu LPG nikdo nikde neuvedl drobnost - servis ventilů a jejich pravidelné seřizování. Neznám auto, kterému by provoz na LPG nevadil natolik, že by se ani ventilové vůle nezmenily a nedocházelo k zaklepávání ventilových sedel.
Tento problém mě odradil od přestavby svého auta na LPG, byť to jakkoliv vypadá na úsporu na PHM. jenže SUbaru je trochu specifické a ne...
cože jaký roční STK? Auto na LPG není sanitka nebo taxík, jezdíš normálně po 2 letech. Svíčky jsou dnes natolik kvalitní,že kupuješ ty samé co máš na benzín. Jinak cenový rozdíl je jaký 3-400kč? Přimazávání ventilů je jen nový způsob jak z lidí vytáhnout peníze za náplně a mám potvrzeno od několika slušných LPG servisů, že to v podstatě nikdo v autě mít nemusí. 20let tady lidi jezdily na plyn bez přimazávání, najednou je na trhu 5 let přimazávání a musíš ho mít, jiank odejde motor...ale no tak. To pak můžeš jezdit rovnou na benzín, když máš výdaje i za náplně... Stačí po 2-3nádržích projet 5-10km na benzín + každý start na benzín a ono to vydrží hodně. Mě bez přimazávání stačí po 30tkm zajet na seřízení ventilů, to jo, stojí to 1000kč. A spotřební daň na LPG bude do 2let? Máš Zdeny nějaký odkaz na toto téma? Protože o tom se mluví, co já vím posledních 10 let a nic se nezměnilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 11:41, RE:
Tomi posted by:
cože jaký roční STK? Auto na LPG není sanitka nebo taxík, jezdíš normálně po 2 letech. Svíčky jsou dnes natolik kvalitní,že kupuješ ty samé co máš na benzín. Jinak cenový rozdíl je jaký 3-400kč? Přimazávání ventilů je jen nový způsob jak z lidí vytáhnout peníze za náplně a mám potvrzeno od několika slušných LPG servisů, že to v podstatě nikdo v autě mít nemusí. 20let tady lidi jezdily na plyn bez přimazávání, najednou je na trhu 5 let přimazávání a musíš ho mít, jiank odejde motor...ale no tak. ...
Mě vydržely ventily u focuse se "zázračným" flashlube nějakých 105tis. km. Potom proběhlo zabroušení hlavy a ventilů, pár ventilů se vyměnilo, taková menší generálka hlavy v ceně asi 23tis.kč. Kontrolu vůlí ventilů jsem před tím z jistých neznalostních důvodů nedělal, holt chybama se člověk učí. Ovšem ani ta kontrola a seřízení by nebyly jednoduché, focus má přesné vymezovací podložky ve tvaru hrníčku a jedna stojí cca 500kč. A blbé je, že se musí objednat, načež než přijdou tak auto v servise stojí. I přes tyhle problémy se mi furt lpg vyplatí, ale jestli bych šel do toho znova? Určitě jo, ale u vhodnějšího motoru/auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 11:50, RE:
Zdeny60 posted by:
??? Nekapíruju. ALuminium alias hliník vesrus LPG/CNG? Zkus mu to vysvětlit.

Memyslel jsi náhodou lithium??? )))

A propos: jako nevýhodu LPG nikdo nikde neuvedl drobnost - servis ventilů a jejich pravidelné seřizování. Neznám auto, kterému by provoz na LPG nevadil natolik, že by se ani ventilové vůle nezmenily a nedocházelo k zaklepávání ventilových sedel.
Tento problém mě odradil od přestavby svého auta na LPG, byť to jakkoliv vypadá na úsporu na PHM. jenže SUbaru je trochu specifické a ne...
Ne, opravdu jsem si nespletl lithium a aluminium... , cožpak neznáš největšího z čechů? Cimrmana? Jinak ventilové vůle...? Už jste slyšeli o hydroštelech???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 12:27, RE:
Zdeny60 posted by:
??? Nekapíruju. ALuminium alias hliník vesrus LPG/CNG? Zkus mu to vysvětlit.

