0
back
 

diskuze k tématu: 1 857 Km na jednu nádrž? Stačí se jen trochu snažit

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 12:40, Kapacita nádrže
Mám malou nádrž, takže na ni ujedu cca 700 km. Podle hodnoty průměrné spotřeby to je 657 km, ale na delší štrece lze těch 700 km i překonat.
Mám k textu jednu poznámečku. Převýšení se neudává v metrech nad mořem, ale jen v metrech. V metrech nad mořem je pouze výška. Takhle to vypadá, že brázdil Himaláje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 13:44, RE: Kapacita nádrže
David V posted by:
Mám malou nádrž, takže na ni ujedu cca 700 km. Podle hodnoty průměrné spotřeby to je 657 km, ale na delší štrece lze těch 700 km i překonat.
Mám k textu jednu poznámečku. Převýšení se neudává v metrech nad mořem, ale jen v metrech. V metrech nad mořem je pouze výška. Takhle to vypadá, že brázdil Himaláje.
Díky a připomínku, opraveno...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 13:48,
Felixe Egolfa po prodělaném vypětí hospitalizovali na dvoudenní odpočinkovou kůru v Alpách. Na veškeré podněty reagoval velmi podrážděně, na přání dobrého dne se musel psycholog firmy Mitsubishi uzamknout v automobilu aby se ubránil napadení. Dnes už zase může Felix Egolf kdykoliv usednout za volant automobilu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 14:28, RE: Kapacita nádrže
Karel - TipCars.com posted by:
Díky a připomínku, opraveno...
Není zač.
Ještě mě praštilo přes oči i to číslo 1857 km. Ne, že by nebylo v pořádku, spíše že 1,852 km je jedna námořní míle, respektive 1,852 km/h je jeden uzel.
Čili s autem urazil těsně přes 1000 námořních mil. A ještě takovou drobnou zajímavost. Jedna námořní míle je definována jako 1 minuta (úhlová) zemského obvodu měřeného tuším přes póly (tedy ne rovníkového).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 14:37, I příliš cnosti může škodit
Rady na závěr sice mají něco do sebe a s některými samozřejmě souhlasím. Nejlepší způsob jak snížei spotřebu u každého auta je začít jezdit plynule (nerovná se pomalu). Ale některé sice ušetří pár korun za naftu a molekul CO2, ale můžou způsobit škody za desetitisíce. Např. včasným řazením podle indikátoru často dochází k výraznému podtáčení motoru, což vnímavý řidič pozná podle zvýšení vibrací, dunění, nechuti se posbíraz z nízkých otáček. Tím dochází k výraznému zatížení a zvlášť na to trpí dvouhmotové setrvačníky ale i motor jako celek. Nevytáčení motoru - u turbodmychadel s VGT to je zásadní problém a zbytku motoru to taky neprospěje. Udělejte si na cestu čas - bohužel, všichni nejsme důchodci s dostatkem času a často je nutné na to trochu šlápnout. A zvlášť při delší cestě a malém provozu může být časový rozdíl strávený v autě při rychlejší jízdě oproti ploužení znatelný. Poslední radou je využití start-stopu a manuální vypínaní motoru. U turbodieselu může mít pro turbo taky fatální následky a nahrazování start stopu ručním vypínáním motoru zase neprospěje startovací soustavě, které i tak bývá u některých aut poddimenzovaná. Můj názor - šetřit palivo ano, ale ne za každou cenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 15:21, RE: I příliš cnosti může škodit
Paul posted by:
Rady na závěr sice mají něco do sebe a s některými samozřejmě souhlasím. Nejlepší způsob jak snížei spotřebu u každého auta je začít jezdit plynule (nerovná se pomalu). Ale některé sice ušetří pár korun za naftu a molekul CO2, ale můžou způsobit škody za desetitisíce. Např. včasným řazením podle indikátoru často dochází k výraznému podtáčení motoru, což vnímavý řidič pozná podle zvýšení vibrací, dunění, nechuti se posbíraz z nízkých otáček. Tím dochází k výraznému zatížení a zvlášť na to trpí dv...
