0
back
 

diskuze k tématu: Opel Ampera - první dojmy z jízdy

category of topic classification: německá vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 08:29, Reál
Tak článek konečně přinesl trochu reality do zkresleného světa elektromobilů. Auto za milion je krok správným směrem, když ekvivalentní klasiku lze pořídit do 40%? Jsem zvědav na údaje o prodejích.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 08:51, RE: Reál
David V posted by:
Tak článek konečně přinesl trochu reality do zkresleného světa elektromobilů. Auto za milion je krok správným směrem, když ekvivalentní klasiku lze pořídit do 40%? Jsem zvědav na údaje o prodejích.
Je to pravda, i kdyby jsem měl zbytečný 1.mil Kč, nikdy by jsem si nekoupil takové auto a už vůbec né Opla.. nevím kdo dá za Opla 1.mil.Kč... navíc když za 500tis. můžu pořídit Tdi Octávku se kterou budu jezdit za 5l/100km a bude dobře vybavená a s větším kufrem a mnohem lepší dílenským zpracováním... co si budeme povídat..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:00, RE: Reál
Lukyn2 posted by:
Je to pravda, i kdyby jsem měl zbytečný 1.mil Kč, nikdy by jsem si nekoupil takové auto a už vůbec né Opla.. nevím kdo dá za Opla 1.mil.Kč... navíc když za 500tis. můžu pořídit Tdi Octávku se kterou budu jezdit za 5l/100km a bude dobře vybavená a s větším kufrem a mnohem lepší dílenským zpracováním... co si budeme povídat..
Cítím v tom despekt vůči Opelu zavánějící hospodou. Možná by stálo za to se nějakým chvíli vozit a pak hodnotit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:04, RE: Reál
David V posted by:
Cítím v tom despekt vůči Opelu zavánějící hospodou. Možná by stálo za to se nějakým chvíli vozit a pak hodnotit...
Měl jsem tu možnost mít služební Vectru r.v.2004 s naftovým motorem, vím o čem mluvím, nemít ve firmě i jiná auta, chodil by jsem téměř pořád pěšky... a nemluvím o tom, že servis je drahý, auto neskutečně ztrácí na hodnotě oproti jiným německým vozům a dílenským zpracováním by jsem to přirovnal k vozům Kia z roku 1997... a pořizovací cena téměř všech Oplů je nesmyslně přemrštěná...a s tímhle elektro autíčkem díru do světa neudělájí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:07, RE: Reál
David V posted by:
Tak článek konečně přinesl trochu reality do zkresleného světa elektromobilů. Auto za milion je krok správným směrem, když ekvivalentní klasiku lze pořídit do 40%? Jsem zvědav na údaje o prodejích.
Ad cena -Prozatím to pořád beru jako počátek. Když se na trhu objevily první LCD televize, jejich cena byla pro většinu smrtelníků taky neakceptovatelná. Přičemž dnes už jsou ceny úplně někde jinde. Takže až cena "zlidoví" a vznikne infrastruktura pro pohodlné používání elektro-automobilů, pak bude na čase nad nima přemýšlet. Ad ta spotřeba. Já se ani upřímně nedivím, že prvních 30 km jim spotřeba vyskočila do vyšších čísel. Studený motor-težké auto, nic jiného ani čekat nejde.. To je realita u každého vozu. Tohle bude asi neodstranitelný problém, protože spalovací motor je zde pouze jako doplňkový a v městském provozu si myslím, že se na provozní teplotu prakticky nikdy ani neohřeje.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:14, RE: Reál
Alkantpan posted by:
Ad cena -Prozatím to pořád beru jako počátek. Když se na trhu objevily první LCD televize, jejich cena byla pro většinu smrtelníků taky neakceptovatelná. Přičemž dnes už jsou ceny úplně někde jinde. Takže až cena "zlidoví" a vznikne infrastruktura pro pohodlné používání elektro-automobilů, pak bude na čase nad nima přemýšlet. Ad ta spotřeba. Já se ani upřímně nedivím, že prvních 30 km jim spotřeba vyskočila do vyšších čísel. Studený motor-težké auto, nic jiného ani čekat nejde.. To je realita u...