Memyslel jsi náhodou lithium??? )))

A propos: jako nevýhodu LPG nikdo nikde neuvedl drobnost - servis ventilů a jejich pravidelné seřizování. Neznám auto, kterému by provoz na LPG nevadil natolik, že by se ani ventilové vůle nezmenily a nedocházelo k zaklepávání ventilových sedel.
Tento problém mě odradil od přestavby svého auta na LPG, byť to jakkoliv vypadá na úsporu na PHM. jenže SUbaru je trochu specifické a ne...
To co napsal Zdeny je bohužel realita, máme doma Forester 08 s vestavěným lpg, a pokud by tam už nebyl při koupi (předváděcí auto), nikdy bych ho tam nenechal dát. Pokud už bych měl vysoký roční nájezd, raději bych volil naftu, i když ta má také svá rizika v podobě nemalých investic v případě poruchy. Motory 2,0 Subaru při seřizování ventilů opravdu musí ven, rozhodit rozvody, vyndat vačky, pak si změřit vymezovací podložky, objednat, dát všechno zpátky, sranda na týden v servisu a cca 20tis na financích. Takže lpg jedině do motoru 2,5, tam se to šteluje šroubem zvenku. Do motorů 3,0 a všech přeplňovaných se lpg nedoporučuje. Zajímavé je, že podle prodejkyně u Freye přestavují na lpg jen auta z výroby už na to určená, mají údajně jiné písty (kované) a nevím co ještě. Příští týden jde Forester na tříletou prohlídku spojenou s kontrolou vůle ventilů, tak jsem zvědav, jednak jak to dopadne a potom jestli seřízení bude řešeno jako záruční oprava nebo to budou požadovat zaplatit (auto je do října v záruce).
Jinak k problematice lpg, řekl bych že za jedno některé motory to snáší líp, jiné hůř. Kolega měl Citroen Berligo 1,6 220tis na lpg a v pohodě, teď má Yarise 1,0 a v 80tis. upálené ventily, oprava 30tis. Další věc, která ovlivní zaklepávání ventilů, je namáhání motoru, pokud jezdíte kratší trasy, defenzivní styl, pak k zaklepávání tolik nedochází. Naopak jízda typu co to jede, případně tahání těžkých přívěsů riziko značně zvyšuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 12:44, RE:
subarák posted by:
To co napsal Zdeny je bohužel realita, máme doma Forester 08 s vestavěným lpg, a pokud by tam už nebyl při koupi (předváděcí auto), nikdy bych ho tam nenechal dát. Pokud už bych měl vysoký roční nájezd, raději bych volil naftu, i když ta má také svá rizika v podobě nemalých investic v případě poruchy. Motory 2,0 Subaru při seřizování ventilů opravdu musí ven, rozhodit rozvody, vyndat vačky, pak si změřit vymezovací podložky, objednat, dát všechno zpátky, sranda na týden v servisu a cca 20tis na ...
To jsou zajímavé aspekty. Já o LPG nikdy neuvažoval, i když na to mám i motor i spotřebu. Nemám na to roční nájezd a ačkoliv nevozím stále plný kufr, tak v okamžiku, kdy jedu někam s rodinou by mi to dost zavazelo. Nikomu to nevymlouvám (to dělám jen v případě staré ojeté turbonafty), ale vím, že do mých aut LPG nikdy nepůjde. Viděl jsem fotku mého motoru předělaného na plyn a bylo mi ho líto, samá hadička, jak u dochtora na JIPce.
Peace - no flame.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 13:08, RE:
ivan2 posted by:
Mě vydržely ventily u focuse se "zázračným" flashlube nějakých 105tis. km. Potom proběhlo zabroušení hlavy a ventilů, pár ventilů se vyměnilo, taková menší generálka hlavy v ceně asi 23tis.kč. Kontrolu vůlí ventilů jsem před tím z jistých neznalostních důvodů nedělal, holt chybama se člověk učí. Ovšem ani ta kontrola a seřízení by nebyly jednoduché, focus má přesné vymezovací podložky ve tvaru hrníčku a jedna stojí cca 500kč. A blbé je, že se musí objednat, načež než přijdou tak auto v servise s...
jsem rád, že potvrzuješ moji teorii o "nutnosti" Flashlube. Chápu to, je to byznys a servis si na tom vydělá instalací počínaje a pravidelným doplňováním zázračného paliva konče. Osobně nerozumím tomu, jak dokáže 12kapek za minutu do sání promazat 16 ventilů... navíc se pak vytrácí výhoda nižších nákladů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 13:09, RE:
Tomi posted by:
cože jaký roční STK? Auto na LPG není sanitka nebo taxík, jezdíš normálně po 2 letech. Svíčky jsou dnes natolik kvalitní,že kupuješ ty samé co máš na benzín. Jinak cenový rozdíl je jaký 3-400kč? Přimazávání ventilů je jen nový způsob jak z lidí vytáhnout peníze za náplně a mám potvrzeno od několika slušných LPG servisů, že to v podstatě nikdo v autě mít nemusí. 20let tady lidi jezdily na plyn bez přimazávání, najednou je na trhu 5 let přimazávání a musíš ho mít, jiank odejde motor...ale no tak. ...
ROční STk u podnikatelských LPG přestaveb - prodávám, jak jsem koupil u nás na STK. Pokud je to jinka, je mi to fuk, já LPG dávat stejně nebudu.
Nevím, co máš za auto. Já mám dvě SUbaru. O Subaru vím dost hodně na to, abych věděl, co přichází za možné problémy v případě chudé směsi LPG - oprava dvou hlav = 50bez DPH x 2. Kapitio, moloděc? Neargumentuj mi ale teď, že si mám pořídit jiné auto. kdybych ho chtěl, tak ho mám, to mivěř.
A lidi, co dělali servis obou hlav v mém okolí znám, bohužel, taky. A věř, že ihned poté, co vrazili v podtstě do SO motoru víc, než 100 litrů, byl LPG ihned venku

