0
back
 

diskuze k tématu: Dilema: Opel Omega B2 nebo Alfa Romeo 156?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 08:22, auto
Vzhledem k tomu, že tazatel jezdí 70% po dálnici, zvolil bych Omegu. Myslím, že nabídne větší pohodlí a bude spolehlivější. Alfa je sice kráská, ale dal bych na rozum.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 08:44, RE: auto
PV posted by:
Vzhledem k tomu, že tazatel jezdí 70% po dálnici, zvolil bych Omegu. Myslím, že nabídne větší pohodlí a bude spolehlivější. Alfa je sice kráská, ale dal bych na rozum.
Souhlasím. Myslím, že Omega bude mít levnější trochu provoz kvůli (odhaduji) levnějším dílům. Na Tipcarsu jsou na Omegu docela pěkné recenze. Největším nepřítelem Omegy je koroze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 11:09, Alfu neeeeee!!!
Jsou to poruchová a škaredá auta!!!


(No a já využiju v současnosti rozšířeného mínění o AR 156 a hned si jednu za levný peníz koupím..třeba jako takovou jarní medicínu po strašlivě zimě....a hned si koupím twinspark, protože jsou spolehlivé a vynikající motory..ale psssst..nikomu ani muk!)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 08.03.2010 11:31, Omega jasně vede
pisateli doporučuji Opela Omegu, sice ani jedno auto není podle mého gusta, ale vybírat mezi Alfou 156 a Omegou pro ježdění hlavně po dálnici je jasné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 07:23, RE: Alfu neeeeee!!!
gablenz posted by:
Jsou to poruchová a škaredá auta!!!


(No a já využiju v současnosti rozšířeného mínění o AR 156 a hned si jednu za levný peníz koupím..třeba jako takovou jarní medicínu po strašlivě zimě....a hned si koupím twinspark, protože jsou spolehlivé a vynikající motory..ale psssst..nikomu ani muk!)
Takže v březnu si jednu koupíš, tak kolem dubna klekne, no a v červnu si zase za ten malý peníz koupíš další. No a to se vyplatí. No nekup to, když je to tak levný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 08:43, Omega
Omegu jsem měl v uvedené motorizaci rok a půl a najel jsem s ní asi 50 tis km a doteď na ni vzpomoním s nostalgií. Nemohl jsem si vynachválit hlavně obří prostor ve všech směrech, super řízení a řazení, pohodlné sedadla a podvozek. Byli jsme s ní v Holandsku, 2x v Chorvatsku, párkrát do Německa a nikdy nebyl žádný problém, cesty byly příjemné a pohodlné. Vzhledově je podle mě Omega taky docela v pohodě. Ve 260.000 km akorát odešlo turbo, což je ale oprava max do 10. tisíc a navíc u turbodieselu nic neobvyklého. Prodat jsem ji musel kvuli korozi, kastle rezla na těch uplně nejhorších místech, které se nedaly nijak opravit (třeba pod čelním sklem, kde byly prorezlé díry a sklo kvuli nim pořád praskalo, měnil jsem ho 3x).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 09:07, Alfa a Omega
Mě by jen zajímalo, proč ten článek tak dlouze rozebírá, jak šlapou nebo nešlapou benzinové motory, když otázka z úvodu je jednoznačně zaměřená na diesel a pán napsal, že benziny měl. Copak sám nepoznal, že dvoulitr u Omegy je základ pro to, aby se ten kolos hnul z místa a 1,6 benzin u Alfy každý honí jako by měl verzi GTA. Omega je obývák na cesty, jedete si i pohodlným křeslem a pod kapotou máte starý BMW. Alfu jsem viděl po 320 tisících km po prvním majiteli v 2,4 JTD - neměla žádný problém. Jenže zde byl rozdíl v tom, že pán si ji koupil jako novou pro to, že ji miloval. Pak koupil Audi A4 a klidně přiznal, že je lepší, motor silnější, nikde nic nevrže, jenže když si sedal do Alfy, tak přeci jen měl jiný pocit. Omega je výborný tank, ale jak tu někdo napsal, taky výborně koroduje.
Sám bych vzal Alfu, pokud bych nekupoval auto na rok a nechtěl bych z něj jen brát. Omega snese víc, to je fakt, ale dost často s ní lidé tahají káry a příliš ji nešetří.
Stejně to nakonec bude na pánovi a na tom, co v bazaru potká, nemyslíte?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 12:32, RE: Alfu neeeeee!!!
edmund posted by:
Takže v březnu si jednu koupíš, tak kolem dubna klekne, no a v červnu si zase za ten malý peníz koupíš další. No a to se vyplatí. No nekup to, když je to tak levný.
