0
back
 

diskuze k tématu: Opel Corsa D - jaký diesel vybrat?

category of topic classification: německá vozidla
Hurikan
number of posts50
date of registration25.06.2013
Tuesday 17.09.2013 08:59, Diesel?
taky se tam,jak jezdite,kdyz jste zvykly na diesel.Ja v tom vidim jen horsi starty-zejmena v zime a zbytecne riziko potencionalnich zavad na motoru.U tak maleho auta uz nejde o spotrebu phm ale ve Vasem ripade asi pouze o zvyk.Nebo mate naftu zdarma.
respond
*autofans*
number of posts159
date of registration21.11.2008
Tuesday 17.09.2013 09:35, Corsa diesel
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 17.09.2013 13:00, RE: Corsa diesel
*autofans* posted by:
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....


Ano, dávat naftu do Corsy, Pola apod. je naprostá zhovadilost.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 17.09.2013 22:48, RE: Corsa diesel
David V posted by:
*autofans* posted by:
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....
Ano, dávat naftu do Corsy, Pola apod. je naprostá zhovadilost.


Když někdo koupí malé naftové auto na to, že ho od novoty dojezdí na dálnici za 4-5 let do mrtě (tzn. cca 250-300 tkm), pak snad budiž. Ale chtít toto auto ojeté, to je odvaha.

Někdy mám pocit, že sem tyto dotazy píšou snad převážně sami majitelé těhle aut co se jich chtějí zbavit a dělají jim tím reklamu. Dotazů na nákup starých dieslů je tu poslední dobou docela dost.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 18.09.2013 08:36, RE: Corsa diesel
Petr S posted by:
David V posted by:
*autofans* posted by:
99% Oplů Corsa CDTI prodaných v ČR jsou auta na kterých jezdili obchoďáci např. Pepsi-Coly v barvě "leasing blue". Tj. 2x do roka bourané, servisované na samotné hranici servisního intervalu přes operák, používané většinou bezmozky, kteří se za dobu leasingu vystřídali na jednom autě čtyři. Kromě toho mají 3x tolik km co nejprodávanější privátní verze ve spolehlivém benzinu jezdící kolem 6,5 litrů. Popravdě nevidím důvod proč zrovna CDTI do Corsy....
Ano, dávat naftu do Corsy, Pola apod. je naprostá zhovadilost.
Když někdo koupí malé naftové auto na to, že ho od novoty dojezdí na dálnici za 4-5 let do mrtě (tzn. cca 250-300 tkm), pak snad budiž. Ale chtít toto auto ojeté, to je odvaha. Někdy mám pocit, že sem tyto dotazy píšou snad převážně sami majitelé těhle aut co se jich chtějí zbavit a dělají jim tím reklamu. Dotazů na nákup starých dieslů je tu poslední dobou docela dost.


Je to docela dobře, že se lidé ptají, protože přišli možná na to, že neftový motor se nemusí rovnat automaticky ekonomičtější řešení. Trochu mi ale v poslední době přijde, že se na Tipcars doporučí skoro všechno, tedy i to, co moc smysl nedává, viz tento článek nebo článek o EOSu.
respond
MarekMM
number of posts39
date of registration05.05.2013
Wednesday 18.09.2013 09:26, re:
Zájemce píše, že je zvyklý na diesel, a proto by ho chtěl i v ojeté Corse. Zajímá ho, jaký DIESEL vybrat. V článku je odpověď na jeho dotaz, tedy který diesel bude vhodnější. Neptal se na nejlepší motorizaci pro toto auto.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 18.09.2013 09:44, RE: re:
MarekMM posted by:
Zájemce píše, že je zvyklý na diesel, a proto by ho chtěl i v ojeté Corse. Zajímá ho, jaký DIESEL vybrat. V článku je odpověď na jeho dotaz, tedy který diesel bude vhodnější. Neptal se na nejlepší motorizaci pro toto auto.


