0
back
 

diskuze k tématu: Jaký benzínový vůz s výkonem 100 koní a cenou do 100 tis.?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 05:24, 100koní
přijde mi to už hodně ohranné ... :) bud focuse bo nevim nebo nezapomente na japonce...bla bla bla bla bla bla...jeste tady jedna pani povidala citroen neni spatnej...a uz se to zas valí....:) je to snad jasný ne? kup civica od r.v. 2001 a neřeš nic, bo kombáro fokuse a si taky vysmatej...dvojkova almera uz nevi vono, corolla neni moc fešák a za ty prachy...opel je lepší jak škodovka ale za pět let tak maximalně na šrotovný....civic bo focus - perfektní 1,6 motory, krasny auta a spotřeba velice rozumna...jen to nechod kupovat s tchýní ale někym od fochu...čus fšici :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 08:57, Opel vs Ford
Nabízené vozy nejsou špatné, ale i když já osobně mám radši Opel, tak s motorem 1.6 16V nebrat. Výkonově stačí, ale žere olej. V rodině jeden takový motor máme a žere "jen" cca 1/2 litru na 2000 km, ale ve všech možných klubech a recenzích kde se o tomhle neduhu píše se dočtete že může být i hůř. U Astry volit radši 1.8 16V.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 09:07, RE: 100koní
seky19 posted by:
přijde mi to už hodně ohranné ... :) bud focuse bo nevim nebo nezapomente na japonce...bla bla bla bla bla bla...jeste tady jedna pani povidala citroen neni spatnej...a uz se to zas valí....:) je to snad jasný ne? kup civica od r.v. 2001 a neřeš nic, bo kombáro fokuse a si taky vysmatej...dvojkova almera uz nevi vono, corolla neni moc fešák a za ty prachy...opel je lepší jak škodovka ale za pět let tak maximalně na šrotovný....civic bo focus - perfektní 1,6 motory, krasny auta a spotřeba velice ...
ju ju civic
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 11:24, RE: Opel vs Ford
duch posted by:
Nabízené vozy nejsou špatné, ale i když já osobně mám radši Opel, tak s motorem 1.6 16V nebrat. Výkonově stačí, ale žere olej. V rodině jeden takový motor máme a žere "jen" cca 1/2 litru na 2000 km, ale ve všech možných klubech a recenzích kde se o tomhle neduhu píše se dočtete že může být i hůř. U Astry volit radši 1.8 16V.
Ale v recenzi se píše, že to dělaly starší verze motoru 1.6 ... o které verzi vlastně mluvíš ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 11:37, RE: Opel vs Ford
Riccardo posted by:
Ale v recenzi se píše, že to dělaly starší verze motoru 1.6 ... o které verzi vlastně mluvíš ?
Jo s tim oplem je to pravda, máme v rodině taky jednu Astru 1,6 16v, najeto něco kolem 250 000 km a ta žere tak litr na 1000. Jinak je bezproblémová, jenom ta spotřeba oleje je fakt hrozná.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 13:34, RE: Opel vs Ford
pan Purkrábek z Purkrabí posted by:
Jo s tim oplem je to pravda, máme v rodině taky jednu Astru 1,6 16v, najeto něco kolem 250 000 km a ta žere tak litr na 1000. Jinak je bezproblémová, jenom ta spotřeba oleje je fakt hrozná.
Když to jezdí na olej, tak by to zas mělo mít menší spotřebu benálu, ne? ;p
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 13:49, Rozvody
Jak pan redaktor píše, že je potřeba si nechat nějaké peníze na případné opravy, tak bych upozornil na rozvody. Jakmile bude cena auta na hraně, bude problém koupit pěkný kus se serviskou a ani té servisce se v dnešní době nedá moc věřit. Většina motorů v této kategorii bude mít rozvody poháněné řemenem, který se mění, takže rovnou po koupi honem do servisu a vyměnit rozvodový řemen a s ním všechny kladky. U těch kladek je potřeba na výměně trvat, v mnoha servisech řeknou, že to vymění podle stavu a ušetřených pár stovek se v případě zadřené kladky a přetrženého řemenu vymstí opravou za 25 tisíc. Rozvodová sada i s výměnou vyjde tak 6-10 tisíc, podle výrobce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 14:02, RE: Opel vs Ford
Riccardo posted by:
Ale v recenzi se píše, že to dělaly starší verze motoru 1.6 ... o které verzi vlastně mluvíš ?
