0
back
 

diskuze k tématu: Nepodceňujte přípravu na zimu

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.11.2008 12:45, Kontrola před zimou
Hm, tak jsem byl u toho Opela před 14-ti dny a za 99 Kč neudělají nic, co by člověk nezvládl sám - to je zkontrolovat, jestli jsou hladiny v rozsahu min/max, jestli světla svítí a stěrače stírají a klakson troubí. Dobrý je nářadí pro lehké opravy , to je co? Kladivo, kleště a šroubovák nebo spíše zkoušečka a osciloskop?
Co se týše škrabky, tak mám tu s rukavicí a vřele doporučuji a smetáček dřevěný (nezkřehne a nezlomí se) a startovací kabely nevozím (nevlastním) a doufám, že pokud někomu v mé blízkosti klekne baterka, taky žádné nebude mít. Startování přes kabely nevidím rád, je to celkem záhul pro celou elektrickou soustavu toho momentálně vycucávaného auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.11.2008 17:16, RE: Kontrola před zimou
David V posted by:
Hm, tak jsem byl u toho Opela před 14-ti dny a za 99 Kč neudělají nic, co by člověk nezvládl sám - to je zkontrolovat, jestli jsou hladiny v rozsahu min/max, jestli světla svítí a stěrače stírají a klakson troubí. Dobrý je nářadí pro lehké opravy , to je co? Kladivo, kleště a šroubovák nebo spíše zkoušečka a osciloskop?
Co se týše škrabky, tak mám tu s rukavicí a vřele doporučuji a smetáček dřevěný (nezkřehne a nezlomí se) a startovací kabely nevozím (nevlastním) a doufám, že pokud někomu v ...
Opakovani je matka moudrosti, ale nekolikrat zopakovanou nutnost pouziti zimnich pneumatik nebo treba baterky mohla redakce trosku cenzurovat. Naopak jsem rad, ze si ministerstvo uvedomuje (a lidi na to upozornuje), ze smyk vozidla neni chripka a neda se "dostat", jak s oblibou pravidelne opakuji nektera media, ale je vzdy zavinen samotnym ridicem (nejedna-li se o technickou zavadu, ale to bych povazoval za hodne velikou nahodu).

Stran tech kontrol stavu (napr. u Opelu) -- je potreba si zvyknout na to, ze auta dnes pouziva mnohem vice lidi nez pred cca 20 lety a pryc je doba, kdy ridic svemu vozu skutecne rozumel. Vyznamne stouplo procento ridicu, kteri jsou pouhymi uzivateli a svemu vozu nerozumi ani zbla, nedovedou o nej pecovat, natoz neco opravit. Pod kapotu se nepodivaji jak je rok dlouhy, a tak i na kontrolu stavu vsech naplni je lepsi je poslat do servisu. Snad nikdy nedospejeme do stavu, kdy si vetsina lidi bude volat "odborny servis" i na vymenu zarovky v kuchynskem lustru.

Co se tyka startovacich kabelu, tak sice souhlasim s tim, ze je to pro zdrojove vozidlo "zahul" a sam je take nevozim (snazim se mit baterii v poradku). Kdyz uz ale dojde na to, ze pres veskerou peci nekomu akumulator odejde, stane se to obvykle v nejmene vhodnou chvili (mrzne, chumeli, stmiva se a k nejblizsi civilizaci je to 30 km). Pak je za nastartovani pomoci kabelu vdecny. Diletantum se to stane klidne ve meste pri prvnim mraziku (kdyz vinari jeste sklizeji posledni hrozny) a tam si mohou dojit koupit baterku novou, tudiz kabely nejsou potreba.

