0
back
 

diskuze k tématu: OD ČTENÁŘE: Je bezpečnější VAZ 2106 nebo Škoda 105?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 00:24,
Na 1.4. se to hodí...:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 00:34,
K pevnosti obou aut se vyjádřit nemůžu (neikdy jsem neboural) ale vlastnil jsem několik škodovek a poté i žigulíků (1500 a 1600). Ale žigul je opravdu proti škodovce malý "tank". Plechy byly snad dvakrát tlustší A hlavně ten motor vpředu. Ale viděl jsem čelní sráčku obou.. Výsledek byl jasný.. Žigul poničený předek (pouze po motor -opravitelné), šáde měla přední kola skoro u sedadel.... Jinak jsem byl s žigulíky vždy spokojen. Ne, že by neměly mouchy, ale proti šáde to jelo, brzdilo, topilo a vešla se do něj bagáž.... A Lada 1600 byla i zpracováním, interiérem a výbavou někde jinde než šádesa. Nejvíc mě na škodovkách štvalo, že ať se pokazila sebevětší blbost za pár korun, auto zůstalo stát. Donekonečna musel člověk opravovat stále stejné poruchy....OPRUZ !!!!. Žigul byl mnohem spolehlivější.. I když se na něm také občas něco podělalo, vždycky mě dovezl, nikdy jsem s ním nezůstal stát...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 00:35,
No,tak to je hustej příspěvek,ale je to aspoň pěkný oživení
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 00:37, RE: bez předmětu
David posted by:
K pevnosti obou aut se vyjádřit nemůžu (neikdy jsem neboural) ale vlastnil jsem několik škodovek a poté i žigulíků (1500 a 1600). Ale žigul je opravdu proti škodovce malý "tank". Plechy byly snad dvakrát tlustší A hlavně ten motor vpředu. Ale viděl jsem čelní sráčku obou.. Výsledek byl jasný.. Žigul poničený předek (pouze po motor -opravitelné), šáde měla přední kola skoro u sedadel.... Jinak jsem byl s žigulíky vždy spokojen. Ne, že by neměly mouchy, ale proti šáde to jelo, brzdilo, topilo...
Žigulík je oproti Škodovce opravdu jak opancéřovaný.Viděl sem menší ťukanec mezi Škodou 105 a starym žigulíkem.Škodovka měla celej předek kaput,ale žigulík měl rozbitý jen zadní světlo.Něco se těm soudruhům ze SSSR musí nechat,dělali opravdu bitelný auta
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 01:53, cssr x sssr
xganga posted by:
Žigulík je oproti Škodovce opravdu jak opancéřovaný.Viděl sem menší ťukanec mezi Škodou 105 a starym žigulíkem.Škodovka měla celej předek kaput,ale žigulík měl rozbitý jen zadní světlo.Něco se těm soudruhům ze SSSR musí nechat,dělali opravdu bitelný auta
jo sak motor je ta nejlepsi deformacni zona
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 09:41, přání otcem myšlenky
A nepozná se bezpečnost spíš podle poškození zdraví cestujících po srážce, než podle množství pomačkaných plechů? Ti kluci určitě nebyli připoutáni, pán ano. A přesto se nikomu nic nestalo, jak v Žigulu, tak ve Škodovce. Boule nepočítám. Tak v čem je ten Žigul bezpečnější ?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 09:52, RE: přání otcem myšlenky
neodborník posted by:
A nepozná se bezpečnost spíš podle poškození zdraví cestujících po srážce, než podle množství pomačkaných plechů? Ti kluci určitě nebyli připoutáni, pán ano. A přesto se nikomu nic nestalo, jak v Žigulu, tak ve Škodovce. Boule nepočítám. Tak v čem je ten Žigul bezpečnější ?
je to jen dukaz toho, ze nestat se to nekde na polni ceste, ale v provozu ve vetsi rychlosti, mohli byt nasledky nedozirne horsi....