No tak studený motor v letních měsících bych nebral zrovna za problém. Na ohřátí klidně stačí 2-3 km, je to přece jen benzín, takže celkový vliv na výslednou spořebu bude minimální. Tedy jestli spotřeba studeného motoru bude o 10-20% vyšší a studený bude tak 10% trasy, tak je vliv 1-2%, je to moc?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:16, RE: Reál
Lukyn2 posted by:
Je to pravda, i kdyby jsem měl zbytečný 1.mil Kč, nikdy by jsem si nekoupil takové auto a už vůbec né Opla.. nevím kdo dá za Opla 1.mil.Kč... navíc když za 500tis. můžu pořídit Tdi Octávku se kterou budu jezdit za 5l/100km a bude dobře vybavená a s větším kufrem a mnohem lepší dílenským zpracováním... co si budeme povídat..
To je takové to hodnocení tohoto automobilu předtím, než do něj usednete?
Mám možnost srovnávat Oct I Tdi 2004 s obyčejnou Astrou G 1.4 benzin 2006 a musím říct, že ta Astra na mě působí uplně stejným dojmem zpracování jak Octavia. Když pominu hluk od motoru, tak je i lépe vyřešena proti hluku z vnější je Astra, to je bez debat. Takže pokud Opel z kvality zpracování neslevil, tak si nemyslím, že u Ampery by zpracování pokulhávalo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:34, RE: Reál
Koloss posted by:
No tak studený motor v letních měsících bych nebral zrovna za problém. Na ohřátí klidně stačí 2-3 km, je to přece jen benzín, takže celkový vliv na výslednou spořebu bude minimální. Tedy jestli spotřeba studeného motoru bude o 10-20% vyšší a studený bude tak 10% trasy, tak je vliv 1-2%, je to moc?
20 procent z 5,6 litru uvedených znamena litr nahoru. 4,5 uz by teda znělo lépe. Auto veze navíc celou elektrovýzbroj + baterie, takže zákonitě i více sežere a tudíž se rychleji ohřeje. Navíc nejhorší je podle mě tu hmotnost ve městě uvádět do pohybu, než pouze udržovat rychlost, to si prostě palivo navíc žádá. Mimochodem si myslím, že to bude i více. I ve všude omílaném legendárním Tdičku, když se s ním přetáhnu přes Brno se zapnutou klimou, tak není problém mít při stylu jízdy systémem přiskokem vpřed spotřebu i 7,5- 8 litrů, což je oproti beznym 5,5 litrům asi o 40 procent více. Je to prostě něco za něco. Když pojedu na elektřinu, provoz bude levnější, když budu muset na benzín, bohužel to bude více, než konvenční srovnatelný automobil pouze na benzín. Už jen kvůli té hmotnosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 10:38, Konstrukce
Já si myslím, že původně poměrně dobrou myšlenku zabili snahou o zalíbení ekologům, tedy vytvořili pseudoelektromobil.

Původní myšlenka ale špatná není - klasický spalovací motor nedokáže rekuperovat a tak energie, která byla jednou vydána, se zejména ve městě musí likvidovat použitím brzd. Palivo už zpátky nevyrobí. Vhodný hybrid, třeba Prius, to se slabými baterkami ve městě dokáže dobře řešit, spotřeba udávaná při průjezdem městskou zástavbou to potvrzuje. Jenže při opuštění města se výhody ztrácejí a pokud má mít auto rozumnou dynamiku, tak musí živit slušný motor a spotřeba mimo město je paradoxně vyšší než ve městě.

