tomlee posted by:
Moje zkušenosti s Astrou 2006 aktuální stav km 130.000 km. Nevýhody - málo odkládacích míst v interiéru, zezačátku nezvyk na zvuk při zavírání dveří, nevyhovuje mi výměna žárovek přes podběhy (špinavá práce), nezvykl jsem si na zvuk motoru ( benzín je benzín). K nevýhodám uvedených v článku - teplotu chladící kapaliny lze vyvolat v servisním menu BC, ovládání páček pod volantem je "návykové" a osobně jsem zklamaný, že opel tento koncept v nové generaci opouští. Výhody - vůz lze jednoduše dovybav...
Mám zkušenosti z Astrou Caravan 2006 1.6 a krátkou astrou s obsahem 1,4, obé benzín. Caravan má subjektivně lépe vyvážený podvozek, obě nápravy se chovají čitelně a do smyku přecházejí ve stejné chvíli, u héčbeku je cítit lehčí záď, takže nedotáčivost je subjektivně vyšší a zadek "uskákanější". Jízní vlastnosti a komfort odpružení bych hodnotil známkou 2 (1-5 1=lepší 5 nejhorší) ve své třídě slušný průměr (rozhodně lepší než octavia a její "kozí odskoky" zádě na limitu multilink-nemultilink). Motor 1.4 v hečbeku je subjektivně lepší tahoun, než 1.6 v Caravanu, ale je tu samozřejmě váhový rozdíl. I tak se mi projev 1.4 líbil více, než nemastná neslaná 1.6 (nemá žádnou výkonovou špičku, tah je lineární a projev mdlý- reakce na sešlápnutí plynu je přidání hlučnosti v kabině s pražádnou odezvou tahu) Zato 1,4 si užívá otáček a ani pod 2500 otáček není takové dřevo jako 1,6. Spotřeba u Caravanu byla s mým jízdním stylem (jezdím se vším zhruba stejně razantně, takže maloobjemové agregáty si užijí
kolem 10 litrů (40% město, 30% dálnice, 30 mimo) 1,4 jezdila o dva a půl litru levněji. Mám Zafiru s 1.8 (92kW) a ve spojení s astrou to musí být motoristický ideál (i z o půl tuny těžší zafirou dokáže tento motor slušně cvičit a spotřeba se málo kdy přehoupně přes 9 litrů). Co se týče dizajnu palubky a logiky páček: Kamarád to měl ve vectře a byl moc spokojen. Já bych to tykadlo při každé manipulaci utrhl a vyhodil oknem, takže skutečně dle vkusu každého soudruha. Palubka je sice z kvalitních materálů, ale extrémě blbě vyřešená a podle mého názoru hnusná a nevkusná, geometrie natož ergonomii tam skutečně naprosto nemůže být řeči, vrchol je multifunkční displej ala střílna středověkého hradu. Je pravda, že z němců Astra jako jediná z nižší střední třídy jako ojetina stojí adekvátní peníze (o cca 50-80 tis méně než stejný ročník a výbava O2 nebo VW golf5) což z ní činí slušnou nabídku. Mít cca 180 tisíc na kombík nižší střední třídy ve slušném stavu kolem roku 2006-7 s motorem 1.8 tak bych volil Astru Caravan....