0
back
 

diskuze k tématu: dotaz ke koupi rodinného vozu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 30.12.2014 21:31, dotaz ke koupi rodinného vozu
Dobrý večer. Rád bych koupil spolehlivé auto pro naši rodinu (děti 3 a 8 let), se kterým však budu rovněž dojíždět i sám do práce cca 300 km týdně, proto nemůže jít čistě o nějaký VAN. Částka by měla být někde kolem 300.000,- Kč a v hledáčku mám nyní Opel Insignia kombi r. v. 2010 s benzinovým motorem 1,8i 16 V se 70.000 km nebo nový Hyundai i30 kombi 1,6 MPI 16 V také v benzinu, protože bych je chtěl nechat předělat na LPG. Mohu Vás požádat o radu, které z vozidel by jste mi doporučil a jestli je volba předělání těchto motorů na LPG rozumná. Děkuji za odpověď a přeji úspěšný nový rok.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 30.12.2014 22:09, Insignia
Co se týče Insignie, tak ta je hlavně prostorově uvnitř poměrně malá. Pokud ji navíc předěláte na plyn, pak přijdete i o ten poslední zbytek kufru, který v autě snad je. Rozhodně to není rodinný vůz. A co se týče Hyundai, tak to asi předělat půjde, ale kvalitě materiálu těchto motorů bych moc nevěřil.
respond
ps.slon
number of posts16
date of registration02.01.2015
Friday 02.01.2015 12:38, rodinný vůz
Těžko Vám poradit, jelikož dle mého názoru jste zadal málo informací. Pravděpodobně chcete kombika s benzínovým motorem, kterým najezdíte okolo 15-20 000 km ročně.
Uvádíte zde ale dvě auta, která patří do rozdílných kategorií. Jelikož tyto auta osobně neznám, nikdy jsem s nimi nejel ani jako spolujezdec, nemohu a ani nechci se k nim vyjadřovat. Jen si myslím, že Opel je velké a těžké auto na to aby byla přijatelná spotřeba na denní dojíždění do práce.
Také si myslím, že na Váš roční km nájezd je plyn zbytečná investice. Montáž a následné servisní roční kontroly a servisy nejsou zanedbatelnou položkou zvlášť, pokud koupíte auto s 1,6motorem, které bude mít spotřebu okolo 7-8litrů. Ono motor s lpg musí na benzín nastartovat a ohřát se aby mohl přepnout na plyn takže stejně na benzín část cesty pojedete. Doporučil bych proto pořádně problematiku lpg pročíst na různých fórech na internetu i zde na fóru a instalaci lpg řádně promyslet a propočítat. Někde jsem četl, že lpg má opravdu význam od 50 000 km ročně.
Doporučil bych podívat se na možnost jezdit na ethanol(E85). Předělání v servisu, který se tím zabývá bude dle konkrátní sady stát okolo 10 000kč a protože používáte benzínovou nádrž v autě, nebudete mít zmenšený prostor pro zavazadla, který u rodinného auta oceníte.
Přidávám odkaz, jako příklad auta, které by Vám mohlo vyhovovat.
http://www.tipcars.com/ford-focus/18i-16v-125-ps-style-x--22542843.html
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 02.01.2015 20:21, RE:
Dobrý den, ani s jedním z Vámi vybraných vozů byste neměl šlápnout vedle, spíše ale doporučuji koupit nového hyundaie. U ojetiny je vyšší riziko výskytu závady, insignia navíc spadá do střední třídy, je poměrně těžká a bude mít vyšší spotřebu. Opomenout nelze také dražší náhradní díly. S přestavbou na LPG by neměl být problém.
