0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Nissan Navara – jaký motor vybrat?

category of topic classification: japonská vozidla
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 04.07.2014 08:59, ...
jel jsem před lety skoro vším v téhle kategorii (snad kromě mazdy a isuzu) a po amaroku - tehdy novinka - mě nejvíc zaujal hilux.
měl jedinou nevýhodu oproti navaře, 5ti kvalt. ale pokud nejezdíte hlavně dálnice...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 04.07.2014 10:42, výběr
základní problém vidím v tom že v benzínu se Navara prakticky nevyskytuje a když už tak je to dotažená z US-nejsem si jistý jestli se v Evropě vůbec benzín nabízel. ale dovozu z US a motoru bych se vůbec nebál, jedná se o poctivý a mnoha cenami ověnčený šestiválec z řady VQ, konkrétně VQ40DE kdy ona čtyřicítka značí objem 4 litry. osobně jsem měl možnost VQ motor vlastnit v sedmi autech (Maxima QX, R.VelSatis, 3x350Z, G35 coupé a nyní Infi FX35) a rozhodně na něj nemohu říci křivého slova. pokud nevadí spotřeba kolem 15ti na sto a automat tak bych do toho šel. plyn je otázka do 25k, a jezdíte reálně místo 5Kč/km za 3Kč/km, tedy levněji než s naftou. o té bych uvažoval pouze v případě detailní z znalosti konkrétního auta, motory 2.5 si moc nerozuměly s longlife intervaly 30.000km. ale vím o Navaře/Pathfinderu který má najeto 350k a motoricky je OK. majitel mění olej po deseti tisících a chová se k autu jako člověk. osobně bych se podíval o třídu výš, Pathfinder Armada/Titan. monstrózní V8 5.6 litru a tažné na 3.800kg známý za tím tahá jachtu. a s plynem se to dá i uživit. paradoxně je u nás Titan levnější než starší Navara v naftě takže za méně peněz podstatně víc muziky.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 04.07.2014 12:07, ...
ještě se do něj dává 2.5 benzín QR25 který se dává i do X-Trailu, Altimy apod. ale ani ten jsem nikde nenašel na prodej. aktuálně jediný nabízený benzínový je čtyřlitr s LPG.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 04.07.2014 12:22, nafta
Pokud si dobře pamatuju tak dieslu v Navaře nejvíc škodí rychlá dálniční jízda. Potom se poměrně často a rychle vysypal. Vzhledem k tomu že si to dost lidí plete s osobním autem tak je podobný způsob užívání dost častý.
Osobně to moc nechápu, je to poměrně nepohodlné auto a každým kouskem je navíc vidět že je to užitkáč. S prázdnou korbou nic moc komfort. Levné to v lepší výbavě taky nebylo.
A v kombinaci s longlife to asi bude vážně průser.
Takže kupovat to jako ojetinu od neznámého člověka je asi dost risk.
Jak píše Krtek, u benzínu bude největší průser ho sehnat. Potom už by to mělo být ok, nádrž na plyn nikde překážet nebude.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Friday 04.07.2014 13:44, Benzín?
ten se dával snad jenom do Titanu, což je americká verze... v Česku se benzín vůbec neprodával...
respond
Corlis
number of posts135
date of registration14.03.2007
Friday 04.07.2014 14:21, re:
boha jeho, jen ne navaru a diesel, dyt tam lítaly ojnice ven, vedle naší firmy měli dvě v parku a obě jim odešly a ano, používané trasa praha - brno. A to měli pravidelný servis ale ten posr....longlife. Jděte do Hiluxu
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 04.07.2014 14:33, RE: Benzín?
Reno posted by:
ten se dával snad jenom do Titanu, což je americká verze... v Česku se benzín vůbec neprodával...


Titan je kapánek větší, je to pickup odvozený od Infi QX56/Pathfinderu Armada
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 04.07.2014 14:36, benzín
na mobile.de ani jeden, v Polsku jeden starý (2002) lpg, jinak nic...
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Sunday 06.07.2014 11:02, Navara v dieselu a konkurence
Taky mám rád velké pick-upy a dokázal bych si představit v nich jezdit denně (ale jen kratší trasy), Navara patří mezi nejhezčí a provedením interiéru mezi nejosobáčtější. Bohužel její diesely nemají valnou pověst a nejde jen o klasiku typu turbo a vstřiky. Určitě by bylo míň problémů, kdyby si ji někteří řidiči nepletli s dálničním křižníkem typu Q7 a olej se měnil postaru. To už tu bylo řečeno. Benzíny jsou doporučitelné, ale téměř nejsou. Myslím, že pick-up v dieselu s nejmenšími servisními náklady bude Ford Ranger, nebo Toyota Hilux. Přímým konkurentem je ale VW Amarok, který je ještě jako ojetina mladý a ceny tomu odpovídají. Ale s jednoturbovým 2,0 TDI, může být i rozumně uservisovatelný.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 06.07.2014 20:22, RE: benzín
tomaskrtek posted by:
na mobile.de ani jeden, v Polsku jeden starý (2002) lpg, jinak nic...


