0
back
 

diskuze k tématu: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
pieter1
number of posts4
date of registration19.03.2021
Friday 19.03.2021 15:58, Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
Přichází doba, kdy bude potřeba obstarat ojeté auto do rodiny. Předem bych řekl, že pracuji v autoservisu a tak dost oprav případně problémů si vyřeším sám. Proč to zmiňuji. Nynější nájezd je cca 20 km denně, občas nějaký výlet, který teď stejně není možný. Celkový roční nájezd je kolem 15ti tis km. Převážná část jsou okresky. Pak nějaké město, dálnice prakticky vůbec.
Jelikož mám zájem o střední třídu kombíku a automat by měl být s hydroměničem (dvouspojka se mi zajídá, tedy žádné DSG nebo Powershift), tak z možného výběru vychází jen pár přijatelných aut. A to prakticky jen diesely. Tedy problém s DPF. Jsou to Opel Insignia (případně i Astra) s 2.0 CDTI (120 kw) nebo Hyundai i40 1.7 CRDI (100 kW) případně Renault Laguna 3 2.0 dCI (127 kW). Bohužel všechny tyhle auta mají DPF řešen bez 5-tého vstřikovače a tak bych musel hodně hlídat vypalování DPF a naftu v oleji.
Další varianta je Opel Astra 1.4 Turbo (103 kW), což je asi jediný přijatelný benzín. Bohužel toto je vykoupeno hodně vysokou spotřebou benzínu. Přeci jen 8 - 9 l/100 km je dost.
Ještě bych uvedl, že auto by mělo být mladší roku 2011.
Dotaz tedy zní...máte někdo zkušenosti s vybranými auty nebo by jste ještě doporučili nějaké jiné auto?
Díky za každé zkušenosti.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Monday 22.03.2021 08:22, RE: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
citation:
reakce na: pieter1, 19.03.2021 15:58 (Přichází doba, kdy bude potřeb ...)


Ony ty nafty v Euro5 už nemají takový problém s krátkými trasami ani bez 5. vstřikovače. Každopoádně, pokud převažují krátké trasy, kdy se to auto ani neohřeje, tak je ideální nepřímovstřikový motor, nebo hybrid.
Z jmenovaných aut bych doplnil ještě 2,0T benzín v laguně III. Je to nepřímý vstřik a tak mu krátké trasy moc vadit nebudou.
U té 1,4 Turbo pozor. Pokud se nepletu, tak ve starší variantě je to verze s nepřímým vstřikem, v novejší generaci s přímým vstřikem a nedobrou pověstí...
Nedávno jsem mluvil se svým mechanikem, specializuje se na italy, takže 2,0 Jtd /CDTi je jeho denní chleba a už se začínají ukazovat nějaké typické neduhy. Jedná se ale spíš o starší verze dvoulitru...
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 22.03.2021 11:46, RE: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
citation:
reakce na: pieter1, 19.03.2021 15:58 (Přichází doba, kdy bude potřeb ...)

Ahoj, s tak malým nájezdem bych vůbec neřešil spotřebu a soustředil se na benzínové motory.

Ohledně Oplu Astra J, doporučuji skvělý článek:
https://www.auto.cz/ojety-opel-astra-j-p10-tezky-nebo-spis-bytelny-120275?kapitola=1
Kde sice 1.4 T je nepřímovstřikový, ale spolehlivý není, naopak se doporučuje 1.6 Turbo, byť časem přišlo o nepřímý vstřik, viz článek.

V Astře K je 1.4 T už přímovstřikový, ale zato zatím funguje dobře, ikdyž z počátku výroby se majitelé potýkali s problémem cukaní pří akceleraci. Můj známý má takovou Astru v kombíku dva roky a vůz funguje dobře, ale chápu je to málo na nějaký závěr. Pak kamarád a soused má Opel Zafira C 2.0 CDTi v automatu asi pátým rokem a vše ok.

S těmi automaty je vždy potíž, stačí jen, že se nemění olej a i ten s dobrou pověstí začne zlobit. Asi nejlepší zkušenosti s měničem má můj kamarád ve flotile Hondy Accord 2.0 VTEC, ten pracuje dobře i po 350tis.km a nic nenasvědčuje, že fungovat nebude. Podobný automat by měl mít i Civic 1.8 VTEC.

Dobrou pověst mají Aisiny, můžu potvrdit, že dobře fungovaly už ve Fiatu Croma 1.9 JTD. Škoda, že by ti nestačil Fiat Tipo kombi 1.6 E.Torq AT, ideál na kratší trasy a občasné výlety

Špatnou pověst překvapivě nemají ani CVT v Toyotách Auris a Avensis, ale tam zase může vadit "vysavačový" efekt.