respond
želva
number of posts1
date of registration02.01.2015
Friday 02.01.2015 22:55, RE
Založil jsem tento příspěvek, proto k doplnění: Co se týká LPG, tak s tímto si myslím mám dobrou zkušenost, protože jsem si nechal předělat na LPG Š Octavii, 1,6 MPI, 75 kW, r. v. 2006, která měla v době montáže najeto 120.000 km. Montáž i s výměnou lambda sondy vyšla v roce 2009 na 33.000,- Kč. Co se týká dalších nákladů, tak kromě seřízení po 2.000 najetých kilometrech jsem neinvestoval nic, pokud nepočítám roční revizi za 200,- Kč a STK + emise po dvou letech. Nádrž jsem měl toroidní místo rezervního kola, takže kufr nebyl nijak zmenšený. Vozidlo jsem prodal letos na podzim, protože již mělo najeto téměř 200.000 km, ale za 6 let jsem neměl s LPG jediný problém, neměl jsem žádné přimazávání a co se týká jízdy na benzin do doby, než se motor ohřál, tak v létě se plyn přepnul po ujetí zhruba 2 km a v zimě po cca 3-4, takže spotřeba benzinu byla minimální. Když tedy vezmu investici 33.000,- Kč v potaz, tak se mi tato vrátila zhruba po 2 - 2,5 letech a pak se již pouze šetřilo. Auto bych neprodával, protože jsem s ním byl maximálně spokojen, ale krátká verze Octavie již byla pro naši rodinu jaksi malá a začaly se projevovat najeté kilometry ve spojce a dalších dílech, proto jsem se místo další investice rozhodl obnovit vozový park a zvětšit místo pro rodinu uvnitř vozu. V současné době již není nabídka motorů, do kterých by bylo možné LPG dodatečně namontovat taková, jako před lety, proto jsem s tímto příspěvkem přišel. Insignií jsem nikdy nejel, pouze jsem se do ní posadil a je pravda, že je zde vzadu místa tak akorát, ale výbava a samotný motor, který by na LPG předělat šel, se mi celkem zamlouvá. U obsahu 1,8 počítám s tím, že si vezme kolem 9 - 10 l LPG, moje Octavie jezdila za nějakých 7,5 l/100 km. Kufr by se zmenšovat nemusel, díky toroidní nádrži. Někdo namítne, že nemá rezervu, ale já jsem s tímto neměl za 6 let problém. Když jezdím v okolí bydliště do vzdálenosti 50 km, vozím dojezdovou sadu a v případě, že bych kolo více poškodil, pomohl by někdo z rodiny. Když jedu dále, dám samozřejmě rezervu do kufru. S Hyundai i30 jsem měl možnost se svézt jeden den v rámci zapůjčení od dealera a jezdilo se mi s ním pěkně a vzadu měly děti více místa než v Octavii a v předu jsme si s manželkou také nemohli stěžovat. Na LPG předělávají ve výrobě pouze verzi 1,4 a do 1,6 MPI mi řekli, že tím nebudu mít záruku na motor a s ním související komponenty, takže nevím, jestli do toho mám jít. Nenašel jsem nikde na netu žádné zkušenosti.
respond
ps.slon
number of posts16
date of registration02.01.2015
Monday 05.01.2015 12:24, Rodinný vůz
Pokud se Vám Hi30 líbí a jste spokojený s vnitřním prostorem, nemáte co řešit. Být vámi, navštívil bych alternativní servis kde by vám dodatečně předělávali auto na plyn, popřípadě obtelefonoval další, a zeptal bych se na zkušenosti s montáží plynu na Vámi uváděný motor. Když nemá zkušenosti prodejce, mohl by mít zkušenosti montážní servis.
K záruce na motor, pokud odložíte montáž lpg např. o rok, měly by se případné závady na motoru projevit. Píšete, že máte s plynem bohaté zkušenosti a nebyl žádný problém, plyn jste montoval do auta s 120 000 km najeto, tak pokud montáž provede spolehlivá a prověřená firma, neviděl bych problém a záruku obětoval.
Ke značce auta, jak už jsem psal, když se Vám auto líbí není co řešit. Znám plno lidí co mají Fiata a je to pro ně nejlepší auto. To stejné Renault. Do jiné značky by nešli. Já jsem Fordař. Vystřídal jsem postupně Sierru 1,8td rv1991, Focuse 1,8td rv2001 a nyní vlastním Mondeo 2,0i flexifuel rv2009. Kolik posměšných nadávek jsem si vyslechl.... A stejně půjdu příště do Forda.
Takže přeji šťastnou ruku při výběru a koupi auta a bezproblémové ježdění.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.