No právě. Od toho jsou na světě odborníci, aby přinesli jiné aspekty, zejména pokud prvotní volba není šťastná. Takže se rada dle mého názoru neměla omezit jen na odpověď na konkrétní dotaz, ale měla trochu rozšířit obzory a ukázat, že existují i jiná, v tomto případě dost možná lepší řešení.
Dtto teď Q7 s benzínem. To je analogie, ale opačná. Tak jak je nafta do ojeté Corsy neopodstatněná (úspora na palivu je zanedbatelná, ale servisní nároky u nafty mohou být nemilé), stejně tak je nevhodný benzín do aut typu Q7, a to ani ne tak tou obří spotřebou, ale momentovým průběhem ve vztahu k hmotnosti. A provozní náročnost je u tohoto vozu tak velká, že už je prakticky jedno, jestli v tom je V8 v benzínu nebo naftě.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Wednesday 18.09.2013 15:49, nafta
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 18.09.2013 16:00, RE: nafta
Roman AX posted by:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.


Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere.
A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě...
A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady.
A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem:
Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte.
A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Wednesday 18.09.2013 17:20, A já se zase nedivím "zvyku na diesel"
Proč? Máme doma dvě auta, která mají zhruba stejně najeto, jedno 1,8 benzin a druhé 2,0 diesel. Čím myslíte, že jezdím raději? Samozřejmě dieslem, protože "to jede". Ten zátah tam prostě je, proti tomu benzinu skoro neskutečný. Neřeším servisní náklady (mimochodem jsou vyšší u toho benzinu, ale to bude dáno tím, že je to rozdrbaná ojetina, na které se posr... už skoro všechno a jen mé city k němu mi nedovolí ho pustit přes okraj propasti). Nesedím nad excelovskými tabulkami, jen čirým rozumem vím, že si nekoupím šestiválec benzin.
Proto: chceš diesel? - kup si ho, bez ohledu na "chytré" rady. Stejně nejvíc záleží na kusu, na který kápneš. Ani na to omílané turbo se nemusí sáhnout po celou dobu životnosti auta, když s ním člověk zachází dobře. Proto bych šel v tomto případě do 1,7 (slabší motor je prostě slabší a každý "kluk" se chce někdy svézt) a vybíral bych na soukromé inzerci, zajel se na auto podívat, hned tak vidím, kdo s ním jezdil, dal bych si pozor, aby ho dotyčný měl jako prvouživatel, hned bych ho vyzpovídal, i podle odpovědí na otázky se dá usoudit, zda to je závodník nebo řidič kliďas. Asi tak. Samozřejmě všechno ostatní jako nejlépe mechanik na kontrolu auta, apod., platí.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 18.09.2013 19:21, RE: nafta
David V posted by:
Roman AX posted by:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.

Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 19.09.2013 01:11, RE: A já se zase nedivím "zvyku na diesel"
rojack posted by:
Proč? Máme doma dvě auta, která mají zhruba stejně najeto, jedno 1,8 benzin a druhé 2,0 diesel. Čím myslíte, že jezdím raději? Samozřejmě dieslem, protože "to jede". Ten zátah tam prostě je, proti tomu benzinu skoro neskutečný. Neřeším servisní náklady (mimochodem jsou vyšší u toho benzinu, ale to bude dáno tím, že je to rozdrbaná ojetina, na které se posr... už skoro všechno a jen mé city k němu mi nedovolí ho pustit přes okraj propasti). Nesedím nad excelovskými tabulkami, jen čirým rozumem vím, že si nekoupím šestiválec benzin.Proto: chceš diesel? - kup si ho, bez ohledu na "chytré" rady. Stejně nejvíc záleží na kusu, na který kápneš. Ani na to omílané turbo se nemusí sáhnout po celou dobu životnosti auta, když s ním člověk zachází dobře. Proto bych šel v tomto případě do 1,7 (slabší motor je prostě slabší a každý "kluk" se chce někdy svézt) a vybíral bych na soukromé inzerci, zajel se na auto podívat, hned tak vidím, kdo s ním jezdil, dal bych si pozor, aby ho dotyčný měl jako prvouživatel, hned bych ho vyzpovídal, i podle odpovědí na otázky se dá usoudit, zda to je závodník nebo řidič kliďas. Asi tak. Samozřejmě všechno ostatní jako nejlépe mechanik na kontrolu auta, apod., platí.


Držíš starý benzín a nový diesl, OK proti tomu nic. Dělal bys to tak i opačně (vydržovat si starý turbodiesl)?

