0
back
 

diskuze k tématu: Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)

category of topic classification: poradna, technické dotazy
Helos
number of posts2
date of registration17.02.2021
Wednesday 17.02.2021 18:30, Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)
Dobrý den,po letech k vám přicházím s pokornou prosbou o radu a titulek rozhodně není zavádějící.Poradit mi bude moct pouze skutečný znalec :/.
Koupil jsem si v TOP stavu Astru G 2006 1.6 Twinport 76 kw,což je motůrek se spotřebou jednašestky,ale pružností dvoulitru.Auto jak nové,nicméně trápí ho bolístka.

Po zahřátí,někdy dříve někdy později,ale nikdy ne studené mi vypne servopumpa TRW GEN II s tím,že občas na chvíli zase zapne a pak zase vypne....nicméně děje se to jen za TEPLA.
Nyní k faktům... v ČR jsou tohoto problému plná fora ale v žádném to nedořešili,avšak shodujíc se v tom,že stačí vadný diodový můstek na altíku a klidně proud dávat může,ale servo vypne.
Téměř všichni řeší tuto závadu výměnou alternátoru a čili i já mam již 2 dny nový alternátor...nicméně závada neodstraněna... DTC chyby 0 auto čisté jako lilie,ale po ohřátí prostě pumpa vypne.Kamarád kutil prý (ale to nemám oveřeno a neviděl jsem podrobnosti ani stav při kterém to bylo uděláno)prý na diagnostice vyvolal servo jako jakýsi akční test,a pumpa ožila,po odpojení umřela.... podotýkám,že tento posilovací systém nemá potenciometrický kroužek na volantu (který by to u jiných značek mohl opravdu dělat)......

Ted k jádru pudla,než zaplatím 5 000 korun za novou pumpu.... Nevíte někdo jak je to zapojené?? Souvisí to s teplotou ..možná nějaký přechodový odpor ne?? Není tam nějaké SPOUŠTĚCÍ RELÁTKO??? ANEBO: Nemůže to souviset se špatným servo olejem?,kdy pumpa při změně viskozity prostě vypne??. Mohl by být někdo tak hodný a dokázal by mi poradit?? Na těch forech najdu 10 vláken ale jsou to jen snůžky doměnek,hádání z karet od hospodského stolu a nakonec po 2 stránkách problem NEVYŘEŠEN... a Já skutečně bych tomuto chtěl přijít na kloub,potažmo pokud by si někdo myslel ,že opravdu může takto servo pumpa blbnout,koupil bych starší ale funkční.... Popřípadě zvažuji i alternativu kdyby někdo tento vůz chtěl s tímto jinak výborným motorem,tak tohle je opravdu topovka s úplně novou STK a nabídl bych ji za 36 000 kč................. Budu rád za vaše případné rady a omlouvám se předem,že si nárokuji něčí čas :/ Ale kdybych koupil servo a zaplati mechanikovi výměnu a pak by to byplo nejspíše bych si to hodil už jen z principu a věci cti.

Děkuji mockrát
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 18.02.2021 12:35, RE: Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)
citation:
reakce na: Helos, 17.02.2021 18:30 (Dobrý den,po letech k vám přic ...)


Zajímavý problém. Nejsem kovaný znalec systémů Opelu, nicméně mám pár doplňujících dotazů nebo i možná tipů na vyzkoušení. První mě napadlo podpětí, kde je třeba "ochranná" funkce, že vypne některé relativně "zbytečné" spotřebiče. Ty uvozovy jsou, že by to byla prasárna. Pokud je tam souvislost s alternátorem, trochu se to nabízí, a proto bych zkusil připojit voltmetr (třeba do zásuvky zapalovače) a zkusil zjistit, zda neexistuje nějaká souvislost s kolísáním napětí v síti a výpadky serva.
Další tip ke zjištění by mohl být vytáhnout drátky s indikační paralelně zapojenou diodou z napájení/ovládání serva. Dioda svítí servo jede, vše OK. Dioda svítí, servo nejede, je problém v servu a dioda nesvítí (servo pochopitelně nejede) je problém v ovládání a je třeba najít elektrická schemata a pohrabat se v nich.
Další dotaz:
Mělo by to čerpadlo běžet pořád nebo má algoritmus, kdy se vypíná programově?
Pokud má jet pořád, pak by stálo za úvahu, kdy by mohl nějaký autoelektrikář natáhnout šťávu napřímo po zapnutí zapalování. Pokud má algoritmus, musí se do schemat.

