Měl jsem Fa I HTP 40kw i Fa II HTP 51kw - obě záhadně začly být po těch 100tis.km hlučnější a duněly, to jsem přitom vyměnil výfuky i vlnovec(drahé). Dále se zvětšily vibrace a to dost znatelně.
Kolem 140tis.km už klepaly ventily atd... O auta jsem se staral vzorně, olej co 10tis. km Shell 5w-40 atd.atd..
Nic proti myšlence HTP, ta nebyla špatná, válce jsou ze staré 1.6 MPI , vše nasvědčovalo, že půjde o spolehlivý motor pro běžnou českou rodinu. Bohužel jak píšou specialisté, HTP byl dobrý jen na papíře. Obyčejná atmosféra 1.2 z Clia nebo Corsy nebo 1.1 od PSA snese více a jede jen o něco málo hůře než HTP 51kw.
Co musím varovat, tak je jinak velmi příjemná korejska 1.25 - kamarádovi odešel motor ještě v záruce v Kia Rio 2012, ale záruka nebyla uznána. Začlo to nenápadně trochu větší spotřebou oleje....
Měl najeto něco kolem 100tis.km