Nedá mi to a musím reagovat na toto téma, jelikož jsem Omegář a nyní jsem už 4. rokem majitelem Omegy 3.2 rv. 2002 automat, a do loňského jara jsem vlastnil 5 let Omegu 2.5 DTI rv. 2002 manuál, se kterou jsem najezdil cca 130 000km (koupena v roce 2008 při 240 000km). S benzínovou 3.2 mám najeto cca 60 000 km, nyní má natočeno cca 260 000. Myslím tedy že s "céčkovou" omegou mám poměrně bohaté zkušenosti.
Vezmu-li to obecně, bez ohledu na motorizaci tak je poslední omega (pouze sedan!) velice zdařilý vůz s nadčasovým desingem a pořád dělá parádu, když je ve slušným stavu a na kolech (né na 15tkách)
, sám jsem vozil na jedný 18tky a na druhý 17tky.... Co se týče zpracování vnitřních materiálů, plastů a celkového zpracování interiéru, je palubní deska, středový tunel i výplně dveří měkké na dotyk a z kvalitního materiálu, nikde nic nevrže atd., třeba se škodovkou(superb) nebo VW(passat) ze stejných let se to nedá srovnávat, jsou to chudý příbuzný....
Prostor jaký omega nabízí, obvzláště na zadních sedadlech, je bezkonkurenční. Srovnám-li to s konkurenčním BMW 535i V8 2002, které jsem si koupil právě místo dieselové omegy, tak je bmw uvnitř (vzadu) malé a nepohodlné auto, má sice jiné výhody ale to je jiné téma....
Co mě trošku štve, je že u Omegy nenajdete ani v té nejlepší výbavě, vpředu ani vzadu blbej držák na pití, a do boční kapsy ve dveřích se ani 0,5l lahev nevejde, takovej detail, ale na cestách blbý....
Jinak obě Omegy jsem měl a mám ve výbavě elegance bez kůže, sedačky jsou v semiši a i při 370 000km co jsem měl najeto s DTI nebyly nijak prošoupané nebo jinak poškozené, fakt v supr stavu. To samé kožený volant, při těchto kilometrech ještě byla vidět skoro všude struktura kůže, v nejnamáhanějších místech byla kůže hladká ale nijak poškozená nebo prošoupaná. Prostě na materiálech na Omeze nešetřili a použité materiály jsou kvalitní.
Bohužel už jem viděl Omegy na prodej s totálně dobitým a ošahaným interiétem se 180 000km na tacháči... ...ty auta museji mít najeto víc jak půl mega, nebo v nich od začátku jezdili zedníci, jinak to prostě neni možný
Podvozkově je omega slušné auto, i když musím uznat, že na zmiňované BMW nemá, je to spíše houpavý cesťák, ale velmi pohodlný. Za 130 000km s DTI jsem neměnil tlumiče ani kotouče, pouze desky.
Co se týče brzd, je pravda že to je slabá stránka, moc dobře to nebrzdí, je na to potřeba více šlápnout, ale je to o zvyku.
Jak zde už bylo napsáno Omega trpí na korozi, dnes jich má většina chycené minimálně zadní lemy a dost i spodky zadních dveří, pod plastovými kryty prahů se taky často skrývá "překvápko".
Ale je to hlavně zanedbanou údržbou (dutiny atd.).
U mé DTI to začalo po cca 300 000 km. Spousta lidí si myslí, že Omega není pozinkovaná proto rezne, ale Omega C, od roku 2000 je pozinkovaná stejně jako každý opel od r.2000.
Ty auta reznou prostě stářím a najetými kilometry, takových 12ti až 14ti letých chycených Oktávek a vlastně všech aut je mraky. Doma máme Partnera rv 2004 a Thalii 2002 a obě hnijou. U omegy 3.2 jsem to podchtil hned po koupi, kdy jsem nechal kvalitně udělat dutiny, nástřik podvozku i vnitřků blatníků a dodnes neni po rezu ani památky, chce to prostě péči a podchytit to včas.
Ke spolehlivosti motoru 3.2 mohu jen chválit, 3.0 jsem neměl takže nemůžu soudit, ale mám za to že 3.2 už nemá EGR ventil, kterej byl poruchovej na 3.0 atd., ale nejsem automechanik... mě to prostě drží a šlepe ve 260 000km jako hodinky.
Převodovka- k automatu nemohu nic vytknout řadí sametově a přesně, plynem lze krásně ovlivnit kdy auto přeřadí a když chci jet "kudlu" zmáčknu "Sport" na páce, auto okamžitě podřadí a dál řadí až v max. otáčkách v cca 5500, tahle funkce drží motor vytočený a je s tím sranda. Nebo funkce "kick down", při předjíždění dupnu na plyn v tu ránu tam mám z pětky trojku a letim vpřed... takže tak, už bych manuál v silném benzínu nechtěl. V BMW 535i jsem měl manuál a třeba ježdění po Praze bylo za trest, výhodu to nemá žádnou naopak mě pěkně sr..o.
O výměnách některých dílů u 12 let starého auta co má přes 250 000km tu nemá cenu asi psát. Vážné poruchy se mi zatím vyhybají. Auto má pravidelnej servis, měnil jsem kotouče, destičky, chladič klimatizace atd., každá sranda něco stojí, jako u každého jiného auta.
Ještě něco k dojmům z jízdy se 3.2 V6.
Myslim si, že je to jedinej benzínovej motor, kterej má cenu kupovat (nebo ještě 3.0V6), všechno ostatní je na tak velký a těžký auto slabý. Motor 3.2 V6 (160kw) je důstojnej motor k takovému autu a dá se s ním užít i dost zábavy, jelikož síly má relativně dost.
Spotřeba - Jezdím za dlouhodobou spotřebu 12,4l/100 km což je 25% město 75% mimo město. Auto mám spíš pro zábavu a spotřebu moc neřešim, ono to ani nejde, s KN otevřeným filtrem má motor v max. otáčkách zvuk kterej je dost návykovej a často si ho užívám s pedálem na podlaze ( vždycky aspoň na chvilku
). Jo umí to jet i za 9 l na tempomat 100km/h po dálnici, ale proto to auto nemám.
Za mě jsou Omegy držáky a snesou fakt hodně. Za ty prachy nic lepšího neseženete a ono ani za jednou tolik ne! Bohužel koupit dnes pěknou nezrezlou 3.2 je nadlickej úkol. Takže kdo chcete Omegu jděte do ní, nebudete litovat, přeju ať seženete dobrou. Čau Lukáš.