Nasedni do své Fabie 1.2 HTP a bež si užívat sluníčka....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 16:39, omega-facelift-pozink
kadr03 posted by:
Mě by jen zajímalo, proč ten článek tak dlouze rozebírá, jak šlapou nebo nešlapou benzinové motory, když otázka z úvodu je jednoznačně zaměřená na diesel a pán napsal, že benziny měl. Copak sám nepoznal, že dvoulitr u Omegy je základ pro to, aby se ten kolos hnul z místa a 1,6 benzin u Alfy každý honí jako by měl verzi GTA. Omega je obývák na cesty, jedete si i pohodlným křeslem a pod kapotou máte starý BMW. Alfu jsem viděl po 320 tisících km po prvním majiteli v 2,4 JTD - neměla žádný problém....
Omega po faceliftu kterou chce tazatel už má pozinkovanou kastli takže vaše nářky na rez jsou trochu mimo.jinak je to velké a docela odolné auto.motor je OK ale já už bych volil 110kw 2.5dti verzi s jinou hlavou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 16:46, RE: Alfu neeeeee!!!
gablenz posted by:
Nasedni do své Fabie 1.2 HTP a bež si užívat sluníčka....
simply clever :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.03.2010 17:35, RE: omega-facelift-pozink
bruno posted by:
Omega po faceliftu kterou chce tazatel už má pozinkovanou kastli takže vaše nářky na rez jsou trochu mimo.jinak je to velké a docela odolné auto.motor je OK ale já už bych volil 110kw 2.5dti verzi s jinou hlavou.
Teď se vážně stydím - pozink, to už asi nikdy neuvidím zrezlou Omegu nebo nedej bože žádného zrezlého Opela. Jako mně je to jedno, já mám Superb.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.03.2010 10:16, Malý dodatek
Teď mi to došlo...kdo tady srovnává prastarý (i když ve své době slušný) předkomůrkový turbotraktor s novým pokrokovým commonrailem a pěti válci? Už jste viděli co umí 2.4 129Kw na dálnici? Ne? Já už jo....I když je pravda, že na kompaktní sedan to je příliš....tam patří menší agilní benziňák a ne takové demoliční ústrojí. To nechme dodávkám nebo AR 166. I když ani ta ještě není předimenzovná na podobnou motorizaci. Ten její přední podvozek není o moc robustnější než u 156. Jinak já měl dlouho hodně zachovalou Vectru a proje s ní celou Evropu. Ten osmiventilový dvoulitr byl k neutahání. Uměl i 200 Km/h a když člověk potřeboval, tak jel i za 7 litrů. Bohužel jej sklátila skrytá koroze..nosníky pružin...jako ementál..to nešlo opravit. Na STK mi dali měsic (po známosti) ať si mám auto na projetí bazarů a pak rychle na šroťák....bylo ho škoda! Motor plně funkční...zachovalá metalíza...pěkný interiér. Ale koroze jej sklátila stejně jako před tím moje Fordy...to samé místo...nosníky vzadu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.03.2010 14:43, RE: Malý dodatek
gablenz posted by:
Teď mi to došlo...kdo tady srovnává prastarý (i když ve své době slušný) předkomůrkový turbotraktor s novým pokrokovým commonrailem a pěti válci? Už jste viděli co umí 2.4 129Kw na dálnici? Ne? Já už jo....I když je pravda, že na kompaktní sedan to je příliš....tam patří menší agilní benziňák a ne takové demoliční ústrojí. To nechme dodávkám nebo AR 166. I když ani ta ještě není předimenzovná na podobnou motorizaci. Ten její přední podvozek není o moc robustnější než u 156. Jinak já měl dlouh...
Poznamce o podvozku 166ky se musim pousmat
V porovnani s tim, co nabizi konkurence, je zaveseni prednich kol celkem odolne. Spodni rameno je odolna litina, horni trojuhelihove jsou hlinikove, kde je mozne pri prvnim naznaku vule repasovat silentbloky za polyuretanove (napr. powerflex) a vydrzi veky...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.03.2010 20:14, RE: Malý dodatek
mura posted by:
Poznamce o podvozku 166ky se musim pousmat
V porovnani s tim, co nabizi konkurence, je zaveseni prednich kol celkem odolne. Spodni rameno je odolna litina, horni trojuhelihove jsou hlinikove, kde je mozne pri prvnim naznaku vule repasovat silentbloky za polyuretanove (napr. powerflex) a vydrzi veky...
