0
back
 

diskuze k tématu: Opel Astra 1.4 Turbo - hladový sportovec

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 11:39, 103 kW 7-8L
No s o 100 kg težší M6 kombi, 104 kW jezdíme po 2,5 letech za 7,9L (podle dotankování). A to s ní přes týden jezdí manželka pojížďky po okolí s dětma 5-12 km trasy.<br>
Tak mi přijde, že ani tak nezáleží na downsizingu jako spíš na váze auta a počtu koní. A to porovnávám motory, které jsou od sebe 8 let. Dnešní modely už navíc mají 6tku a papírově nižší spotřebu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 12:19, RE: 103 kW 7-8L
Petr S posted by:
No s o 100 kg težší M6 kombi, 104 kW jezdíme po 2,5 letech za 7,9L (podle dotankování). A to s ní přes týden jezdí manželka pojížďky po okolí s dětma 5-12 km trasy.<br>
Tak mi přijde, že ani tak nezáleží na downsizingu jako spíš na váze auta a počtu koní. A to porovnávám motory, které jsou od sebe 8 let. Dnešní modely už navíc mají 6tku a papírově nižší spotřebu.
Souhlasim, mama ma 2.0 benzin Mondoe kombi, je to o dost vetsi auto, vetsi ibsah, 107 kw, kroutak myslim 192 nm, nejsem si ted jisty a spotreba je okolo 8 litru a to jezdi hodne po meste a kratke trasy....taky mi prijde ze je lepsi snad udelat kvalitni atmosfericky 2.0 nez preplnovavnou 1.4 nebo 1.6 ktera je choulostivejsi nez atmosfera a spotrebu maji beztak stejnou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 12:47, RE: 103 kW 7-8L
mufik.martin posted by:
Souhlasim, mama ma 2.0 benzin Mondoe kombi, je to o dost vetsi auto, vetsi ibsah, 107 kw, kroutak myslim 192 nm, nejsem si ted jisty a spotreba je okolo 8 litru a to jezdi hodne po meste a kratke trasy....taky mi prijde ze je lepsi snad udelat kvalitni atmosfericky 2.0 nez preplnovavnou 1.4 nebo 1.6 ktera je choulostivejsi nez atmosfera a spotrebu maji beztak stejnou
Já se taky přidám s tím, že za to může (taky) zase vyšší hmotnost. Ono to turbo, mezichladič, bytelnější tlakované sání atd. přidá u těch turbomotorů často 100 kg navíc a část toho, co se ušetřila, se zase při dynamické jízdě ztratí v nárůstu setrvačných sil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 12:48, RE: 103 kW 7-8L
Petr S posted by:
No s o 100 kg težší M6 kombi, 104 kW jezdíme po 2,5 letech za 7,9L (podle dotankování). A to s ní přes týden jezdí manželka pojížďky po okolí s dětma 5-12 km trasy.<br>
Tak mi přijde, že ani tak nezáleží na downsizingu jako spíš na váze auta a počtu koní. A to porovnávám motory, které jsou od sebe 8 let. Dnešní modely už navíc mají 6tku a papírově nižší spotřebu.
Měl jsem za to, že 104 kW měla první generace M6, Druhá generace má 108 kW a s přímým vstřikem 114 kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 14:05, RE: 103 kW 7-8L
Koloss posted by:
Já se taky přidám s tím, že za to může (taky) zase vyšší hmotnost. Ono to turbo, mezichladič, bytelnější tlakované sání atd. přidá u těch turbomotorů často 100 kg navíc a část toho, co se ušetřila, se zase při dynamické jízdě ztratí v nárůstu setrvačných sil.
Nevim tedy kolik presne vazi astra a kolik na kilogram presne mondeo, ale odhaduji ze mondeo kombi bude nejspis o peknych par kilo tezsi nez kratka astra....z toho duvodu me vadi rozdilna spotreba ve prospech stareho dobreho atmosferickeho motoru silnejis kubatury
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 14:23, RE: 103 kW 7-8L
mufik.martin posted by:
Nevim tedy kolik presne vazi astra a kolik na kilogram presne mondeo, ale odhaduji ze mondeo kombi bude nejspis o peknych par kilo tezsi nez kratka astra....z toho duvodu me vadi rozdilna spotreba ve prospech stareho dobreho atmosferickeho motoru silnejis kubatury
Jo, to souhlas. Já jen porovnával auta s dvoulitrem a pak dvoulitrem turbo a nárůst tam je vždy, konkrétně Mondeo 2011 (provozní hmotnost):
2.0 Duratec, 5 st. manuál - 1623 kg
2.0 EcoBoost, 6 st. Powershift - 1739 kg.