muj nazor je a at si kazdy mysli co chce, tak stary sotule na silnici proste nepatri! to auto je rakev, kazdy stret je pomalu smrtelny. kdyz vzpomenu asi pred dvema lety mozna, dyl nabral jeden ridic v oktavce (jeho chyba, ale to je dnesni provoz) asi v 50 skodovku s peti mladyma klukama. octavka byla sice rozmlacena, ale dva lidi co v ni sedeli jsou na zivu, ti kluci ne.... ze skodovky byla jen plechova koule kde byli ty kluci umackani. mozna se to nekomu taky vybavi, bylo to i v televizi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 10:11, RE: přání otcem myšlenky
MaClaud posted by:
je to jen dukaz toho, ze nestat se to nekde na polni ceste, ale v provozu ve vetsi rychlosti, mohli byt nasledky nedozirne horsi....

muj nazor je a at si kazdy mysli co chce, tak stary sotule na silnici proste nepatri! to auto je rakev, kazdy stret je pomalu smrtelny. kdyz vzpomenu asi pred dvema lety mozna, dyl nabral jeden ridic v oktavce (jeho chyba, ale to je dnesni provoz) asi v 50 skodovku s peti mladyma klukama. octavka byla sice rozmlacena, ale dva lidi co v ni sedeli jsou na zivu, ti k...
jo, myslím, že je to bezpředmětná debata, všichni víme, že soudruzi v bývalém CCCP na autech, co se týče matroše nešetřili-důkazem toho je i gute apetit sovětských vozidel...ale budu trochu moralizovat...připadá mi od autora článku přinejmenším slušně řečeno - silně nezodpovědné, že na ty buzeranty idiotský nezavolal policajty...přesně takovýhle hovada pak sednou druhej den do jiný šáde a už to nemusí být o nárazu do žigula, ale třeba o tom, že místo žigula může být cyklista, chodec, nebo dítě...věřte, že vím o čem mluvím, jezdím s RZS . Být pisatalem tak bych se s tím vyřešením situace moc nechlubil...je to ostuda, že policajty nezavolal a tyhle hovádka z toho vyvázly...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 13:09, otázka pro dobré čtenáře
Honza posted by:
jo, myslím, že je to bezpředmětná debata, všichni víme, že soudruzi v bývalém CCCP na autech, co se týče matroše nešetřili-důkazem toho je i gute apetit sovětských vozidel...ale budu trochu moralizovat...připadá mi od autora článku přinejmenším slušně řečeno - silně nezodpovědné, že na ty buzeranty idiotský nezavolal policajty...přesně takovýhle hovada pak sednou druhej den do jiný šáde a už to nemusí být o nárazu do žigula, ale třeba o tom, že místo žigula může být cyklista, chodec, nebo dítě.....
otázka pro pozorné čtenáře co vše videl utor clanku u sveho kamarada hezky clanek prodavam hondu a kupuji cele vesnici ziguliky a budeme se citit bezpecne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 13:10, pro maclaud
Honza posted by:
jo, myslím, že je to bezpředmětná debata, všichni víme, že soudruzi v bývalém CCCP na autech, co se týče matroše nešetřili-důkazem toho je i gute apetit sovětských vozidel...ale budu trochu moralizovat...připadá mi od autora článku přinejmenším slušně řečeno - silně nezodpovědné, že na ty buzeranty idiotský nezavolal policajty...přesně takovýhle hovada pak sednou druhej den do jiný šáde a už to nemusí být o nárazu do žigula, ale třeba o tom, že místo žigula může být cyklista, chodec, nebo dítě.....