Dělá to hlavně motor X16XEL kde problém způsobuje špatná ovalita pístů. Také jsem v recenzi četl že Astra G už tyto problémy nemá a že se vše týkalo jen vozů do r.v.98. Není to pravda a je lepší se motoru X16XEL vyhnout. Jak je na tom Z16XE už nevím, výkon má stejný a problémy s olejem byly už tak notoricky známé, že snad nějakou úpravu provedli.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 15:35, RE: Opel vs Ford
duch posted by:
Dělá to hlavně motor X16XEL kde problém způsobuje špatná ovalita pístů. Také jsem v recenzi četl že Astra G už tyto problémy nemá a že se vše týkalo jen vozů do r.v.98. Není to pravda a je lepší se motoru X16XEL vyhnout. Jak je na tom Z16XE už nevím, výkon má stejný a problémy s olejem byly už tak notoricky známé, že snad nějakou úpravu provedli.
Jenom pro informaci, Já mluvil o géčku, rok výroby 2002.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 21:02, RE: Rozvody
Koloss posted by:
Jak pan redaktor píše, že je potřeba si nechat nějaké peníze na případné opravy, tak bych upozornil na rozvody. Jakmile bude cena auta na hraně, bude problém koupit pěkný kus se serviskou a ani té servisce se v dnešní době nedá moc věřit. Většina motorů v této kategorii bude mít rozvody poháněné řemenem, který se mění, takže rovnou po koupi honem do servisu a vyměnit rozvodový řemen a s ním všechny kladky. U těch kladek je potřeba na výměně trvat, v mnoha servisech řeknou, že to vymění podle sta...
V té jedna-šestce opravdu Focuse. První generace má delší převody, na dálnici málo točí, motor je relativně úspornej a tichej. Vcelku slušně jede i z nižších otáček. Focus sice celkově vypadá odfláknutější než astra - detail jako když se otevře kapota - rám karoserie apod...působí chatrněji, ovšem praxe je jiná, bezpečnost je naprosto totožná s astrou.
Troufám si tvrdit, byť mám opel rád....že u focuse 1 může být člověk klidnější i co se týká spolehlivosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.04.2009 22:13, RE: Rozvody
Koloss posted by:
Jak pan redaktor píše, že je potřeba si nechat nějaké peníze na případné opravy, tak bych upozornil na rozvody. Jakmile bude cena auta na hraně, bude problém koupit pěkný kus se serviskou a ani té servisce se v dnešní době nedá moc věřit. Většina motorů v této kategorii bude mít rozvody poháněné řemenem, který se mění, takže rovnou po koupi honem do servisu a vyměnit rozvodový řemen a s ním všechny kladky. U těch kladek je potřeba na výměně trvat, v mnoha servisech řeknou, že to vymění podle sta...
Sice to s TÍMTO textem NEsouvisí, nicméně jsme zde "probírali" téma "věčné" (déle/více držšící) rozvody u některých motorů Citroën - tak PŘÍČINA/důvod je (poměrně) JEDNODUCHÝ - jsou "širší" (takže "násobek" co konkurence vydrží)
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 10:28, RE: Rozvody
Kylie posted by:
Sice to s TÍMTO textem NEsouvisí, nicméně jsme zde "probírali" téma "věčné" (déle/více držšící) rozvody u některých motorů Citroën - tak PŘÍČINA/důvod je (poměrně) JEDNODUCHÝ - jsou "širší" (takže "násobek" co konkurence vydrží)
Pěkný den
Já mám v autě řetěz takže násobek toho co konkurence v podobě Citroen vydrží.
Pěkný den
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 11:16, RE: Opel vs Ford
duch posted by:
Nabízené vozy nejsou špatné, ale i když já osobně mám radši Opel, tak s motorem 1.6 16V nebrat. Výkonově stačí, ale žere olej. V rodině jeden takový motor máme a žere "jen" cca 1/2 litru na 2000 km, ale ve všech možných klubech a recenzích kde se o tomhle neduhu píše se dočtete že může být i hůř. U Astry volit radši 1.8 16V.
No co, jestli to má emise vpořádku, tak bych to neřešil. Olej není zas tak drahý ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 15:47, Milý Jurke!
