0
back
 

diskuze k tématu: Motoristé se neumí postarat o své automobily

category of topic classification:
petaoldova
number of posts20
date of registration24.02.2012
Sunday 05.01.2014 17:20, No to je zase článek...
Zajímalo by mě, kde sebrali tyhle data- i ti největší automobiloví ignoranti v mým okolí vědí, že to, jaký olej mají do auta nalít najdou v uživatelské příručce a v autě mají litrovou lahev oleje který aktuálně v motoru mají na případné dolévání (dodržování specifikací je samozřejmostí a nikoho z nich by nenapadlo tam lít/ nechat nalít něco jiného) a i ženský vědí, že mají kontrolovat olej a v případě že se nechtějí při kontrole zamazat tak pravidelně požádají o kontrolu provozních kapalin nějakého muže (tátu, manžela/přítele, bratra)... jenom jednou jsem se setkala s člověkem (spolužák) který nevěděl ani jak se dostat pod kapotu a tím že mu tyhle věci kontroluje o víkendech otčím a nad tím jsme s kamarádkami dost dlouho kroutily hlavami, že snad není možný, aby někdo takový existoval....
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 06.01.2014 01:13, RE: No to je zase článek...
petaoldova posted by:
Zajímalo by mě, kde sebrali tyhle data- i ti největší automobiloví ignoranti v mým okolí vědí, že to, jaký olej mají do auta nalít najdou v uživatelské příručce a v autě mají litrovou lahev oleje který aktuálně v motoru mají na případné dolévání (dodržování specifikací je samozřejmostí a nikoho z nich by nenapadlo tam lít/ nechat nalít něco jiného) a i ženský vědí, že mají kontrolovat olej a v případě že se nechtějí při kontrole zamazat tak pravidelně požádají o kontrolu provozních kapalin nějakého muže (tátu, manžela/přítele, bratra)... jenom jednou jsem se setkala s člověkem (spolužák) který nevěděl ani jak se dostat pod kapotu a tím že mu tyhle věci kontroluje o víkendech otčím a nad tím jsme s kamarádkami dost dlouho kroutily hlavami, že snad není možný, aby někdo takový existoval....


Myslím, že moje manželka taky ani náhodou neví jaký olej jde do našich aut, olej v kufru nevozíme. V autosalonu nám dealer řekl, že yaris olej nežere a měl pravdu. Mazda 6, kterou občas honím po dálnicích ve vysokých otáčkách přes 4000 ot/min žere 0,5-1L na 10tkm, takže dolití zvládnu občas v garáži. Na jedné pumpě u kompresoru jsem jedné řidičce ukazoval kde na dveřích najde samolepku s tlaky v pneumatikách, vůbec netušila. Tak myslím, že ten článek možná i sedí.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.01.2014 14:08, RE: No to je zase článek...
Petr S posted by:
petaoldova posted by:
Zajímalo by mě, kde sebrali tyhle data- i ti největší automobiloví ignoranti v mým okolí vědí, že to, jaký olej mají do auta nalít najdou v uživatelské příručce a v autě mají litrovou lahev oleje který aktuálně v motoru mají na případné dolévání (dodržování specifikací je samozřejmostí a nikoho z nich by nenapadlo tam lít/ nechat nalít něco jiného) a i ženský vědí, že mají kontrolovat olej a v případě že se nechtějí při kontrole zamazat tak pravidelně požádají o kontrolu provozních kapalin nějakého muže (tátu, manžela/přítele, bratra)... jenom jednou jsem se setkala s člověkem (spolužák) který nevěděl ani jak se dostat pod kapotu a tím že mu tyhle věci kontroluje o víkendech otčím a nad tím jsme s kamarádkami dost dlouho kroutily hlavami, že snad není možný, aby někdo takový existoval....
Myslím, že moje manželka taky ani náhodou neví jaký olej jde do našich aut, olej v kufru nevozíme. V autosalonu nám dealer řekl, že yaris olej nežere a měl pravdu. Mazda 6, kterou občas honím po dálnicích ve vysokých otáčkách přes 4000 ot/min žere 0,5-1L na 10tkm, takže dolití zvládnu občas v garáži. Na jedné pumpě u kompresoru jsem jedné řidičce ukazoval kde na dveřích najde samolepku s tlaky v pneumatikách, vůbec netušila. Tak myslím, že ten článek možná i sedí.


Víceméně souhlasím. Nevěřím tomu, že si většina běžných motoristů pamatuje přesnou specifikaci oleje dle značení výrobce. O něco málo více možná zná značení podle API a ještě o pár lidí více pak vědí viskózní třídu.
K samotnému článku: 96% je poměrová hodnota, takže informace o velikosti vzorku je nepodstatná. Mnoho vozů má 2 kontrolky na olej - oranžovou pro signalizaci nízké hladiny, aby se právě zavčas předešlo rozsvícení kontrolky červené, což už znamená nedostatečný tlak oleje a tam stačí k poškození pár sekund. Tohle mělo v článku zaznít.
respond
KLR
number of posts61
date of registration13.07.2012
Monday 06.01.2014 14:17, jedna se o firmeni ridice
Myslim si, ze je dulezite, ze se dotazovali firemnich ridicu - tedy ridicu tech aut, o jejichz servis se stara firma a jim to muze byt uplne fuk, jestli motor odejde nebo ne. Nenasel jsem nikde zminku, ze se jedna o jejich soukrome auta - tam si myslim, ze by byly odpovedi jine...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 06.01.2014 15:32, RE: jedna se o firmeni ridice
KLR posted by:
Myslim si, ze je dulezite, ze se dotazovali firemnich ridicu - tedy ridicu tech aut, o jejichz servis se stara firma a jim to muze byt uplne fuk, jestli motor odejde nebo ne. Nenasel jsem nikde zminku, ze se jedna o jejich soukrome auta - tam si myslim, ze by byly odpovedi jine...