Souhlasím. Podle mě nejzásadnější vliv na spotřebu má plynulá jízda se čtením krajiny a chování ostatních řidičů. Je to jízda jakoby "bez brzd". Nemusí jít nutně o plouživou jízdu, která zdržuje ostatní. Tuhle jsem měl na svém PP, kterému se dá věřit, číslo 8,2 po ujetých cca 800 km a pak jsem si to dovolenou (plně ložený + klima + dálnice + časté předlíždění ploužičů na státní) na Šumavu "zkazil" na konečných 8,5 na celkově ujetých cca 1800 km. Jediné místo, kde vypínám motor, jsou ručně ovládané závory přes přejezd, tam to bývá vždy opravdu na dlouho.
Ale odrovnat startér za třeba 6 tisíc, abych deci na 100 ušetřil se nevyplatí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 15:35, RE: I příliš cnosti může škodit
David V posted by:
Souhlasím. Podle mě nejzásadnější vliv na spotřebu má plynulá jízda se čtením krajiny a chování ostatních řidičů. Je to jízda jakoby "bez brzd". Nemusí jít nutně o plouživou jízdu, která zdržuje ostatní. Tuhle jsem měl na svém PP, kterému se dá věřit, číslo 8,2 po ujetých cca 800 km a pak jsem si to dovolenou (plně ložený + klima + dálnice + časté předlíždění ploužičů na státní) na Šumavu "zkazil" na konečných 8,5 na celkově ujetých cca 1800 km. Jediné místo, kde vypínám motor, jsou ručně ovláda...
Suhlasim s tym a len dodavam, ze jazdit dlhsie cesty len na spotrebu je dost velka zataz aj na psychiku. JA som na mojom dieseli (2.0HDI 66kw) skusal dat jednu nadrz s co najmensou spotrebou. Polovica jazd po meste a polovica okresky a spotrebu som mal 4.6. Ale po tom, co som par krat skoro zaspal za volantom, a spomaloval 20 metrov na rychlosti pred kazdym slimakom na ceste, ma tato jazda uplne prestala bavit, a odvtedy praktizujem uz len plynulu jazdu \\\'bez brzd\\\'. A motor aj rad obcas vytacam. Vysledok- 5-5.5 litra, podla pomeru mesta- medzimesto, ale jazdu si uzivam. A o tom to je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 17:20, RE: I příliš cnosti může škodit
Citroenak posted by:
Suhlasim s tym a len dodavam, ze jazdit dlhsie cesty len na spotrebu je dost velka zataz aj na psychiku. JA som na mojom dieseli (2.0HDI 66kw) skusal dat jednu nadrz s co najmensou spotrebou. Polovica jazd po meste a polovica okresky a spotrebu som mal 4.6. Ale po tom, co som par krat skoro zaspal za volantom, a spomaloval 20 metrov na rychlosti pred kazdym slimakom na ceste, ma tato jazda uplne prestala bavit, a odvtedy praktizujem uz len plynulu jazdu \\\'bez brzd\\\'. A motor aj rad obcas vyt...
Jezdit na spotřebu může být pro někoho zajímavý, ale stačí silnější provoz a už to kolikrát ani nelze. Lepší je plynulost a řekněme ..neloudavost. Nejlepší by bylo, kdyby každý jezdil tak, aby co nejmíň překážel těm rychlejším a nestresoval ty pomalejší. A ideálka je, že všichni jedou stejně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 19:41, 1857 Km na jednu nádrž? Stačí ........
ivan2 posted by:
Jezdit na spotřebu může být pro někoho zajímavý, ale stačí silnější provoz a už to kolikrát ani nelze. Lepší je plynulost a řekněme ..neloudavost. Nejlepší by bylo, kdyby každý jezdil tak, aby co nejmíň překážel těm rychlejším a nestresoval ty pomalejší. A ideálka je, že všichni jedou stejně
Narvat gumy (podle auta) na 3 bary, Dát tam uzká kola, vyhodit rezervu, jet bez zapnutého rádia a klimoši. A samozřejmě jezdit plynule. A jak jde spotřeba dolů
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 21.08.2012 21:15, RE: 1857 Km na jednu nádrž? Stačí ........
Kama posted by:
Narvat gumy (podle auta) na 3 bary, Dát tam uzká kola, vyhodit rezervu, jet bez zapnutého rádia a klimoši. A samozřejmě jezdit plynule. A jak jde spotřeba dolů
V pytli za autobusem nebo kamionem...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.