Zdravím. Pri vašom nájazde a kľudnom šoférovaní by som volil benzín. Ak vozíte často 3 – 4 ľudí, vyradil by som tú 206 a asi aj Fábia bude malá. Oktávia bude myslím v tej cene dosť opotrebovaná. Podľa mňa by bola dobrou voľbou Xantia a asi benzín 1,8. Treba ale pozerať autá na hornej hranici ceny a posledné roky (2001, 2002). Asi ale bude problém zohnať auto s nájazdom pod 180 00 km. Ak nekúpite šrot mali by ste byť spokojný. Mám 2.1 td, kombík r. v. 98 a okolo 55 000 km najazdených (Momentálne má auto skoro 250 000 - minimálne
). Najepšia asi bude 6 –guľová – čiste mechanický podvozok – žiadna elektronika. Je to dosť veľké a veľmi pohodlné auto a pritom na ceste slušne sedí. Spoľahlivosť podľa TUV 2012 11. miesto
medzi 10 – 11 ročnými autami (http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/19659-tuev-report-2012-kompletny-rebricek-spolahlivosti-aut/), čo môžem potvrdiť. Protikorózna ochrana je na veľmi solídnej úrovni, treba si pozrieť prednú časť zadných blatníkov po otvorení zadných dverí.
Problémy môjho auta: kontakty airbagov – konektory pod sedadlom – treba prepájkovať, ventilátor kúrenia – tranzistory, 2 – 3 vypálené žiarovky v prístrojovke, tyčka stabilizátora, čapy riadenia, zlomené tiahlo výškového korektora, vyhnuté zadné brzdiče – pískanie bŕzd. No a pretesňoval som aktuátory na vstrekovacom čerpadle (1 sobota práce, tesnenia stáli asi 200 CZK). Myslím, že ide o typické poruchy tohto auta, ktoré zvládne vyriešiť bežný človek s pomocou fóra na Xantiaclube, kde sú veľmi ochotní ľudia. Vychádza to raz za pol roka na 4 – 5 hodín práce – svojpomocne.
Motor 1,8 má brat v Peugeote 406. Jazdí s ním v lete so spotrebou okolo 7 l a v zime 8 (väčšinou krátke trasy po okolí). Problém s motorom býva zapaľovacia rampa, kde sú vodiče zaliate v nejakom plaste – zvykne popraskať a motor nejde rovnomerne, stačí to zaliať nejakým epoxidom a je pokoj. Druhá porucha je remenica – je dvojdielna, spojená gumou. Guma časom povolí a tie dva diely sa začnú pretáčať s dosť nepríjemným pískaním – treba ju vymeniť. Ak sa rozpadne remeň zvykne skončiť v rozvodovom remeni. Chybná kladka sa dá zistiť najjednoduchšie pomocou čiary kriedou cez celú kladku – ak sa čiara posunula – vymeniť.
Snáď vám to pomôže.