0
back
 

diskuze k tématu: Vyplatí se koupit starší Nissan Murano 3,5 V6?

category of topic classification: poradna, automobilky, japonská vozidla
Ondra 111
number of posts22
date of registration23.04.2016
Tuesday 31.05.2016 18:54, Vyplatí se koupit starší Nissan Murano 3,5 V6?
Dobrý den,
S přítelkyní si chceme koupit nějaké "lepší" auto. Prioritou je pro mě bezpečnost a spolehlivost. Časem počítáme s dětmi takže místo vzadu a kufr na kočár.
Rozpočet cca 140-170 tis. + rezerva na servis. Roční nájezd +- 15-20 tis. Km. Časem bych nejspíš předělal na LPG.
Padl mě do oka Nissan Murano, z hlediska hodně auta za relativně zajímavé penize.
Vyplatí se tohle auto koupit? na co si dát hlavně pozor a na co se zaměřit?
Jsou převodovka a motor velké riziko z pohledu výdrže? Kde je dobré kupovat náhradní díly a kde servisovat aby mě to nesedřelo z kůže? (Brno a okolí)
Případně jiní kandidáti, kteří mají zajímavý poměr cena/užitná hodnota?
Děkuju za příspěvky do diskuze.
Ondřej
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 31.05.2016 20:07, murano za 140-170 tisíc???
Auto s PC přes milion si drží svoji cenu Ale bohužel jen za servis. Převodovka CVT je časovaná bomba. Oprava v případě poruchy může vyšplhat ba úroveň PC ojetiny. Motor snad ani problém není, ale má své ale. Například některé 3,5 žraly více oleje ve větším nájezdu. Občas se zanáší škrtící klapky (jao u 3,5, tak i u 3,7 Nissan motorů). Podvozek celkem ujde, je robustní,a le vzhledem k hliníkvým prvkům náprav dosti drahý na servis v případě nutnosti výměny ramen.

A nyní k praktičnosti. Auto je 4x4 tzb. má vzadu diferák. Díky tomu má zvýšenou podalhu v kufru. Díky tomu je to nesmyl pro vožení kočáru a krámů. Ve vedlejším vláknu je diksuze, proč jdou SUV na dračku. proč do BRNA potřebuješ neforemnou těžkou krabici s pidi kufrem??? proč na převážení krámů nevezmež například MOndeo??? Bude tě stát zlomek nákladů, výběr je megavětší, servis na kždým rohu, dílů po příkopech plno,. kufr gigantický, spolehlivost řádově vyšší, protože tam není ona časovaná bomba CVT a spotřeba daleko menší, místa uvnitř králosvky více, bezpečnost naprosoto identická a nakládání dětí do Murabna je jen kec, který nemáš podložený.

Žádný SUV - ŽÁDNÝ!!! - nemá stejno užitnou hodnotu, jako pořádný kombi typu Mondeo, Mazda6, Subaru Outback, Pasát a jiné kombi střední třídy, i Oktávka je na tom lépe.

Jinak drobnost ke spotřebě Muraba - na autorevue najdeš test Murana. Sice já mám na něj svůj názor, ale při testu se nedostali tuším pod 12 nebo dokonce 13/100 (Sice já jsem schopen jezdit s podobným motorem - 3,7 i pod 9/100, ale ne ve městě). V Brnisku počítej fakt s těmi 14/100, 3,5 a CVT dělá v nádrži zázraky

A kdyžy by to fakt muselo bejt Murano, pak po FL, ale na nej nemáš budget. Chceš li nutně japonce, 4x4, automat a to vše za 150-200tCZK, podívej se na Outbacka s manuálem, nebo automatem, jak je libo. Dostaneš více muziky za stejné peníze.

(Dofám, že sem nepřilítne PetrS, Reno a pod - ti by ti Subaru jistě vymluvili. Jenež ani jeden z ich ho neměl, za to já mám už třetí, takže s klidným svědomím píšu, co píšu)
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Tuesday 31.05.2016 20:18, Nnnnnnn jjjjjjjjj ggggggh
Kdyz jsem se zminil ze nejvetsi omyl a pruser noveho forestra je mimo jine převodovka CVT tak byl ohen na strese a ejhle. Asi uz se v tom Zdeny svezl. To to trvalo....
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Tuesday 31.05.2016 21:23, Nissan Murano
Zdeny, popravdě, dlouhou dobu jsem se ztotožňoval s Tvými příspěvky, byl jsi pro mne jeden z rodiny Subaru-fans, ale poslední týdny spíš jen kroutím hlavou...a měl jsem rád Tvoje komenty, i přes ten roztomilý bordel v gramatice- ale promiň, určité jednostranné vidění, jaké tu prezentuješ, už není můj šálek kávy.