Na předchozím Mondeu byly i nějaké okruhy ovládané od vnější teploty, protože se na palubce zobrazovaly vločky dle venkovní teploty. Tady by mohl být podobný systém, že se tak nestane při studeném motoru, což by opět odkazovalo na schemata. Zkusil bych "ulozto" nebo googe obrázky a dotazem elektrická schemata Astra G v různých jazycích. Občas mám štěstí a takhle něco najdu na EN, DE, RU fórech/stránkách.

Třeba kluky napadne něco dalšího nebo vyvrátí moje doměnky.
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Friday 19.02.2021 07:41, RE: Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)
citation:
reakce na: Helos, 17.02.2021 18:30 (Dobrý den,po letech k vám přic ...)


Já jen tak mimochodem a bokem po úsměvném přečtení obsáhlého popisu problému dodávám, že životnost elektroniky obecně a nejenom autoelektroniky je tak +- nejen podle mých zkušeností 10-12 let. Jestli se autor domnívá, že na autě starém cca 15 let vymění nějakou diodu/kondenzátor/relé či kdoví co a bude mu to zase dlouho spolehlivě fungovat, tak to ani omylem, hlavně ne u zapadoněmeckého drabanta Opela. Ta doba kdy se dělala nesmrtelná auta s minimem elektroniky skončila někdy kolem roku 2003-2004 a pak už se z tohoto segmentu stalo běžné spotřební zboži, ve smyslu použij a vyhoď...
Ve finále zjistíte, že investovaný čas a hlavně peníze převáži zůstatkovou hodnotu toho křápu
Hlavně ta pružnost dvoulitru mě pobavila asi nejvíc, autor chce nejdřív radu o opravu a ve finále nabízí ten křáp k prodeji ))
Howgh.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 19.02.2021 10:44, RE: RE: Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)
citation:
reakce na: gottak, 19.02.2021 07:41 (Já jen tak mimochodem a bokem ...)


Na tom samozřejmě také něco je, nicméně z mé zkušenosti mi ojeté auto zatím nabídlo výrazně lepší TCO než nové, a to i s přihlédnutím k tomu, že obvykle provozuji auta ve věkovém rozpětí 7-17 let a fakt nehledím, jestli žerou 5 nebo 12. Když na to půjdu čistě přes peníze, tak u auta za 1/2 M přijdu po 6. letech přibližně o 300 tKč, čili 50 tKč/ rok. U 6-ti leté ojetiny za 200 tKč přijdu za dalších 6 let přibližně o 120 tKč, tedy 20 tKč/rok a zatím jsem neměl ani jednu ojetinu, aby ročně po mě chtěla na servise 30 tKč, což je rozdíl ztráty hodnoty nového a ojetého.
Pak se ojetina dostane do stavu, kdy už jí cena nepadá, ale nároky na servis stoupají a pak si myslím, že tím dnem d pro výměnu jsou:
a) neprojde STK pro zásadní nedostatek (nebo více drobných)
b) párkrát po sobě se vrátí na laně/podvalníku a je tam ztráta důvěry

Tohle nikomu nevnucuji, je to čistě moje zkušenost a můj úhel pohledu soukromého vlastníka a provozovatele, který má dokonce možnost využívat auta služebního, ale za peníze, kdy je rentabilnější mít svoje vlastní, byť by služební bylo nové v hodnotě přes 1M.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Friday 19.02.2021 14:29, RE: Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)
citation:
reakce na: Helos, 17.02.2021 18:30 (Dobrý den,po letech k vám přic ...)


Asi vám neporadím kde je chyba, nicméně řízení TRW nechvalně proslulo spolehlivostí na Fabii 1 a tak bych řekl že tady zřejmě nezbývá než nechat řízení zrepasovat. Na internetu pro Astru G mají cenu repase 5,5tis.
Pokud by jste si chtěl hrát s elektrikou tak pro tyto případy je ideální k přívodu do řízení paralelně zapojit něco podobného jako hioki data logger a tomu dát vzorkování třeba po 5s a následně se podívat co to naměřilo.
respond
Helos
number of posts2
date of registration17.02.2021
Friday 19.02.2021 15:15, RE: RE: Hledám špičkového odborníka bud na servo řízení TRW Opel,nebo výborného znalce vozu Astra G (potřebuji radu)
citation:
reakce na: ctverak, 19.02.2021 14:29 (Asi vám neporadím kde je chyba ...)



DĚKUJI VŠEM MOCKRÁT ZA VĚCNÉ PODNĚTY !!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.