Kdyby konstrukce Voltu byla udělaná trochu jinak, bylo by to pro mě zajímavější auto. Primárním zdrojem by měl být relativně slabý spalovací motor, kterému by sekundovaly baterie. Baterie by umožnily instalaci slabšího motoru, který by neměl vůbec žádnou mechanickou vazbu na kola a poháněl by pouze generátor. A hlavně - baterie by byly celkově menší, dostačovala by třetina kapacity, kterou má Volt, tedy místo 160 kg by stačilo jen nějakých 50. Nižší váha by se projevila jak v dynamice (100 kg je sakra poznat), tak v prostoru pro posádku, ale hlavně v ceně. No a ten slabý motor, stačilo by 60kW, by běžel většinu času, ale většinou v režimu, kde by dosahoval maximální efektivity, vypínal by se jen v okamžiku, kdy by se nabití baterie blížilo maximu, tedy nejčastěji v městském provozu. Baterie s třetinovou kapacitou by znamenaly čistě elektrický dojezd 20 km, což je nepodstatné, protože by jejich smyslem bylo udržení dostatečné dynamiky v dálničním provozu, tedy bezproblémové udržení cestovní rychlosti i v dlouhých dálničních stoupáních.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 11:41, další krám
Nemám rád tyhle elektromobily, snad jen jako nástroj vývoje technologií to dává smysl, ale to už rozebírat nechci. Jen jsem se trochu zamyslel nad dobíjením z "obyčejné" zásuvky. Při době dobíjení do 4 hodin to znamená průměrně odebírát 18A! Čili špičkový odběr bude ještě o několik ampér vyšší což? To je jako zapojit do zásuvky čtyři výkonné rychlovarné konvice, no nevím nevím, co na to jistič.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 12:34, RE: Reál
Alkantpan posted by:
20 procent z 5,6 litru uvedených znamena litr nahoru. 4,5 uz by teda znělo lépe. Auto veze navíc celou elektrovýzbroj + baterie, takže zákonitě i více sežere a tudíž se rychleji ohřeje. Navíc nejhorší je podle mě tu hmotnost ve městě uvádět do pohybu, než pouze udržovat rychlost, to si prostě palivo navíc žádá. Mimochodem si myslím, že to bude i více. I ve všude omílaném legendárním Tdičku, když se s ním přetáhnu přes Brno se zapnutou klimou, tak není problém mít při stylu jízdy systémem přisk...
Přiznám se, tuhle odpověď jsem nepochopil. Já jsem operoval s procentama, ale výsledek byl tak malý, že bych se o procentech vůbec nebavil.

Co se týče hmotnosti, tak u těch hybridů jde ta hmotnost do pozadí, hlavně v tom městě. Jestliže bude rekuperace úspěšná (a zkušenosti s Priusem říkají že ano), pak se v přískocích hmotnost neprojeví, co vynaložím elektricky nebo benzínový na rozjezd, většinu při rozumném (ne krizovém) brždění vrátím do baterek a příští rozjezd bude za míň elektriky nebo benzínu. Zkušenosti z Priusu říkají, že spotřeba ve městě se pohybuje kolem 4 litrů, ale nevím jak se na tom projeví klimatizace. To by proti TDI se spotřebou 7-8 bylo pro ucpané město rozhodně zajímavé.

Těch 5,5 litrů mimo město je prostě realita aerodynamicky efektivního vozu nižší střední třídy a moc nezáleží, jestli okresky nebo dálnice.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 12:54, RE: další krám
ivan2 posted by:
Nemám rád tyhle elektromobily, snad jen jako nástroj vývoje technologií to dává smysl, ale to už rozebírat nechci. Jen jsem se trochu zamyslel nad dobíjením z "obyčejné" zásuvky. Při době dobíjení do 4 hodin to znamená průměrně odebírát 18A! Čili špičkový odběr bude ještě o několik ampér vyšší což? To je jako zapojit do zásuvky čtyři výkonné rychlovarné konvice, no nevím nevím, co na to jistič.
Toho zatížení bych se nebál - pračka nebo sušička berou běžně 16A a nic se neděje......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 13:46, RE: další krám
Pavlik posted by:
Toho zatížení bych se nebál - pračka nebo sušička berou běžně 16A a nic se neděje......
Souhlas. Důležitýn faktorem je náběhový proud, pokuz už to běží, stačí k tomu mít odpovídající kabel (průřez a délka kvůli teplu).
Takže zbývá vyřešit, aby ta elektrocentrála v autě papala nějaký levný palivo, a je vyhráno...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 14:04, RE: další krám
Pepe posted by:
Souhlas. Důležitýn faktorem je náběhový proud, pokuz už to běží, stačí k tomu mít odpovídající kabel (průřez a délka kvůli teplu).
Takže zbývá vyřešit, aby ta elektrocentrála v autě papala nějaký levný palivo, a je vyhráno...
hm asi jo, koukám na netu, běžné jsou pračky o příkonu 2,2kW, ale taky jednou tolik. Ovšem nedivil bych se, kdyby si to auto bralo v maximu 25A a potom už by to mohlo dělat problémy, třeba když tam bude ještě další spotřebič.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 15:19, RE: další krám
ivan2 posted by:
hm asi jo, koukám na netu, běžné jsou pračky o příkonu 2,2kW, ale taky jednou tolik. Ovšem nedivil bych se, kdyby si to auto bralo v maximu 25A a potom už by to mohlo dělat problémy, třeba když tam bude ještě další spotřebič.