jestli myslis tu bouracku na olomoucku tak to bylo trochu jinak - octavia jela v obci cca 80 a nedala prednost s120 ve ktere jelo 5 kluku myslim 3 zemreli a 2 jsou invalidi octavia max potrebovala novy chladic nedavno krizovatku zmenili na kruhovy objezd ale mozna mas na mysli jiny pripad
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 13:26, RE: otázka pro dobré čtenáře
cert posted by:
otázka pro pozorné čtenáře co vše videl utor clanku u sveho kamarada hezky clanek prodavam hondu a kupuji cele vesnici ziguliky a budeme se citit bezpecne
Koníky, psíka, macičku a ???? Ovečky? ))))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 14:27, RE: pro maclaud
pola posted by:
jestli myslis tu bouracku na olomoucku tak to bylo trochu jinak - octavia jela v obci cca 80 a nedala prednost s120 ve ktere jelo 5 kluku myslim 3 zemreli a 2 jsou invalidi octavia max potrebovala novy chladic nedavno krizovatku zmenili na kruhovy objezd ale mozna mas na mysli jiny pripad
jojo, je to asi to co pises, diky za upresneni... jak rikam uz je to dost dlouho co jsem to videl, ale vim ze me to dost utkvelo v pameti.... i tahle bilance ty bouracky co jsi popsal ty pravdivost meho nazoru nevyvraci! skodovka je pojizdna rakev...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 15:00, RE: pro maclaud
pola posted by:
jestli myslis tu bouracku na olomoucku tak to bylo trochu jinak - octavia jela v obci cca 80 a nedala prednost s120 ve ktere jelo 5 kluku myslim 3 zemreli a 2 jsou invalidi octavia max potrebovala novy chladic nedavno krizovatku zmenili na kruhovy objezd ale mozna mas na mysli jiny pripad
Ne..určitě to bude tento příklad. modrá škodovka na kusy...4 mrtví na místě. jeden tuším zemřel v nemocnici. řidič oktávky, kterej nedal na stopce přednost říkal, že kvůli slunci přehlídl značku a trefil je tak v 50 km/h.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 16:03, S tou bezpecnosti to neni tak jednoznacny
Ne vzdy se da tvrdit, ze mene zmackanych plechu znamena bezpecnejsi auto. Energie toho narazu se musi nekam vybit, skodovka na tom vzdy nemusi byt hure. Zalezi na mnoha okolnostech. Mozna v celni srazce ano, ale treba v narazu na sloup, strom, pripade zed to tak byt nemusi. Cim vice enegie pohlti predek, tim lepe pro posadku. Ze by byl motor nejlepsi deformacni zona??? Nazorny pokus, samozrejme jen teorie:)) Zkuste vzit papirovou krabici, privazat si ji na hrudnik a rozebehnout se na zed, krabice bude napadrt, ale vam se nic moc nestane. Zkuste to same s kovadlinou a nasledky budou horsi. Ale vzajemny naraz dopadne opacne..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 01.04.2006 18:52, úvaha
kdosi tu psal o deformačních zónách, jak, už tu někdo psal,vždy je lepší, když se část vozu po nárazu deformuje a tím absorbuje energii, než když energii pouze přenese. ještě bych dodal, že o výsledku nehody nerozhoduje pouze aktivní a pasivní bezpečnosti vozu. crash testy jsou zkoušky, při kterých se určitá část vozu vystaví účinku kinetické energii, která je dáná rychlostí a hmotností vozu při nárazu. jednoduchý příklad: když oktávka, která může mít v plné výbavě v dieselu až 1500kg, narazí do překážky rychlostí 50km, vyvine v okamžiku nárazu kinetickou energie cca 144kJ. tuto energii musí deformovatelná část vozu bezpečně pohltit, aby prostor osádky nebyl deformován.při stejné rychlosti narazí automobil o hmotnosti 850kg a vytvoří energii o hodnotě 81kJ. pokud se takováto auta srazí tak, že vytvoří energii 81kJ, osádky zůstanou nezraněny. pokud se srazí s energií 144kJ, osádka lehčího vozu, bude vystavena téměř 2násobku energie, naž pro kterou je při nárazu vůz ještě bezpečný.jak to asi dopadne?samozřejmě,že v reálu to je podstatně složitější, ale fyzikální zákony zhruba takto fungují. proto nemá smysl stahovat z provozu starší vozy, jak tu někoho napadlo. je to stejné, jako by někdo chtěl všechna auta o stejné hmotnosti +-5%:)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 02.04.2006 17:05, RE: pro maclaud
Martin posted by:
Ne..určitě to bude tento příklad. modrá škodovka na kusy...4 mrtví na místě. jeden tuším zemřel v nemocnici. řidič oktávky, kterej nedal na stopce přednost říkal, že kvůli slunci přehlídl značku a trefil je tak v 50 km/h.
