0
back
 

diskuze k tématu: Vectra C 2,2 benzin

category of topic classification: poradna, automobilky, německá vozidla
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Friday 23.06.2017 16:13, Vectra C 2,2 benzin
Máte někdo zkušenosti nebo povědomí o Opelu Vectra C s výše uvedenou motorizací? Zejména co se týká motoru, koroze, podvozku. Na webu jsem dohledal problémy s rozvody a elektronikou (zejména tempomat), ale jsou vážně tak fatální nebo je tam ještě jiný "zakopaný pes"?

Známí dostali dobrou nabídku, tak přemýšlí, jestli při dodatečné investici do rozvodů to nemá ještě jiná proti.

PS Vím, že se obecně doporučuje 1,8, ale tu jim nenabídli
respond
Mirek
number of posts31
date of registration01.01.2016
Sunday 25.06.2017 17:18, 2,2
taky by mne zajímali skušenosti,ale reální o tomto motoru,,myslím,že jej dávali i do AR159,,,snad se někdo ozve a napíše,,jen prosí nepište ti,kteří nemáte osobní skušenost,myslím tím vlastnictví auta s tímto motorem(né pujčení a projetí,nebo provoz na pár dní),děkuju,,,Mirek
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 26.06.2017 07:33, 2.2 108 vs 114 kW
Kdysi jsem tento motor měl vyhlídnutý jako dostatečně výkonný pro auto střední třídy, nicméně po studiích různých článků se ukázalo, že 108 kW má celkem fatální problém v podobě praskajícího rozvodového řetězu, kód motoru je Z22SE.
Verze se 114 kW s označením 2.2 direct s kódem Z22YH má být údajně bezpečnější volbou, ale stejně jsem motor po tomto zjištění opustil.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 26.06.2017 08:30, Re:
2.2 Direct máme na firmě v Zafiře B před faceliftem. Auto má aktuálně najeto asi 235 tkm a je na hranici smrti.
Největší problém je převodovka - ta je KO podobně jako všechny oplí šestikvalty z této doby... Takhle už u nás dojezdila jedna naftová Zafira.
Motor už žere olej, nedokážu přesně specifikovat kolik, ale odhadem to bude víc než litr na tisíc km. Dle vyjádření servisu jsou KO pístí kroužky - oprava nerentabilní.
Nově se rozsvítila kontrolka check engine - dle mé bluetooth obd diag. je závada na okruhu čidla vstřikovací lišty. Ale auto jede normálně.
Jinak: Motor jede moc pěkně - s vysokou kastlí zafiry nemá problém, ve středních otáčkách má opravdu dostatek výkonu. Dlouhodobá spotřeba na autě je do devíti litrů. Ale teď se na něm střídají řidiči a jezdí se krátké trasy. Myslím, že není problém s autem s rozumem jezdit kolem 8-8,5 litru na sto...
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Tuesday 27.06.2017 11:14, Vectra c 2,2?........
Díky za sdílení zkušeností, i když spíš negativních. Zejména ty zmiňované poruchy převodovky rozhodly,motorově se auto zdá být ok (spotřeba oleje by se samozřejmě poznala po delší době), za studena nejsou rozvody hlučné, ale riziko výměny převodovky je moc.
Škoda,vectra by jim velikostně vyhovovala.
respond
duch
number of posts57
date of registration16.12.2008
Wednesday 28.06.2017 13:08, 2.2 16V
Motory 2.2 16V v benzínu byly jak je uvedeno dva. Verze 108kW měl problém s napínákem rozvodového řetězu. Řešilo se tonapínákem z dvoulitrového turba. Později při výměně rozvodů byl již používán vyhovující napínák.
Motor 2.2 16V direct má přímý vstřik benzínu a největší problém u něho bývá vstřikovací čerpadlo, které při "kvalitě" našich benzínů dost často odchází.
U Vectra C jsou i po konzultacích s mechaniky doporučovány benzíny 1.8 nebo 2.0T. Z nafty potom CDTI od Fiatu. Největší pasti jsou naftové 2.2DTI a právě benzinový 2.2 direct se 114kW.
Převodovky nejsou ani nejlepší ani nejhorší, spíš bych řekl průměr.
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Wednesday 28.06.2017 14:41, Diagnostika závad
Díky za doplnění.

Dají se nějak rozpoznat uvedené časté závady? U problému s napínákem jsem četl, že je hlučný u studeného motoru, než se natlakuje olejový okruh, tj. jde poznat sluchem. Platí to?

Jde nějak poznat případný problém s čerpadlem u directu? Na kolik takové čerpadlo + výměna přijdou? A nemá tenhle motor také problém s rozvody jako 2.2 nepřímo vstřikovaný?

Myslel jsem, že se koupě po konzultaci o problémech vyřešila, ale bohužel se zdá, že o tom stále uvažují
respond
duch
number of posts57
date of registration16.12.2008
Thursday 29.06.2017 09:00, Závady
Ohledně zjištění závad bez diagnosticky si netroufnu radit, moderní auta jsou tak složitá, že přesná rada bez načtených "živých dat" je velmi problematická. Zkusil bych nějaké forum týkající se Vectry a zjistit, jestli by někdo nebyl v okolí Vámi vybraného auta a neměl k ruce diagnostiku.
Čerpadlo u 2.2 direct mi bylo řečeno kolem 30tis. Přesná cena čerpadla by jistě šla zjistit, původně jsem chtěl svou starou Vectru měnit právě za tuto motorizaci. Po konzultaci s několika mechaniky přímo v Opelu jsem od toho upustil. Jejich námitky byly, že je to poměrně složitý a choulostivý motor, který v případě nouze cestou moc lidí neopraví. Největší problém má být čerpadlo. Navíc je méně rozšířený než ostatní motorizace a proto ho moc neznačkových opraven opravit nedovede (někdy ani značkových). Navíc tento motor s přímým vstřikem u Opelu neměl předchůdce ani následovníka, což také něco naznačuje.
Osobně vybírám Vectru C GTS nebo Opel Signum buď s 1.8 nebo 2.0 v benzínu. Vzhledem k věku auta ale může být pastí téměř jakýkoli motor, záleží na předchozích majitelích.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.