Ano, na to něco je. Ale je otázkou v jakém režimu jsou auta provozována. Pokud mají fleet managera, který je udržuje, tak není jejich kontrola ze stran řidičů většinou nutná, ale pokud je to služebák k soukromému užívání, měla by být situace jiná.
respond
petaoldova
number of posts20
date of registration24.02.2012
Wednesday 08.01.2014 18:20, RE: No to je zase článek...
David V posted by:
Petr S posted by:
petaoldova posted by:
Zajímalo by mě, kde sebrali tyhle data- i ti největší automobiloví ignoranti v mým okolí vědí, že to, jaký olej mají do auta nalít najdou v uživatelské příručce a v autě mají litrovou lahev oleje který aktuálně v motoru mají na případné dolévání (dodržování specifikací je samozřejmostí a nikoho z nich by nenapadlo tam lít/ nechat nalít něco jiného) a i ženský vědí, že mají kontrolovat olej a v případě že se nechtějí při kontrole zamazat tak pravidelně požádají o kontrolu provozních kapalin nějakého muže (tátu, manžela/přítele, bratra)... jenom jednou jsem se setkala s člověkem (spolužák) který nevěděl ani jak se dostat pod kapotu a tím že mu tyhle věci kontroluje o víkendech otčím a nad tím jsme s kamarádkami dost dlouho kroutily hlavami, že snad není možný, aby někdo takový existoval....
Myslím, že moje manželka taky ani náhodou neví jaký olej jde do našich aut, olej v kufru nevozíme. V autosalonu nám dealer řekl, že yaris olej nežere a měl pravdu. Mazda 6, kterou občas honím po dálnicích ve vysokých otáčkách přes 4000 ot/min žere 0,5-1L na 10tkm, takže dolití zvládnu občas v garáži. Na jedné pumpě u kompresoru jsem jedné řidičce ukazoval kde na dveřích najde samolepku s tlaky v pneumatikách, vůbec netušila. Tak myslím, že ten článek možná i sedí.
Víceméně souhlasím. Nevěřím tomu, že si většina běžných motoristů pamatuje přesnou specifikaci oleje dle značení výrobce. O něco málo více možná zná značení podle API a ještě o pár lidí více pak vědí viskózní třídu. K samotnému článku: 96% je poměrová hodnota, takže informace o velikosti vzorku je nepodstatná. Mnoho vozů má 2 kontrolky na olej - oranžovou pro signalizaci nízké hladiny, aby se právě zavčas předešlo rozsvícení kontrolky červené, což už znamená nedostatečný tlak oleje a tam stačí k poškození pár sekund. Tohle mělo v článku zaznít.


Copak je nutné si specifikaci oleje pamatovat?- to bych musela mít hlavu jako pátrací balon, stačí vědět, kde potřebné údaje najdu.... Já jsem zatím ve všech autech měla uživatelskou příručku, i když některé v cizím jazyce a tam se dá potřebný údaj dohledat- což si myslím že zvládne každý motorista.... případně internet??? Cedulka o výměně oleje umístěná v motorovém prostoru????
respond
klobrch
number of posts3
date of registration17.06.2008
Thursday 09.01.2014 08:16, Motorový olej - výměna
Osobně si myslím, že typ oleje je pro potřeby motoru přeceňován. Osobně mám Mazdu 3, olej měním po dvou letech, kdy zhruba najedu do 10 tisíc km a pouze se držím zásady, že kupuji plnou syntetiku. Značku vždy kupuji podle toho, která je v dané době nejlacinější. Auto zatím šlape jak švýcarské hodinky a vzhledem k tomu, že Mazdy opravdu olej "nežerou", tak nemám potřebu ani během těch dvou let olej dolévat.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 09.01.2014 19:17, Historie
Tak ta zásada nemíchat značky olejů přetrvává z minulosti, kdy jste si tím mohli značně zavařit. Dnes už stačí prakticky koukat na normu, zda odpovídá tomu co tam patří a to je vše. Ani tu syntetiku není třeba hlídat.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Thursday 09.01.2014 19:48, V motorovém prostoru mám nálepku.
Na nálepce je uveden výrobce a druh oleje, dále kilometry, spolu s termíny výměn dalších kapalin a filtrů. Další obsahuje servisní kniha. Vozidlo má PP, kde vždy při startu píše, že je OIL OK, a informuje mne o dalším servisním intervalu, případně o tom, jaká kapalina mu chybí. Servisní interval má 15 t. km na prkotiny a 30 t. km.motor, ale zkracuje si ho o 2,5 až 3 t. km. Protože tu dávku někdy nenajedu za 2 roky, tak nechávám olej vyměnit. Pozhasínají kontrolky a startuji. Motor za servisní interval nespotřebuje prakticky nic. Je to benziňák. Jezdí už přes 62 t. km bez jakéhokoliv požadavku a poruch. Starost nechávám na značkovém servisu. Kdyby každých 6 měsíců nevypukla všeobecná hysterie kolem výměn pneumatik L za Z, tak ani nevím nač je servis během roku
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.