Nyní k tématu- na rozdíl od Zdenyho máme Murano doma, jezdí s ním manželka, už jsem to tu párkrát zmínil. Kupované v Plzni 2012 se 190tkm, po prvním majiteli, nyní cca 270tkm.

Ad spotřeba- Murano je naprosto nejúspornější SUV, jaké znám. Mám osobní zkušenost s Lexusem RX300, RX330, Tribecou 3.0...a žádné z nich se spotřebou Muranu ani nepřiblížilo. Na dálku s dodržením předpisů spotřeba nepřeleze 10 litrů. lví podíl na tam má CVT převodovka, která drží otáčky absurdně nízko- při 90km/h netočí ani 1500rpm.

K autu samotnému - v říjnu to budou čtyři roky, najeto skoro 80.000km, závady žádné. Po koupi se řešily prasklé výfukové svody, zadní, jinak nic, akorát proběhla výměna brzd. Auto jezdí na pneu 235/60/18, po koupi předěláno na LPG. Dlouhodobě manželka jezdí za 13l LPG, ovšem 90% dálky.

Motor má rozvody řetězem, řešit netřeba. Převodovka funguje perfektně, stejně jako zbytek auta. Místo je naprosto královské. Můj kamarád se 195cm si na sedadle spolujezdce natáhl nohy, na což z jiných aut nebyl zvyklý.

Manželka auto miluje, má z něj perfektní výhled a dobře se jí řídí. Dětská sedačka se příjemně nandavá, člověk se nemusí ohýbat. Zadní sedačky jsou polohovatelné. Kolega ve firmě má Infiniti FX35, a rozdíl v kufru je přímo propastný. Murano nemá extra velký kufr, ale na běžné potřeby stačí a díky výšce hrany je nandavání čehokoliv příjemnější než do kombíku.

Ještě je třeba zmínit jeden fakt. Murano slouží doslova jako náklaďák pro tuny nákupů. Každý týden jezdí manželka do německa, má sklopené zadní sedačky, a vrací se naložená po okraj. Každý týden auto odtahá stovky kg zboží, a to většinou v Německu trvá půl dne, než to pokoupí a naskládá. Pak se přes hory vrací zpátky...ale čepy, ramena, tlumiče, ještě nic jsem neřešil. Každý měsíc nechávám auto kontrolovat, ptž vozí i dítě, ale vše v pořádku.

Nechci, aby to vypadalo jako oslavná oda, možná jsme měli štěstí na dobrý kus, ale já jsem velmi spokojen. Manželka má auto, které jí plně vyhovuje na zásobování jejího obchodu, díky LPG s nízkými náklady, a já za čtyři roky nemusel řešit žádné trable se servisem- auto jezdí a jezdí. Prostor, jaký vznikne po sklopení sedaček, je ohromný, a vysoké krabice, které v Muranu dosahují po strop, do kombíku normálně nedá.

Příští rok čekám, že auto bude mít na tachometru 300tkm, a půjde do světa. Při koupi vyšlo na 165 tisíc, plyn na 33t, výfukové svody na 8t, a brzdy dohromady asi na 10t. Díky místní menšině, která tahá vagony nových gum z autosalonů z DE, mám nové pneu s dva roky starým DOT za 8 tisíc, letní Nokian a zimní Pirelli Scorpion. A jinak čtyři roky a 80tkm bez starostí a problémů. Další auto bude rozhodně Murano po FL, manželka nechce o ničem jiném ani slyšet.( I když se jí snažím ukecat na Tribecu 3.6 nebo Mazdu CX-9, že tam dá víc zboží ) Je pikantní, že soused už dlouho má o naše Murano zájem, i když ví, kolik má najeto, i když vidí, jak je každý týden naložené až po okraj zbožím...ale taky ví, že do servisu jezdí jenom na výměnu oleje. Ovšem nutno dodat, že auto má nerezové nášlapy, broušené elektrony z Murana 2014 a na svoje kilometry nevypadá vůbec blbě :)

Za sebe ho rozhodně můžu doporučit. Ovšem žádný dovoz, ale koupené v CZ, po prvním majiteli, pravidelně servisované- a myslím, že budete velmi spokojen. Je to SUV, není to hot hatch na rychlé řezání zatáček, ale pohodlné auto na pohodlné cestování, a ze zkušeností mých a dalších třech v okolí, i velmi spolehlivé.