Omlouvam se, ze jsem se tak rozepsal, ale pisu sem tak jednou za uhersky rok, na rozdil od nekterych cesko-nemeckych kolegu s francouzskym autem pouzivajicich s oblibou velke mnozstvi anglikanismu a branicich se sklonovani Snad to prezijete ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.11.2008 11:48, to je výbavy
Výbava jak na expedici CZ - Bajkal. Zima by byla zcela v poho, jen kdyby se nesolilo Pokud si někdo se zimou neumí poradit, neměl by na cestu vůbec lozit. Bohužel opak je pravdou a zas bude 95% nehod (a pojistných událostí které odnesou ti normální) zcela ale zcela zbytečných a jen o lidském idiotizmu. Nedobrzdil no co, já nic já chudáček ach že. Nějaké berličky jako kabely, směsi a jiné už jim nepomůžou ani tak. 1) Nezávislé topení je dobrá věc, ale vzhledem k tomu že se tady pořád řeší halbwageny HTP a jim podobné a lidi nemají na benzín natoš údržbu, tak mi to přijde trochu out Ale souhlasím, dejte do AZNP návrh: místo deklu na schránku chceme webasto. 2) Sníh ze střechy jen při delších cestách. Skvělé, není nic lepšího než jet za někým kdo má zasněženou střechu a pořád z ní za sebe cukruje. Snad nejsem prase a očistím vždy celé auto ! 3) neřídit v bundě. No ano normální auta i při -30 vytopí interiér na +20 beze všeho. Problém jsou francouzské velkoprostorové vozy. Tam to bez bundy fakt nejde!!! 4) předokolka předohrab. přední kola táhnou, brzdí , zatáčí, nesou 3/4 váhy auta - tam mají být zimáky, o zadek nejde vůbec. Problém jsou ty zadokolky, tam je lepší všecky njn. 5) dát si do kufru vaťák, tak má většina aut kufr naplněný stačilo by říct pod lékarničku záložní mikina + ponožky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.11.2008 12:58, RE: to je výbavy
Ráďa posted by:
Výbava jak na expedici CZ - Bajkal. Zima by byla zcela v poho, jen kdyby se nesolilo Pokud si někdo se zimou neumí poradit, neměl by na cestu vůbec lozit. Bohužel opak je pravdou a zas bude 95% nehod (a pojistných událostí které odnesou ti normální) zcela ale zcela zbytečných a jen o lidském idiotizmu. Nedobrzdil no co, já nic já chudáček ach že. Nějaké berličky jako kabely, směsi a jiné už jim nepomůžou ani tak. 1) Nezávislé topení je dobrá věc, ale vzhledem k tomu že se tady pořád řeší ...
S tím solením, respektive nesolením, souhlasím. Nechápu, že i při sebemenším poprašku hned vyjíždí sypače. Mně shrábnutý ujetý sníh nevadí, pořád je to méně záludné než částečně natátá břečka. Webasto se dá nahradit teplovzdušným elektickým ventilátorem do interiéru s časovými hodinami v garáži, kdo ráno vyjíždí pravidelně ve stejnou dobu. Znám chlapíka, co to tak měl a byl nadšený - kdo je šikovný, může si je udělat na spínaní mobilem, pokud má garáž kousek od domu. Ad 4) zimní kola - můj táta se 2x vytrestal tím, že chtěl šetřit a oblouval zimní jen na přední (hnanou) nápravu. 2x mu ustřelil zadek tak, že ho stáhl do příkopy - naštěstí oboje bez zásadní újmy jak na zdraví, tak na autě, ale bez traktoru se to neobešlo. Dnes má všechny 4 zimní. Já samože taky, ty 3500 co dám za 2 zimní gumy navíc, mě určitě nezrujnují. S ostatními body souhlasím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 26.11.2008 13:11, RE: Kontrola před zimou
AnderN posted by:
Opakovani je matka moudrosti, ale nekolikrat zopakovanou nutnost pouziti zimnich pneumatik nebo treba baterky mohla redakce trosku cenzurovat. Naopak jsem rad, ze si ministerstvo uvedomuje (a lidi na to upozornuje), ze smyk vozidla neni chripka a neda se "dostat", jak s oblibou pravidelne opakuji nektera media, ale je vzdy zavinen samotnym ridicem (nejedna-li se o technickou zavadu, ale to bych povazoval za hodne velikou nahodu).

Stran tech kontrol stavu (napr. u Opelu) -- je potreba si zvyknou...
díky za příspěvky jako je tento. a méně příspěvků od česko-německých kolegů !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.11.2008 15:02, RE: to je výbavy
David V posted by:
S tím solením, respektive nesolením, souhlasím. Nechápu, že i při sebemenším poprašku hned vyjíždí sypače. Mně shrábnutý ujetý sníh nevadí, pořád je to méně záludné než částečně natátá břečka. Webasto se dá nahradit teplovzdušným elektickým ventilátorem do interiéru s časovými hodinami v garáži, kdo ráno vyjíždí pravidelně ve stejnou dobu. Znám chlapíka, co to tak měl a byl nadšený - kdo je šikovný, může si je udělat na spínaní mobilem, pokud má garáž kousek od domu. Ad 4) zimní kola - můj táta ...
Elektrický teplovzdušný ventilátor, no pro kutily hezký wau, my obyčejní přečkáme ten 1-2 km než bude uvnitř teplo. Tak v zimě to klouže, jezdím podle toho, 90% času je stejně suchý asfalt. Když to vezmu percentuelně PN + ZN. Letní + letní = 0%, zimní + letní = 70%, zimní + zimní = 100%. Pokud i přes 70% nezvládne ustřelený zadek, tak je asi něco špatně a minimálně hřeby nejlíp pásy V tom je odpověď na ten poprašek, solí se právě kvůli takovým, kterým ustřeluje zadek. Ve švédsku se solí max v centrech velkých měst, a sype jen v prudkých kopcích. Zbytek se jen odhrnuje, přesto místní problémy nemají. Čím to?
3500 za obě njn gratulace, já 5000 za jednu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.11.2008 15:15, RE: to je výbavy
Ráďa posted by:
Elektrický teplovzdušný ventilátor, no pro kutily hezký wau, my obyčejní přečkáme ten 1-2 km než bude uvnitř teplo. Tak v zimě to klouže, jezdím podle toho, 90% času je stejně suchý asfalt. Když to vezmu percentuelně PN + ZN. Letní + letní = 0%, zimní + letní = 70%, zimní + zimní = 100%. Pokud i přes 70% nezvládne ustřelený zadek, tak je asi něco špatně a minimálně hřeby nejlíp pásy V tom je odpověď na ten poprašek, solí se právě kvůli takovým, kterým ustřeluje zadek. Ve švédsku se...
Tak to bude rozměrem, protože za Good Year UG 7 o rozměru 175/70 R14 více než 1750,- rozhodně nezaplatím. Ani v nejběžnějším konfekčním rozměru 195/65 R15 se na 1750 nedostanu. Za 5000, to chápu, že máš zimní gumy jen na hnané nápravě
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.