Proto jsem napsal, opravdu japonské vozy celkově špatně snáší LPG, i když, je to jak kde a co. Znám takly kolegu Subaráka ze Slovenska, co má na LPG na sterém Oiutbacku víc než 220.000km a moc toho ( i když něco) neřešil.

Flashlube system - toť otázka, protože seriozní studi a porovnání výsledku opotřebení s a bez toho jsem neviděl, ale stačí, aby mi náznka v řeči majitelů, cop FL neměli a nyní mají, dal podnět být nedůvěřivý. přeci jen, on motor v Subaru je fakt trochu jiný, než jinde a hlavně, není levný co do cen ND a servisu taky.

Spotřební dan na LPG - není, hodně se to tom mluví, to je pravda, ale nevěřím našim politikům, že i v tomto zjistí dříve či méně výhodný příliv peněz do státní kasy a bude po ptákách, je to jen otázkou času, zatím nám naše vláda předádí, jak lze mít o 6-8Kč/l dražší benzín, než jiné (vyspělejší) státy EU. Jsem (euro)skeptik a tomuto docela věřím.

Tak, jak nido před lety nevěřil, že relativne slušné palivo, jakým nafta za "mých mladých" let byla, dokáží naší euromyslitelé zprznit MEŘO a jak na to dopaltí všichni motoristé, více či méně.

LPG má řadu výhod, ale jasné anesorné nevýhody, dané daleko vyšší teplotou hoření a to tím více, čím je směs chduší. A opravy upálených ventilů, vymlácených sedel, a další chťovky, to je vše třeba vzít v potaz při rozhodování, zdali se LPG vyplatí, či ne. Já jsem ke svému závěru již předloni došel, zatím toho nijak nelituji, ale netvrdím, že se nevrátím k naftě, 15 let jsem na ni jezdil, neměl jsem jediný problém s CR (motory výhradně HDI od PSA) či turbem (mimo Das Auto 81kW) - a rozdíl v nákladech je celkem dobře návratný, bez nutnosti vozit dalších 70kg nákladu v kufru, mít na obzoru potíže s motorem, STK, revize, podzemní garáže, a kdesi cosi. Nikomu však neberu právo si rozhodnout o tom, co si do auta pořídí - čistě subjektivní záležitost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 13:16, RE:
Tomi posted by:
jsem rád, že potvrzuješ moji teorii o "nutnosti" Flashlube. Chápu to, je to byznys a servis si na tom vydělá instalací počínaje a pravidelným doplňováním zázračného paliva konče. Osobně nerozumím tomu, jak dokáže 12kapek za minutu do sání promazat 16 ventilů... navíc se pak vytrácí výhoda nižších nákladů.
To není nic k nechápání - FL nemaže, ale vytváří ochranný film. Jinak daleko víc k nepochopení je příklad z trochu jiného soudku:

čti pozorně: v jistě nejmenované obrovské celulozce (tedy kombinátu, který ti ve výsledku umožní psát na papír protéká v jednom technologickém uzlu cca 1000litrů za sekundu - tedy kubík -1m3 za sekundu určitého media. Za hodinu to je 3600 kubíků - tedy rund asi 18 autzomobilových cisteren o objemu rund 20m3 každá. Máš už představu o množství??? A to potrubím, kterým tato látka protéká, má průměr rund 400mm. tedy téměř 0,5metru, pro jednoduchost. A za určitou dobu se v tomto 0,4m potrubí utvoří jisté úsady, které mají až 10-15 cm tloušťku. V přepočtu to je hezkých pár set kilo tvrdých jak kámen usazenin. A teĎ to hlavní: do tohoto potrubí já přidávám jisté aditivum v objemu run 3,5litru za H O D I N U!!! a výsledek - usazeniny se tam netvoří - potrubí vyleštěné jak dětský sedýnka. Tak to je přirovnání k systému FL, který pracuje za dááááleko optimálních podmínke, než můj příklad z oné celulozky. Na tom není nic k nechápání, snad jen to, že ty si nechceš přiznat, že něco opravdu může fungovat a v praxi taky funguje. jen bych i já rád viděl pár inženýrských čísel - jsou technik-inženýr - pro mě mají čísla jasný význam, větší, než řeči typu možná, asi jo, snad, dejme tomu a tak podobně. Já osobně věřím, že FL funguje a jistá DF po webech o SUbaru (v zámoří i u nás) to jen potvrzují.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 13:17, RE:
kožich posted by:
Ne, opravdu jsem si nespletl lithium a aluminium... , cožpak neznáš největšího z čechů? Cimrmana? Jinak ventilové vůle...? Už jste slyšeli o hydroštelech???
Neznám. Cimrman se mi hnusí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 15:36, RE:
Zdeny60 posted by:
To není nic k nechápání - FL nemaže, ale vytváří ochranný film. Jinak daleko víc k nepochopení je příklad z trochu jiného soudku:

