Ahoj, o Astre K vam toho muzu povypravet vice nez dost. V roce 2016 jsem se stal hrdym majitelem noveho vozu, ktery jsem si sam nakonfiguroval a pak na nej dva mesice cekal. Samo za sebe asi hovori, ze jsem jej po trech letech s ulevou prodal. Ale i s bolesti v srdci...
Design Astry je velmi krasny jak co se tyka exterieru tak interieru. Prijemne materialy a prijemna sedadla a to i ta zakladni. Aktivni udrzovani v pruzich, destovy a svetelny senzor a jine vychytavky fungovaly i za silneho deste. Podvozek byl komfortni i na 17”kolech (ted mam octavii III ta je tvrdsi).
Pritom s pneu s sirkou 225 auto krasne drzelo stopu.
Kde se teda stala chyba? Koupil jsem astru prave s motorem 1.4T a to s vykonem 92Kw. Auto jezdilo skvele. Vykon byl dostacujici (astra je lehka). Byla ale dost znat useknuta vykonova spicka. Od cca 4800 otacek auto uz nezatahovalo ale spise zaclo byt ujecene..
Behem cesty pres Francii jsem pri odjezdu od platidel spozoroval vyrazne zacukani a kovovy zvuk z motoru. Autu jakoby klesl vykon a pak se rozjelo. Od te doby se toto opakovalo nekolikrat a ja mel naladu na draka. Nasledovali peripetie se zjistovanim priciny. To tu nebudu rozepisovat. Pristup Opelu tu taky resit nebudu. Uz tak ma tento prispevek kilometr...
Jednalo se opravdu o LSPI. Reseni se tenkrat nenaslo ( popravde nevim jak to je dnes ) tak jsem se toho ujal sam. Zacali jsme tankovat 100 oktanovy benzin. Nasledne jsem po domluve s profi chiptuningovou firmou pristoupil k optimalizaci ridici jednotky. Neslo tolik o navyseni vykonu, ale spise snizeni plniciho tlaku v nizsim az strednim pasmu otacek. Otevreno na plno bylo od strednich az po maximalni. Auto jelo jako z praku a problemy zmizeli. Jen jsem radsi menil olej co 10k a tankoval dale drahy benzin. Takto jsem najel 40k kilometru aniz by se predchozi problem projevil. Cili muj 1.4T mel pomerne drahy provoz ale take bezproblemovy.
Po trech letech provozu se nicmene zacali dit jine veci. Autu odeslo cidlo spojkoveho pedalu a zustali jsme viset. Po najeti cca 1000km odesel hlavni spojkovy valec a zena opet zustala po ceste do prace viset.
Na zaklade tohoto jsem to uz nevydrzel s nervama a auto dal pryc. Ja totiz tu a tam dojizdim do prace se skodou 120 a vzdy dojedu bez problemu. Potrebuji auto spolehlive a toto ztratilo moji duveru. Veskere opravy uz jsem samozrejme platil. Vozidlo ale dela radost novym majitel a nejspise uz bezproblemu
Takze verdikt? Za sebe minimalne kusy 2015-2017 nedoporucim pro riziko problemu. Vyse zminene 1.0T a 1.6T jsou asi o neco lepsi volbou, ale i tady bych hledal odladenejdi kusy
Preji hodne stesti pri vyberu