A propo, zrovna ve Varech je momentálně jedno k mání které znám, 2005, po prvním majiteli, najeto necelých 150tkm, koupené a servisované v Nissanu v KV...a třeba tohle je auto, u kterého vím, že najede dalsích 100tkm bez nějakých investic. Auto po starším a pečlivém majiteli, to je cesta kterou bych rozhodně šel. A Murano není naftový kombík, lidé si ho nekupují aby s ním polykali tisíce km měsíčně, takže není problém najít auto s jedním majitelem a slušným nájezdem. Jinak přeji hodně štěstí a šťastnou ruku při výběru.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 31.05.2016 22:30, Ondro, prosim tebe
Dobře že píšeš "lepší" v úvozovkach. Jestli máš na auto 140 tisíc tak uvaž jen kolik budou stát dvě sady gum v jeho rozměru. Jakékoliv investice ti nabourají rozpočet velmi podstatně. Kup si nějakého kombíka, benzín, čím novější tím lepší. Na provoz SUV nemáš. Pořizovací cena neznamená nic.
A v Brně určitě nepotřebuješ 4x4. Když jsem se sem přistěhoval tradovalo se tu, že brňáci zimní pneu nekupují:)
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 01.06.2016 05:55, RE: Nnnnnnn jjjjjjjjj ggggggh
Valnoha posted by:
Kdyz jsem se zminil ze nejvetsi omyl a pruser noveho forestra je mimo jine převodovka CVT tak byl ohen na strese a ejhle. Asi uz se v tom Zdeny svezl. To to trvalo....


Ne, problém je jinde. jednak -CVT v Levorgu mě dost mile překvapilo, to je hodně dobrá převodovka, na rozdíl od první generace, ale co jí zůstalo ( i když - zase - Subaru kombinuje prvky CVT s HDM), takže to ení ten pravý příklad), zůstalo jí riziko nízké životnosti. Ale zase - jsou auta - nakonec Symaptico o tom dole píše, která jezdí s 300tkm na hrbu a CVT jim fungují, ale bohužel i já jsem se už setkal s lidmi,. kteří řešili opotřebované CVT a bylo to doslova likvidační. Jedním z lidí, kteří to řešili dokonce i na tomto foru, bylo člověk právě se Subaru (1. generace CVT) a dovoz dílů z USA ho vyšel přes 10.000USD!!! Děkuji, tudy cesta nevede, ale CVT jako celek bych si naopak v autě uměl představit, nebýt toho "kdyby". Takže, CVT klidně ano, ale když-tak novou, kde je jakás takás záruka, ale zcela jistě ne jetou s dejme tomu 200tkm.

Na druhé straně nutno objektivně dodat, že když jsem pobýval v Arábii, tak aut s CVT tam jezdí miliony a nezdá se, že mají nízké nájezdy. Avšak netuším, kolik z těch aut má třebas CVT po výměně nebo repasi.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 01.06.2016 06:05, Sympatico
Jsem sklíčen, že ke mně už nechováš dávné sympatie, Sympatico. Bohužel, co se dá dělat. Přesto si dovolím oponovat formou otázek:
- Murano versus Mondeo: které převeze více nákladu?
- Murano versus Mondeo: které bude mít levnější provoz a servis?
- Murano versus Mondeo: kde je více místa pro pasažéry?
- Murano versus Mondeo: který motor bude úspornější? 3,5V6 nebo R4 2,0i?

Nic ve zlém, tvůj vůz je doklad toho, že výjimky potvrzují pravidlo. test Murana sCVT je na autorevue.cz. mrkni se na spritmonitor, jak si stojí spotřeba Murana. Průměr tam je 12,07 s tím, že max. sahá k 15+ l/100. Jsi li trochu soudný, tak to potvrdíš. Těžký a velký auto s 3,5 ne zrovna nejúspornějším prostě nebude jezdit za 8, nota bene ve městě. Tam to bude fakticky těch 13, ale asi i více litrů.
Je dobré na danou otázku odpovědět i s těmi zápory, které v sobě nese. Ty jsi spokojen a přejme ti to, ale objektivní důvody, které je třeba zmínit a které by mohly provoz ojetého více než 10 let starého Murana přinést, jsou tu taky.