Jinak taky dávám většinou přednost ježdění v novejším autě i když je menší kategorie (oba benzíny), záleží na hlavně trase kam zrovna jedu a co/koho vezu. A to přesto že to novější auto má slabší motor.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 19.09.2013 07:42, RE: A já se zase nedivím "zvyku na diesel"
rojack posted by:
Proč? Máme doma dvě auta, která mají zhruba stejně najeto, jedno 1,8 benzin a druhé 2,0 diesel. Čím myslíte, že jezdím raději? Samozřejmě dieslem, protože "to jede". Ten zátah tam prostě je, proti tomu benzinu skoro neskutečný. Neřeším servisní náklady (mimochodem jsou vyšší u toho benzinu, ale to bude dáno tím, že je to rozdrbaná ojetina, na které se posr... už skoro všechno a jen mé city k němu mi nedovolí ho pustit přes okraj propasti). Nesedím nad excelovskými tabulkami, jen čirým rozumem vím, že si nekoupím šestiválec benzin.Proto: chceš diesel? - kup si ho, bez ohledu na "chytré" rady. Stejně nejvíc záleží na kusu, na který kápneš. Ani na to omílané turbo se nemusí sáhnout po celou dobu životnosti auta, když s ním člověk zachází dobře. Proto bych šel v tomto případě do 1,7 (slabší motor je prostě slabší a každý "kluk" se chce někdy svézt) a vybíral bych na soukromé inzerci, zajel se na auto podívat, hned tak vidím, kdo s ním jezdil, dal bych si pozor, aby ho dotyčný měl jako prvouživatel, hned bych ho vyzpovídal, i podle odpovědí na otázky se dá usoudit, zda to je závodník nebo řidič kliďas. Asi tak. Samozřejmě všechno ostatní jako nejlépe mechanik na kontrolu auta, apod., platí.

Jak píše Petr S, srovnávat auta s rozdílem cca 10 let není úplně košer, protože v procesu stárnutí najeté kilometry jsou podružné. A to ještě podtrhuje fakt, že ta nafta má větší výkon než benzín. Srovnej s tehdejší 2-litrové nafty (DI, DTI) s 1.8 (X18XE, X18XE1).
Co se týká sledování nákladů a volby motoru, tak jsem upřednostnil jiná kriteria, než je nízká spotřeba, protože to pro moje potřeby nebyla rozhodující položka a navíc jsem si prostě koupil, co jsem chtěl. To, že ty náklady sleduju neznamená automaticky, že bych na ten provoz neměl, jen prostě vím, jakou položkou se do budoucna zabývat mám a jakou ne, neboť čirý rozum mi prostě bez vstupních dat nestačí.
A co se týká zvyku na diesel, tak jsem pár auty jel a zvyknout si na pohon mi trvalo relativně pár kilometrů. A nikdy nešlo o pohon samotný, ale spíše o výkon, kterým auto disponovalo a tomu bylo pak nutné přizpůsobit jízdu. To, že je někdo na něco zvyklý prostě neberu jako platný argument. Moje žena byla zvyklá na Kadetta a o větším autě nechtěla ani slyšet. Pak si zvykla na Vectru a nechápala, jak mohla jezdit v Kadettu. Teď máme Mondeo, kterýho se taky bála a říká, že se jí v tom dobře jezdí, líp než v předchozím. Člověk je adaptabilní tvor, zvykne si na všechno.
A co se týká doporučení ve zveřejňovaných radách. Už se mi párkrát v jiných oblastech stalo, že jsem něco vlažně nastudoval a udělal předvýběr a pak mi někdo zkušenější ukázal mnohem lepší cestu, proto si myslím, že by se tu mohly objevovat i jiné použitelné alternativy.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 19.09.2013 08:04, RE: nafta
Pepe posted by:
David V posted by:
Roman AX posted by:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.


Nemusíme přece chodit do extrémů, stačí jen uvést pár argumentů a každý se rozhodne sám. Beru, že někdo kvůli velkým porcím km jezdí na naftu, pokud má spočítané, že se mu to hmatatelně vyplatí. A je to tento případ člověka, který poptává malé 7-mi leté auto, kde kritérium nafta stojí na tom, že je na ni zvyklý?
Mimochodem zde v Tipcars se mi nezobrazila ani jedna Corsa s motorem 1.7 CDTi mezi roky 2005-2007, se slabším motorem 1.3 je jich 10 a s benzínovými je jich 25.
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Thursday 19.09.2013 11:51, RE: nafta
Pepe posted by:
David V posted by:
Roman AX posted by:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.


