0
back
 

diskuze k tématu: Sedánek co má koule

category of topic classification: poradna, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.01.2016 19:05, Sedánek co má koule
Dobrý den,

přemýšlím o nahrazení svého vozu Mazda 6 1.generace s motorem 2,0MRZ. Tento vůz jsem si koupil před šesti lety a nejvíce oceňuji dravý motor s velikou chutí po otáčkách, nakrátko poskládané první tři rychlosti + rozumně další dvě, podvozek který drží jako přibitý a přitom mu nechybí komfort, pěknou zvukovou kulisu a v neposlední řadě i design, který je v mé verzi sedan opravdu povedený. Líbí se mi i neokoukanost, nemá to každý jouda. Pohybuji se v jednom středně velkém okresním městě a za pět let jsem tu druhý stejný vůz ještě neviděl. Podobné požadavky mám i na nástupce. Když shrnu předchozí slova, chci auto, které má koule. Vytipoval jsem si několik vozů s cenou 250 – 300 tisíc Kč nebo ekvivalentem této sumy v Eurech:

Mazda 6 2. generace s motorem 2,5MZR, ideálně sedan

Suzuki Kizashi 2,4 VVT ve verzi s předním náhonem.

Honda Accord 2,4 I-VTEC vypadla kvůli ceně.
Jsem technik, takže mi nedělá problém číst v technických údajích. Porovnal jsem si parametry motorů, délky převodů, konfiguraci motorů a podvozků, dynamické parametry, zkušenosti s ojetinami,… Ani v jednom voze jsem dosud nejel a přestože se na to v dohledné době chystám, chci se zeptat na názor někoho, kdo měl možnost se s oběma vozy svést. Prosím tedy o srovnání obou těchto vozů v konkrétních motorizacích se zaměřením na ty opravdu důležité věci. Velikost schránek ve dveřích mě opravdu nezajímá.

Jak oba motory reagují na plyn? Mazda je výrazně nadčtvercová (89x100mm), zatímco Suzuki je podčtvercová (92x90mm). Jaký to má vliv na chování těchto konkrétních motorů a jejich reakce na plyn? Novináři v testech chválili oba dva, ale srovnávací test nikdo nedělal. Mazda má oproti Suzuki výrazně kratší převodovku a krom toho je o metrák lehčí. Jak moc jsou tyto rozdíly citelné při běžné jízdě a při dynamické jízdě po technické trati? Spotřeba mě příliš netlačí. S nájezdem cca 14.000km za rok nemám potřebu komplikovat si život s dieselem a hodnota kolem osmi litrů je pro mě úplně v pořádku. Můj stávající dvoulitr má kombinovanou 8 litrů a v praxi se pohybuji kolem této hodnoty. 2,5MZR má 8,1litru a Suzuki 7,8 litru. Liší se oba vozy výrazně od udávaných spotřeb při běžném ježdění? Atd. Atd.

Děkuji za odpověď

Jirka
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Wednesday 13.01.2016 06:27, Asi zase Japonec
http://www.tipcars.com/subaru-legacy/subaru-legacy-33760530.html
http://www.tipcars.com/subaru-legacy/subaru-legacy-2330945.html
http://www.tipcars.com/subaru-legacy/subaru-legacy-16004180.html

Sedánek s koulema s tím to budgetem bude bída. Leda stará Audi S4, nbeo starý volítaný báwo s 3litrem, ale bude v automatu.

S Mazdou 2,5GTA mám krátkou zkušenost z předloňského roku, kdy jsem hledal auto pro ženu. Byl jsem mrknout u Halfara na jednu modrou krásku v plné, tzn.. kůže, šíbr, navi. Auto opravdu hezký a líbivý. Jenže - po jízdě jsem byl značně rozpačityý - vnitřní hluk či spíše hučení, tvrdý podovzek (17´´) a zejména výkon motoru 2,5 byl velmi velmi vlažný. Asi je tato generace Mazdy těžká, takže žádný emoce se moc nedostavovaly. SPotřeba by se dala asi dostat na těch 8,5 litrů s manuálem.

Kizaschi - zoufale malý a hlavně těžký auto. Zkoušel jsem jednu v Hradci králové u dýlera, ale byl to automat s 4x4 - to říkám hned. Uvbnitř velmi hezky zpracované, daleko lépe než Mazda, ale málo místa. Takový vypasený bumbrdlíček. Jízda -ehm - motor by měl snahu jet, jenže ho zabila převodovka typu CVT- což je navíc sázka do loterie, na netu o Kizaši putjí nepříliš lichotivé zprávy, ani "údajně" nic moc dobrá spolehlivost elektriky-toto mám vyčtené, nikolov nějak podložené.