Jurke posted by:
Já mám v autě řetěz takže násobek toho co konkurence v podobě Citroen vydrží.
Pěkný den
Vskutku "násobek"? Pokud vím u citroën od maličkého 1.4 HDi po "můj" starý dobrý V6 3.0 benzín udávají doporučenou výměnu ve 240.000 km ,-)
PS: Takže GRATULUJi vám k vašemu vozu - čím to jezdíte? To je "autobus", či snad nějaký "nákladní vůz"?
Trochu "vážně" - on se ten řetěz přeci také "vytahá" a když se musí měnit (a k němu "předpínače" - či jak se tomu říká) - tak to vyjde NÁSOBNĚ dráž (tolik k tomu "násobku" .-)
A ehm, jestli máte Audi V6 3.0 TDi - tak se na případnou výměnu připravte někde okolo 200.000 km a do prasátka si alespoň 30-40 tisíc (ne-li víc) připravte (tolik alespoň ty "nudné" statistiky a dlouhodobé testy)
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 15:52, RE: Rozvody
Kylie posted by:
Sice to s TÍMTO textem NEsouvisí, nicméně jsme zde "probírali" téma "věčné" (déle/více držšící) rozvody u některých motorů Citroën - tak PŘÍČINA/důvod je (poměrně) JEDNODUCHÝ - jsou "širší" (takže "násobek" co konkurence vydrží)
Pěkný den
Co je myšleno tím násobkem Kylie?
Pokud to myslíte jak je to napsáno, tak jste docela odvážná tohle tvrdit. Nemám Citroëna a mám první rozvody psané tuším ve 160 tis. km. Můj otec má vůz zcela jiný nežli já, ale také to není Citroën a má servisní interval na rozvody také 160, nebo dokonce 180 tis. km.
Troufám si tvrdit že pro Citroën asi nebude to pravé odjezdit 300 až 350 tis. km na jedněch rozvodech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 16:40, RE: Rozvody
Kylie posted by:
Sice to s TÍMTO textem NEsouvisí, nicméně jsme zde "probírali" téma "věčné" (déle/více držšící) rozvody u některých motorů Citroën - tak PŘÍČINA/důvod je (poměrně) JEDNODUCHÝ - jsou "širší" (takže "násobek" co konkurence vydrží)
Pěkný den
Opravdu to s tím nesouvisí, protože v zadané cenové relaci bude nejčastější servisní interval 80-100 tisíc km / 4-5 let, podle toho co přijde dřív. A nižší střední třída znamená, že ty auta můžou za těch 8 let najezdit jak 120 tisíc km, tak klidně 300. Takže nediskutovat - vyměnit, tedy pokud nemáte na beton jisté, že to bylo dělané třeba loni a od té doby to ujelo 20 tisíc.

A s těmi násobky bych byl přece jen opatrnější, širší guma stárne stejně jako užší. Tam bude spíše jiný důvod delší výdrže - optimalizovaná dráha tak, aby se řemen tolik neohýbal a tím bude méně namáhaný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 16:50, Asi ten Focus
Dobrý den, doporučil bych Focus 1.6, Měl jsem jej 1,5 roku jako služebák - když byl v opravě, tak jsem měl Astru 1.6 - oboje r.v. 2001. U Focusu se mi v 60 tis. km vysypala převodovka, vytekl olej - všiml jsem si toho na parkovišti, ale netušil, že je to ode mě (u dva roky starého auta to nečekáte). Pak ještě spínač blinkrů (nedržel v zapnuté poloze), jinak to bylo v pohodě. Focus byl dílensky katastrofálně zpracovaný, každou chvilku jsem měl na koberci nějakou součástku z plastu (různé záslepky, krytky apod.), zpravidla jsem neměl tušení, odkud to vypadlo. Výborné jízdní vlastnosti, spotřeba okolo 7 l/100 km, ve městě do 9 l/100 km, ale to bylo u toho Opla taky. Motor u Forda byl pružnější a lépe zpřevodovaný. Jinak vnitřek dost bída - špatné sedačky, špatná ventilace (ale docela výkonná klima), špatné rádio. U Opla to bylo opačně (docela dobré sedačky, horší brzdy, nepřesné řazení) - a hlavně legendární oranžová kontrolka, která se rozvěcela z ničeho nic a pak zase po pár dnech zničeho nic zhasla. Přes všechny výše uvedené výhrady bych radší bral Focus, řízení Opla je nuda. U Focusu pozor na rozvody (kamarádovi se zadřela kladka v 70 tkm, potkaný motor je dost drahá věc).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 17:15, Milý Rubal(e)!