čti pozorně: v jistě nejmenované obrovské celulozce (tedy kombinátu, který ti ve výsledku umožní psát na papír protéká v jednom technologickém uzlu cca 1000litrů za sekundu - tedy kubík -1m3 za sekundu určitého media. Za hodinu to je 3600 kubíků - tedy rund asi 18 autzomobilových cisteren o objemu rund 20m3 každá. Máš už představu o množství??? A to potrubím, kter...
pěknej příběh,ale realita je jiná. Viz už jenom příběh nahoře s Focusem. Viz předchozích 20let provozu bez přimazávání. Viz např. jeden velký LPG servis v Brně, kde majitel za 20let přestaveb zažil 2 reapse hlavy a obě byly na Fordech. Jistě,nemusí se dovědět o každým co komu pošlo,ale za 20let by zřejmě slyšel o více než 2 špatných případech. Sám mi přiznal, že se jedná spíš o marketingový tah výrobců těchto zlepšovadel,není to jen flashlube, ale i vap saver, green cosi...prostě jim jde o prachy, ne o tvoje ventily. Taky jsem neviděl věrohodnou studii o účinnosti, takže máš pravdu, nevěřím tomu, neříkám,že nefunguje, jen říkám,že účinnost je tak malá,že to nestojí za bezhlavé rvaní peněz do toho. Chápu, že LPG nikdy mít nebudeš a tak ho nijak nepodpoříš a tím bych asi měl skončit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.08.2011 17:55, RE:
Zdeny60 posted by:
ROční STk u podnikatelských LPG přestaveb - prodávám, jak jsem koupil u nás na STK. Pokud je to jinka, je mi to fuk, já LPG dávat stejně nebudu.
Nevím, co máš za auto. Já mám dvě SUbaru. O Subaru vím dost hodně na to, abych věděl, co přichází za možné problémy v případě chudé směsi LPG - oprava dvou hlav = 50bez DPH x 2. Kapitio, moloděc? Neargumentuj mi ale teď, že si mám pořídit jiné auto. kdybych ho chtěl, tak ho mám, to mivěř.
A lidi, co dělali servis obou hlav v mém okolí znám, bohužel, tak...
Musím tady souhlasit se Zdenym, to co píše je pravda.U nás ve firmě se před 2 rokama pořídil nový Renault Clio 1.2 s tím že se hned nechá předělat na LPG a i za cenu propadnutí záruky se bude šetřit provozem na plyn. No a v 55000 se konala taková malá generálka motoru, měnili se zmíněné vypálené ventili, vypálená sedla se měnila za prý odolnější, brousila se hlava, celkem sranda asi za 30000,- no a jezdilo se dál, jenže v 90000 to samé opět vypálené ventili, opět hlava, opět sedla. Něco se uhádalo na záruku, ale vyšlo to stejně zas na cca 18000,- Teď se jezdí dál s tim, že se systém automaticky přepíná na benzin po překročení 4000 ot./min. takže úspora o dost menší. No naštěstí se s timhle autem moc do styku nedostanu ,protože je to vážně děs. Svoje ST220 bych nikdy na plyn nenechal přestavit, protože při nájezdu cca 15000 za rok by se mi to rozhodně nevyplatilo a jednak znám pár dobrodruhů co koupili ST220 již s plynem zabudovaným a tam jde od ventilů po katalyzátory taky do háje vše mnohem dřív než při prostém provozu na benzin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.08.2011 01:20, RE:
Zdeny60 posted by:
Neznám. Cimrman se mi hnusí.
Proč proboha? Neznám humor s vyšší úrovní. Naprostá špička, nádherné dvojsmysly, někdy třísmysly . Jseš divnej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.08.2011 18:27, RE:
kožich posted by:
Proč proboha? Neznám humor s vyšší úrovní. Naprostá špička, nádherné dvojsmysly, někdy třísmysly . Jseš divnej
Asi jsem jednoduchej. Mám radši jiné věci. Ale o tom tohle téma asi nebude, že ne ??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.08.2011 18:28, RE:
kožich posted by:
Proč proboha? Neznám humor s vyšší úrovní. Naprostá špička, nádherné dvojsmysly, někdy třísmysly . Jseš divnej
Taky nechápu, nelíbí se mu cimrman a lpg šetření, a to seš čech ))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.08.2011 15:03, RE:
David V posted by:
To jsou zajímavé aspekty. Já o LPG nikdy neuvažoval, i když na to mám i motor i spotřebu. Nemám na to roční nájezd a ačkoliv nevozím stále plný kufr, tak v okamžiku, kdy jedu někam s rodinou by mi to dost zavazelo. Nikomu to nevymlouvám (to dělám jen v případě staré ojeté turbonafty), ale vím, že do mých aut LPG nikdy nepůjde. Viděl jsem fotku mého motoru předělaného na plyn a bylo mi ho líto, samá hadička, jak u dochtora na JIPce.
Peace - no flame.
Souhlas - nádrž velká, je rázem po kufru. Nevyužiju ho sice každej den ale tak 3x do týdne, Toroid? Kolik se tam toho vejde? 35 litrů? To jako že mám obden jezdit k pumpě? Pro důchodce ve šáde 105 až fabia určitě super, co ale jinak?
O CNG v dodávce jsem uvažoval, ale odradily mě nejasné a nečitelné podmínky ohledě spotřební daně - každou chvíli to bylo jinak, v jeden okamžik to vycházelo tak, že sotva se mi přestavba zaplatí (3-4 roky), tak bude potř. daň stejná jako u nafty, čímžpádem celková cena na tom bude stejně. Akorát budu mít v autě, se kterým potřebuju nutně jezdit, spoustu harampádí navíc. V dnešní situaci, kdy nikdo neví, co koho napadne zítra, to není zrovna jednoduché rozhodování...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.08.2011 16:19, RE:
Pepe posted by:
Souhlas - nádrž velká, je rázem po kufru. Nevyužiju ho sice každej den ale tak 3x do týdne, Toroid? Kolik se tam toho vejde? 35 litrů? To jako že mám obden jezdit k pumpě? Pro důchodce ve šáde 105 až fabia určitě super, co ale jinak?
O CNG v dodávce jsem uvažoval, ale odradily mě nejasné a nečitelné podmínky ohledě spotřební daně - každou chvíli to bylo jinak, v jeden okamžik to vycházelo tak, že sotva se mi přestavba zaplatí (3-4 roky), tak bude potř. daň stejná jako u nafty, čímžpádem celková...
U Forestera je 60 l toroid, naplnit jze cca 48l lpg, nájezd 400-450km. Zavazadlový prostor neomezen, vozí se opravná sada. Mimochodem, autem jezdí manželka, ta by stejně kolo vyměnit neuměla, rezervu mám v práci, kde jsem poměrně často a v době mobilů není problém zavolat o pomoc, málokdy je dál než 50km.
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.