Dal jsem ti namátkou pár tipů na Subarui, protože vidím, že tíhneš k japoncům. Accord smanuálem opravdu není a když je, tak už má dost za sebou. Ale občas se objeví. Loni prodával borec odkusi zpoza Brna Accorda s2,0i a 6qMT ve stavu nového (2009), bílá metalíza, hromada extra optických dílů, v nadstandardní elektrické výbavě včetně dvou kamer a vibrací do volnatu a výhřevem volantu za 340. Nemohl to prodat - a to mělo asi 60.000km. Pak se nakonec prodala, včetmně nové sady orig. letních kol. Takže občas něco je. Nejelo to špatně, určitě lépe, než ta Mazda GTA s 2,5, lepší komfort jízdy určitě, než Mazda. Provedení také výrazně lepší, ale vzadu katastrofa-malý malý malý. Vpředu naopak králvoské posezení a hezký dyzjan.

K těm Subaru - ta červená 2,5 od Lišky koule mít bude, protože to auto je relativně lehký a motor má chuť se nechat točit. I ta 2,0R v této samé veri. Ta 3,0R je bezpochyby auto, co by tě mohlo bavit, sice automat, ale limity podvozku jsou výrazně výše, než u Mazdy či Hondy. Spotřebu neřeší, ta bude 10, na dlouhé trati 9. Měl jsem to, takže vím (měl jsem verzi SpecB v kombi). A ten ital s 2,5 i pojede, to mámteď a musím prohlísit, že když se nebojíš vyjet na 4500rpm, tak to opravdu kule má. I když pka nejede za 7,5
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Wednesday 13.01.2016 10:01, auto s koulema?
Já si teda auto s koulema představuju malinko jinak než Mazdu 6 a jí podobné kterých potkám za den plnej pytel... To Kizashi spolu s Acordem dejme tomu, 330i e90 do toho má taky daleko, snad při troše štěstí a trpělivosti by se dala sehnat ještě pěkná 330i e46, možná nějaká AR nebo nějaká pěkná amerika se dá považovat jako auto s koulema, ale tuctový sedan jako M6? ani na tom maloměstě ne...
starší ročníky Subaru komentovat nebudu snad jen tu spotřebu.... každej soudnej si udělá obrázek sám.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 13.01.2016 10:18, C 32 AMG
Tohle je nedoceněná raketa, souputník M3, jen se musíš smířit s automatem.
http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=1737
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 13.01.2016 16:59, auto s koulema
Koule má Citroen C5 nebo C6, ale neni to sedan. :D
Nebo XM V6, ale na to zase nemá ty koule každý.
respond
tonye36
number of posts3
date of registration26.05.2009
Wednesday 13.01.2016 21:47, Mazda 6
Mazdu 6 2,5i GTA mám dva roky a každé ráno mám radost, když ji nastartuji a můžu s ní jet do práce. To auto neskutečným způsobem spojuje radost z jízdy a každodenní použitelnost. Má ale i slabší stránky.

+ jízdní vlastnosti se velmi blíží BMW E90, ale s Mazdou lze bezproblémově jezdit po zasněžené Vysočině
+ velmi přijemné auto pro svižné ježdění po okreskách - pokud nejedu opravdu pilu, tak do zatáček téměř nebrzdím a spotřeba je lehce pod 8 litrů
+ přiměřený vnitřní prostor a dobře přístupný kufr
+ téměř absolutní spolehlivost, zatím jenom měním olej
- nesmyslně krátká převodovka - na dálnici je to k vzteku, auto v otáčkách řve, rachotí a na D1 bouchá, zároveň jde spotřeba hodně přes 10l - když pojedete trvale 180 km/h tak si Mazda řekne klidně o 20l, přitom BMW M3 ve stejném řežimu jezdilo za 12l.
- nesmyslně ostrá spojka - stejnou spojku jsem měl v BMW M3, ale u Mazdy postrádá jakýkoli význam
- mizerná kvalita laku a chybějící boční lišty
- na originálních 18" kolech je to tvrdé jak E90 na runflatech

Pro někoho, kdo hledá výkonné auto na víkendové blbnutí, bych jednoznačně doporučil BMW 330i. Kdo ale hledá univerzál s nímž se dá v týdnu jezdit za zákazníky, o víkendu s rodinou na nákupy a ve volných chvílích si trochu zablbnout, tak nechť si koupí Mazdu a bude spokojen.