Hmm ale jestli pracuješ v autoservisu, tak bych zase tak dvouspojky nehanil, můj kolega má S-MAX 2011 2.0 TDCi s Powershiftem, najeto přes 200tis.km a nic mu není, jezdí denně i město.
U koncernu DSG s mokrými spojkami, které se vážou se silnějšími motory jako je 2.0 TDI také nebývají problémy a výměna spojek Tě jako automechanika vyjde mnohem levněji.

Abych řekl pravdu, sám bych tápal jako ojetinu vzít, asi bych také risknul Astru
respond
pieter1
number of posts4
date of registration19.03.2021
Monday 22.03.2021 14:31, RE: RE: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
citation:
reakce na: BobanHTP, 22.03.2021 11:46 (Ahoj, s tak malým nájezdem byc ...)



Astra K je již mimo můj finanční rámec. Tou cestou se nedívám. Ono jde o to, že další požadavky mám na výbavu..a tou jsou xenony, navigace, vyhřívaná sedadla, parkovací senzory. Nejsem si jistej, jestli zrovna Fiat tohle vše nabízí. To s cenou do cca 10000 Eur (cca 250 tis Kč)
1.6T v Astře..jo to by šlo..jenže s tou výbavou nejsou zrovna k mání...a to ani na mobile.de. OStatně jakýchkoliv aut s touhle výbavou je tam jak šafránu.
Co se týká Aurise v hybridu...o tomhle autě jsem hodně dlouho přemýšlel. Než jsem zjistil, že na kouli má tohle auto maximálně 300 Kg...což je pro mne problém. Neříkám že vždy, ale možnosti mít na kouli aspoň těch 750 kg je dobrý.
Co se týká dvouspojky není to o tom, že by jí nechtěl kvůli závadám...ale o jejich principu funkce. Dost často zajíždím do míst které jsou na centimetry..hlavně vlastní garáž..a vím, že hydroměnič na tohle pomalinké popojíždění je ideál. Dvouspojka má hodně prodlevy a rozjede se až po chvíli než spojka sepne...ono ne nadarmo se hydroměnič doporučuje na poskakování v kolonách. Poradí si s rozjezdy podstatně lépe než dvouspojka a má v tom rozjezdu plynulejší chod...to je ten důvod proč nechci dvouspojku.
respond
pieter1
number of posts4
date of registration19.03.2021
Monday 22.03.2021 14:34, RE: RE: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
citation:
reakce na: KoobaS, 22.03.2021 08:22 (Ony ty nafty v Euro5 už nemají ...)


Laguna 3 v benzínu by byla fajn. Jen opět spotřeba...10l/100 km v průměru je docela síla. Navíc ve výbavě, kterou jsem pospal níže, je na mobie.de jen jedna jediná. Tedy výběr nula.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 23.03.2021 12:12, RE: RE: RE: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
citation:
reakce na: pieter1, 22.03.2021 14:31 (Astra K je již mimo můj finanč ...)

Ahoj, pak mi vyvstává opravdu jediné: Honda Accrod 2.0 nebo 2.4 VTEC Automat, bohužel v kombíku jsou dražší a nebo také dražší Honda Civic 1.8 VTEC AT.

Ohledně CVT v Toyotách - stížnosti nejsou a můžou mít virtuální stupně a pak nehučí při kickdownu.

Mě oslovil pak Asin ještě v Peugeotu 308 II, ale cena nad 300tis.kč, jenže často malý nájezd a výborný motor 1.6 HDI 88kw, moc dobrá výbava ALLURE mají svůj smysl s Aisinem.
skladove vozy

Držím palec!
respond
Pupan1
number of posts1
date of registration17.06.2023
Saturday 17.06.2023 06:43, RE: Kombík do 250-ti tis Kč v automatu
citation:
response to: pieter1, 19.03.2021 15:58 (Přichází doba, kdy bude potřeb ...)


Zdravím,čtu vaš článek pozdě a vůz máte koupený,přesto...Tak měl jsem jak R Lagunu II 1.9 96 kW,tak H i40 1.7 100 kW.Oba diesely v kombíku a oba se mnou byly v Rakousku(Kärnten)a oba bez závad.Na i40 byla dvojspojka automatu.A právě chybná výměna oleje bez výměny filtru způsobila po čase cukání.Řešil jsem protiučtem.Teď mám 2.rok O insignii sporttourer 1.6 CDTI 100 kW,hydroměnič s novou náplni a filtrem,jezdí super.Neni to závodník,na předjetí kamionů stači.Pohodli,komfortní výbava vyhř.a větraná kuže,prostor kombíku,led světlomety,18 kola,atd.Euro 6 je sice práce navíc,ale mají to všechna novějši auta,a spotřeba?5,5-6.0(dálnice-město).Tuhle střední třídu můžu doporučit.Cena byla vyšší: 390-110 H i40=280 tis.Hlavně proboha nebrat Zlomený hnáty(koncern)!!!Velký podvod,součastky montují děti v Indii..hnus byznys.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.