Mel jsem 6let 2,4i Caravan Omegu a naprosta spokojenost s vyjimkou koroze. Je pravda, ze jsem nikdy brzdy nezkousel popsanym zpusobem, ale prejezdy Alp plne obsazena a nalozena zvladala i pres prusmyky bez viditelneho vadnuti brzd. Kupoval jsem ji ojetou a pouze jsem menil desticky, kotouce zustavaly rovne a pouze zmensovaly svoji tloustku
.
....................
Nahradni dily jak s druhovyroby tak z vrakovist diky rozsireni vozu byly rovnez zalevno. Ta spojka je vyjimka, mel jsem nacate lozisko a porad jsem se modlil, aby to vydrzelo nez pujde ackova z domu (na starou byla nejlevnejsi sada za 11000). Rucni brzda a jeji rezavejici lanko je vyresena opravdu spatne, ale ja ji nikdy nepouzival (diky hmotnosti vozu a pozvolnemu zaberu stare mechanicke spojky se s tim i do kopce dalo rozjizdet jak s automatem). Brzdu jsem ale byl prinucen spravit kvuli STK.
.................
Lotus Omega se delala jak pro anglicky trh tak pro kontinent a tedy i s rizenim na spravne strane (myslim, ze v republice jedna jezdi)
..................
Ted mam beckovou 6valec 2,5i predelanou na sekvencni plyn a i kdyz je to novejsi a vykonejsi auto, po stare se mi styska, byla s ni vetsi zabava. Dlouho jsem si nemohl zvyknout na hydraulickou spojku a byl prinucen oprasit rozjizdeni do kopce s rucni brzdou, byla opustena antena v prednim skle a i jinak je audio horsi, jizdni vlastnosti jsou pravdepodobne lepsi, to auto sedi i v desti a TC je prijemne vylepseni, ale se starou jsem mel pocit, ze neustale jedu pri sviznejsi jizde v mirnem a predvidatelnem smyku, tady nevim, co to udela az se to utrhne. Velmi prijemny je zvuk sestivalce a extremne plocha momentova krivka se zaberem vicemene od volnobeznych otacek. Nastup brzd je ostry a razantni, mozne ovsem je, ze se rozmery a provedeni kotoucu odvijelo od vykonu motoru a pro slabsi modely to bylo reseno hure (u spojky to tak bylo).
...............
Co se tyce spotreby stara na tom byla vyrazne lepe, coz je krome toho 6 valce asi i dan bezpecnostnimu narustu hmotnosti vozu a ekologickym vylepsenim ala egr aspol.
................
Nevim, ale opravdu si nemyslim, ze by existoval podobny vuz nabizejici sportovnejsi svezeni, komfort limuziny s moznostmi dodavky za relativne malo penez. Az doslouzi tato urcite si jeste koupim ceckovou ojetinu
..............
Nevi nekdo, zda se do nekterych omeg montoval slibovany osmivalec 5,7litru? Na netu jsou stale clanky, ve kterych se otom uvazovalo. Misto toho ale opel odpiskal posledni poradne auto a zacal delat nevzhledne krabice s prednim nahonem