Honda Accord je nepochybně skvělé auto a osobně si myslím, že je o maličko lepší než Mazda 6. Původně jsem chtěl koupit Accorda, ale 2,4i v manuálu je prakticky nesehnatelné a pokud se náhodou objeví, tak se prodává za přemrštěné ceny.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Thursday 14.01.2016 06:52, RE: Mazda 6
tonye36 posted by:
Mazdu 6 2,5i GTA mám dva roky a každé ráno mám radost, když ji nastartuji a můžu s ní jet do práce. To auto neskutečným způsobem spojuje radost z jízdy a každodenní použitelnost. Má ale i slabší stránky.+ jízdní vlastnosti se velmi blíží BMW E90, ale s Mazdou lze bezproblémově jezdit po zasněžené Vysočině+ velmi přijemné auto pro svižné ježdění po okreskách - pokud nejedu opravdu pilu, tak do zatáček téměř nebrzdím a spotřeba je lehce pod 8 litrů+ přiměřený vnitřní prostor a dobře přístupný kufr+ téměř absolutní spolehlivost, zatím jenom měním olej- nesmyslně krátká převodovka - na dálnici je to k vzteku, auto v otáčkách řve, rachotí a na D1 bouchá, zároveň jde spotřeba hodně přes 10l - když pojedete trvale 180 km/h tak si Mazda řekne klidně o 20l, přitom BMW M3 ve stejném řežimu jezdilo za 12l.- nesmyslně ostrá spojka - stejnou spojku jsem měl v BMW M3, ale u Mazdy postrádá jakýkoli význam- mizerná kvalita laku a chybějící boční lišty- na originálních 18" kolech je to tvrdé jak E90 na runflatechPro někoho, kdo hledá výkonné auto na víkendové blbnutí, bych jednoznačně doporučil BMW 330i. Kdo ale hledá univerzál s nímž se dá v týdnu jezdit za zákazníky, o víkendu s rodinou na nákupy a ve volných chvílích si trochu zablbnout, tak nechť si koupí Mazdu a bude spokojen.Honda Accord je nepochybně skvělé auto a osobně si myslím, že je o maličko lepší než Mazda 6. Původně jsem chtěl koupit Accorda, ale 2,4i v manuálu je prakticky nesehnatelné a pokud se náhodou objeví, tak se prodává za přemrštěné ceny.



Dobrý den, napište prosím své zkušenosti s Mazdou 6 do recenze na TipCarsu: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 14.01.2016 16:00, RE: auto s koulema?
Valnoha posted by:
Já si teda auto s koulema představuju malinko jinak než Mazdu 6 a jí podobné kterých potkám za den plnej pytel... To Kizashi spolu s Acordem dejme tomu, 330i e90 do toho má taky daleko, snad při troše štěstí a trpělivosti by se dala sehnat ještě pěkná 330i e46, možná nějaká AR nebo nějaká pěkná amerika se dá považovat jako auto s koulema, ale tuctový sedan jako M6? ani na tom maloměstě ne... starší ročníky Subaru komentovat nebudu snad jen tu spotřebu.... každej soudnej si udělá obrázek sám.


