citation:
reakce na: Helos, 17.02.2021 18:30 (Dobrý den,po letech k vám přic ...)
Zajímavý problém. Nejsem kovaný znalec systémů Opelu, nicméně mám pár doplňujících dotazů nebo i možná tipů na vyzkoušení. První mě napadlo podpětí, kde je třeba "ochranná" funkce, že vypne některé relativně "zbytečné" spotřebiče. Ty uvozovy jsou, že by to byla prasárna. Pokud je tam souvislost s alternátorem, trochu se to nabízí, a proto bych zkusil připojit voltmetr (třeba do zásuvky zapalovače) a zkusil zjistit, zda neexistuje nějaká souvislost s kolísáním napětí v síti a výpadky serva.
Další tip ke zjištění by mohl být vytáhnout drátky s indikační paralelně zapojenou diodou z napájení/ovládání serva. Dioda svítí servo jede, vše OK. Dioda svítí, servo nejede, je problém v servu a dioda nesvítí (servo pochopitelně nejede) je problém v ovládání a je třeba najít elektrická schemata a pohrabat se v nich.
Další dotaz:
Mělo by to čerpadlo běžet pořád nebo má algoritmus, kdy se vypíná programově?
Pokud má jet pořád, pak by stálo za úvahu, kdy by mohl nějaký autoelektrikář natáhnout šťávu napřímo po zapnutí zapalování. Pokud má algoritmus, musí se do schemat.
Na předchozím Mondeu byly i nějaké okruhy ovládané od vnější teploty, protože se na palubce zobrazovaly vločky dle venkovní teploty. Tady by mohl být podobný systém, že se tak nestane při studeném motoru, což by opět odkazovalo na schemata. Zkusil bych "ulozto" nebo googe obrázky a dotazem elektrická schemata Astra G v různých jazycích. Občas mám štěstí a takhle něco najdu na EN, DE, RU fórech/stránkách.
Třeba kluky napadne něco dalšího nebo vyvrátí moje doměnky.