1,7 CDTi pochází od Isuzu (je to uvedeno i v radě) a přestože to výkonem, spotřebou a kultivovaností není žádný zázrak, po stránce spolehlivosti je o mnóóóho lepší než fiatí 1,3. Tazatel preferuje spolehlivou verzi, takže rada zněla správně.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 19.09.2013 13:34, RE: nafta
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Roman AX posted by:
Pokud chce mít někdo v malém autě diesel a to auto se s tím motorem vyrábí, tak ať si ho klidně koupí. Každý motorista neřeší náklady na provoz auta v excelovských tabulkách, někdo jen prostě jezdí. Kdybych měl jen stupidně kalkulovat, které auto se vyplatí, nebo nevyplatí, tak bych si nikdy nemohl udělat radost 8mi válcem v off roadu, nemohl bych si koupit kabriolet a řadu jiných, dle některých pisatelů nákladných aut. Nakonec bych se ani nemohl oženit a právě bych jen onanoval u výše zmíněných tabulek, které by mi ukázali, kolik jsem zase ušetřil a jaké mám skutečné náklady na jeden kilometr. Takže pro tazatele, kupte si klidně Corsu v naftě, v inzerátech je dost aut v kterých nejezdil žádný kokakolník, ale jezdil s nimi normální člověk, který třeba měl jen rád naftové motory.
Tohle by byla pravda, pokud by 95% tazatelů nepsalo, chci levné, spolehlivé, bezúržbové auto a hlavně ať moc nežere. A pokud si chce někdo udělat radost offroadem s V8 nebo kabrioletem, tak se neptá na stránkách s ojetinami, který má koupit, aby neprodělal gatě... A pokud se na nich ptá, tak chce ušetřit, a pak řeší náklady. A obecně - poradnu můžeme zrušit, pokud budeme radit stylem: Vyrábí se poptávané auto: ANO - pak si jej kupte. A to zcela přehlížím původní záměr příspěvku mě urazit a ne konstruktivně diskutovat.
Taky můžem rady omezit na zaklínadla typu: naftu do offroudů, náklaďáků a kamen, benzínový auto má menší servisní náklady.... Ano, cca v 60, možná 70% ano. Ale oněch 30-40% je nezanedbatelných, třeba právě kvůli porcím km. Ona opravdu odpověď na otázku, zda 1,3 nebo 1,7 CDTi typu 1,4 benzín není úplně košer. Nehledě na to, že se z tazatele dělá pomalu nesvéprávný člověk, který by si za SVÝ peníze neměl koupit, co by chtěl... Nevím, z čí dílny pochází 1,7, ale Fiatí 1,3 bych věřil dost.
Nemusíme přece chodit do extrémů, stačí jen uvést pár argumentů a každý se rozhodne sám. Beru, že někdo kvůli velkým porcím km jezdí na naftu, pokud má spočítané, že se mu to hmatatelně vyplatí. A je to tento případ člověka, který poptává malé 7-mi leté auto, kde kritérium nafta stojí na tom, že je na ni zvyklý? Mimochodem zde v Tipcars se mi nezobrazila ani jedna Corsa s motorem 1.7 CDTi mezi roky 2005-2007, se slabším motorem 1.3 je jich 10 a s benzínovými je jich 25.


Bohužel v prvních příspěvcích nezazněla žádná rada ohledně dotazovaných motorů, jen jednoznačné odsouzení, s následným doporučením pomalu na léčení. Chápu argumenty pro benzín, jenže ty měly zaznít "pod čarou", po radě, jestli 1,3 nebo 1,7. To jediné mi vadí - a vadilo by mi to i obráceně...
respond
figo
number of posts37
date of registration28.05.2007
Thursday 19.09.2013 15:59, 1,3 CDTi
Osobní zkušenost, shodou okolností v Corse byť předchozí generace než je poptávaná - vynikající motor, najeto 150 tis. bez jediného zaváhání, motor je to skvělý akorát je potřeba se o něj starat jako o každý jiný a je fakt, že ten můj kousek měl oficiální servisní interval 50 tis km včetně oleje!! Na což jsem se jako člověk s mozkem vyprdnul a ač jsem se stal terčem posměchu servisních techniků Opelu, tak jsem jej měnil po 20 tis. Moje doporučení je tedy ano, jenom je potřeba koupit motor s prokazatelnou péčí. 1,7 neodsuzuji ani nerozmlouvám, jenom mám obavu, že jich ke koupi moc nebude.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.