Já ten podvozek znám dobře. Horní ramena jsou totožná s 156 a dolní jsou to samé v bleděmodrém. Akorát trošku protáhlejší. A ty pětiválce už jsou opravdu trošku moc velká hovádka...ten dvacetiventil je pořádně velká obluda. Mě se ve 156 líbí ten 1.9 16v..110 Kw...ten prý je v klidu, ale zase moc v bazarech není. Ještě jsem ho nepotkal. Ale myslím si, že to je zbytečnost. Co přinese diesel? O dva litry nižší spotřebu.....a desetrkát větší servis....za cenu dvouhmoťáku mám komplet generálku 1.8ky.....rozvody, variátor, svíčky i kabely ke svíčkám...ale neříkám, že ta nafta nebude zajímavý motor...ale dnes se to nevyplatí...když člověk najede 20 000 ročně a když je nafta stejně drahá jako benzín...zbytečné komplikace...ty auta jsou tak levné, že zbyde dostatečná rezerva na benzín...a u 1.8čky je ta dimenzace přímo královska....moje 1.8 má teď u Kooperativy i s asistencí a pojištěním sedadel a čelního skla pojistu 5900 ročně...u 1.9 by to šlo nad deset tisíc...i s mými bonusy....takhle mám dvě plné nádrže nějakého toho lepšího benzínu....pro mě nafta už vůnec nemá smysl....ale neříkám že jsem kdysi neměl diesel....měl...a jaký...2.5 Iveco Sofim....v té době to bylo!!!! Výkon dvoulitrového benzíňáku té doby za 8 litrů nafty...to mělo smysl!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.03.2010 20:25, a poslední věc
gablenz posted by:
Já ten podvozek znám dobře. Horní ramena jsou totožná s 156 a dolní jsou to samé v bleděmodrém. Akorát trošku protáhlejší. A ty pětiválce už jsou opravdu trošku moc velká hovádka...ten dvacetiventil je pořádně velká obluda. Mě se ve 156 líbí ten 1.9 16v..110 Kw...ten prý je v klidu, ale zase moc v bazarech není. Ještě jsem ho nepotkal. Ale myslím si, že to je zbytečnost. Co přinese diesel? O dva litry nižší spotřebu.....a desetrkát větší servis....za cenu dvouhmoťáku mám komplet generálku 1.8ky...
A dynamika? Podle tabulek od Fiatu je..a teď se podržte...je to smutné, ale ta 1.8 se 106Kw má nepatrně lepší dynamiku než dokonce 2.4 100Kw/103Kw a nepatrně horší (nepatrně!!!) než 1.9 110Kw a 2.4 110Kw....2.4 129Kw odpovídá 2.0TS. Samozřejmě, že ty diesely budou trhat dlažbu z nízkých otáček...a budou o dost pružnější, možná s drsnějším podáním výkonu, ale to zase ty menší benzíny doženou záhy ve vyšších otáčkách...Co by mohlo být ještě dnes terno, tak si myslím, že stará spolehlivá 1.9 77Kw....ta bysi na sebe skutečně mohla vydělat svoji spolehlivostí..absence dvouhmoťáku, jednodušší turbo...nízká spotřeba...navíc neláká omladinu k závodění...to by mohl být takový dělník pro každý den...navíc třeba s rezervou pro decentní chip tuning.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.03.2010 08:38, RE: Malý dodatek
gablenz posted by:
Já ten podvozek znám dobře. Horní ramena jsou totožná s 156 a dolní jsou to samé v bleděmodrém. Akorát trošku protáhlejší. A ty pětiválce už jsou opravdu trošku moc velká hovádka...ten dvacetiventil je pořádně velká obluda. Mě se ve 156 líbí ten 1.9 16v..110 Kw...ten prý je v klidu, ale zase moc v bazarech není. Ještě jsem ho nepotkal. Ale myslím si, že to je zbytečnost. Co přinese diesel? O dva litry nižší spotřebu.....a desetrkát větší servis....za cenu dvouhmoťáku mám komplet generálku 1.8ky...
S temi rameny se petete. To, ze jsou vyrobena ze stejneho materialu a maji podobny tvar, neznamena, ze jsou totozna. Ramena 166ky maji mnohem vice "masa". Plati to pro spodni i horni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.01.2012 15:18, RE: a poslední věc
gablenz posted by:
A dynamika? Podle tabulek od Fiatu je..a teď se podržte...je to smutné, ale ta 1.8 se 106Kw má nepatrně lepší dynamiku než dokonce 2.4 100Kw/103Kw a nepatrně horší (nepatrně!!!) než 1.9 110Kw a 2.4 110Kw....2.4 129Kw odpovídá 2.0TS. Samozřejmě, že ty diesely budou trhat dlažbu z nízkých otáček...a budou o dost pružnější, možná s drsnějším podáním výkonu, ale to zase ty menší benzíny doženou záhy ve vyšších otáčkách...Co by mohlo být ještě dnes terno, tak si myslím, že stará spolehlivá 1.9 77Kw...
Absolutní souhlas s 1,9 77Kw - soumar k neutahání s dobrou dynamikou a vynikající spotřebou. 2,4 je pro AR156 moc těžký dělo, to je ideál pro Kappici
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 14.01.2012 15:19, RE: Malý dodatek
mura posted by:
S temi rameny se petete. To, ze jsou vyrobena ze stejneho materialu a maji podobny tvar, neznamena, ze jsou totozna. Ramena 166ky maji mnohem vice "masa". Plati to pro spodni i horni.
Jistě
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.