Jasně, Powershift bude těžší než starej pětikvalt, ale nárůst je více než 100 kg. Co se získá díky schopnosti turbomotoru jezdit v nižších otáčkách, to se ztratí ve větší váze. Jsem zvědav, jestli přijde 1.6 EcoBoost a jak to dopadne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 14:47, RE: 103 kW 7-8L
Koloss posted by:
Měl jsem za to, že 104 kW měla první generace M6, Druhá generace má 108 kW a s přímým vstřikem 114 kW.
Je to tak. Máme M6 rok 2002 a 104kW. Proto píšu že je to motor o 8 let starší než u té Astry. <br>
V roce 2005-2008 přišel facelift a motor 108 kW s 6 rychlostma. Stejný motor se používal i u 2. generace, roky 2008-2010. Pak od 2010 přišel FL a 114 kW přímovstřik. <br>
Jinak na tlumičích mi změřily váhu (i s řidičem) na cca 1550 kg, přesně si to už nepamatuju ale bylo to přes 1500 kg. Ta Astra podle článku má 1395 kg (tuším se do toho taky počítá řidič 75 kg).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 16:18, RE: 103 kW 7-8L
Koloss posted by:
Jo, to souhlas. Já jen porovnával auta s dvoulitrem a pak dvoulitrem turbo a nárůst tam je vždy, konkrétně Mondeo 2011 (provozní hmotnost):
2.0 Duratec, 5 st. manuál - 1623 kg
2.0 EcoBoost, 6 st. Powershift - 1739 kg.

Jasně, Powershift bude těžší než starej pětikvalt, ale nárůst je více než 100 kg. Co se získá díky schopnosti turbomotoru jezdit v nižších otáčkách, to se ztratí ve větší váze. Jsem zvědav, jestli přijde 1.6 EcoBoost a jak to dopadne.
tak zalezi jestli ten rozdil ve vaze je i vztazen ke stejne vybave v automobilu, ale jinak souhlasim, ze to v motoru neni jen turbo navic, takze narust vahy tam bude....skoda ze ty auta tak tloustnou a ze je takovy tlak na papirove hodnoty spotreby, ze motory jsou proste postavene tak aby na mereni na zkusebne zrali prd, ale ve skutecnosti je realita mnhoem horsi....stejne tak mi to prislo jeden cas u EuroNcap...ze auta byla stavena na tento test a ne vzdy na realnou nehodu....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 17:02, RE: 103 kW 7-8L
mufik.martin posted by:
tak zalezi jestli ten rozdil ve vaze je i vztazen ke stejne vybave v automobilu, ale jinak souhlasim, ze to v motoru neni jen turbo navic, takze narust vahy tam bude....skoda ze ty auta tak tloustnou a ze je takovy tlak na papirove hodnoty spotreby, ze motory jsou proste postavene tak aby na mereni na zkusebne zrali prd, ale ve skutecnosti je realita mnhoem horsi....stejne tak mi to prislo jeden cas u EuroNcap...ze auta byla stavena na tento test a ne vzdy na realnou nehodu....
Naprostý souhlas se vším. Jako by se všechno dělalo jen na efekt a realita nikoho nezajímala. Bohužel to tak není jen u aut, ale pomalu už u všeho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 08.12.2010 20:53, RE: 103 kW 7-8L
Koloss posted by:
Naprostý souhlas se vším. Jako by se všechno dělalo jen na efekt a realita nikoho nezajímala. Bohužel to tak není jen u aut, ale pomalu už u všeho.
ale kdy uz konecne EU dojde, ze spotreba je potreba merit v realu a ne v laboratori....vtipne je kdyz se stejne auto prodava v EU a v USA a ma dva udaje spotreby, ktere se lisi treba i litru a pul coz je hodne vtipne :)
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.