Monday 11.01.2016 19:19,
Jaký auto a k čemu,hlavně?
A4 - naleštěná drahá bída, z roku 2010 bude dýzla s bambilionem kilometrů (Jen naivní hlupák bude vařit, ža to bude mít "deklarovaných a cebií podložených obligátních 120tkm). Realita, že to je 5 let starý auto a 5x50 (minimálněú je 250tkm. To je nájezd, kdy lze čekat zásadní investice v podobě 100x se opakujících záležitostí: turbo, EGR ventily, vstřiky, 2hmota ( i když dýzl bude z 90% s automatem), tkaže k tomu automatická převodovka, snad jsem na nic nezpoamněl. A A4 bude lákaz zloděje (= debily z Ukrajiny, Polska a Čech, kteří v tom budou stále vidět modlu automobilového průmyslu, takže je předpoklad, že jednoho dne po ní zbyde na parkingu je díra).
K tomu stavíte RAV4 - je nutnost vysoká bedna a pseudpopohon 4x4? jezdíte do lesů, polí, do terénu? Jestli ano, Ok, existuje ale dalších X variant. QQ je jen imidž, nic víc. Malý to úplně není, to zase není pravda, o 2 třídy to taky není (dotyčný pisálek v QQ asi ani nesděl, natož aby v tom jel), ale je to auto o ničem. Na SUV to má - jako všechna SUV - malý kfur = na dovolenou je to mnohdy omezující. Do terénu - kdeže. Systém pohonu není na zátěž v terénu stavěný ani omylem. Vysoká stavba kastle jen zvyšuje spotřebu. Uniká mi smysl těchto SUV . Dejme tomu, že RAV4 (zejména starší generace) se v terénu celkem dokázala prosadit a byl to i velmi poslehlivý vůz, ale má stejná omezení, jako QQ. tedy krátký kufr - nedám kola, ani běžky. K čemu vysoká ksatle? Do terénu? bTo snad pak radši Suzukio Grand Vitara = off road, ale zase na cesty? taky špatná volba. Ale dá se, to zase ano.
Zůstal bych u kombi. Pokud se nejezdí do těžkého terénu, pak nemá SUV (navíc QQ je pseudo SUV, co do terénu není radno moc pouštět) smysl. V kategorii vozů kombi je velký výběr. Dnešní lidé jso zaslepení a zmanipoulovaní raklamou - z každé TV či rádai na ně řve reklama o X-overech či SUV jako ideálních auetch pro volný čas. Houby! krátký rozvor = skáče to jak koza. Vysoká bedna = čelní odpor a na dálnici to nejede a žere. Do terénu se to nepodívá - protože pseudopohony 4x4 jsou na dvě věci. V kombi kategorii je možností řada - když chci mermomocí riskovat, že mi auto ve větším městě zmizne, proč nejít do Pasáta, Audi A4/6 (když ut to byl jeden z výběrů), ale existují i vozy typu Mazda 6, Mondeo, Toyota Avensis, Seat Leon kombi, Subaru Legacy či Outback nebo Forester (analogie k QQ či RAV, jen daleko lepší systém pohonu 4x4) a další. V lehkém terénu = vyjet někam ke sjezdovce zvládnou všechny, tam to je o řidiči a pneumatikách, prostorově jsou na tom daleko lépe, než SUV, za jízdy jsou pohodlnější, menší opdor, lepší jízdní vlastnosti díky nižší stavbě, a jistě by se našly i další argumenty.
Zapomněl jsem ještě samosebou na Hondu Accord, ale ta je jako ojetina prakticky nesehnatelná, potažmo aby měla navíc menší nájezd a dýzl je ještě k tomu dosti drahý díky speciifckým dílům (FAP).