Obávám se, že všichni zapomínáte na jeden dost podstatný detail a to, že nemáme jen jednofázové zásuvky, ale v případě potřeby vyššího odběru třífázové.
Čili budu li mít 3-fázovou zásuvku s jstičem 3x16A (to je nejčastější montovaný jistič), mohu odebírat výkon až 3 x 3680W, tedy 11,04 kW.
Ono ani těch 3680W na jednofázi (při 16A odběru - jasně že je potřeba mít alespoň 16A jistič - to je ale posledních ca 30 let zcela běžné...) není úplně málo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 17:22, RE: Reál
Alkantpan posted by:
Ad cena -Prozatím to pořád beru jako počátek. Když se na trhu objevily první LCD televize, jejich cena byla pro většinu smrtelníků taky neakceptovatelná. Přičemž dnes už jsou ceny úplně někde jinde. Takže až cena "zlidoví" a vznikne infrastruktura pro pohodlné používání elektro-automobilů, pak bude na čase nad nima přemýšlet. Ad ta spotřeba. Já se ani upřímně nedivím, že prvních 30 km jim spotřeba vyskočila do vyšších čísel. Studený motor-težké auto, nic jiného ani čekat nejde.. To je realita u...
Tu spotřebu spočítanou ze 30 km není třeba brát moc vážně. Vůbec není jasné jakým stylem a kde jeli. Jestli někde podél řeky po proudu (tzn. pořád z kopce) s větrem v zádech a rychlostí 60km/h apod. Zajímavý bude nějaký dlouhodobý test s přehledem kolik se dobíjelo ze zásuvky, kolik se tankovalo a kolik % času bežel spalovací motor. Ale obávám se že takového testu se asi jen tak nedočkáme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 18:44, RE: další krám
ivan2 posted by:
Nemám rád tyhle elektromobily, snad jen jako nástroj vývoje technologií to dává smysl, ale to už rozebírat nechci. Jen jsem se trochu zamyslel nad dobíjením z "obyčejné" zásuvky. Při době dobíjení do 4 hodin to znamená průměrně odebírát 18A! Čili špičkový odběr bude ještě o několik ampér vyšší což? To je jako zapojit do zásuvky čtyři výkonné rychlovarné konvice, no nevím nevím, co na to jistič.
Těch 18A by vycházelo, kdyby měli baterky napětí 230V, ale pravděpodobně mají jiné napětí a pak je celý výpočet nabíjecích proudů někde v jiných proudových hodnotách. Jinak moderní nabíječe např. vysokozdvihů jsou poměrně inteligentní a žádné velké proudové špičky se nekonají a něco podobného určitě mají i elektromobily. Určitě se výrobci snaží elektromobily udělat tak, aby šli nabíjet z běžné zásuvky 230V a 16A, třífázovou zásuvku by někde člověk spíš pohledal, někteří majitelé nových satelitních domečků třífázovou zásuvku ani nechtějí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.08.2011 19:58, RE: další krám
ctverak posted by:
Těch 18A by vycházelo, kdyby měli baterky napětí 230V, ale pravděpodobně mají jiné napětí a pak je celý výpočet nabíjecích proudů někde v jiných proudových hodnotách. Jinak moderní nabíječe např. vysokozdvihů jsou poměrně inteligentní a žádné velké proudové špičky se nekonají a něco podobného určitě mají i elektromobily. Určitě se výrobci snaží elektromobily udělat tak, aby šli nabíjet z běžné zásuvky 230V a 16A, třífázovou zásuvku by někde člověk spíš pohledal, někteří majitelé nových satelitní...
Já vycházel z toho, že pro přenesení náboje (práce) uvedených 16kWh během čtyř hodin je potřeba při zásuvkových 230V proud necelých 18A. Pak v autě už bude nějaký to trafo. Každopádně by mě zajímala velikost proudu během nabíjení, asi to nebude konstantní, ale ze začátku to bude větší fofr, si myslim. Ale jak to maj ty Li-ion baterky to nevim. To bude vědět nějaký modelář, to jsou takový průkopníci s bateriema
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.