a koukni na tipcars tam zrovna jeden americkej je
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Sunday 06.07.2014 21:06, RE: benzín
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
na mobile.de ani jeden, v Polsku jeden starý (2002) lpg, jinak nic...
a koukni na tipcars tam zrovna jeden americkej je


píšu to ve třetím příspěvku, 4.0 lpg
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 07.07.2014 08:31, RE: benzín
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
na mobile.de ani jeden, v Polsku jeden starý (2002) lpg, jinak nic...
a koukni na tipcars tam zrovna jeden americkej je
píšu to ve třetím příspěvku, 4.0 lpg


mea culpa
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Monday 07.07.2014 09:21, RE: benzín
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
Reno posted by:
tomaskrtek posted by:
na mobile.de ani jeden, v Polsku jeden starý (2002) lpg, jinak nic...
a koukni na tipcars tam zrovna jeden americkej je
píšu to ve třetím příspěvku, 4.0 lpg
mea culpa

a zrovna do toho bych klidně šel, s cenou půjde majitel rád dolů, takový exot si kupce v našem dieselkrálovství hned tak nenajde...a za 200 či možná míň by to nebylo od věci. 120tis. km je legrace pro takové auto (a podle fotek poctivých-u novějších US Nissanů při stáčení naskočí nula před číslem, tady není).
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Monday 07.07.2014 11:35, RE: Navara v dieselu a konkurence
Paul posted by:
Taky mám rád velké pick-upy a dokázal bych si představit v nich jezdit denně (ale jen kratší trasy), Navara patří mezi nejhezčí a provedením interiéru mezi nejosobáčtější. Bohužel její diesely nemají valnou pověst a nejde jen o klasiku typu turbo a vstřiky. Určitě by bylo míň problémů, kdyby si ji někteří řidiči nepletli s dálničním křižníkem typu Q7 a olej se měnil postaru. To už tu bylo řečeno. Benzíny jsou doporučitelné, ale téměř nejsou. Myslím, že pick-up v dieselu s nejmenšími servisními náklady bude Ford Ranger, nebo Toyota Hilux. Přímým konkurentem je ale VW Amarok, který je ještě jako ojetina mladý a ceny tomu odpovídají. Ale s jednoturbovým 2,0 TDI, může být i rozumně uservisovatelný.


ford ranger je proti navaře žebřiňák na rozbité okresky...kromě užitných a užitkových hodnot byl - "jako osobák" - o dvě/tři generace zpět (apoň model, co se prodával do jara 2011).

amarok je drahá novinka s jistým specifikem - jednoturbo nevyhovuje dynamikou (je to dobrý motor pro "pracanta", nikoli pro dálniční přesuny), dvouturbu věří málokdo (ale asi bych ho zvolil, pokud bych měl jezdit po dálnici, nebo s těžším přívěsem). navíc je to jen dvoulitr a v terénu to chce citlivější nohu na spojce, páč je trochu "anfahrschwach"

o hiluxu už jsem psal...podvozkem a komfortem byl lepší než navara, k "dokonalosti" mu scházela šestka. samozřejmě, že byl celkově horší než amarok, ale taky byl vyvinut jindy...což by se mohlo projevit pozitivně na životnosti
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 07.07.2014 11:57, RE: Navara v dieselu a konkurence
Biturbo mám v multivanu a naprosto bez závad. Najeto za necelé 3 roky 82t km a nechovám se k němu uplně nejlépe. Vím totiž že to dám nejdéle za rok protiučtem... takže klasika - longlife, když pospíchám nečekám moc na zahřátí, málokdy dochlazuju turba... prostě vidět že se k autu takhle chová zaměstnanec tak ho zabiju. :D Přesto drží statečně. Pocitově jede hůř než předešlá 2,5 128kW, ani spotřeba neni lepší. Ale u minulého jsem neměl haldex, v zimě nebo s lodí k nezaplacení.
U ostatních dodávek longlife nepoužívám a všechny poučuju jak s tím mají jezdit ( :D ), ale ty mi za dobu užívání najedou cca. 3x tolik co soukromé auto. Tak proto.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 07.07.2014 22:06, RE: Navara v dieselu a konkurence
PetrT posted by:
ford ranger je proti navaře žebřiňák na rozbité okresky...kromě užitných a užitkových hodnot byl - "jako osobák" - o dvě/tři generace zpět (apoň model, co se prodával do jara 2011). amarok je drahá novinka s jistým specifikem - jednoturbo nevyhovuje dynamikou (je to dobrý motor pro "pracanta", nikoli pro dálniční přesuny), dvouturbu věří málokdo (ale asi bych ho zvolil, pokud bych měl jezdit po dálnici, nebo s těžším přívěsem). navíc je to jen dvoulitr a v terénu to chce citlivější nohu na spojce, páč je trochu "anfahrschwach" o hiluxu už jsem psal...podvozkem a komfortem byl lepší než navara, k "dokonalosti" mu scházela šestka. samozřejmě, že byl celkově horší než amarok, ale taky byl vyvinut jindy...což by se mohlo projevit pozitivně na životnosti. Biturbo mám v multivanu a naprosto bez závad. Najeto za necelé 3 roky 82t km a nechovám se k němu uplně nejlépe. Vím totiž že to dám nejdéle za rok protiučtem... takže klasika - longlife, když pospíchám nečekám moc na zahřátí, málokdy dochlazuju turba... prostě vidět že se k autu takhle chová zaměstnanec tak ho zabiju. :D Přesto drží statečně. Pocitově jede hůř než předešlá 2,5 128kW, ani spotřeba neni lepší. Ale u minulého jsem neměl haldex, v zimě nebo s lodí k nezaplacení. U ostatních dodávek longlife nepoužívám a všechny poučuju jak s tím mají jezdit ( :D ), ale ty mi za dobu užívání najedou cca. 3x tolik co soukromé auto. Tak proto.


hele nejsem si jistej, jestli v dnešní době systémů start-stop něco řeší dochlazování turba, když přijedeš na benzínku, nebo do města z dálnice, zastavíš na prvních světlech a motor ti chcípne...

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.