Já vím, že Audi má v našich zemních imidž a rpo řadu lidí je to "zvuk", stejně jako Oktávka (až bych řekl, že je glorifikována), ale je třeba si uvědomit rizika = cena, nájezd, servis, dýzl=problémy. Pasát je levnější, i když vše platí i pro něj beze zbytku, mimo to imidž. Moje volba by byla japonský vůz, nebo tuctové MOndeo. Má ho sice kdekdo, ale i to o něčem svědčí. Servis všude, spolehlivost slušná, prostoru nadbytek, benzínové motory 1,6 eccoboost jsou téměř bez problémů, spotřeba malá, jede to dobře, podovozek špičkový, cena slušná, nabídka ojetin dobrá. Mazda 6 je menší, benzínové motory výborné, nabídka ojetin zásadně menší, u starších kusů riziko koroze (chronická bolest všech Mazd, včetně novějších modelů), servis podstatně dražší, prostor menší, jídzní vlastnosti příkladné. Totéž nabídne Mazda 3, ale je ještě o kus menší. Jízdní vlastnosti vynikající, lepší, jak M6 či Mondeo. Avensis je bezpohlavní auto pro ty, co chctějí jen přejet odněkud někam a nevnímat, jak jedou, prostě jen jedou. Nabídka minimální, dýzly novější řady s otazníkem (drahé a řada zádrhelů), servis drahý, ale spolehlivost - zejména benzínů-vynikající. Seat Leon - je slušná nabídka pro ty, co chtějí koncern, ale nechtějí zrovna Oktávku či Golfa. Leon je výborné auto, výborné provedení a zejména výtečná antikorozní ochrana. Strohý vnitřek, slušné provedení, velmi dobré jídzní vlastnosti, proti Oktávce o dost výrazně levnější, jak nový, tak jako ojetina. Bohužel, u benzínových motorů (stejně ajko u ostatních aut z produkce Das Auto) je třeba bedlivě vybírat motorizaci, která netrpí příliš moc na chronické vady- takové motory jsou, ale já si nejsem jistý typem, takženeardím. Snad 1,8TSI je dobrý motor, co jede, nežere a snad není v té třídě těch horších (rozvody). Subaru pominu - to je specifická značka, která dráždí některé místní členy (proč? když nabízí vše, co vůz pro volný čas má mít? Od pohodlí, příkladné spolehlivosti benzínových agregátů, pohodlí, nekradou se, nejlepší pohon 4x4 v manuální verzi převodovky, který může směle i do těžšího terénu, limit je jen ve výšce podvozku, s přiměřenou spotřebou benzínu na to, kolik váží a jaký má pohon a paní asi není závodník, nekradou se, nehnijí zdaleka jako Mazdy, atd. jen servis je dražší, ale spolehlivost to vyváží. Ne každý zkousně vzhled-k němu si musí najít cestu). Pak zbývá nižší třída - Mazda 3, Toyota Auris, Honda Civic/Civic Tourer. Vše jsou slušná auta, ale je znát, že je to prostě o třídu níže. Auris je na tom asi nejlépe z hlediska pohodlí, bohužel 1,6 na ni je málo a CVT převodovka může být časem problém. Civc je dobrá volba pro ty, co chtějí klasický atmosferický motor, kdy se ale nesmí bát zajít si pro výkon do vysokých otáček a nevadí jim dyzajn palubovky, potažmo celého auta, trvdá sedala, hlučnost od podvozku i od motoru - Auris je daleko tišší. Stejně se projevuje i Mazda 3 - štěrk od kol dokáže jednoho vyděsit, jaký to dělá v zimě kravál. Navíc malý kufr.
A pak Francouzi - Renault Megane - chce to oprostit se od předsudků a neposlouzchat kydy od pípy, ale zajít někam a svézt se. Mnohý odpůrce byl mile překvapen... Levný, prosotorný, nehnijí a spolehlivý o nic míň, než auta ze stejné třídy jiných značek. Malý Focus (dvě poslední generace jsou mizerné z hlediska posezu a místa vpředu, kdo měl kdy Focuse 1, tak ví, co mám na mysli. Oktávku jsem záměrně nezmínil, neřadím se rád mezi stádo ovcí a jdu svou cestou, ale její užitné vlastnosti hodnotím kladně. Jen s těmi benzíny je problém... Jako u Leona.
A k té A4: kdo tu psal, že sedan, tak samosebou je lepší varianta kombi či dokonce Allroad, který vypadá hezky. Jenže je tu řada těch výše vyjmenovaných "ale". od dýzlů počínaje, stočenými tachomtery konče, kradené vozy, pozměné doklady k vozům, rizika krádeže, atd.... A cena za všechno. Za značku si musíte dobře připlatit.
Jo a ještě zásadní věc - teď jsem si všimnul - na skoky 3km je dýzl totálně nevhodný!!!! Snad někdo jiný vysvtělí,. mně už se nechce.
respond