ten padesát nejel a zase jedno hovado co jezdí jako že se mu v ochcávce nic nemůže stát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.04.2006 13:36, RE: pro maclaud
Martin posted by:
Ne..určitě to bude tento příklad. modrá škodovka na kusy...4 mrtví na místě. jeden tuším zemřel v nemocnici. řidič oktávky, kterej nedal na stopce přednost říkal, že kvůli slunci přehlídl značku a trefil je tak v 50 km/h.
presne tak to bylo. bylo to pod svatym kopeckem v Samotiskach. nakonec zemreli vsichni ze skodovky....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 03.04.2006 17:38, RE: S tou bezpecnosti to neni tak jednoznacny
Petr posted by:
Ne vzdy se da tvrdit, ze mene zmackanych plechu znamena bezpecnejsi auto. Energie toho narazu se musi nekam vybit, skodovka na tom vzdy nemusi byt hure. Zalezi na mnoha okolnostech. Mozna v celni srazce ano, ale treba v narazu na sloup, strom, pripade zed to tak byt nemusi. Cim vice enegie pohlti predek, tim lepe pro posadku. Ze by byl motor nejlepsi deformacni zona??? Nazorny pokus, samozrejme jen teorie:)) Zkuste vzit papirovou krabici, privazat si ji na hrudnik a rozebehnout se na zed, krabi...
Bohužel zcela mylná úvaha. Když už chceš běhat proti zdi tak si tu krabici (kovadlinu, motor ...) přivaž na záda (jako v šáde) a pak napiš s čím se do tý zdi naráželo líp
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.04.2006 15:53, RE: úvaha
anonym posted by:
kdosi tu psal o deformačních zónách, jak, už tu někdo psal,vždy je lepší, když se část vozu po nárazu deformuje a tím absorbuje energii, než když energii pouze přenese. ještě bych dodal, že o výsledku nehody nerozhoduje pouze aktivní a pasivní bezpečnosti vozu. crash testy jsou zkoušky, při kterých se určitá část vozu vystaví účinku kinetické energii, která je dáná rychlostí a hmotností vozu při nárazu. jednoduchý příklad: když oktávka, která může mít v plné výbavě v dieselu až 1500kg, narazí do...
Hele nechci tu prudit. ale mám pocit, že energie se počíta jako hmotnost krát rychlost na druhou, tudíž by to bylo 1500*2500= 3750kJ pro oktávku a 2125kJ pro tu 850 rakev. Ale třeba se pletu. Jinak samozřejmě s úvahou v podstatě souhlasim
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 04.04.2006 16:43, RE: úvaha
Vláďa posted by:
Hele nechci tu prudit. ale mám pocit, že energie se počíta jako hmotnost krát rychlost na druhou, tudíž by to bylo 1500*2500= 3750kJ pro oktávku a 2125kJ pro tu 850 rakev. Ale třeba se pletu. Jinak samozřejmě s úvahou v podstatě souhlasim
Kinetická enrgie se počítá jako (m*v2)/2, ale rychlost je třeba dosadit v m/s. ale to jsou detaily,protože poměr energií vyjde stejný. uváděl jsem to jen jako příklad toho, že když se srazí 2 stejně těžké rakve, tak se to dá při rozumné rychlosti přežít, samozřejmě v tom případě už se jde o bezpečnost jednoho každého vozu. kdo má airbagy, asi na tom bude líp, než ten, co je v 105ce nemá.ale pokud se lehké auto, byť s airbagy, srazí s 2x těžším autem, tak už airbag moc nepomůže, když už je volant jednou v hrudníku a nohy kdesi pod zbytkem sedačky. ale naštěstí to takhle tragicky nekončí vždy.
respond
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.