David V posted by:
Hm, tak jsem byl u toho Opela před 14-ti dny a za 99 Kč neudělají nic, co by člověk nezvládl sám - to je zkontrolovat, jestli jsou hladiny v rozsahu min/max, jestli světla svítí a stěrače stírají a klakson troubí. Dobrý je nářadí pro lehké opravy
, to je co? Kladivo, kleště a šroubovák nebo spíše zkoušečka a osciloskop?
Co se týše škrabky, tak mám tu s rukavicí a vřele doporučuji a smetáček dřevěný (nezkřehne a nezlomí se) a startovací kabely nevozím (nevlastním) a doufám, že pokud někomu v ...
Opakovani je matka moudrosti, ale nekolikrat zopakovanou nutnost pouziti zimnich pneumatik nebo treba baterky mohla redakce trosku cenzurovat. Naopak jsem rad, ze si ministerstvo uvedomuje (a lidi na to upozornuje), ze smyk vozidla neni chripka a neda se "dostat", jak s oblibou pravidelne opakuji nektera media, ale je vzdy zavinen samotnym ridicem (nejedna-li se o technickou zavadu, ale to bych povazoval za hodne velikou nahodu).
Stran tech kontrol stavu (napr. u Opelu) -- je potreba si zvyknout na to, ze auta dnes pouziva mnohem vice lidi nez pred cca 20 lety a pryc je doba, kdy ridic svemu vozu skutecne rozumel. Vyznamne stouplo procento ridicu, kteri jsou pouhymi uzivateli a svemu vozu nerozumi ani zbla, nedovedou o nej pecovat, natoz neco opravit. Pod kapotu se nepodivaji jak je rok dlouhy, a tak i na kontrolu stavu vsech naplni je lepsi je poslat do servisu. Snad nikdy nedospejeme do stavu, kdy si vetsina lidi bude volat "odborny servis" i na vymenu zarovky v kuchynskem lustru.
Co se tyka startovacich kabelu, tak sice souhlasim s tim, ze je to pro zdrojove vozidlo "zahul" a sam je take nevozim (snazim se mit baterii v poradku). Kdyz uz ale dojde na to, ze pres veskerou peci nekomu akumulator odejde, stane se to obvykle v nejmene vhodnou chvili (mrzne, chumeli, stmiva se a k nejblizsi civilizaci je to 30 km). Pak je za nastartovani pomoci kabelu vdecny. Diletantum se to stane klidne ve meste pri prvnim mraziku (kdyz vinari jeste sklizeji posledni hrozny) a tam si mohou dojit koupit baterku novou, tudiz kabely nejsou potreba.
Omlouvam se, ze jsem se tak rozepsal, ale pisu sem tak jednou za uhersky rok, na rozdil od nekterych cesko-nemeckych kolegu s francouzskym autem pouzivajicich s oblibou velke mnozstvi anglikanismu a branicich se sklonovani
Snad to prezijete ...