Rubal posted by:
Co je myšleno tím násobkem Kylie?
Pokud to myslíte jak je to napsáno, tak jste docela odvážná tohle tvrdit. Nemám Citroëna a mám první rozvody psané tuším ve 160 tis. km. Můj otec má vůz zcela jiný nežli já, ale také to není Citroën a má servisní interval na rozvody také 160, nebo dokonce 180 tis. km.
Troufám si tvrdit že pro Citroën asi nebude to pravé odjezdit 300 až 350 tis. km na jedněch rozvodech.
S "násobkem" (jako "mírnou NADsázkou") přišel Jurke, já jen "vrátila", že výměna rozvodového řemene je "násobně" LEVNĚJŠí, než u ŘETĚZu (tedy pokud vím, ale myslím že se NEmýlím) a u mého Brumly stejně jako u malého 1.4 či 1.6 HDi se mění ve 240.000 km.
Navíc o NĚKTERÝCH řetězech - např. u motoru Audi V6 3.0 TDi se píše, že výměna ŘETĚZu tam (byť trochu NEplánovaně) probíhá zhruba ve stejné době/počtu kilometrů - tak TAK jsem to myslela (že výměna ŘEMENe je "násobně" levnější než výměna ŘETĚZu ,-)
Tak snad jsem to nějak NE-popletla a už JEDNOZNAČNĚ se "vyjádřila"
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.04.2009 17:29, BEZ diskuzí ...
Koloss posted by:
Opravdu to s tím nesouvisí, protože v zadané cenové relaci bude nejčastější servisní interval 80-100 tisíc km / 4-5 let, podle toho co přijde dřív. A nižší střední třída znamená, že ty auta můžou za těch 8 let najezdit jak 120 tisíc km, tak klidně 300. Takže nediskutovat - vyměnit, tedy pokud nemáte na beton jisté, že to bylo dělané třeba loni a od té doby to ujelo 20 tisíc.

A s těmi násobky bych byl přece jen opatrnější, širší guma stárne stejně jako užší. Tam bude spíše jiný důvod delší výdrž...
... u bazarového vozu - navíc staršího (a dle statistik v česku s více jak 90% jistotou s PODtočeným tachometrem) je to to NEJrozumější - kompletně vše ZKONTROLOVAT a asi i VYMĚNIT!
PS: S tou "výdrží" - NEjsem až tak "znalá/kvalifikovaná" abych mohla posoudit, zeptala jsem se a na ŠÍŘKA (tedy že ty pro Citroën motory bývají širší) mi byla na prvním místě řečena, já jen "předávám" dál jak jsem "nakoupila" ,-)
Ale nedávno jsem četla o voze jež během jednoho roku 400.000 km najel a motor uložený na silentblocích o sobě vibracemi skoro NEdával vědět (cituji ze SOUČASNÉHO testování vozu: "... do kabiny pronikají jen jemné vibrace...motor odpovídá zhruba tomu co známe ještě zpřed nějakých 20ti let" - ehm asi NEznáte model Citrën Traction Avant - ono NENí divu - je maličko "starší" - narodil se L.P. 1934 - je mu právě 75 let
Pěkný den ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 16.04.2009 08:27, RE: Milý Rubal(e)!
Kylie posted by:
S "násobkem" (jako "mírnou NADsázkou") přišel Jurke, já jen "vrátila", že výměna rozvodového řemene je "násobně" LEVNĚJŠí, než u ŘETĚZu (tedy pokud vím, ale myslím že se NEmýlím) a u mého Brumly stejně jako u malého 1.4 či 1.6 HDi se mění ve 240.000 km.
Navíc o NĚKTERÝCH řetězech - např. u motoru Audi V6 3.0 TDi se píše, že výměna ŘETĚZu tam (byť trochu NEplánovaně) probíhá zhruba ve stejné době/počtu kilometrů - tak TAK jsem to myslela (že výměna ŘEMENe je "násobně" levnější než výměna ...
Tak teď už tomu rozumím a s tímto souhlasím. Řetěz není věčný jak si většina motoristů myslí. Taky se časem vytahá, pak je výměna dražší než u řemene.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.