A poslední - srovnávat Murano a Infiniti X35 zcela nejde, FX má daleko menší vnitřní prostor, což je daň za svažující se zadní partie. Přesto se domnívám, že půdorys kufru bude prakticky identický. EX je menší, ale změřené to nemám, takže tady vařím z vody. Nicméně v několik FX jsem se povozil a pravdou je, že u FX37/45 mě kufr zajímal až v poslední řadě
respond
Ondra 111
number of posts22
date of registration23.04.2016
Wednesday 01.06.2016 07:23, murano murano murano
Ahoj,
Děkuju za názory, bydlíme cca 20km od Brna, a tam budeme jezdit do práce atd. Takže po městě se bude jezdit, ale i mimo město. Stejně bych ho po koupi předělal na LPG. Btw. Nějaké návrhy kde mně udelaji LPG nejlíp, nejkvalitněji a jakou značku? Určitě preferuju kvalitu nad cenou. Zase alespoň Jihomoravský kraj.
Cenu sem napsal 140-170, protože když sem se díval tak tam 1. Generace Z50 se pohybuje cca 100-170 tis. Jinak s náklady po koupi počítám. Nemám zase problém koupit pneu, brzdy, oleje motor, CVT, diferák...
Zajímalo mě Murano, pač je to auto za zajímavé penize, říkal sem si, že poptávku ovlivňuje zejména vysoká spotřeba, což bych řešil LPG.
Existují teda nějaké alternativy co se týče servisu, náhradních dílů, abych to nemusel draze řešit přes autorizak? A nějaká možnost, pokud by nedejbože odesla CVT, abych nemusel dávat za novou 150 tis?
Btw. Otec má X- trail 2008 manuál a líbí se mi, že od jara do podzimu, je to dvoukolka a když mrzne, přiřadim zadek. U Murana bych to případně řešil podobně.
Děkuju za příspěvky, Ondra
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 01.06.2016 08:19, murano nahrada mozna
Pokud opravdu chces murano,tak mrkni treba i na ti infiniti fx35.vyhnes se cvt,motor je stejny.starsi infi ti oservisuji v nissanu,alespon ty bezny veci,jako oleje,brzdy,podvozek nejsou problem. Problem je pouze stk-emise. V nissanu obvykle nemaji licence.taky s tim mam trochu problem a musim az do hradce.ale v brne by to mohli udelat.co se tyka konkretne murana a lpg,mohu dat tip na color cars v hradci,tam je clovek,co se na murana primo specializuje.osobne jsem s nim mluvil,ma sam jiz asi treti murani na lpg a zda se,ze o tom dost vi.
respond
Ondra 111
number of posts22
date of registration23.04.2016
Wednesday 01.06.2016 08:57, jiná alternativa k muranu?
Infinity FX35 má hydrodynamický měnič? Taky zajímavé auto, ale není skoro z čeho vybírat do cca 200tisic.
Případně ještě jiná alternativa, která mě náklady na servis nesežere zaživa? Nebo bude Murano/fx35 nejlepší řešení poměru hodně muziky za zajímavý peníz?

Děkuju
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 01.06.2016 09:27, fht hgtghuihgrt hfgjfdgg
Murano -cvt. Ex/fx -hdm automat.oboji je servisne podobne,ne zrovna levne,ale to je subjektivni. Velky gumy,disky,rycle se sjizdi,hodne naplni (motor,prevodovka,diferak,servo),u infi jde o RWD s pripojitelnym predkem.Takto to ma infi G37,u fx si to ale over,je to mozna jinak.oboje maji podobnou vybavu.fx ma ale daleko vyssi vykon.ja osobne bych si ho jako prakticke denne auto dovedl predstavit,ale musis pocitat opravdu s tim,ze servis je mastny.nicmene i toto je subjektivni.
respond
Ondra 111
number of posts22
date of registration23.04.2016
Wednesday 01.06.2016 10:03, jdvdb hdbd jsbdbj
No já se trošku utěšuju tím, že tam nejsou vstřiky, DPF, dvouhmotový setrvačníky, drahý čerpadla atd...
Kolik bych si měl reálně případně pripravit na novou/použitou CVT? Běžný díly se dají sehnat v druhovýrobě nebo ne? Viděl sem v inzerátech že lidi zadřeli motor, mám se bát? FX35 je do 200 tisíc v podstatě nesehnatelné v rozumným stavu, takže ho asi budu muset vyloučit, Murano zatím vede...
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 01.06.2016 14:40, dtgvcfh fhhfef ghhhgvb
Cvt nova je na subaru cca 150 tisic doviz z usa.u nisana to bude dost podobne. Ohledne zadreni-pokud motor neni vylozene zniceny diky blbe udrzbe a majitel se k nemu chova jako ke stroji,pak neni prilis duvodu k obavam.je to stary motor,vychytany a ma skoro 6 litru olje.aspon g37 ano. Jetou cvt sezenes asi jen z vrakace,ale bude jich jako safranu,murano neni bezne auto.hdm automat vydrzi fakticky hodne,ale musi se menit olej po 60tkm.jinak repas za cca 30 tisic.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.