Tak teď z tebe promluvil znalec. Subaru, co jsem dal v linku radši nekomentuješ, a u Kizaschi říkáš dejme tomu. ROFL. Radši nikomu neraď, valnoho.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Thursday 14.01.2016 21:00, zase jsme pichli do hnizda
Subaru komentovat nebudu protoze pan mluvil o spotrebe nekde kolem 8 litru z cehoz mi plyne ze mu neni uplne lhostejny za kolik bude jezdit. Nikoho nezajimaj tvoje minimalni spotreby na ktere ses dokazal dostat a vsude je tu uvadis jako prumerne. Kazdej soudnej a a po detailnejsich informacich hladovejici clovek si sam dohleda i jinde. Dalsi proc jsem nekomentoval je ze se pan ani naznakem nezminuje o potrebe pohonu 4x4....... Kizashi jsem rekl dejme tomu pac to auto pri trose stesti potkas jedno za tejden a dle meho nazoru je designove povedene.
respond
Albi1
number of posts91
date of registration26.01.2009
Thursday 14.01.2016 21:45, RE: Sedánek co má koule
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den,přemýšlím o nahrazení svého vozu Mazda 6 1.generace s motorem 2,0MRZ. Tento vůz jsem si koupil před šesti lety a nejvíce oceňuji dravý motor s velikou chutí po otáčkách, nakrátko poskládané první tři rychlosti + rozumně další dvě, podvozek který drží jako přibitý a přitom mu nechybí komfort, pěknou zvukovou kulisu a v neposlední řadě i design, který je v mé verzi sedan opravdu povedený. Líbí se mi i neokoukanost, nemá to každý jouda. Pohybuji se v jednom středně velkém okresním městě a za pět let jsem tu druhý stejný vůz ještě neviděl. Podobné požadavky mám i na nástupce. Když shrnu předchozí slova, chci auto, které má koule. Vytipoval jsem si několik vozů s cenou 250 – 300 tisíc Kč nebo ekvivalentem této sumy v Eurech:Mazda 6 2. generace s motorem 2,5MZR, ideálně sedanSuzuki Kizashi 2,4 VVT ve verzi s předním náhonem. Honda Accord 2,4 I-VTEC vypadla kvůli ceně. Jsem technik, takže mi nedělá problém číst v technických údajích. Porovnal jsem si parametry motorů, délky převodů, konfiguraci motorů a podvozků, dynamické parametry, zkušenosti s ojetinami,… Ani v jednom voze jsem dosud nejel a přestože se na to v dohledné době chystám, chci se zeptat na názor někoho, kdo měl možnost se s oběma vozy svést. Prosím tedy o srovnání obou těchto vozů v konkrétních motorizacích se zaměřením na ty opravdu důležité věci. Velikost schránek ve dveřích mě opravdu nezajímá. Jak oba motory reagují na plyn? Mazda je výrazně nadčtvercová (89x100mm), zatímco Suzuki je podčtvercová (92x90mm). Jaký to má vliv na chování těchto konkrétních motorů a jejich reakce na plyn? Novináři v testech chválili oba dva, ale srovnávací test nikdo nedělal. Mazda má oproti Suzuki výrazně kratší převodovku a krom toho je o metrák lehčí. Jak moc jsou tyto rozdíly citelné při běžné jízdě a při dynamické jízdě po technické trati? Spotřeba mě příliš netlačí. S nájezdem cca 14.000km za rok nemám potřebu komplikovat si život s dieselem a hodnota kolem osmi litrů je pro mě úplně v pořádku. Můj stávající dvoulitr má kombinovanou 8 litrů a v praxi se pohybuji kolem této hodnoty. 2,5MZR má 8,1litru a Suzuki 7,8 litru. Liší se oba vozy výrazně od udávaných spotřeb při běžném ježdění? Atd. Atd. Děkuji za odpověďJirka


Nezlob se na mě, ale na jedné straně píšeš, že Tě spotřeba moc netlačí, ale pak tam laboruješ o spotřebách 8,1 7,8 atd. A hlavně auto co má koule si myslím, že by mělo mít víc jak 4 válce.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 15.01.2016 16:01, RE: Sedánek co má koule
Nezlob se na mě, ale na jedné straně píšeš, že Tě spotřeba moc netlačí, ale pak tam laboruješ o spotřebách 8,1 7,8 atd. A hlavně auto co má koule si myslím, že by mělo mít víc jak 4 válce.

Auto, co má koule, nemusí mít nutně víc válců, než 4.

respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 15.01.2016 17:24, Sedánek co má koule
Spousta lidí to nepochopí, ale sedánek co má koule je např. sedánek se kterým jsem si udělal nedávno radost.
Saab 9-5 sedan, 2.3 Turbo 184kW, verze Aero. Tohle auto dokáže vykouzlit úsměv na tváři.
Kdo měl tu čest s benzinovým turbomotorem od Saabu, ví o čem mluvím. To turbo má zátah jako prase, má až neuvěřitelné zrychlení. Na dálnici těžko najdete auto, které bude s vámi držet krok. Zvlášť s nějakou Stage od Maptun
A přitom vypadá nenápadně a elegantně, nikdo by nečekal, že to bude dravá bestie.
Výkon podobný jako 330i, ale celkem s přehledem 330i ujede.
Musel jsem si pochválit, co mi stojí před barákem

Jen se už nevyrábí a je to škoda. Ale zase saabisti jsou docela komunita.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.